מרכז למחוננים
כדאי להבין נקודה בסיסית חשובה ביותר. מרכז מחוננים בו מבקר התלמיד יום בשבוע, אינו בא להחליף את לימודי הליבה המתקיימים בבית הספר הרגיל אלא, להוסיף ולהרחיב את תחומי הידע של התלמיד כשהוא "פוגש" בנושאים שאינם שיגרתיים מצד אחד ומצד שני, הרחבת הידע הנלמד בסופו של דבר בבית הספר הרגיל. לא פעם אפשר להתייחס לנושאים הנלמדים במרכז המחוננים ונחשבים כחופפים לתכנית הלימודים כגון מתמטיקה, כאל "תומכן למידה" לחומר הנלמד בבית הספר. חשוב לדעת שהצוותים העובדים במרכזי המחוננים נחשבים כעילית מבין אנשי ההוראה ובכל התחומים. גישתם הרבה יותר נינוחה וסבלנותם רבה מכיוון שאינם כבולים בהספקים המחוייבים מטעם משרד החינוך ולכן, תהליך הלמידה (על אף הפגמים הקיימים בו) הוא בהחלט שונה ויוצר אצל התלמידים עניין ושאיפות להתעמק יותר ויותר במגוון הנושאים הבלתי שיגרתיים.
גם המימד החברתי אינו נושא קל משקל. הריכוז של תלמידים שהם, בדרך כלל שווים לילד המחונן, יוצר אצלו תחושה של בטחון "איזה יופי, אני לא לבד", כפי שלא פעם מופיעות התחושות הללו בתלמיד המחונן במהלך הלמידה הרגיל. כמו כן, קיים הסטטוס החברתי כאשר בעיני התלמידים "הרגילים" שנשארים בבית הספר, התלמיד המחונן מקבל איזה שהוא מעמד יוקרתי בעיניהם וגם בעיניו.
למרות שישנן נקודות פחות חיוביות בלמידה במסגרת זו, עדיין, רב החיוב על השלילה.