ערעור על שלב ב' במבחני סאלד

ננאא

New member
ערעור על שלב ב' במבחני סאלד

בני עבר שלב א' והמורה סיפרה לי שהוא קיבל הכי גבוה בכיתה.

את שלב ב' לא עבר, אך המורה אומרת שמאד מתאים לו להיות במחוננים ואם אנו מעוניינים היא תכתוב מכתב המלצה וגם אנו מרגישים שחסר לו אתגר בביה"ס. (הוא בכיתה ג')

איך מערערים?
יש לבן שלי שגיאות כתיב רבות, אך הוא מאד חכם וזה לא מפריע לו בתיפקוד היומיומי, האם יכול להיות שהוא נכשל בשל שגיאות הכתיב, או שהשאלות אמריקאיות?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
ערעור על תוצאות שלב ב'

ערב טוב
ראשית, המבחן מבוסס על שאלות אמריקאיות בלבד כך שכל מה שצריך זה לסמן את התשובה ולא יותר.
כדאי לפנות לאגף המחוננים במשרד החינוך ולבקש מבחן חוזר (תמיד אפשר לומר שהבן לא חש בטוב במבחן), אפשר לפנות גם לרפרנטית של משרד החינוך הקשורה לנושא זה במחוז אליו אתם שייכים. ישנו תמיד סיכוי שיאפשרו מבחן חוזר ובדרך כלל לאחר פרק זמן של שנה.
בהצלחה
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
ערעור על תוצאות המבחן

אפשר בהחלט לערער את המבחן ואז הבן יעשה אותו בכיתה ד', ויתכן שזה דווקא יהיה לטובתו. בינתיים הוא גדל בשנה, יתכן שהבטחון העצמי שלו התפתח וכך גם רמת ידיעותיו. היו לי לא מעט תלמידים שהצליחו דווקא בכיתות ג' ו- ד' לאחר שנכשלו בכיתה ב'. כך שאם עדיין יהיה לו רצון ושאיפות לעבור את המבחן כדאי שינסה.
בהצלחה.
 

פולספגן

New member
ברור שהמבחן החוזר יהיה בכיתה ג', אך הערעור צריך להתבצע מיד

לאחר שמודיעים לו, אם עבר או נכשל.
&nbsp
אם אני לא טועה, ניתן לערער עד ספטמבר, כ-3 חודשים לאחר ההודעה.
 

נטלי22

New member
אפשר לערער מתי שרוצים. גם שנתיים אחרי.

ערעורים שמתקבלים עד תאריך מסויים בדצמבר (משתנה משנה לשנה ומפורסם באתר של האגף למחוננים) יישקלו באותה שנה. ערעורים שמתקבלים לאחר התאריך הקובע יישקלו רק בשנה שלאחר מכן.
 

אמה331

New member
לפני שמערערים- כדאי לבדוק קודם את הסיכויים לעבור את המבחן

אני אחרוג ממנהגי ואמליץ על אתר "מיחונן" ( [URL]http://www.mihonan.co.il[/URL] ) כי אני חושבת שהם עושים משהו חשוב.
מעבר למבחן סימולציה שניתן לרכוש, הם מנתחים את הסיכוי של הילד לעבור את המבחן. אני רכשתי מבחן לדוגמא ונאמר לי שהבת שלי אומנם באחוזון 90 אך הסיכויים שלה לעבור את המבחן הם לא מהגבוהים ביותר אז ויתרתי על הערעור ואני שמחה על כך.
אנחנו יודעים הרי שהילדים שלנו חכמים אך אנו לא יודעים להשוות אותם לילדים חכמים אחרים ולכן העובדה שמעבר למבחן לדוגמא הם גם יודעים לנתח מה הסיכוי של הילד לעבור את המבחן - זה אדיר בעיני.
(הרי מעל 90% מהילדים שעוברים את שלב א' לא עוברים את שלב ב')
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
אתר "מיחונן"- דעה

אכן, כך נראה על פניו שהאתר נותן שירות נכון וחיובי לכל אלו ששואפים לחסוך את כל ההכנה האינטנסיבית כשלא בטוח שלבן או לבת, יש בכלל סיכוי להיכלל באחוזון המאפשר למידה במרכז מחוננים. זהו בהחלט עוד גורם היכול ליצור הכוונה נכונה. אם הסיכוי קיים אזאי יתכן שבאמת כדאי להשקיע בקורסי הכנה ובערכות הכנה, במידה ולא, כדאי לוותר על המירוץ האינטנסיבי הזה. ישנם פתרונות חלופיים שאינם פחות טובים מלמידה במרכז המחוננים ובפחות לחץ.
 
מסכימה לגבי אתר מיחונן

מסכימה לגמרי עם יורה נחושתן לגבי אתר מיחונן. כדאי לבדוק מה בכלל הסיכוי של הילד לעבור את המבחן (דרך אתר מיחונן) . אם לילד אין סיכוי להיכלל באחוזונים הרלוונטים - אז צריך להניח לילד ( למרות רצוננו העז לפעמים שילדינו יעברו את המבחן)
אם האתר מראה שלילד יש סיכוי טוב לעבור את המבחן - אז בהחלט כדאי להשקיע בהכנה - מכל סוג שהיא.
 
למעלה