תשלום מס בגין תכנית חסכון בחו"ל

גקי71

New member
תשלום מס בגין תכנית חסכון בחו"ל

שלום אני חסכתי במשך 8 שנים בתוכנית חסכון בחו"ל אני בן 71 קראתי באתר של
מס הכנסה שיש פטור מסויים על רווחי הון בתכנית חסכון בלי קשר להכנסות השותפות האם זה נכון ?
להלן הציתות מאתר מס הכנסה

א. החזר מס אוטומטי לגמלאים
במסגרת הטבה זו ניתן ניכוי ממס על הכנסות מריבית בגין פיקדון בתאגיד בנקאי או תכנית חיסכון בלבד. הטבה זו ניתנת לגמלאים, אם ביום 1.1.2003 מלאו לאחד מבני הזוג 55 שנה, וכן שבשנת המס הרלוונטית הגיע אחד מבני הזוג לגיל פרישת חובה. סכום הניכוי הוא 13,320 ₪ (נכון לשנת המס 2017) אם אחד מבני הזוג כאמור הגיע לגיל פרישת חובה, או 16,320 ₪ אם שני בני הזוג הגיעו לגיל פרישת חובה - ובלבד שביום 1.1.2003 מלאו לשני בני הזוג 55 שנה.
באופן עקרוני, רשות המסים עורכת את חישוב הפטור ומודיעה לבנק ממנו נוכה המס על סכום המס שיש להחזיר לך לאור הפטור המגיע לך בסעיף זה. כך שהחזר המס נעשה באופן אוטומטי ושוטף לחשבון שלך, ממנו נוכה המס, ללא כל צורך בהגשת בקשה. אם אינך מעוניין/נת בהחזר אוטומטי, עליך להגיש בקשה להחזר מס באמצעות הגשת דו"ח לפקיד השומה, כפי שמפורט בסעיף 4 להלן.
 
תשובה

הכנסות מריבית מחו"ל לא נכנסות להטבה זו שכן מדובר בתאגיד בנקאי זר וכן פקדון במט"ח כאשר שיעוא המס החל עליו בארץ הינו 25% ולא 15% מאחר והוא צמוד.
בלי שום קשר הפקת הכנסות כאמור מחייבת אותך בהגשת דוח שנתי בארץ הכולל את כל הכנסותיך.
ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני, אי דיווח מהווה עבירה פלילית.


התשובה ניתנה על ידי ג'נט סורי, יועצת מס.
ממונת תחום מקצועי (משותף) בפורום המיסים של לשכת יועצי המס.

**היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
למעלה