תודה על המענה המהיר ו....

תודה על המענה המהיר ו....

בינתיים ענו לי בכתב ממכון סאלד, שנחכה לציונים, ואם נרצה נוכל להגיש ערעור.
גם כתבו שאין אפשרות להבחן פעמיים באותה שנה,
ולכן הם כותבים לא לשלוח לבחינה ילד חולה.
הטיעון הזה הוא על גבול המעליב. איזה הורה ביודעין ישלח ילד חולה לבחינה?
הרי זה מנוגד לכל הגיון ולכל אינטרס אישי.
קרה מקרה ופספסנו את זה שחולה (חשבנו שמרגישה לא טוב מהלחץ),
אז מדוע לא לגלות אנושיות ולאפשר לה לגשת שנית?
גם אם נגיש ערעור , היא מפספסת שנה ככה סתם ללא סיבה אמיתית.
דווקא מגוף כמו מכון סאלד הייתי מצפה להבנה.
האם בכך מסתכם העניין או שיש עוד משהו לעשות לדעתך?
כל כך מאכזב....
 

יו2יו

New member
נראה לי שאין מה לעשות כעת

כפי שהסברתי, מבחינתם חייב שעבור זמן בין בחינה לבחינה מסיבות מקצועיות. הם יטענו, ובצדק, שמי שנחשף לבחינה בעצם תרגל ולכן יצליח יותר אם יעשה במועד קרוב.
האכזבה ברורה, אבל נראה לי שעליכם להשלים עם זה ולקוות שבשנה הבאה הכל יעבור חלק.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מכון סאלד-הבנה

עצם העובדה שהם הגוף המחליט, מאפשר להם לנהוג ולהגיב כך אם כי, אפשר לנסות ולהגיע להנהלת המכון, אייני מאמין שזה יעזור.
מכיוון שאייני בטוח שמאבק ישנה את העובדות הייתי ממליץ לקבל את הדברים כמות שהם. צר לי במיוחד לאור האכזבה של הבת שהיא הנפגעת העיקרית כאן וכן, תחושת העלבון שלה ושלכם, ובצדק.
נקווה לטוב יותר בהמשך.
 
תרשו לי להניח שלפחות באיזור מגורינו

הילדים שניגשים למבחן, רובם ככולם, נחשפו לשאלות מהסוג הזה בשבועות שקדמו לו.
לצערי זו נורמה "להתכונן" למבחן, כך שלא רואה שום אישיו בחשיפה חוזרת למבחן.
אבל מכון סאלד אומר שפועל לפי נהלי משרד החינוך שאינם מאפשרים להבחן שוב.
 
יש לקוות שעדיין יש הבדל

בין ההכנה לבין המבחן עצמו. ומה אני אגיד לך? באסה שמכון סאלד לא מאפשר לך בגלוי לרמות ולקבל ציון גבוה יותר ללא הצדקה, אלא רק מעלים עין מההכנות.
 
את אומרת שעל אף שברור ומוכח

שלחזור על המבחן תוך זמן קצר מעלה את הציון (כלומר, נותן לילד ציון יותר גבוה מהציון האמיתי שלו - גם אם הוא לא חולה), את רוצה שיאפשרו לילדה שלך לעשות את זה. מה זה אם לא לרמות? אני בכלל לא בטוחה שמשנים בכלל את המבחן, ואם לא - זה כמו להגיע לבחינה כשאתה יודע את השאלות מראש - במקרה הזה כן ברור לך שזו רמאות? אז לא היית אומרת שזו "לא דרך ארץ" להגיד לך שאת מעוניינת להכריח אותם לתת לך לרמות?
ברור לי שהנסיבות פה מיוחדות, כי הילדה הייתה חולה, אבל מה לעשות? זה המצב, ולבחון אותה עכשיו לא ישקף את היכולת האמיתית שלה.
גם לבחון אותה אחרי הכנה לא ישקף את היכולת האמיתית שלה, כמובן - כמו שתיארת, הכנה היא די דומה להיבחנות קודמת מהבחינה הזאת.
 
אם לא משנים את המבחן אז את צודקת....

במקרה כזה זה באמת לא הגיוני להבחן שוב.
אבל לא עולה בדעתי שיש להם נוסח אחד לכולם.
הרי ישנם הרבה מועדים למבחן, לפי איזורים, ולכן די ברור שיש להם נוסחים שונים,
כדי למנוע מצב ששאלות "דולפות" החוצה.
אני מרגישה שאנחנו מעמיסים על כתפינו ועל כתפי הילדים הרכים מעמסה ולחץ מיותרים. יש לנו חברים שמתוך עקרון סרבו להכניס את ילדיהם (המוכשרים!) למרוץ הזה, ללחץ, לצפיות ולאכזבות, ובעיקר לתיוג בגיל כל כך צעיר.
אני לא בטוחה אם בכלל היה נכון להכנס לדבר הזה....
 
גם אם השאלות לא זהות,

הציון שלה, כשהיא עושה את המבחן שוב כעבור זמן קצר, לא ישקף את היכולות שלה (וגם לא כשהיא עושה את המבחן אחרי הכנה).
אני לא חושבת שזו בעייה לחכות לשנה הבאה, ושהיא תעשה שוב את המבחן. אין פה מימד של לחץ - פשוט אומרים לה, בגלל שהיית חולה, את עושה את המבחן שוב, אבל בכל מקרה זה לא מבחן שקובע באמת אם את חכמה או לא, אז רק תעשי כמיטב יכולתך וזהו. אולי אם הולכים להכנות כן יש יותר מימד של לחץ (לא יודעת, אין לי ניסיון בעניין), אבל מצד שני הרמאות של ההכנה מגדילה את הסיכוי להתקבל, אז אולי זה מתאזן - יותר לחץ, אבל גם יותר סיכוי לא להתאכזב.
 

דרור9000

New member
הבת שלי איחרה לבחינה בגלל שהמקום לא היה נגיש

וגם נפלה לה שן בבחינה. בכל זאת היא התקבלה.
לדעתי אי אפשר לדעת אולי הבת שלך תעבור.
אם היא לא תתקבל ממליצה שתתנחמי בבעיות התיוג של מי שכן מתקבל.....ובכך שהיא לא תצטרך (ואת) לרדוף אחרי שיעורי הבית של השיעורים שפספסה.
ועוד שהו. נקודת החתך של המערערים נמוכה יותר כך שיש לה סיכוי גבוה אם היא באמת טובה בפתרון מבחנים כאילו להתקבל שנה הבאה ....
 
מי אמר לך שנקודת החתך של מערערים נמוכה יותר?

אגב, מה שאתה מספר לגבי הבת שלך (הגם שהוא לא דומה בכלל למחלת חום ולא קשור) מזכיר לי שבבחינות ה-GRE הייתי בהריון, ובהפסקה בין שני החלקים הלכתי לשירותים להקיא. מובן שגם לזה לא הייתה השפעה על הביצועים, אבל, כאמור, מחלת חום היא עניין אחר לגמרי.
 
תודה על העידוד, אבל...

המערערים לא נבחנים ומושווים לתלמידים שנבחנים בשנה שאחרי (כתה ג')?
כי אני יודעת שיש בתי ספר שנבחנים מראש בכיתה ג' ולא בכיתה ב',
אז הנחתי שהמערערים מקבלים הזדמנות להבחן שנית בכיתה ג' כנבחנים מן המניין....

אגב, אני מקווה שלילדה שאחרה לבחינה נתנו זמן אקסטרה לענות על השאלות....
 

דרור9000

New member
קראתי על נקודת החתך למערערים במחקר שפורסם במשרד החינוך

זה היה כתוב בהקשר לכך שבנות מערערות פחות מבנים ...
הבת שלי לא קיבלה תוספת זמן. מה שכן שקרה זה שאחרי תלונות שלי גם בנציבות לבעלי מוגבלות יש הבטחה להתייחס לנגישות להורים נכים במבחני שלב ב. מקווה שזה אכן קורה.
אני מבינה את מה שאת מרגישה גם אני הרגשתי כך ביחס למבחן של בתי בזמנו . לכן חכי אולי תופתעי לטובה.
 

נטלי22

New member
אז אני אגלה לך, שלפחות עד לפני כמה שנים

היה נוסח זהה במועדים השונים ובערים השונות. אני יודעת על מישהי שהכירה אמא לבן שנבחן בעיר שונה כמה ימים לפנינו, וקיבלה ממנה כמה שאלות שהיו במבחן ואותן שאלות בדיוק הופיעו גם אצלנו בעיר אחרת כמה ימים אחר כך.
כשהתלוננתי על כך למכון סאלד, בטענה שיכול להיות כאן יתרון לא מוצדק של ילד שמקבל שאלות מראש, השיבו לי שהיות ובמבחן יש כמאה שאלות שלא ניתן לזכור את כולן, הרי שאין כאן מקום לרמאויות. אני ממש לא מסכימה איתם. אם ניגשים למבחן שני ילדים ברמה דומה ואחד מהם מקבל מראש אפילו חלק מהשאלות שתופענה בבחינה, הרי שיש לו יתרון לא הוגן על הילד האחר שיכול להוביל לכך שהוא יתקבל לתכנית והאחר לא...
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
ציונים והצלחה במבחן

תקופה ארוכה שאלתי את עצמי וגם נושאי תפקידים שונים באגף המחוננים: "מדוע אחוז האתיופים הלומדים במסגרת האגף נמוך מידי? הרי שלכאורה, אם המבחן בודק דרגת מחוננות הרי אין זה סביר שכמות הפיגמנטים בעור משפיעה על רמת האינטיליגנציה ולכן, אין זה סביר, באותה מידה, שהילדים מהעדה האתיופית מחוננים הרבה פחות אם בכלל, ביחס לילדים אחרים". אף אחד לא ידע לתת תשובה ברורה. צודקים מכון סאלד והאגף שבתי הספר לא מכינים את הנבחנים ולכן, אין מה להתכונן. אבל, אם זה היה נכון הרי שהיו חייבים להיות יותר ילדים מהעדה האתיופית במסגרת מרכזי וכיתות המחוננים.
המבחנים הללו הם פסיכומטריים לכל דבר וכמו לכל מבחן פסיכומטרי, אפשר להתכונן לחלק מהנושאים (החלקים המתמטיים והצורניים בעיקר) כאשר לכל הבעיות הקשורות לידע כללי, היתרון הוא של כל אלו שזוכים לחשיפה למידע במשך תקופה ארוכה גם בבית הספר אולם בעיקר, בבית.
כמו שבזמנו היו ויכוחים ביחס לקבילות של המבחנים הפסיכומטריים לאוניברסיטה כך גם בעניין המבחנים הפסיכומטריים במקרה זה, התשובות מעורפלות ונוטות לצדדים שונים. זה המצב ומכאן כדאי להסיק, כל אחד בהתאם לנטייתו, את המסקנות המתבקשות.
 

יואכים10

New member
למדת איך מוכיחים קשר סיבתי כי אתה ממש טועה.

יש קשר בין השכלת הורים להצלחה במחבנים פסיכומטריים. בנתיים עולי אתיופיה סובלים חוץ מדעות קדומות גם מכך שרמת ההשכלה אצלם נמוכה
יותר. ברור למדי למה יש פחות ילדים במרכזי המחוננים .ואגב עוד אופציה להסבר לכך הוא שאולי הם לא שולחים את ילדיהם למבחני שלב ב. כמו שאגב פחות הורים לבנות עושים לעומת הורים לבנים. אין לזה שום קשר להכנת הילדים למבחנים ,

הבנתי שאתה רוצה שכולם יעשו הכנות למבחנים אבל אני מצפה לקצת דיוק וחשיבה מדעית ממי שמעביר הכנות למחוננים
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מעניין, תשובה הסותרת את מה שהמערכת מנסה להצדיק

לפי תשובתך אני יכול להסיק שהמערכת כולה מנסה להטעות את הציבור בכך שאין מה להתכונן למבחנים כשבעצם יש בהחלט מקום להתכונן ובמיוחד בקרב ילדים שהשכלת הוריהם נמוכה. אם לא תהיה הכנה למבחנים אז אותם אלו שהשכלת הוריהם גבוהה יותר יעברו את המבחנים ואז, איפה האינטגרציה שכולם מהללים במערכת? ולגבי דעות קדומות? האם רמת מישכל מושפעת מדעות קדומות? לימדתי ילדים אתיופיים שלא הגיעו למבחנים למרות שכל מי שעבד איתם יכול היה לומר באופן מקצועי שחלקם התאימו ללמוד במרכזי המחוננים לפחות כמצטיינים בעלי יכולת.
וכן, אני בעד הכנת ילדים למבחנים ומבחינתי, שהמערכת תעשה זאת באופן גורף, אין שום סיבה לאליטיזם. וכפי שאני מצהיר שוב ושוב, שהמרכזים יישטפו בגלים של מחוננים ובעיקר מצטיינים שיזכו לקבל העשרה כשהמערכת הפורמלית אינה מספקת כלל וכלל. אם מישהו רוצה לעסוק בשאלות על רמת הידע הכללית שתלמידים זוכים לה במערכת מן הראוי שיעבור על תוצאות מבחני פיז"ה וטימס לפחות בעשרים השנים האחרונות, התוצאות תעברנה בו חלחלה. כשתוצאות אלו מצביעות על ירידה חדה ברמת הלימוד והידע של התלמידים באופן כללי ובמיוחד בתחומים שהמערכת כל כך דואגת להם. אגב, בישראל, המחוננים נמדדים רק בתחומים המדעיים. מחוננים באמנות, בספורט, בתקשורת בין אישית ובתחומים נוספים לא מקבלים כל תמיכה שהיא והמערכת אינה מכירה בהם, להבדיל מכל מה שקורה בתחום זה בארה"ב למשל.
 
למעלה