תאומים

מרג10

New member
תאומים

אשמח לעזרה והכוונה מכם איך לפעול. יש לי תאומים מחוננים שעולים לכיתה ז, במועצה בה אני גרה ישנה כיתת מופת אחת ושאר המסגרות ללא מצוינות. הילדים לא מוכנים להיות בכיתה יחד. עושה רושם שלמועצה אין פתרון עבורי. למי עליי לפנות ואיך להתקדם מכאן? האם המועצה צריכה לסייע בבחירת מסגרת מתאימה או שהכל עליי? האם הם יכולים לחייב תאומים להיות באותה כיתה? תודה רבה
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
בעקרון למצב שכזה אין פתרון פורמלי

האם יש לבנים זכות להמשך למידה במסגרת המחונים בחט"ב? מפני שרק עכשיו מתקיימים מבחני קרני לחט"ב ולא סביר שהם עברו עכשיו את המבחן וכבר קיבלו את התוצאות. אם הם היו במסגרת של "יום שליפה" כמחוננים אין זאת אומרת שהם יכולים להמשיך באופן רציף לכיתת מחוננים בחטיבה. במידה והם יעברו את המבחן בהצלחה יש סיכוי שהמועצה המקומית תסכים לדאוג להם להסעה לבית ספר שיש שם כיתת מחוננים, אולם על פניו, זוהי אפשרות קלושה בכל מקרה.
אולי כדאי שיגשו למכינה למופת וינסו להתקבל לכיתה זו.
בהצלחה
 

יו2יו

New member
אין למועצה שום מחויבות כלפיכם במקרה כזה

כמו שיורה אמר לא מדובר במסלול מחוננים (וגם אם היה מדובר בכיתת מחוננים אין מחויבות להמציא פיתרון בגלל התעקשות של ילדים בני 12).
לדעתי (גם כהורה לתאומים) ותרו על הריב חסר הסיכוי עם המועצה ותשקלו את היתרונות והחסרונות בכל אחת מהאפשרויות שעומדות לפניכם. אם הבנתי נכון האפשרויות הן:
- לותר מראש על כיתת המופת עבור שני הילדים
- ילד אחד מותר והשני מנסה להתקבל (אם שניהם רוצים זו נראית לי אפשרות בעיתית)
- לנסות להתקבל לכיתת המופת ביחד (אם שניהם רוצים להגיע לכיתת המופת, גם אם הם מסרבים בתוקף להיות ביחד, מותר לכם ההורים להיות סמכותיים כאן)
- אם אחד מתקבל: הוא הולך לכיתה (יהיה קשה לשני אבל מן הסתם יוכל להתמודד)
- אם שניהם מתקבלים שניהם יכולים ללכת או לותר
 
למעלה