באיזה גיל

Tiger10010

New member
באיזה גיל

שלום נחושתן
החל מאיזה כיתה לומדים במרכזי המחוננים
נושאים כגון: רפואה, זאולוגיה, משפטים, חשיבה מתמטית, אמנות, רובוטיקה, פיזיקה, כימיה וכו'.
בני התקבל למחוננים ועולה לג'. נראה לך שילמדו אותו את הנושאים הללו
או רק בגיל גדול יותר?
 
מותאם לגיל

אפשר ללמד את כל הנושאים שפירטת כבר בכיתה ג' (תלוי במנהל המרכז). החומר יהיה מותאם לגיל ולידע המקובל (לא פותרים משוואה ריבועית). ככלל, הפעילות ביום השליפה הינה מאוד חוויתית. למשל, באחד המרכזים העבירו קורס "בילוש" לתלמידי כיתות ג, כאשר המפעיל/מורה מתמחה בהובלת קבוצות מבוכים ודרקונים. לילדים זו הייתה חווית חסמב"ה, כולל תלבושות ומשחק תפקידים. בפועל בכל שיעור נלמד עיקרון מדעי אחר, בעיקר בתחום הכימיה (חומצה/בסיס, מסיסות, פחמימנים, מתכות/אל-מתכות/גזים אצילים). כתבי החידה בסוף חוג "הבילוש" התבססו על הבנת המבנה של הטבלה המחזורית של מנדליב, כאשר הילדים חשבו ותפסו את פועלם כתאטרון.
&nbsp
הפעילות במרכז מפוזרת על מגוון תחומי הדעת. קורס סמסטריאלי (15 מפגשים של שעתיים) לא יהפכו את הילד לרופא, זאולוג, עו"ד, מתמטיקאי, אומן, מהנדס, פיזיקאי, כימאי וכו'.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
התאמה גילית

הנושאים, המועברים כחוגים במרכז המחוננים, עוברים שינויים קלים מקבוצת גיל אחת לבוגרת ממנה. ישנם נושאים שלא יועברו בקבוצות הגיל הצעירות יותר. בדרך כלל בשכבה ג' יש חלוקת נושאים חצי שנתית ברורה ואינה ניתנת לשינוי. בכיתה ד', הילדים מקבלים כבר אפשרות בחירה של קורס אחד מהקורסים שהם מקבלים כל חצי שנה. בכיתה ה' ובכיתה ו' - רוב הקורסים הם קורסי בחירה (חוץ מקורס אחד בדרך כלל). הקורסים מוצעים ומועברים במרכז בהתאם למה שהמורים יכולים להעביר כך שסוג הקורס והתחום בו הוא עוסק נקבעים בהתאם להיצע הנושאים שמביאים איתם המדריכים (ואני חוזר שאיכות המדריכים היא בדרך כלל, מאוד גבוהה). אפשר ללמוד קורס העוסק במשחק החשיבה "גו" מצד אחד ובמקביל לו, קורס העוסק באמנות פלסטית כל שהיא. היה רצוי אם היה ביניהם קשר (ואפשר שיהיה). לצערי, אם זה קורה, זה במינון מאוד נמוך וחבל.
 
למעלה