החזרי מס לעובדי הייטק

החזרי מס לעובדי הייטק

כאשר אנו חושבים על עובדי הייטק אנו חושבים על תנאי העסקה טובים עם משכורות גבוהות; אופציות ומניות; פעילות בשוק ההון; לימודים מקצועיים ועוד…

החזרי מס הם לא מה שעובר בראשנו. אך כאשר חושבים על זה, אם אתם אנשי הייטק כפי שמתואר יתכן שדווקא כדאי לכם מאד להתעניין בהחזרי מס. יתכן שלמס הכנסה יש איזו מתנה שתעלה לכם חיוך אמיתי על הפנים ולא לחץ דם.

מס הכנסה הוא תכנית החיסכון הכי טובה – אם מגיעים לכם החזרי מס, אפילו מלפני שש שנים – תוכלו לקבל אותם בריבית והצמדה! זה אמיתי לגמרי אבל צריך לזכור שמס ההכנסה לא ירוץ אחריכם כאשר הוא זה שחייב לכם כסף, את הכסף שמגיע לכם תצטרכו לדרוש. בנוסף, דעו שלאחר השנה השישית חלה התיישנות על החזר המס ולא תוכלו לדרוש אותו לאחר מכן.

אנשי הייטק, זכאים לאותן זכויות ואותן חובות במס ההכנסה, בדיוק כמו כל מגזר אחר במשק. החזרי המס אינם זכות בלעדית של אנשי הייטק – לכל אדם, בכל מגזר מגיעים החזרי מס בכפוף לשיטת חישוב המס הנהוגה בישראל. אך למרות זאת בשל שינויים ברמת השכר, החלפה של מקומות עבודה ושכר גבוה, קיים סיכוי גבוה לאנשי הייטק לקבל החזר מס וזה משהו שצריך לתת אליו את תשומת הלב.

בנוסף לכך מאפיינים מיוחדים של ענף ההייטק יוצרים מצבי מס מורכבים יותר ותשלומי מס עודפים. לצערנו בגלל חוסר מודעות רבים משאירים את כספם בקופת מס ההכנסה.

הסיבות להחזרי מס לעובדי הייטק
יכולות להיות סיבות שונות מדוע שילמתם מס עודף. במאמרים קודמים דיברנו על הנושא והבאנו דוגמאות. הפעם ניתן דוגמאות אחרות, כאלו הנחשבות לייחודיות לענף ההייטק.
  • מימוש אופציות ומניות הוא דבר נפוץ בקרב עובדי הייטק ובמקרים רבים מביא לתשלום מס עודף. ישנם מקרים בהם מס הכנסה קובע כי מימוש אופציות הוא רווח פירותי (מימוש אופציות באקזיט או בהנפקה) ואז הוא מחויב לפי מדרגות מס ההכנסה אשר מגיעות ל-% 50. מס ההכנסה במקרים רבים, מנכה את המס המרבי למרות המס השולי הנמוך יותר מתוך הנחה כי יתבצע תיאום מס בסוף השנה.
  • בקרב עובדי הייטק ישנה תחלופה גבוהה של מקומות עבודה המשולבות לעתים עם תקופות קצרות של אבטלה ולעתים עם שינויים ברמת השכר. אם למשל בחלק מהשנה עבדתם בעבודה בשכר נמוך ובחלק מהשנה עבודה בשכר גבוה, ישנו סיכוי גבוה כי מגיעים לכם החזרי מס.
  • חלק מעובדי ההייטק מסיימים לימודים אקדמיים במהלך תקופת עבודתם, דבר המזכה בנקודות זיכוי. למשל, מי שסיים לימודים אקדמיים משנת 2014 ואילך זכאי לנקודת זכות אחת למשך שנה, או חצי נקודת זיכוי עבור תואר שני.

חשוב מאוד שתבדקו האם מגיעים לכם החזרי מס. אתם בוודאי אנשי הייטק עסוקים אשר מדמיינים התרוצצויות וניירת מרובה, אך האמת שתביעת החזרי מס היא דבר די פשוט. תוכלו לעשות זאת בקלות עם השירות המתקדם של Finupp המספק לכם דרך קלה ומהירה לתביעת החזרי מס!

לכניסה לבדיקת זכאות להחזר מס בחינם >>
 
למעלה