האם חוברות הכנה מלפני 3 שנים שוות משהו או שמבחני האיתור שלב

TotalCommnader

New member
האם חוברות הכנה מלפני 3 שנים שוות משהו או שמבחני האיתור שלב

א+ב כבר השתנו מאוד מאז?

ב. אתם יודעים עם כותבים על טופס הבחינה (בשלב א' וב') או שיש דף תשובות ועליו מסמנים א' ב' ג' או ד'?

ג. מוזר לי שהמבחנים בתחילת כיתה ב'. הרבה תלמידים עוד נאבקים בכתיבה וקריאה, ונראה שמי שלמי שהתקדם מאוד בזה יהיה יתרון. בכיתה ג' מגיעים עם רמה טובה יותר של קריאה, וכמובן כבר מכירים טוב את נושא המבחנים. ואז המבחן בודק באמת יותר יכולות. מה דעתכם?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
שינויים? לא כל כך

בפרק זמן כזה גם אם קיימים שינויים הם אינם יכולים להיות גדולים. לבנות פורמט חדש למבחן זה ממש לא פשוט. ישנם חומרים שונים שנכתבו לפני למעלה מ- 20 שנים ועדיין רלוונטים (לגילאים גדולים יותר), כשהנושאים לא כל כך משתנים - מה אפשר כבר לבצע כשינוי דרסטי במבנה השפה? באוצר המילים? בבעיות הגיון מתמטיות?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
קרוב לודאי שכן. . . .

מכיוון ששלב א' ניתן לכל תלמיד כיתות ב' באשר הם, מכון סאלד חייב לקחת בחשבון את כלל הנבחנים ולכן, המבחן מתמקד בסופו של דבר בחלקים המילוליים יותר ומעט חשיבה מתמטית ברמה ממוצעת. לכן יש להניח שגם אם יהיו שינויים ביחס לשנים עברו, הם יהיו מינוריים ומכאן, האפשרות שהנושאים יהיו אותם נושאים נראית סבירה לחלוטין ולדעתי, בנושאים הנ"ל יש להתמקד. בהצלחה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
רמת קריאה וכתיבה? בעיה

הרעה החולה היום של מערכת החינוך זה התחום האורייני. דלות השפה באופן כללי אצל התלמידים יוצר בעיות הבאות לידי ביטוי בכל התחומים כמו גם בתחום המתמטיקה. ככל שהתלמיד מקבל בבית עידוד לקריאה, היכולת שלו להשתמש בשפה יותר טוב (בכל התחומים) עולה וגוברת. אצל תלמידים רבים אני בודק את הרמה האוריינית שלהם באופן ראשוני כשאני בודק את אוצר המילים שלהם. הפכי מילים זה השלב הנמוך ביותר כשיש פערים בין הפכי מילים לבין מילים נרדפות שזה השלב הגבוה יותר. תעודדו את הילדים לקרוא וכמה שיותר, התוצאות יכולות להיות מדהימות והרווח יהיה כולו שלהם (ושלכם).
 

יו2יו

New member
בשלב א היו שינויים מהותיים. בשלב ב פחות.

לשאלותייך:
א. בשלב א יש שינויים כל שנה, בעיקר בחלק הכמותי. לדוגמא בשנתיים האחרונות לא מופיעות סדרות. במקום זה מופיעות יותר שאלות הבנה חשבוניות "מתחכמות". החלק המילולי לא השתנה הרבה אם כי כעת הוא ארוך יותר וכולל 2-3 קטעי קריאה מסוגים שונים (אך עדיין מהווה רק 50% מהציון)
אם במקרה רכשת מאיתנו (mehunan.com) לפני שלוש שנים, אתה זכאי לגרסה מעודכנת ללא תשלום נוסף.

ב. בכיתה ב מסמנים את התשובות על המבחן עצמו ולא בדף נפרד.

ג. מסכים איתך לחלוטין, ילדים שלא קוראים שותף, ויש רבים כאלו בתחילת כיתה ב', נפגעים מכך. גם חלק הכמותי הפך עם השנים ליותר מילולי ודורש קריאה רבה ולא טריויאלית. לפי המדגם (הלגמרי לא מייצג) של ילדים שאני מכיר, דווקא מחוננים בעלי כישוריים חשבונים חזקים קוראים פחות שותף והםאלו שנפגעים בצורה הקשה ביותר עקב כך.
 

יו2יו

New member
שאלות שדורשות גם הבנת הנקרא ויכולת ניתוח לוגית

לעומת סדרות למשל או אפילו בעיות חשבוניות "רגילות". בשנים האחרונות מנסים מחברי הבחינה לגוון למצוא דרכים חדשות לשאול שאלות חשבוניות: שאלות על מחירון, שאלות שדורשות סיכום של שטרות ומטבעות על מנת להגיע לתשובה הנכונה וכדומה.
אנחנו מנסים לחשוב באותה צורה ולחזות את הדרכים בהן יכולות השאלות להופיע במבחן. בשנים האחרונות לפחות הצלחנו בכך לא רע.
 
למעלה