למה לא כדאי לכם להגיש באופן עצמאי בקשה להחזר מס

למה לא כדאי לכם להגיש באופן עצמאי בקשה להחזר מס

החזר מס הינו דבר מוסכם וקבוע בחוק. המון ישראלים זכאים בכל שנה להחזר מס מסיבות שונות ומגוונות. המשותף לכולן הוא תשלום יתר בשנת מס מסויימת עליו מגיע לנו זיכוי או החזר. זה יכול להיות תשלום גבוה מהמבוקש בפועל, או תשלום 'רגיל' ללא מודעות לזכאויות שונות, קרי – מגיע לשכיר/לשכירה – עודף.

לכאורה הדבר הוא פשוט ביותר. נכנסים לאתר מס הכנסה ובודקים את הזכאות. באתר יש אפילו מחשבון שיכול להקל עלינו בשקלול כל הנתונים שאנחנו מזינים והרי לנו החישוב. זו דרך טובה להעריך האם מגיע לנו החזר מס ואם כן אז גם על באיזה סכום.

נשמע פשוט נכון?! לצערנו זה לא.

חישוב החזר מס יכול לכלול בתוכו הרבה פרטים, מסמכים ולא מעט משתנים אותם האדם הפרטי יתקשה לחשב בכוחות עצמו. בואו נבדוק באמת במה מדובר.

חלק מאותם מסמכים או אישורים ממעביד ניתן להשיג או לאתר בקלות. דוגמת טופס עובד – 106 הרלוונטי לאותה שנת מס מדוברת. כך גם אמורים הדברים בנוגע לתשלומים עצמאיים שהפרשנו לביטוחי חיים, למרות שכאן כבר צריך להיות הרבה יותר מאורגנים ומסודרים. אך מה אם עבדנו ביותר ממקום עבודה אחד באותה שנת מס.. איך מחשבים בדיוק את גובה ההחזר? ומה המדיניות בנוגע לדמי אבטלה?
יש עוד המון פרטים ומשתנים שבגללם אנחנו עשויים להיות זכאים להחזר.
  • עולים חדשים למשל זכאים להטבת מס במשך 3 שנים. אנשים שעשו רילוקיישן לחו"ל יתכן וזכאים להחזר בשל כפל מס. כאן למשל צריך להיות בקיא מאוד בנוגע לאמנת המס הבין לאומית, במילים אחרות, לדעת עם איזה מדינות יש לישראל הסכם אמנת מס ומה הוא אומר בפועל.
  • ישנן הקלות לסטודנטים עם סיום תואר ראשון או בקבלת תעודת הוראה.
  • גם ניכוי מס שבח לדוגמא, במידה ומכרנו דירה או עסק, רלוונטי מאוד בחישוב גובה ההחזר. אותם הדברים אמורים לגבי תשלומי משכנתא ופעילות בשוק ההון.
  • ישנה זכאות על פי ימי מילואים בשנה אותם עשינו כחלק מחובתנו האזרחית וגם סטטוס משפחתי עשוי לשחק תפקיד חשוב בעניין הזכאות וגובה ההחזר השנתי. מאחר ויש נקודות זיכוי במס על כל ילד ובפרט על ילדים עד גיל 6. לכן העניין כל כך דינמי ועשוי להשתנות בכל שנה.
  • בנושא המשפחה, יש עוד היבט חשוב שרלוונטי לחלקנו – משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. מדובר בנושא מאוד נרחב המאגד בתוכו בעלי לקויות שונות ומגוונות כשלרוב מס הכנסה מכיר בעול הכלכלי שמתווסף לקשיי המשפחה הכרוך בגידול ילד שכזה. גם כאן, החישוב עלול להיות מורכב ומסובך כשלרוב האנשים מן היישוב, אין את הידע הנדרש הן ברמת האישורים הבירוקרטיים ושאר והן ברמת הידע, על מנת לקזז הוצאות אלה ולחשב את גובה ההחזר המגיע להם כחוק ממס הכנסה.
  • אישה חד הורית למשל, תשלם פחות מס מאחרות מאחר והיא זכאית לנקודות זיכוי נוספות.
מכאן שגם טעויות אנוש שלא תמיד בשליטתנו יכולות להשפיע על סכום החזר המס המגיע לנו. למשל, רישום שגוי, אי רישום או עדכון של סטטוס משפחתי – וזה יכול לעלות לנו במאות ולפעמים גם אלפי שקלים בשנה.
על טעויות משלמים ובמס הכנסה דואגים שהמשפט הזה יתקיים. אתם עלולים להיתקל באטימות מערכתית שהמערכות של FINUPP יודעות לעבור בקלות עבורכם.

לקבלת החזר מס, מומלץ להיוועץ ולהיעזר בגורמים מקצועיים המוסמכים לכך, זאת כדי שקודם כל נוכל לקבל אינדיקציה מהימנה וכמובן כדי שתהיה לנו את היכולת לדרוש וגם לקבל בדיוק את סכום ההחזר המגיע לנו על פי חוק מהמדינה.

לצורך כך, אתם מוזמנים להתחיל בבדיקת זכאות להחזר בחינם.
המשך, תמורת עלות מינימלית, נגיש עבורכם לאחר חישוב, את בקשת ההחזר למס הכנסה.
 
למעלה