האם אפשר לעבור ממחוננים למצטיינים

אלושקה5

New member
האם אפשר לעבור ממחוננים למצטיינים

שלום, בני עבר את המבחן המחוננים. אחרי שהיינו בפגישה היכרות, הבנו שהתכניות של המחוננים והמצטיינים לגמרי זהות, רק בשעות שונות (מחוננים בבוקר על חשבון הלימודים, ומצטיינים אחר הצהריים, ובנוסף למצטיינים דואגים להסעה שתאסוף את הילדים מבתי ספר, להבדיל מהמחוננים שצריך לדאוג להסעות). האם מישהו יודע לגבי המעבר בין התכניות?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מעבר ממחוננים למצטיינים

יתכן שזה אפשרי (בכיוון ההפוך זה בלתי אפשרי) כדאי לפנות להנהלת מרכז המחוננים בו הבן אמור להתחיל ללמוד שם ולבדוק את האפשרות לעשות זאת, הם בהחלט יכולים לאשר זאת. אם זאת כדאי לזכור שלמרות שהקורסים הינם אותם קורסים ואותם מורים, הרמה בכיתת מחוננים עולה, בדרך כלל, על הרמה בכיתת המצטיינים (ההערות של התלמידים ורמת הדיונים הקיימת במסגרת שיעור זה או אחר).
 
מסכימה עם התשובה שמעליי, ובנוסף -

אצלנו אפשר ללכת גם וגם. בבוקר ליום שליפה, ואחהצ - לחוגי המצטיינים. ככה שיכולתי לראות עד כמה ההבדל ברמה משמעותי. ביום השליפה היו לימודים רציניים, ילדים שבאמת רצו ולמדו והשקיעו. חוגי המצטיינים - בחלקם היה בלגן, הסינון בהם פחות קפדני מה שאומר שילד אחד שלא בא לו (וכנראה הגיע לחוג כי ההורים לחצו) מפריע לכולם.

ובנוסף - יום ההעדרות מבית הספר הוא ערך בפני עצמו. כבר כתבתי כאן עשרות הודעות בנושא.... עד כמה הלימודים בבית הספר הרגיל הם משמימים. כיתות א וב עוד בסדר. בכיתה ו, התלמידים הבאמת מצטיינים כבר יוצאים מדעתם מרוב שעמום... בית הספר לא מעניין, לא מאתגר, שיטת לימוד ישנה של 35 ילדים יושבים מול מורה, ולא זזים במשך 5 שעות... (כי אסור לזוז, כי אסור לדבר, כי ״אתה כבר ענית אז תתן לעוד מישהו להתבטא״ )

תני לילד שלך את המתנה של יום אחד בשבוע, שבו הוא ייהנה מהלימודים
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
יש בתי ספר אחרים, אבל מעט.

ישנם מספר בתי ספר בארץ שמה שהתלמידים מקבלים שם עולה על מה שהתלמידים המחוננים מקבלים ביום השליפה במרכז המחוננים. לכן, באותם בתי ספר, התלמידים המחוננים אינם ששים לקחת חלק בימי שליפה במרכזי המחוננים הקיימים שם ומעדיפים להיות בבית הספר (מסיבות למידה ועניין). זה קיים מעט מאוד אולם, זה קיים.
 
אכן ייחודיים

אצלנו התחיל תהליך של ייחודיות בבית הספר.
יש קורסי בחירה שמבוססים על תהליכי חקר ולמידה מתוך התנסות.
הילדים מאוד אוהבים אותם ולאט לאט הם תופסים יותר נתח ביום הלימודים.
יש מגוון קורסים כאלה מתוכם הילד בוחר מה מעניין אותו ומתחייב לסיים את הקורס שהתחיל (כל אחד כשלושה חודשים). בכיתה ג' כבר בוחרים בשנת הלימודים 3 קורסים בכל סמסטר (סהכ 6) והכמות עולה עם הגיל.
&nbsp
אני לא יודעת אם זה עולה על מה שנעשה במרכזי המחוננים. אני כן יודעת שזה לא משמים ומאפיר כמו אופניי הלימוד הישנים והמוכרים.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
זה בכל מקרה עניין של זמן

בית הספר הייחודי "שז"ר" באשדוד, מתפקד כייחודי זו השנה העשירית והשפעתו על כלל המערכת באשדוד גדולה לאין שיעור. זהו תהליך לא קצר ולא פשוט כשהמטרות מוצבות כתהליך מתפתח ארוך טווח, כשהן מאוד ברורות. אין כאן בשום פנים ואופן תהליך של "זבנג וגמרנו", חשובה הסבלנות וראייה לטווח הרחוק. בית הספר הייחודי "צמח", קיים כבר כייחודי כשש שנים והוא גם שייך לגף ניסויים של משרד החינוך. שני בתי ה"ס הנ"ל נחשבים (גם לפי מבחן מדלן) כטובים ביותר באשדוד.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
קורסים לבחירה ושאינם לבחירה

כתומכן למידת הליבה במתמטיקה במסגרת מערכת השעות הבית סיפרית מכיתה א' ועד ל-ו': לוגיקה (מילולית, צורנית ושל המתמטיקה), איסטרטגיות למידה במתמטיקה, - שילוב חשיבה מתמטית עם קישורים לאמנות על כל תחומיה, ההסטוריה של המתמטיקה.
כמו כן, כימיה, ביוטכנולוגיה ופיזיקה (מחוץ למדעים הרגיל שמשתלב) מכיתה א' ועד ל-ו'. בנוסף, שעורי אמנות בשעות המערכת וכן, קורסי חקר שנתיים ודו-שנתיים לבחירה (עם מבט לכיוון האקדמיה). וכמובן שתלמידים מחוננים מרגישים מצויין בבית ספר שכזה מכל הבחינות.
מרכז המחוננים באזור אינו יכול להתמודד עם בית ספר שכזה ואכן, זה בא לידי ביטוי.
 

רזאי

New member
יכול לספר איזה בתי ספר,

ואיפה הם ממוקמים?
אנחנו שוקלים מעבר מהיישוב שלנו, ואינפורמציה כזאת יכולה לעזור לכוון אותנו למקומות שכדאי לעבור אליהם.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
שני בתי"ס ייחודיים

בי"ס "שזר" הייחודי העל אזורי למדעים בשילוב אמנויות ובי"ס "צמח" הייחודי העל אזורי לאמנות - שניהם באשדוד. בשזר (הנמצא באחוזון הארצי העליון במתמטיקה) מתבצעים כל הפעילויות אותן כבר ציינתי. התלמידים לומדים במשך חמישה ימים בשבוע עד השעה 15:20. בשני ביה"ס מלמדים מורים-מומחים (שלא שייכים לקרן קרב אלא- בנוסף למורי קרב) לתחומם בצמוד למורים של משרד החינוך כשיש אינטרקציה בין המורים. בשזר, התלמידים והמורים משתמשים באופן טבעי בשפה המדעית ולא רק במהלך שיעור- זהו ה- DNA של ביה"ס- אלא גם בינם לבין עצמם. גם תכניות קרב המועטות שקיימות שם מחוייבות, לא רק בשעורים חוויתיים אלא, ביצירת עבודות חקר ע"פ כל הכללים באקדמיה, כלומר, הדרישה מהפעלות קרב היא שילוב של החוויה עם "למידה משמעותית". כל התכניות הן ספירליות ומתפתחות באופן מובנה עם הפעלת הדגשים של "למידה עצמית" מצד התלמידים.
 

רזאי

New member
אשדוד
הפתעת אותי.

זאת עיר שלא חשבנו עליה בכלל.
מעניין.
 
למעלה