מחוננות והפרעת קשב

Afik222

New member
מחוננות והפרעת קשב

שלום רב,
אשמח לשמוע חוות דעתכם:
בני לומד בכיתת מחוננים (כיתה ג'), אשר אליה עבר מבית ספר אחר.
יש בכיתה סה"כ 18 תלמידים. 2-3 מהם סובלים מהפרעות קשב קשות. מטיילים בכיתה בזמן השעור, מרעישים בכוונה ומפריעים לאחרים, מטפסים על השולחנות בזמן השעור, ועוד כהנה וכהנה דוגמאות.
המורים מנסים להתמודד באמצעות הענשה קולקטיבית - אם הילד מפריע כל הכיתה תסבול. וכך מבטלים לכיתה פעילויות העשרה והילדים מאוכזבים.
אציין כי בית הספר ערך ראיונות קבלה לכיתה, במטרה המוצהרת לסנן ילדים עם בעיות התנהגות, וכיום ברור שהראיונות לא השיגו את מטרתם.
מאד מעציב אותי ששלפתי את בני מבית ספר שהיה לו סה"כ טוב שם מבחינה חברתית, והעברתי אותו לכיתה שאמורה לספק לו סביבה לימודית מעשירה ותומכת, רק שהמצב היום הוא הפוך מזה.
מה ניתן לעשות? כמובן שפנינו למחנכת, ליועצת וגם למנהלת. הם קיימו שיחות בכיתה, אך אין כל שיפור.
אשמח לעצות ורעיונות. תודה!
 
מאד מצער. ו״שיחות בכיתה״ לא מביאות שום שיפור.

עוד לא קרה שבעייות התנהגות של ילדים נפתרו בגלל שהיועצת עשתה שיחה לכיתה... בעיה של ילד נפתרת כשעובדים עם הילד. לא כשנואמים לכלל הילדים...

ההשערה שלי לגבי מה שקורה:

אין מספיק רישום לכיתת מחוננים. אם הם יוציאו מהכיתה את הילדים המפריעים, מספר הילדים בכיתה יהיה נתחת לרף וייאלצו לסגור את כיתת המחוננים.

לדעתי, הצעד הנכון הוא שכמה הורים יגיעו למחנכת/מנהלת ויאמרו ״לא בשביל זה הגענו לכאן. אם המצב לא ישתפר - הילד שלי בשנה הבאה עובר לבית ספר אחר, טוב יותר״. ואז המנהלת תבין שבכל מקרה הכיתה תקטן, וזו החלטה שלה איך הכיתה תקטן. תאבד שלושה מפריעים, או עשרה תלמידים טובים.
 
למעלה