כשלון ישראלי במבחני "TIMSS"

יורה נחושתן

Member
מנהל
כשלון ישראלי במבחני "TIMSS"

מידי ארבע שנים מתקיים מבחן השוואתי בינ"ל בתחומי מתמטיקה ומדעים וישראל לוקחת בהם חלק. בשנת 2011 רשמו תלמידי ישראל הישג מרשים כשעלו מהמקום ה- 24 למקום ה- 7. ואילו ב- 2015 חלה ירידה למקום ה- 16 כשמשרד החינוך מסביר זאת בהסברים שונים ואולי גם מעט, משונים.
השורה התחתונה אומרת שכל המערכת חייבת להתאמץ יותר כדי להביא את ישראל למקומות בהם היתה בשנות ה- 60 וה- 70 של המאה הקודמת, כשאז היתה ישראל באופן רציף במקומות הגבוהים ביותר.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
בכיתות ח' כיום יש פיזיקה ומחשבים

בודאי כשמדובר בכיתות אקדמיות, מופת, מחוננים ומדעיות. אם את מתכוונת למבחן עצמו, הרי שהוא מתבסס על מתמטיקה וגם מדעים הכוללים פיזיקה.
 
בט׳ אני יודעת שיש שאלות בפיסיקה

לא יודעת מה יש במבחן של ח׳


אבל בכל אופן דיברתי באופן כללי על כך שההישגים במדעים יורדים, ושאין סיכוי שיעלו.
לא על המבחן המסויים הזה
 
אביבקיץ דיברה על פיסיקה, אז

אני תהיתי אם בכלל שואלים על פיסיקה בכיתה ח' במבחן הנ"ל (כי ההשוואה הייתה בין כיתות ח'), זה הכל. אם אין שאלות על פיסיקה אז הידע שיש או אין לילדי ישראל בכיתה ח' בפיסיקה לא קשור לתוצאות של המבחן הנדון.
 
ממה שראיתי, יש מחסור במורים לפיסיקה

אני הכרתי מקרוב שני בתי ספר שבהם כיתות מצטיינים/מופת לא למדו פיסיקה בשנה אחת (בתי ספר שונים, שנים שונות) כי לא היו מורים. בעצם, באחד מבתי הספר אולי זה נמשך יותר משנה... הקשר שלי עם אותו בית ספר נגמר אחרי אותה שנה.

לא יודעת למה אין מחסור במורים למדעים. אבל עוד לא שמעתי על זה שהתבטלו שיעורי מדעים כי לא היה מורה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
הבעייה קיימת-חוסר אנשי הוראה איכותיים

אין ספק שקיימת בעייה במערכת כאשר בלא מעט בתי ספר ישנו חוסר של מורים איכותיים ואפילו שאינם איכותיים, חוסר של מורים במקצועות משמעותיים בארץ כגון, מתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב וכו'. כשמדובר על מורים איכותיים הבעיה מחמירה מפני שמורה איכותי/ת, קשה לאתר מפני שתהליך השחיקה הוא רב והתגמול אינו מספק כשמשום מה יש להרבה מאוד אנשים ובודאי למערכות הפורמליות את התפיסה, שהגמול העיקרי שחייב להיות לאנשי הוראה זה הסיפוק שבהוראה ובחינוך, שכר? יוק, מרכיב חסר משמעות.
במקרה שמעתי בימים האחרונים על שבבית ספר תיכון - בישוב דרומי כל שהוא - הנחשב למוסד חינוכי טוב, אין מורה למתמטיקה לחט' ביניים (לכיתת מופת באותו מוסד) ולכן, הם אינם לומדים מתמטיקה כפי שהיו אמורים ללמוד ונוצר פיגור בתהליך הלמידה. אותו בית ספר מנסה למצוא מורה לנושא זה וברמה הנדרשת, לצער כולם אין אחד שכזה. וזהו רק מקרה אחד מתוך רשימת מקרים דומים, רשימה גדולה מאוד.
 
למעלה