לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
86658,665 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-' אירוח בפורום - רותי פרגר מאור'
אירוח בפורום - רותי פרגר מאור
<< ההודעה הנוכחית
10/03/2013 | 17:13
32
1396
פורום הורים למחוננים שמח לארח את רותי פרגר מאור.
רותי היא פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה
מנהלת מכון דרור - פסיכולוגיה וחינוך בגבעתיים.
בעלת ניסיון של כ-29 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 22 שנים בישראל.
מתמחה באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך,
עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר.
מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.
פסיכולוגית בכיתות מחוננים בתוכניות הקיימות ברמת גן ובחולון כ-19 שנים.

האירוח יתקיים ביום חמישי 14.3.13 בשעות 20:00 - 22:00
אתם מוזמנים להתחיל ולהעלות שאלות לשרשור זה.
מיקי

הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'שאלות'
שאלות
11/03/2013 | 16:18
4
291
רותי שלום,
בני לומד בכיתה ז' בכיתת מצויינות בחט"ב. הוא התגלה כמחונן בכיתה ג' והלך ליום העשרה עד שנה שעברה. כיום הוא הולך לקידום בר-אילן וגם לחוג תכנות פרטי.
ללא מאמץ רב הוא מוציא ציונים 90-100 (זוכר את החומר בעל-פה) ולכן אינו מפתח כישורי למידה, חוץ מאשר במתמטיקה שאינו מצליח לסיים בזמן את הבחנים והמבחנים ומקבל ציון של 100% על מה שהספיק בלבד, כלומר בסביבות 70-80.
מאוד מתוסכל מזה שיודע את כל החומר אבל לא מספיק.
במתמטיקה זה יותר מבמקצועות אחרים, אם כי לטענתו תמיד נשאר בין האחרונים בכיתה לסיים.
החלטתי לקחת אותו לאבחון פסיכודידקטי שטוב ל-6 השנים הבאות, במכון פרטי הזול ביותר שמצאתי (אבל מוכר במשרד החינוך) למעשה כדי לקבל הארכת זמן נוספת.
בנוסף, בבית, מסרב להכין שיעורי בית ומקבל הערות במשוב על כך רבות. לטענתו הוא יודע את החומר (ורואים זאת במבחנים)
קשה לי להתווכח איתו בכל פעם מחדש על הנושא. אנחנו חוזרים מאוחר מהעבודה.
בנוסף, המורה לערבית אינה אוהבת אותו בלשון המעטה, ומצידה יש הרבה הערות בהתנהגות על פטפוטים. בני הפסיק לשתף פעולה בערבית, הלך ליועצת וביקש ללמוד גיאוגרפיה במקום ערבית. (מוזר שבכיתת מצויינות לא לומדים גיאגרפיה אבל בשאר הכיתות כן)
האם יש דבר כזה קבלת פטור מערבית?
כיצד כהורה, עליי לנהוג בענין שיעורי הבית? אני חושבת שלפחות במתמטיקה הילד נדרש לתרגולים...אני חוששת להשניא עליו את הלימודים כי אנחנו מנהלים כל הזמן מלחמות עלשיעורי בית...

אודה לתשובות


הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'לאימם'
לאימם
14/03/2013 | 20:05
3
169
אימם שלום,
התנהלות איטית במבחנים, אי הכנת שעורי בית ופטפוטים יכולים להצביע על קשיים במערך הקשב.
את כותבת שעבר אבחון פסיכודידקטי לאחרונה. מה עלה באבחון?
אין ספק שלא יחזיק מעמד בתוכנית בבר-אילן בלי להכין שעורי בית ולתרגל על בסיס יומיומי (בערך שעה ביום).
הדרישות בכיתת מצטיינים גבוהות יותר ואי אפשר להתנהל כמו בכתה רגילה בביה"ס היסודי. במידה
ובנך רוצה להישאר בכתה הנוכחית, יצטרך לקחת אחריות ולהתנהל אחרת. חבל על המלחמות המיותרות בבית,
הלימודים הם שלו והוא חייב להתמודד מול ביה"ס.
אשמח לדעת יותר על ממצאי האבחון. יתכן כי הבן שלך זקוק להקניית אסטרטגיות ללמידה יעילה יותר
ולהתארגנות נכונה בזמן מבחנים.
שיהיה לך המשך ערב טוב,
רותי פרגר מאור

הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'חזרנו עכשיו מיום הורים'
חזרנו עכשיו מיום הורים
14/03/2013 | 21:10
2
159
הוא טרם עבר אבחון אבל יש לנו תור לחודש הבא. לכן אין ממצאים
אני רוצה להוסיף שהייתי גם אצל המורה לאנגלית והיא דיווחה שלוקח לו המון זמן לכתוב מטלות ובחנים....הרבה מעבר לזמן שניתן בהארכת זמן של 15 דקות
מה שלוקח לאחרים שעה...לוקח לו זמן כמעט כפול.
אני יודעת שבאנגלית הוא ברמה מאוד גבוהה, יודע הכל וזה מתסכל אותו שהוא לא מסיים.
כשהיה קטן היו קשיי התארגנות וגם היפוטוניה,גם היום יש.
אם 15 דקות הארכת זמן גם אינן עוזרות, האם יש הקלות אחרות שהוא יכול לקבל אם בכלל? אשמח לדעת אלו פתרונות יכולים להתאים כאן (מלבד למידת אסטרטגיית למידה)
מודה לתשובתך.
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'לאימם'
לאימם
14/03/2013 | 21:50
1
120
שלום אימם,
חשוב שהגורם המאבחן יהיה מנוסה הן בתחום ליקויי למידה והן בתחום תלמידים מחוננים.
קשיי ההתארגנות וההיפוטוניה אכן מעלים חדש לקיומם של קשיים במערך הקשב.
מעבר להארכת זמן במבחנים,יש התאמות שונות במבחנים בהתאם לסוג הקשיים שעולים מאבחון.
קודם כדאי להבין את התמונה ואז לחשוב על דרכי טיפול והיבחנות.
ערב טוב לך,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'מה הקשר בין היפוטוניה לקשיים במערך הקשב?'
מה הקשר בין היפוטוניה לקשיים במערך הקשב?
15/03/2013 | 06:24
53
לצפיה ב-'האם יש מחקרים משווים בנוגע למחוננים'
האם יש מחקרים משווים בנוגע למחוננים
11/03/2013 | 18:33
5
288
למשל הצלחה של ילדים מחוננים באוניברסיטה לעומת שאר האוכלוסיה?
מאפיינים פסיכולוגיים יחודיים לילדים מחוננים לעומת אוכלוסית ילדים זהה בגיל?
השפעת כיתות יחודיות על הצלחה באקדמיה לעומת מחוננים שלא למדו בכיתות אלו?
מכל הדברים ששמעתי לא הצלחתי לראות במה שונה הקבוצה (למעט היכולות הספציפיות) משאר הילדים בגילם. ביחוד כשבאים לאפיין פסיכולוגית. אשמח לקבל מידע עם הפניות.
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'שאלה ותודה מראש'
שאלה ותודה מראש
11/03/2013 | 23:15
3
223
הבת שלי מסיימת כיתה ג׳ ויוצאת ליום שליפה. ילדה מאוד חכמה ושאפתנית. כרגע נמצאת בכיתה רגילה, כיתה עם מרקם חברתי מעולה אבל שום רצון של מערכת לקדם ילדים מצטיינים.
מה לדעתך יתרונות וחסרונות של כיתת מחוננים מול כיתה רגילה?
אנחנו מתלבטים אם להעביר אותה להלל, אבל זאת הוחלטה לא פשוטה, לאור העובדה, שכאמור היא נמצאת כרגע בכיתה נפלאה, מצבה החברתי מעולה, אבל בשיעורים היא פשוט קוראת מתחת לשולחן, כי לטענתה יש חזרות רבות על החומר וזה משעמם אותה. כמובן שכל הציונים שלה הם 95+ וללא שום מאמץ. לא זכור לי שאי פעם למדה למבחן ( למעט האנגלית)
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'שאלה'
שאלה
12/03/2013 | 12:16
1
190
קודם כל תודה למיקמיק על יוזמת הארוח.
הבת הקטנה שלי לומדת בכיתה ה - כיתת מחוננים. מאובחנת כמחוננת עם הנמכות קשב.
עם הילדים הגדולים לא נתקלתי בבעיה כזו כך שאני לא יודעת איך לנהוג.
יש לנו המון מלחמות איתה על נושא השעורים. היא לא אוהבת לעשות שעורים , עושה רק כידי לצאת לידי חובה ואם אנו לא מכריחים אותה - לא עושה . קשה להניע אותה ללכת לעשות שעורים וכאשר כבר מתיישבת הבעיה העיקרית שלה שזה לוקח לה המון זמן . היא יכולה לשבת אח"הצ שלם על שלוש שאלות בחשבון (כאשר ביום טוב , כלומר אם יש לה סיבה טובה לסיים מהר , יכולה לסיים אותן בחמש דקות).  אין לה בעיה קוגנטיבית , פשוט לא אוהבת לעשות , ובזמן הכנת שעורים עוסקת ב 101 דברים אחרים .
איך אפשר לעזור לה ? ואיך לא לריב איתה כל הזמן על הכנת שעורים, דבר שיוצר המון מתחים בבית ?
תודה
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'ל-ligiligi'
ל-ligiligi
14/03/2013 | 20:55
147
ערב טוב לך,
את כותבת שבתך אובחנה כילדה מחוננת עם קשיי קשב. איזה סוג של אבחון עברה? דידקטי? פסיכודידקטי? בדיקת קשב ממוחשבת?
בחלק מהאבחונים ניתנות המלצות לביה"ס לגבי שעורים ומטלות הבית. יתכן כי אפשר לבקש מהגורם המאבחן התייחסות בכתב לנושא.
לריב איתה כל הזמן על הכנת שעורים לא תעזור ורק תעצים את ה"אנטי".
לא אוהבת לעשות כי קשה לה לשבת לאורך זמן והיא עוסקת ב101 דברים אחרים כי היא מוסחת בשל בעיית הקשב.
ללחוץ ולהתווכח לא יסייעו בפתרון הבעיה. יתכן ואפשר באמת להגיע לסיכומים עם צוות ביה"ס לגבי כמות השעורים.
אם הילדה מוכנה לקבל עזרה מקצועית, אפשר לפנות לאימון אישי (Coaching) אצל איש מקצוע שמתמחה בעבודה עם ילדים עם קשיי קשב.
רכיבה טיפולית או שחייה טיפולית גם יעזרו לה לשפר את תפקודי הקשב וההתארגנות.
המשך ערב טוב לך,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'ל-Koketka'
ל-Koketka
14/03/2013 | 20:41
144
שלום לך,
יום העשרה שבועי נחמד וזה מה שרוב הרשויות יכולות להציע לילד המחונן. יחד עם זאת, לא נותן מענה לשעמום של הילד/ה
אלא טעימה קטנה מתכנים מעניינים ומאתגרים.
כיתת מחוננים נותנת מענה מלא, הן לצרכים האינטלקטואליים והן לצרכים החברתיים של התלמיד המחונן.
גם המחקרים של השנים האחרונות מצביעים על כך שמסגרת כוללת ויומיומית הינה פתרון מוצלח יותר
לצרכיי הילד.
אני מכירה את בי"ס "הלל" מבפנים כמעט 20 שנה, תחילה כאשת מקצוע ואח"כ כהורה. הצוות ותיק ומיומן.
מאידךף אי אפשר להתעלם מהעובדה שבתך לומדת כרגע בכתה נפלאה, כדברייך, וזה לא פחות חשוב.
פנית לצוות ביה"ס? יכול להיות שאפשר לבנות עבורה תוכנית מאתגרת (למשל, עבודות מחקר, שילוב בכתה גבוהה יותר
במקצועות בהם היא חזקה יותר וכד).
מקווה שתמצאו את הפתרון הראוי ביותר לילדתך.
רותי פרגר מאור

הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'ל-moma '
ל-moma
14/03/2013 | 20:27
143
שלום לך,
ההצלחה באוניברסיטה מושפעת מגורמים רבים ולא רק מרמת האינטליגנציה של הסטודנט, לדוגמא, מוטיבציה, פניות ללמידה,
יכולת התמדה, מצב סוציו-אקונומי של הלומד ותפקודים הנדרשים ללמידה (כגון, יכולת להקשיב ולהתרכז, זיכרון, יכולת הבעה וכו').
לעתים מחוננים לא מגיעים אפילו לאוניברסיטה ורוכשים ידע רב באופן עצמאי ובלתי פורמלי ולעתים אנשים עם אינטליגנציה ממוצעת מצטיינים בלימודים עקב
השקעה רבה וכישורי למידה תקינים.
לגבי המאפיינים הייחודיים לילדים מחוננים מבחינה רגשית, הנני מפנה אותך לדף קצר שכתבתי. מקווה שמותר מבחינת כללי הפורום, אם לא, מתנצלת מראש...
http://www.dror-psy.co.il/attribute.php
הכתות הייחודיות כמו גם תוכניות העשרה למחוננים שונות אמורות לסייע לילדים לפתח את כישוריהם ולא להשתעמם במסגרות הרגילות אך גם
נותנות מענה חברתי לתלמידים אשר לעתים קרובות לא מצליחים למצוא מכנה משותף עם חבריהם בכיתות הרגילות. בשל הדרישה הגבוהה יותר, הילדים בכתות
הייחודיות רוכשים הרגלי למידה שלא היו רוכשים בכתה הרגילה בה קל להם ואין להם כמעט צורך בהשקעה.
לשאלתך האחרונה : מעבר ליכולות האינטלקטואליות, תפיסת החיים שונה וקיימת רגישות יתר שלא קיימת באף קבוצה אחרת. חשוב ביותר להתייחס לצרכים הרגשיים
ולפגיעות יתר של הילד ובעיקר, של המתבגר המחונן, על מנת שיוכל להתפתח באופן תקין וכך למצות את הפוטנציאל האינטלקטואלי הגבוה.
שיהיה לך המשך ערב טוב,
רותי פרגר מאור

הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'עוד שאלה'
עוד שאלה
13/03/2013 | 07:59
1
186
שאלה מאוד בסיסית:
איך בעצם מזהים שילד הוא מחונן, כאשר הוא לקוי למידה?
כלומר, במבחן האינטליגנציה עצמו -- איך הילד מצליח לבטא את האינטליגנציה שלו למרות הלקות?
ויותר מזה -- איך זה קורה כאשר לילד יש גם בעיית קשב?

תודה.
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'לעפרונית מהודרת'
לעפרונית מהודרת
14/03/2013 | 21:01
137
שלום לך,
במבחן אינטליגנציה יש תפקודים שמושפעים מלקויות למידה וכן מקשיי קשב.
הפערים בין תפקודים אלו לבין ההישגים בתחומים שאינם מושפעים מלקויות או רגישים פחות
לקשיים במערך הקשב מאפשרים לנו לראות מה הפוטנציאל האמיתי של הילד.
איש מקצוע מנוסה בעבודה עם ילדים מחוננים הסובלים מלקויות ו/או קשיים בקשב
ובריכוז יוכל לעשות אבחנה טובה.
שיהיה לך המשך ערב נעים,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'תגובות לא הולמות'
תגובות לא הולמות
13/03/2013 | 12:29
1
238
תגובות לא הולמות / התפרצויות זעם / פרצוף זועף - אמרו שזה נובע מהפער בין האינטליגנציה המאוד גבוהה לבין האינטליגנציה הריגשית הממוצעת.
המחונן בן 10 והבעיה מלווה אותנו מאז גיל 3 עם שיפור מה אך לא מספיק טוב.
מה אפשר לעשות?
היו תקופות שהייתי משתדלת מראש לצפות את המצב השולח להתפרצות, מזהירה את הילד מראש וזה עבד די טוב. אבל זה תלוי בי ועכשיו שהילד גדול נראה לי לא מתאים. אולי להפך - דווקא לייצר מש"ה (מצב שולח להתפרצות) בבית בכוונה כדי לאמן? ניסינו גם חוג כישורים חברתיים עם פסיכולוגית, ובבי"ס היה לו ריפוי עם בע"ח איזה תקופה, דברים נחמדים אבל תכלס לא עוזרים.
מה אפשר לעשות?
תודה.
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'לטובה53'
לטובה53
14/03/2013 | 21:15
109
שלום לך טובה,
הפער בין התפתחות קוגניטיבית גבוהה לבין התפתחות רגשית ממוצעת (ולעתים אף פחות מזה)
לא מסביר את התגובות הלא הולמות וההתפרצויות שאת מתארת. האם בנך עבר אי פעם אבחון מסודר?
חשוב להבין את סיבות הקשיים ההתנהגותיים כדי שהוא יקבל את הטיפול המתאים ואתם, ההורים, תוכלו
לזכות להדרכה לגבי הדרך להתייחס להתנהגות שלו.
במידה ולא יזכה לטיפול הולם, המצב רק יחמיר כשיכנס לגיל ההתבגרות וחבל...
לרשותך,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'סטיסטיקת נושרים ממערכת החינוך'
סטיסטיקת נושרים ממערכת החינוך
14/03/2013 | 20:10
1
132
רות שלום
האם יש קורלציה בין ילדים מחוננים לנשירתם ממערכת החינוך הרגילה?
מה ההסבר לילד מחונן שמסיים תיכון ובגרויות ברמה בינונית מאוד (פרט למקצועות המעניינים)?
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'ל-mikilk'
ל-mikilk
14/03/2013 | 21:32
120
מיקי שלום,
מערכת החינוך הרגילה משעממת. מאידך, החל מכתה ז' מתחילה לדרוש יותר.
מניסיוני עם ילדים בכלל ועם מחוננים בפרט, חלק ניכר מהילדים עם בעיות בביקור סדיר
החל מהכניסה לחטה"ב הינם ילדים עם אינטליגנציה מעולה ומעלה. ברוב המקרים,
למערכת אין תשובות הולמות לתופעה ולאט לאט אותם ילדים מפסיקים ללמוד ולהשקיע.
מדובר באוכלוסיה מאוד רגישה ומאוד פגיעה, עם ציפיות שצוות ביה"ס יספק מענה לצרכים
ולקשיים שלהם - מה שלא תמיד קורה. מאוכזבים מהמערכת, בד"כ מתמכרים לאינטרנט, הופכים
את סדר היום ובקושי מגיעים לביה"ס. חלקם מראה שיפור לקראת התיכון, חלקם מבקר בביה"ס
בלי מוטיבציה, על אף שחלק מהמורים והיועצות מנסים להתגייס ולהכיל את הילד. כתוצאה מהתהליך הזה,
חלק נושרים מהמערכת, חלק מגיעים לבתי ספר אקסטרניים ואף לפנימיות שונות ומסיימים בגרות חלקית
בלי להשקיע (בד"כ ניגשים למתמטיקה, לשון, אנגלית ומקצועות המגמה שבחרו ולא למקצועות רבי המלל הדורשים לשבת וללמוד).
מקווה שעניתי לשאלתך.
המשך ערב נעים,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'שאלה נוספת - מיתוס או אמת?'
שאלה נוספת - מיתוס או אמת?
14/03/2013 | 20:13
1
176
בזמנו שמעתי קראתי על כך שבעצם ילד מחונן הוא ילד "רגיל" עם יכולות למידה ותפיסה מפותחות. הטענה היתה (שמעתי על זאת רבות מאנשים) שילד מחונן שלא הולך למסגרת מתאימה או שלא מפתחים לו את המחוננות כראוי ומספקים את סקרנותו ויכולתו הלימודית בעצם בגיל מסויים "מאבד" את מחוננתו ומשתווה לרמה הממוצעת - מה נסיונך מלמד?
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'למיקי'
למיקי
14/03/2013 | 21:43
163
שוב שלום לך,
ילד מחונן אינו ילד "רגיל" עם יכולות למידה ותפיסה מפותחות. תפיסת העולם והחיים שונה, הוא ערני
לגירויים שאחרים לא קולטים (מה שלעתים גורם לסבל רב בשל היותו בעל רגישות יתר וחוש צדק מאוד מפותח)
ויכולותיו אמורות להתבטא לא רק בתחום הלמידה הפורמלית.
מחונן לא מאבד את "מחוננותו". גם כאשר אינו לומד במסגרת ייחודית, הערנות והסקרנות שלו יעזרו לו להתפתח,
אלא אם סביבתו מאוד דלה.
זה נכון שבמבחני אינטליגנציה לעתים רואים ירידה במנת המשכל ובתפקודים מסוימים המושפעים מלמידה
אך יכולות ההבנה והחשיבה אמורות להישאר גבוהות.

רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'בנוגע לצרכים מיחודים'
בנוגע לצרכים מיחודים
14/03/2013 | 21:21
1
111
בני הוא ילד לקוי למידה
בכיתה א' כלל לא הבחנו בכך משום שלטענת המורה הילד "מבריק"
ציוניו לא פחות מ-מאה
לא חשבנו בכלל בכיוון של לקות למידה
ולא הבנו כלל מדוע אינו כותב, מוציא ציוד, מעתיק וכו'
לא הבנו בכלל מה הבעיה
עד שעשינו לו אבחון המצביע על קשיי למידה

באבחון הדידקטי בגיל 7 נערך מבחן TONI המעריך את יכולת החשיבה המופשטת (מבחן מטריצות)
במבחן זה הוא השיג ציון של למעלה מ- 145
ממוצע=100 סטיית תקן=115
הבוחנת ציינה כי זה שם אותו באחוזון העליון ביחס לבני גילו
(במבחן זה)
אני לא בטוחה בכלל אם זה מעיד על מחוננות (אולי בתחום מסויים?)

כעת זכאי למבחן בתנאים מותאמים
במידה ויעבור
השאלה אם כל "המצויינות" הזאת תהיה קשה לו מעצם היותו בעל צרכים מיוחדים
או שאולי כדאי לשקול
אשמח לקבל עצה
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'ללבטובית'
ללבטובית
14/03/2013 | 22:00
99
שלום לך,
אבחון דידקטי אינו בודק אינטליגנציה אלא כישורי למידה. רק פסיכולוגי מוסמך
למדוד את היכולת השכלית - שאמורה להתבטא לא רק בתחום הלא מילולי אלא גם בתחום השפתי.
אני מבינה שאתם גרים ביישוב בו קיימות כיתות מחוננים ולא יום העשרה שבועי.
במידה ואכן כן, רוב צוותי כתות המחוננים מיומנים ומנוסים יותר בעבודה עם ילדים מחוננים לקויי למידה.
קחי בחשבון שבכתות אלה כ-25% מהתלמידים סובלים מקשיים דומים.
קל יותר, למשל, להקשיב כשהלמידה והתכנים מעניינים מאשר במסגרת של כתה רגילה.
הרי בנך קיבל המלצות להתאמות במבחנים (ואולי אף במטלות הבית)...מה שיעזור לו להתמודד עם הדרישות.
מקווה שהוספתי חומר לחשיבה,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'מה התרומה של כיתת מחוננים?'
מה התרומה של כיתת מחוננים?
14/03/2013 | 21:22
1
147
רותי שלום,
הניסיון שלנו (שני ילדים) לימד שכיתות המחוננים היו רוויות אלימות חברתית שהשפיעה לרעה על הילדים שלנו וגרמה להם בסופו של דבר לעזוב את הפרוייקט בשלבים שונים של הלימודים. את בתנו השלישית לא שלחנו ללמוד בכיתה כזו, והיא מתמודדת עם קשיים שנובעים מהיותה חריגה בסביבה היומיומית שלה. אני חוששת שהאלימות אולי לא מייחדת דווקא כיתות מחוננים.

מעניין אותי לשאול האם את מכירה תופעה של אלימות חברתית קיצונית בכיתות מחוננים הומוגניות?
האם את יכולה להגדיר מדוע הבעיה קיימת?
האם לדעתך יש יתרונות לכיתות האלה שמצדיקות את "מחיר" האלימות?
והאם יש לך רעיונות איך להתמודד איתה?
תודה רבה
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'למיס קרמיט'
למיס קרמיט
14/03/2013 | 22:10
170
שלום לך,
אלימות חברתית קיצונית אינה מאפיינת כתות מחוננים כלל.
בעבר בכתות אלה גילויי האלימות היו מעטים, בעיקר בהשוואה למערכת הרגילה.
כיום האלימות המאפיינת את החברה הישראלית ואת מערכת החינוך חדרה גם למסגרות המחוננים.
כפסיכולוגית בכתות מחוננים במשך כמעט 20 שנה וגם כהורה, לא נתקלתי בתופעות קיצוניות כמו אלה שאת מתארת.
יתכן כי לבנים היה חוסר מזל עם הכתות שלהם וכיום בתך לא נהנית מהתוכנית האמורה לפתור דווקא את ה"חריגות" שלה בסביבה הרגילה.
נראה לי שכדאי לך לבדוק איך הכתה הספציפית שמתאימה לה בפרויקט בעירכם.
מקווה שהוספתי לך משהו הערב,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'תודה רבה רבה לרותי על האירוח'
תודה רבה רבה לרותי על האירוח
14/03/2013 | 22:04
2
49
על ההשקעה, התשובות המפורטות והמעניינות וההארות וההערות!.
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'רותי - את כמובן מוזמנת להשאר איתנו'
רותי - את כמובן מוזמנת להשאר איתנו
14/03/2013 | 22:05
27
לצפיה ב-'למיקי וחברי הפורום'
למיקי וחברי הפורום
14/03/2013 | 22:36
95
נהניתי להתארח בפורום. מקווה שתשובותיי יעזרו לכם לעזור לילדכם.
שיהיה לילה טוב לכולנו,
רותי פרגר
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'אני מקווה שאת עדיין זמינה למרות השעה'
אני מקווה שאת עדיין זמינה למרות השעה
14/03/2013 | 22:06
5
135
איך מתגברים על הבעיות החברתיות המלוות לעיתים קרובות ילדים מחוננים ? ידוע שבמקרים רבים ( כולל , לצערי , אצלי בבית )  האינטליגנציה הגבוהה מגיעה בחבילה אחת עם אינטליגנציה רגשית נמוכה ,  על סף אספרגר .
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'ל-lastnight'
ל-lastnight
14/03/2013 | 22:21
4
149
שלום לך,
תמיד יש פער בין אינטליגנציה גבוהה במיוחד להתפתחות רגשית אולם כשאת כותבת "על סף אספרגר", נראה
כי חשוב לאבחן קודם את הילד על מנת להבין טוב יותר את מקור קשייו. כדאי שהפסיכולוג/ית יהיה בעל ניסיון בעבודה עם ילדים מחוננים.
יתכן והוא זקוק לטיפול רגשי על מנת לרכוש מיומנויות חברתיות,כגון CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי).
מצרפת כמה מילים אודות סוג הטיפול :
http://www.dror-psy.co.il/cbttherapy.php
מקווה שעזרתי ולו במעט,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'קודם כל , אני זה "הוא" - קיבלתי קישור'
קודם כל , אני זה "הוא" - קיבלתי קישור
14/03/2013 | 22:31
3
132
לנוכחות שלך הערב מפורום אחר , וזו הפעם הראשונה שהגעתי לפורום הזה .  תודה על התשובה , אבל המקרה אצלי בבית מורכב הרבה יותר , ואולי מחוץ להגדרת הפורום הזה בגלל הגיל .
מדובר בבחור , כבר לא ילד , מחונן ברמה גבוהה , שעבר את כל מסלולי המחוננים מגיל צעיר , והיום הוא כבר סיים תואר ראשון בחוג יוקרתי עוד לפני הצבא , ועומד לפני גיוס עם מסלול באותו תחום ריאלי  .  אבל הבעיה החברתית שהתקיימה כל השנים  ( סגירות - אפילו מההורים, אי יכולת ליצור לעצמו קשרים , ביישנות , חוסר ביטחון חברתי )  לא נעלמה .  ולא שלא ניסינו דברים רבים , כולל פסיכולוג בתחום הקוגניטיבי , אליו הוא הלך במשך מספר חודשים והסוף היה שהם "נפרדו בהסכמה הדדית" ) .
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'ל-lastnight'
ל-lastnight
14/03/2013 | 22:46
1
120
הפורום הוא להורים מחוננים כך שלא נראה לי שאתה מחוץ לתחום.
כדי שיהיה שינוי בעקבות טיפול כלשהו, המטופל צריך להרגיש צורך בשינוי.
אם לבן שלך טוב ככה, אין הרבה שאפשר לעשות כרגע. אם הוא חש מצוקה או מרגיש צורך בקשרים חברתיים ולא יודע איך מגיעים לזה, יתכן ויש מקום לנסות שוב עם איש/אשת מקצוע אחר/ת.
אולי כן צריך מטפל/ת שמתמחה בעבודה על הרצף (אספרגר,PDD וכו').
שיהיה לך המשך ערב נעים,
רותי פרגר מאור
הורים למחוננים >>
לצפיה ב-'רותי - תודה ולילה טוב '
רותי - תודה ולילה טוב
14/03/2013 | 22:50
49
לצפיה ב-'ברור שהפורום מיועד גם לך'
ברור שהפורום מיועד גם לך
15/03/2013 | 08:17
84
ואנחנו נשמח מאוד אם תישאר - אני בטוחה שנוכל ללמוד רבות גם מנסינך.
הציר שלי מאוד מזכיר לי את מה שאתה מתאר, היום בן 14 - ילד עם אפס חיי חברה (מבחירה) חברים מתקשרים ומזמינים ומאוד אוהבים אותו אבל הוא תמיד מסרב. לטיולים לא יוצא, ומעדיף לוותר על חיי החברה (בבית הספר יחסית בסדר פרט לעובדה שאינו משתתף פעיל בשיעורים) ביישן ברמות מוגזמות ואפילו חרד חברתית....
טיפלנו כשהיה בגן - עכשיו החלטנו להניח לו - נראה לנו שככה טוב לו - זה מבחירה מודעת שלו ובאופן כללי הוא ילד מאושר ומאוד אוהב למשפחה הגרעינית והמורחבת - איתם הוא תמיד מוכן לצאת ולהיות פעיל
הורים למחוננים >>

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

הודעות אחרונות

09:14 | 17.11.17 אורחים בפורום
00:50 | 12.11.17 kit6
16:33 | 11.11.17 אמא דרדסית
10:08 | 10.11.17 אורחים בפורום
07:50 | 10.11.17 אורחים בפורום
11:07 | 09.11.17 אורחים בפורום
10:09 | 09.11.17 אוניברסיטה לנוער
09:11 | 09.11.17 אורחים בפורום
08:58 | 09.11.17 אורחים בפורום
10:05 | 07.11.17 אורחים בפורום
10:28 | 05.11.17 אורחים בפורום
21:12 | 02.11.17 אורחים בפורום
14:50 | 30.10.17 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ