שאלה - דוח שנתי בגין 2017 לעוסק פטור

Replace All

New member
שאלה - דוח שנתי בגין 2017 לעוסק פטור

שלום,

אודה לעזרה לקראת הדו"ח השנתי.

הנתונים היבשים:
אני שכיר הרשום מזה מס' שנים גם כעוסק פטור. ב-2017 הועסקתי בשני מקומות עבודה, בחלק מהשנה לא עבדתי וקיבלתי דמי אבטלה. בנוסף, פדיתי כספי פיצויים ותגמולים. לא היו לי כל הכנסות כעוסק פטור בשנה זו.

אם כן, לקראת הגשת דוח שנתי בגין 2017, מבקש לוודא שלא פספסתי משהו מבחינת טפסים שעליי לצרף לדו"ח -

פרט לאישור על תשלום דמי אבטלה מהביטוח הלאומי, טפסי 106 משני המעסיקים, קבלות בגין עסקות פרילאנס השנה (לא היו לי). האם עליי לצרף גם אסמכתאות לגבי כספי התגמולים והפיצויים שפדיתי? אם כן, אילו?

ושאלת בונוס: נוכה מס בשיעור 35% מכספי התגמולים שפדיתי. האם אוכל לקבל החזר מס בשל מיעוט ההכנסות בשנה זו?

תודה רבה!
 
תשובה

שלום רב,
לעניין הפיצויים יש לצרף לדוח העתק מטופס 161 וכן 161א' וכן אישורים מחברת הביטוח המעידים על הסכום שהתקבל וכן ניכוי המס מהפיצויים במידיה והיה כזה.
לעניין משיכת תגמולים, מדובר במשיכה שלא כדין וחל עליה מס סופי בשיעור של 35% .


התשובה ניתנה על ידי ג'נט סורי, יועצת מס.
ממונת תחום מקצועי (משותף) בפורום המיסים של לשכת יועצי המס.

**היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
למעלה