מחוננות והפרעת קשב
שלום רב,
אשמח לשמוע חוות דעתכם:
בני לומד בכיתת מחוננים (כיתה ג'), אשר אליה עבר מבית ספר אחר.
יש בכיתה סה"כ 18 תלמידים. 2-3 מהם סובלים מהפרעות קשב קשות. מטיילים בכיתה בזמן השעור, מרעישים בכוונה ומפריעים לאחרים, מטפסים על השולחנות בזמן השעור, ועוד כהנה וכהנה דוגמאות.
המורים מנסים להתמודד באמצעות הענשה קולקטיבית - אם הילד מפריע כל הכיתה תסבול. וכך מבטלים לכיתה פעילויות העשרה והילדים מאוכזבים.
אציין כי בית הספר ערך ראיונות קבלה לכיתה, במטרה המוצהרת לסנן ילדים עם בעיות התנהגות, וכיום ברור שהראיונות לא השיגו את מטרתם.
מאד מעציב אותי ששלפתי את בני מבית ספר שהיה לו סה"כ טוב שם מבחינה חברתית, והעברתי אותו לכיתה שאמורה לספק לו סביבה לימודית מעשירה ותומכת, רק שהמצב היום הוא הפוך מזה.
מה ניתן לעשות? כמובן שפנינו למחנכת, ליועצת וגם למנהלת. הם קיימו שיחות בכיתה, אך אין כל שיפור.
אשמח לעצות ורעיונות. תודה!
שלום רב,
אשמח לשמוע חוות דעתכם:
בני לומד בכיתת מחוננים (כיתה ג'), אשר אליה עבר מבית ספר אחר.
יש בכיתה סה"כ 18 תלמידים. 2-3 מהם סובלים מהפרעות קשב קשות. מטיילים בכיתה בזמן השעור, מרעישים בכוונה ומפריעים לאחרים, מטפסים על השולחנות בזמן השעור, ועוד כהנה וכהנה דוגמאות.
המורים מנסים להתמודד באמצעות הענשה קולקטיבית - אם הילד מפריע כל הכיתה תסבול. וכך מבטלים לכיתה פעילויות העשרה והילדים מאוכזבים.
אציין כי בית הספר ערך ראיונות קבלה לכיתה, במטרה המוצהרת לסנן ילדים עם בעיות התנהגות, וכיום ברור שהראיונות לא השיגו את מטרתם.
מאד מעציב אותי ששלפתי את בני מבית ספר שהיה לו סה"כ טוב שם מבחינה חברתית, והעברתי אותו לכיתה שאמורה לספק לו סביבה לימודית מעשירה ותומכת, רק שהמצב היום הוא הפוך מזה.
מה ניתן לעשות? כמובן שפנינו למחנכת, ליועצת וגם למנהלת. הם קיימו שיחות בכיתה, אך אין כל שיפור.
אשמח לעצות ורעיונות. תודה!