החזר מס להורים גאים

החזר מס להורים גאים

במסגרת מדיניות הרווחה של מדינת ישראל, הורים לילדים זכאים לקצבת ילדים ונקודות זיכוי ממס הכנסה. זוהי הטבה שהמדינה מעניקה על מנת לסייע בהוצאות גידול הילדים. אך במשך שנים רבות זוגות חד מיניים לא הוכרו על ידי המדינה ולא נהנו מהטבה זו כשאר האזרחים. היום המצב שונה, המוסד לביטוח לאומי ורשויות המס נוקטות במדיניות אשר מבטלת את אפליית המס ממנה סבלה האוכלוסייה הגאה. על פי המדיניות החדשה ישנן נקודות זכות להורים גאים; נקודות זכות המאפשרות להם לקבל הטבה בשווי עשרות אלפי שקלים, בדיוק כמו שאר ההורים במדינת ישראל. ללא ספק זוהי בשורה גדולה לזוגות החד מיניים ולכל מי שמאמין בחברה שוויונית וצודקת.
על פי פקודת מס ההכנסה, במתכונתה הישנה, נקבעה זכאות שונה לגבר ואישה מתוך נקודת הנחה שגויה בה כל ההורים הם בהכרח גבר ואישה. מדיניות נקודות הזיכוי העניקה לאישה נקודת זיכוי עד שהילד מגיע לגיל 18. בעוד גברים קיבלו את נקודת הזיכוי עד שהילד מגיע לגיל 3. צורת ניסוח החוק יצרה מצב מפלה לזוגות חד מיניים המורכבים משני גברים. בהתחשב בכך ששווי נקודת זיכוי עומד על 2,616 שקל לשנה, מדובר בהטבה השווה עשרות אלפי שקלים.
הערה חשובה לגבי נקודות זיכוי – מס הכנסה מחשב את חבות המס על פי שיטת המיסוי הנהוגה בישראל ולאחר מכן מקזז מחבות המס את מכפלת מספר נקודות הזיכוי בשווי נקודת זיכוי. זהו חישוב שנתי ונקודות הזיכוי מגיעות לעובד גם אם לא עבד בחלק מהשנה.
על פי פקודת מס ההכנסה המתוקנת, נקודות זכות להורים גאים ניתנות באותה המתכונת של זוגות הטרוסקסואלים – רק אחד מבני הזוג זוכה לנקודת הזיכוי עד שהילד מגיע לגיל 18, בדיוק כפי שניתן לאם בקרב זוגות הטרוסקסואלים.

החזר מס להורים חד מיניים
נקודות זכות להורים חד מיניים משפיעות על חבות המס של ההורים, במידה ותלוש השכר שלכם לא לקח אותן בחשבון, אתם זכאים להחזרי מס.
על פי חוקי מדינת ישראל, עובד אשר שילם מס הכנסה בסכום גבוה ממה שהיה אמור לשלם, זכאי לקבל החזר מס. את אותו ההחזר ניתן לבקש עד 6 שנים לאחר תום שנת המס וגם לקבל אותו בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.
אך מדוע בעצם אנו מגיעים למקרים בהם יש צורך בבקשת החזרי מס להורים גאים?
יתכנו מקרים שבהם לא נלקחו כל הגורמים בחשבון, כמו במקרה של נקודות זכות להורים גאים, ומגיע לכם החזר מס. בשביל לממש את הטבות המס על שכירים למלא טופס 101 בתחילת שנת המס (טופס 1301 עבור עצמאים) ולעדכן את מצבם המשפחתי. אם לא הספקתם לעדכן את המעסיק על ילד שנולד במהלך שנת המס ולא נהניתם מנקודת הזיכוי המגיעה לכם, תוכלו להגיש בקשת החזרי מס להורים חד מיניים ולתבוע את מה שמגיע לכם.

לבדיקת החזר מס דיגיטלית בחינם לחץ כאן

אסף כהן - מנכ"ל פינאפ
 

קלייטון.ש

Well-known member
מה הקשר להורים גאים?

איפה בתקנות או בחוק או בהנחיות של רשות המסים כתוב "גאים"?
בישראל כל הורה זכאי לנקודות זיכוי בגין ילדים, ואין קשר לנטיות שלו ואין קשר עם מי הוא חי בזוגיות, אם בכלל. חלק מנקודות הזיכוי ניתנות לכל הורה בלי תנאים, חלק להורה שמקבל קצבת ילדים מביטוח לאומי. אם יש אמא (נקבה) בדרך כלל היא תקבל, אבל אם אין אז האב יקבל את קצבת הילדים ועל כן את נקודות הזיכוי בהתאם. כך היה תמיד ואין שום חידושים.
 
למעלה