משיכת כספי פיצויים לאחר עזיבת מקום עבודה

משיכת כספי פיצויים לאחר עזיבת מקום עבודה

שלום רב,

לא מזמן עזבתי מקום עבודה ואני מנסה לעשות קצת סדר עם כל הסכומים שהצטברו לי, להבין מה המשמעות שלהם ומה אני יכול לעשות איתם.

1. ישנו סכום בקופת תגמולים.
2. סכום פיצויים.
3. ביטוח מנהלים.

לפי מה שהבנתי (תקנו אותי אם אני טועה) שני הראשונים נחשבים יחד "פנסיה".

הנושא המרכזי שרציתי רוצה לשאול לגביו הוא משיכת כספי הפיצויים, ברור שאינני רוצה לפגוע בפנסיה שלי אך מצד שני אני ממש זקוק כרגע לחלק מהכסף (עדיין אינני יודע לכמה אזדקק, ומה המשך התוכניות שלי).

1. מה האופציות שיש לי לגבי משיכת כספי הפיצויים?

2. האם התהליך הפיך? כלומר אם משכתי את כספי הפיצויים אך לאחר תקופה מסויימת (נאמר שנה וחצי) השתמשתי רק בחלק מהכסף, האם אוכל להחזיר את מה שנשאר לקרן הפיצויים כך שהפנסיה שלי פחות תיפגע? אם לא, כמה אפסיד (ממש בגדול, באחוזים) אם אכניס את הסכום שנשאר לי לקופת חיסכון ארוכת טווח בבנק?

3. נאמר לי ע"י סוכן הביטוח משהו שלא כל כך הבנתי, הוא אמר לי שלאחר שאעביר להם את מכתב סיום העבודה ואת טופס 161 אוכל להחליט לגבי הפיצויים. הוא אמר שאם אחליט להשאיר אותם "נזילים" אוכל למשוך אותם בכל רגע נתון עד היציאה לפנסיה. מה זה אומר כספי פיצויים "נזילים"? ומה ההבדל בין זה ובין משיכה רגילה שלהם?

4. שאלה דומה לגבי קופת ביטוח המנהלים, האם גם את הסכום הזה באפשרותי למשוך? והאם התהליך הפיך? האם אוכל להחזיר את הכסף לקופה מאוחר יותר אם לא אזדקק לכולו?

אשמח מאוד לתשובות,
תודה מראש.

(נ.ב - אני שואל כאן מאחר ופורום "ביטוח חיים גמל ופנסיה" כבר איננו פעיל וזה הפורום הכי קרוב לנושא)
 
פיצויים

שלום רב,

מדובר בנושא מורכב אשר חסרים לנו נתונים אודות המקרה ולכן לא נוכל לייעץ לך.
אנו ממליצים לפנות לרואה חשבון המוסמך לכך.

בברכה,
 
הבנתי, אז שאלה כללית אם אפשר

עדיין אינני יודע אם אזדקק לכספי הפיצויים בחודשים הקרובים, ואינני רוצה למשוך אותם סתם (הבנתי שזה פוגע בפנסיה). האם את ההחלטה אם למשוך אותם או לא אני יכול לקבל בכל עת? גם בעוד 7 חודשים לדוגמא? או שיש לי זמן מוגבל להחליט לגביהם מהרגע שעזבתי את מקום העבודה?

תודה מראש.
 

yonak84

New member
מניסיוני אין הגבלת זמן. אפשר גם אחרי כמה שנים.

מומלץ מאוד שתשיג בינתיים מהמעסיק:
1. טופס 161
2. מכתב סיום העסקה
3. אישור המעסיק על שחרור כספי הפיצויים.
בהצלחה
 
למעלה