האם לאתגר או לתת להיות הכי טוב?‬

דיברגנט חדש

Well-known member
האם לאתגר או לתת להיות הכי טוב?‬

אני מתלבט, אם לשלוח לכיתת מחוננים, כאשר כיום הכל קלי קלוטו ולא דורש שום מאמץ להיות הכי טוב בכמה דרגות מהכיתה.

בכיתת מחוננים לא בטוח שזה יהיה המצב ובהחלט ייתכן שרק בחלק מהמקצועות יהיה הכי טוב וייתכן גם שבאף מקצוע.
הילד רגיל שהכל בא לו בקלות והוא לא יודע להתמודד עם מאמץ.

האם לשלוח אותו לכיתת מחוננים ולאתגר אותו, גם במחיר תסכול או לתת לו לחיות בבועה, שהכל קל עד שיאלץ להתמודד עם זה כשיהיה מבוגר?
 
כיתת מחוננים

כמובן שזה תלוי ילד, אבל הנסיון שלנו עם כיתת מחוננים הוא מצויין, הלימודים מעניינים, הילדים מקסימים והילדה מאושרת בבית הספר (לא סתם מרוצה, או בסדר- ממש מאושרת)
בקשר לדילמת ראש לשועלים- זנב אריות, צריך לזכור שבאיזשהו שלב הלימודים גם בכיתה רגילה נעשים מאתגרים- מתמטיקה/פיזיקה לבגרות וכו'... וילד שמעולם לא היה צריך להתאמץ וללמוד, ולא פיתח הרגלי למידה בגילאי היסוד (מה שקורה פעמים רבות לילדים מחוננים) ייתקשה מאוד להתחיל מ-0. לעיתים קרובות הילדים חווים משבר של ממש, שפתאום לא הכל קל, ופתאום הם מקבלים 70, או 60. אז בכל החלטה שתקבלו חשוב לתת דגש על לימוד ולא לתת לילד להמשיך "ללמוד מהאויר" כי זה עלול להתנקם בו בהמשך. בהצלחה!
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בכיתות רגילות, הלימודים חייבים להיות מותאמים לרמה של כולם

גם אם ילמדו יומם ולילה לא יגיעו לרמת ההבנה הנדרשת באתגרים ולכן תמיד יהיה לו יתרון ולא בטוח שיצטרך להתאמץ וזה הדבר שהכי מפחיד אותי שיחיה בבועה שבסוף תתנפץ לו בפרצוף ולא בטוח שיהיה לו את הכלים לצאת מהמשבר.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
שאלה לא פשוטה. . .

מה הוא אומר על האפשרויות הללו? האם טוב לו בכיתה שלו ומעניין לו? האם הקושי שהוא ייתקל בו בעתיד ושיכול לבוא בבת אחת, לא יפגע בו? ואולי דווקא ההסתגלות לקשיים באופן הדרגתי תעשה לו טוב ובמיוחד בעתיד? ובכלל, באיזה גיל הוא?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הילד לא מתבלט חברתית וביום שליפה יש לו הרבה יותר עניין

לרבות חברתית.

עכשיו, יש את כל הימי חשיפה של החטיבות, כאשר כמעט בכולם יש כיתת עילוי ויש גם את האפשרות לכיתת מחוננים.
 
אני ממליץ על לימוד עצמי

לפי מה שאני מבין את מתלבטת בין הצטינתו של ילדך ואושרו על כך או לאתגר אותו, ולשלוח לכיתת מחוננים ,אני אישית לא למדתי בכיתת מחוננים, אלא בכיתה רגילה, וידעתי הרבה יותר מאשר ילדים שלומדים שם, כי למדתי המון מספרים ברמה מאוד גבוהה שהם לא למדו, אם את רוצה שהבן שלך ירחב את השכלתו מעבר לרמה הכללית, לא חובה לשלוח אותו לכיתת מחוננים, אלא לאפשר לו ללמוד מספרים, זה בעיני רעיון מציון, ככה אני למדתי ,ובקשר לראש לשעולים וזנב לאריות, אני לא יודע, כי אני לא התלבטתי בזה, הציעו לי ללכת לאיזה כיתה שאני רוצה, והעדפתי להשאר בשלי ,אבל אני חושב באופן כללי שעדיף לאתגר את הילד, הראי אם הוא ירצה ללמוד באונברסיטה הוא יצטרף לעמוד בדרישות גבהות, ואם הוא לא רגיל להתאמץ אז הוא לא יצל כנל בגרות, אני ממליץ לאתגר אותו גם מחוץ ללימודים, ספרים זה רעיון מציון, את רוב ידעותי רכשתי מקראת ספרים, ולא מהלימודים עצמם ...בהצלחה !
 
ב״יעזור״ הוא התכוון ״יעזור לפרסם את האתר שלי״


 

יו2יו

New member
המאמר דווקא עונה לשאלה המקורית שלך

המאמר מציג שיקולים בעד ונגד כיתת מחוננים, בדיוק מה ששאלת.
לא ציינת שמדובר בגיל חטיבה.

אין בעד מה
 
למעלה