הכנה למבחן

yarela

New member
המון תודות על תשובתך!

האם הערכה שלהם גם כוללת הסברים איך לגשת למבחנים מוגבלים בזמן, מבחנים אמריקאיים? בני אף פעם לא עשה מבחנים מסוג כלשהו ולכן חשוב לי שהוא יבין איך מתנהלים במהלך המבחן...
 

yarela

New member
הכנה למבחן

שלום,
אשמח לקבל המלצה על חוברות הכנה למבחן לאיתור מחוננים (שלב ב'). ישנם מספר מכונים שמציעים חומר הכנה ואני מתקשה להבין איזה מהם נחשב איכותי ויעיל.
אני יודעת שנושא "ההכנה למבחן בעד ונגד" נידון בפורום בהרחבה. אין בכוונתי להיכנס לדיון זה ולכן אודה לקבלת המלצה מהורים שהתנסו בנושא.
תודה מראש
 
הפרופסור הלא מפוזר

שלום,
אחרי בדיקות והשוואות שונות, אנחנו בחרנו בתוכנה של הפרופסור הלא מפוזר,
שלפי הבנתי הם הותיקים בשוק בנושא זה, והעדפתי אותם משום שהם מתמחים ספציפית בזה (בשונה ממכונים מסויימים שמכינים לעוד מליון דברים שונים).
מבחינתי זה הוכיח את עצמו יפה מאד משני הבטים:
1. הילדה הגיעה מוכנה למבחן והתקבלה למחוננים.
2. הילדה חוותה למידה משמעותית ומהנה במהלך התרגולים.
ואגב, גם אני נהניתי מאד מהתוכנה שלהם, שבנויה בצורה מאד אסתטית, מזמינה,
ברורה, מעשירה ומהנה. יש להם גם קטע נחמד כזה שהילד מתקדם בשלבים ומקבל תעודות הצטיינות עם השם שלו במהלך התרגולים, גימיק חמוד כזה....
אנחנו רכשנו את התוכנה חודשיים וחצי לפני המבחן וזה בהחלט נראה לי זמן מספיק לתרגל בכיף. הרעיון הוא שהילד ייחשף לפורמט, יתנסה בו וגם יעשיר עצמו על הדרך.
אם תתחילי עכשיו יתכן שימאס לו מזה חודשים לפני הבחינה, וזה גם משדר לילד לחץ מיותר חצי שנה מראש ללא סיבה אמיתית.
הקו המוביל שלי היה שרכשתי לה את התוכנה כדי להעשיר אותה, ועל הדרך זה גם יעזור לה להתנסות בסוג השאלות שתהיינה במבחן.
הדגשנו שללא קשר לתוצאת המבחן (שהיא ידעה שזה נמדד יחסית לאחרים),
היא כבר הרוויחה כי הרחיבה את ההשכלה ונהנתה מהתרגולים.
ככה הורדנו לחץ ונכנסנו לזה יחסית בכיף, ובסוף גם הופתענו ושמחנו שעברה.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה רבה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
העדפת מקורות להכנה

ראיתי את החומרים של הפרופסור הלא מפוזר ואת החומרים של מכון נועם וע"ס ידיעתי, הבנתי ונסיוני, החומר של מכון נועם עדיף. אבל זו דעתי בלבד. הלמידה חייבת להכין ולפתח נקודות נוספות שבסופו של דבר מצטרפות לחומר הנקודתי במבחן כשלמידה זו, יוצרת בסיס ללמידה והבנה מתקדמות יותר בהמשך הדרך. רצוי שההכנה למבחן תפתח גם יכולות שיבואו לידי ביטוי גם בהמשך, כגון כלי עבודה שלא כל כך מקובלים במסגרות הפורמליות הקיימות היום. בכל אופן, טוב לקרוא שהבת צלחה את המשוכה והתקבלה למסגרת המחוננים, איחולי הצלחה חמים בהמשך הדרך ושנת לימודים מוצלחת.
 
נחמד מצדך להירשם לתפוז במיוחד כדי לענות על השאלה


 

יורה נחושתן

Member
מנהל
תאריכים למבחן

אין עדיין תאריכים למבחנים מפני ששנת הלימודים עדיין לא החלה. אפשר להניח שמספר ימים לאחר פתיחת שנה"ל יפורסמו התאריכים של שלב א' לפחות.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מבחן שלב א'-מועד

להלן הציטוט מחוזר מנכ"ל ביחס למבחני איתור מחוננים שלב א':
"בראשית שנת הלימודים נשלחות הודעות לבתי הספר ונקבע מועד אחיד למבחן הסינון בכל המערכת. נוהל זה מתפרסם בחוזר מנכ"ל בתחילת כל שנת לימודים".
קרוב לודאי שתאריכים יכולים להשתנות בהתאם ללו"ז בתחילת השנה. השנה החגים מתקיימים באוקטובר ואילו בספטמבר, הלמידה רצופה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מועד שלב א'

אני אוכל לענות על השאלה באמצע השבוע הבא עלינו לטובה (אני מקווה) אני אשתדל לברר זאת עד הראשון לספטמבר. ברגע שאדע משהו בנושא זה, אעלה זאת בפורום.
שבוע טוב ושנ"ל מוצלחת ופוריה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
שלב א'-מועד

לצערי אני עדיין לא איש בשורות. התחלתי לבדוק היום בקרב מנהלי בתי ספר האם קיבלו כבר את ההתראה לגבי המועד ועדיין לא. אני מניח שכפי שאחד המשיבים כאן ציין יש סיכוי שהמבחן יתקיים או באוקטובר ואולי כבר לקראת סוף ספטמבר. החגים השנה באוקטובר משבשים את כולם. בכל אופן, ברגע שתהיה לי תשובה אעלה אותה בפורום.
 

יו2יו

New member
אין שאלות פתוחות

השאלות הן אמריקאיות, אם כי לפני שנתיים היו שתי שאלות חשבוניות בשלב א' בהן היה צריך לכתוב את התשובה המספרית במקום שיועד לכך.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
המבחנים הם מבחנים אמריקאים

לעיתים מאוד רחוקות קרה מקרה ששאלות בודדות מאוד היו פתוחות וגם אז, לא היה מדובר בכתיבה מרובה. בעקרון, המבחן אמריקאי! (קל יותר לבדוק מבחן כזה מאשר להתחיל "לפענח" כתב יד של מישהו)
 
למעלה