הצגת נושא יום השליפה רשמית בתחילת שנה?

הצגת נושא יום השליפה רשמית בתחילת שנה?

שלום חברים,
תודה על התגובות שלכם, שעוזרות ומכוונות.
בעקבות מה שעלה כאן, רציתי לשאול משהו נוסף,
כאשר אני מבקשת להשיג שני דברים:
1. למזער את הסיכון להצקות (לקנאה וכד')
2. להקל בהשלמת החומר אחת לשבוע
בתי היא היחידה בכתה שתצא ליום שליפה (יש בשכבה עוד אחד)....
האם כדאי שהמורה תציג את הנושא מראש בפני הכיתה באופן רשמי?
או שדווקא עדיף להשתיק את זה ובהדרגה חלק יידעו וחלק לא?
והאם כדאי שהמורה תשאל מי מתנדב לסייע לה בעדכון מה למדו?
ואם כן, האם זה משתנה אחת לשבוע? לחודש? אני מתזכרת או המורה?
או שלעשות זאת בעצמי מול אחת האמהות או בקבוצת וואטסאפ כל שבוע מחדש?
כמו שניתן להבין, אני מחפשת את הפתרון שיסיט את הפרוז'קטור למקום אחר ויתן לעניין מינימום תשומת לב (וקנאה נלווית) מהילדים.
גם ככה יש לעיתים קצת הצקות, ולא הייתי רוצה לספק לאלה
"חומר גלם" נוסף...
אשמח לכל הערה והארה, מנסיון או סתם מהגיגי לבכם

תודה רבה.
 
אני לא בעד להציג בפני כל הכיתה. מה קורה כשילד חולה?

דברו עם המורה ותשאלו מה נהוג כשילד נעדר מכל סיבה שהיא.

את זה צריך לעשות עבור בתך כשהיא ביום שליפה.
מישהו רושם עבורו? רושמים ב״משוב״?

אם יש חברה טובה - זה יהיה מצויין אם בתך תרים אליה טלפון או ווטסאפ אחרה״צ או למחרת בבית הספר, ותשאל אם היה משהו חשוב.

ובכל מקרה - לדבר עם המורה. לתאם ולבקש התחשבות שכנראה יהיו פעמים שהילדה תגיע לא מוכנה כי ישכחו להגיד לה שאמרו לעשות משהו, או כי היא לא הבינה מה היו השיעורים.
 

דרור9000

New member
לא צריך להציג את הנושא לכיתה. צריך להציג את הנושא למחנכת.

את קצת סותרת את עצמך מפחדת שיציקו לילדה בגלל המחוננות ורוצה להציג את זה מול כל הכיתה. לבת שלי יש חברות מצוינות מימי השליפה כך שאולי בתך תרוויח מבחינה חברתית מימי השליפה.
ן לגבי השלמת השיעורים מציעה בחום וחד משמעית שאת תבקשי ותפעלי להשיג את זה מאמהות אחרות. האחריות על העברת שיעורים לילדה אחרת היא גדולה מדי מנסיון עבור ילדה בכיתה ג או ד.גם עבור קבוצת ילדים.
בתי לפחות כמעט איבדה חברה טובה בגלל שהילדה התעייפה מלהעביר שיעורים.
מהר מאד הבנו שהאחריות צריכה להיות עלינו ודאגנו להיות בקשר עם אמהות אחרות ועם המחנכת(השנה הקטנה סיימה ה ובשלב זה היא היתה צריכה הרבה פחות את עזרתנו אבל עדיין אנחנו עם יד על הדופק ).
בהצלחה לבת שלנו התוכנית היתה שווה את המאמץ.
 
לא צריך להמציא את החישוק מחדש

ילדים יוצאים מבתי ספר למרכזי יום שליפה כבר לא מעט שנים. רק אצלך זו הפעם הראשונה והכל חדש. יש מי שיש לו ניסיון, וגם מכיר את הנסיבות. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש....
&nbsp
דברי עם המורה. מה היא מציע לאור ניסיונה עם ילדי יום שליפה בשנים קודמות? עם הילדה? עם הכיתה? עם המקובל בבית הספר?
&nbsp
יש גורמים אחרים שמכירים את בתך? הכיתה? יום שליפה?
חפשי הורים לילדים "בוגרים" בבית הספר שיוצאים ליום שליפה. אולי בסיוע המרכז בו יתנהל יום השליפה. הם מכירים את המורה/מנהלת/יועצת/ביה"ס/שכונה וכו'
&nbsp
להירגע. הילדה יוצאת ליום שליפה, כמו עוד ילד בשכבה. כמעט בכל כיתה יש ילד אחד כזה. זה אולי מעט חריג, אבל לא מאוד חריג. היא תתרגל. גם את.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
אין צורך וזה יכול דווקא להחטיא את המטרה

ככל ששאר ילדי הכיתה יראו בהעדרות ביתך כארוע שמתקיים פעם בשבוע מבלי ש"עושים מזה עניין", כך הם יתייחסו לזה פחות (אם בכלל) כארוע חריג. חשוב לשוחח עם המחנכת ובעת הצורך גם עם היועצת בבית הספר. כדאי שביתך תבקש מחברה טובה שלה בכיתה לדאוג לה לשעורי הבית וכמובן ליידע את המחנכת מפני שהיא יכולה לבקש מהתלמידים לעשות זאת ואפשר אפילו בהתנדבות. אן יש לך קשר עם אמהות אחרות אפשר בהחלט לבקש מאחת מהן או יותר, להעביר אלייך את השעורים והחומר שהבת "תפסיד".
בהצלחה
 
מצטרפת לכל ההמלצות מעליי - להציג את זה מול כל הכיתה בצורה
רשמית בתחילת השנה זה בדיוק לעשות עניין, ובעיניי ילדים זה גם יכול להתפס כמשהו מאוד מתנשא. מי שירצה לדעת למחרת למה היא נעדרה, ישאל אותה והיא תענה. מי שלא - לא.
מניסיוני, למרות שיש לנו מחנכת מקסימה וסופר מתחשבת, עד כיתה ה' הייתי האחראית המרכזית בהשלמת ש"ב דרך אמהות של ילדים מהכיתה. אמא אחת היא חברה שלי אז באופן קבוע הייתי מתקשרת אליה בסוף יום הלימודים, והיא הייתה מעדכנת אותי בשיעורים וגם שולחת לי בוואטסאפ צילומים של מה שכתבו בכיתה.
החל מכיתה ה' הבן אחראי על העניין, ובד"כ עד שאני מגיעה לאסוף אותו ב15 הוא כבר יודע בדיוק מה היה באותו היום.
 
למעלה