מה עושים עם מחוננים ביסודי?

YaelAAA1

New member
מה עושים עם מחוננים ביסודי?

רציתי לדעת מנסיון הורים אחרים, כיצד בכיתות הנמוכות מקובל לאתגר את הילדים המחוננים, בדגש על שיעורי חשבון. לדוגמא: בזמן שיעור חשבון, כשהילד מסיים את המשימות מאוד מהר. מה אמור לעשות ביתר הזמן? מעוניינת לדעת גם עבור ילד בכיתה א, שעוד לא נבחן ולכן עוד לא אותר כמחונן, אולם מאוד בולט שהוא כזה...
 

yarela

New member
תלוי אם יש לכם מורה תומכת

בני התחיל כיתה א כאשר גרנו בחול. שם מיד זיהו פוטנציאל ולשיעורי חשבון צירפו אותו לכיתה ג. חזרנו לארץ וכאן זאת בכלל לא היתה אופציה מבחינת המורה (מצטטת "כל הילדים צריכים להיות באותה רמה"). כמובן שבני, שהיום בכיתה ב', משתעמם ומדבר בזמן השיעור. כך הוא "התיש" את המורים וחלקם הסכימו שאני אצייד אותו בחומרי לימוד לפי השקפתי ובתנאי שהוא גם עושה את החוברות הרגילות. זה המקסימום שהצלחתי לעשות )-:
 

YaelAAA1

New member
חבל שאין נוהל מסודר של משרד החינוך

היה צריך להיות נוהל מסודר מה עושים עם כאלו ילדים. במקרה שלי, אטימות מוחלטת בבית הספר לנושא.
 

yarela

New member
מערכת החינוך לא מצטיינת בחשיבה מחוץ למסגרת

אם יש לך אפשרות פיננסית שווה לבדוק בתי ספר מיוחדים כמו אנטרופוסופי וכו'. בכל מקרה, ממליצה להמשיך ללחוץ על המחנכת ועל היועצת (אני אמרתי להם שאם הם לא רוצים לעזור אז לפחות שלא יפריעו לילד להתקדם בקצב שלו).
בהצלחה!
 
ברוכה הבאה למערכת החינוך הממלכתית


אצלנו הילדים שהתקדמו קיבלו המלצה לקנות חוברות מתקדמות.
כשסיימו העבודה שכולם קיבלו - התקדמו בחוברת שלהם.
לעיתים רחוקות המורה ישבה איתם על החומר בחוברת, הם בעקרון עבדו לבד.
אבל כמו שנאמר למעלה - לפחות בית הספר לא הפריע...

אני מציעה לך לבוא למורה ולתאם איתה. תבקשי ממנה זה שהיא תאפשר לילד לעבוד בחוברת שלו, כשהכיתה עובדת בחוברת הרגילה.
נסי למצוא עוד שניים שלושה ילדים מתקדמים. זה עובד יותר טוב כשיש קבוצה.

חוברות שעבדו אצלנו בגילאים הצעירים - ״מחברת המתמטיקה שלי״. ויש עוד כמה חוברות טובות
 

Liloo3

New member
אין מענה הולם במסגרת הרגילה

הילד שלנו בכיתה ד כבר שנה שניה הולך פעם בשבוע למרכז למחוננים , מבחינתו זה אוויר לנשימה מבחינת חומר הלימוד ,הדרך שבה מעבירים את החומר הנלמד ומבחינה חברתית .
הילד שלנו מאוד מתוסכל במסגרת הרגילה במיוחד בשעורי חשבון , הפתרון של המחנכת היה שהוא יעבוד בחוברת נוספת אבל רק אחרי שהוא עבד בחוברת של הכיתה כמו כולם . הילד שלי מתנגד לא מסוגל להסתכל על החוברת משתעמם ומתחיל להפריע.
כך נוצר כדור שלג של בעיות אין סופיות .
התשובה של המערכת היא שהילד צריך להתאים את עצמו למסגרת ולא המסגרת אליו ,
למה ? כיוון שאחכ הוא ילך לצבא ולעבודה ומה יהיה שם ? הם גם יתאימו עצמם אליו? כאשר האמת היא שאין להם את הכלים לעזור לו ולדחוף אותו למעלה .
מתחילת השנה הם מבטיחים לי לבנות לו מערכת שתהיה מותאמת לו ,עד עכשיו לא ראיתי שום דבר חוץ משעורי חשבון שגם לא ממש עובד.
במסגרת הרגילה אין מענה הולם לילדים מחוננים שלהם יש בברור צרכים מיוחדים בתחום הלימודי ,החברתי והריגשי .
כלכך חבל ומתסכל !!!!!!!!
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מצער לשמוע שוב ושוב את הדברים

ובמיוחד את התגובות של המערכת שמבטלת את האינדיבידואל ושואפת לבינוניות. וכך הם רוצים למנוע את השקיעה של כל החברה בעתיד. האם אין באזורכם אפשרויות בשעות אחה"צ, שיכולות לרכך את התחושות הקשות של הבן? או לחילופין, בית ספר אחר שיכול לתת מענה לבן?
 
למעלה