שאלה איך להגדיר את סוג התשלום

flor77

New member
שאלה איך להגדיר את סוג התשלום

אסביר מה אני לא מבינה. אתר פרילנסר שאני עובדת איתו, ברגע שמסתיים כמה ימים מוציא הודעה באתר שקיבלתי כך וכך כסף למשל 10 דולר ובפועל זה רק 8 דולר עם הורדת עמלה (למרות שזה לא עובר באותו רגע ממש לחשבון כלשהו שלי)

בכל אופן כדי להוציא קבלה על זה, איזה סוג תשלום עליי לכתוב? התשלום בדולר עדיין נשאר באתר עצמו, ואני רוצה להוציא קבלה בנפרד עבור כל עבודה בנפרד, רק שהבעיה שאותו אתר פרלינסר שומר על חשאיות המשתמשים שלו ואין לי דרך לדעת פרטי חשבון למשל. האם כדאי פשוט למשוך את הכסף לפייפאל של כל ההכנסות ביחד ואז להוציא על זה קבלה אחת? זה קביל בפני החוק לעשות דבר כזה? שאלתי במס הכנסה ולא ידעו מה לענות לי. בהינתן שאני לא יודעת איך לסווג את סוג התשלום כשאני רוצה להוציא קבלה כשהכסף עוד נשאר באתר הפרילנסר עצמו, האם אוכל בבקשה לפנות למישהו שיסביר לי מאוד אודה
 
תשובה

קבלות יש להוציא על כל תקבול שמתקבל בנפרד . (אלא אם את פונה למס הכנסה בבקשה לקבל הקלה בהוראות ניהול ספרים ורק אז תוכלי להוציא קבלה מרוכזת).
הקבלה תצא על הסכום הכולל , כולל העמלה . במקביל את העמלות תוכלי לדרוש כהוצאה בעת הגשת הדוח השנתי למס הכנסה.


התשובה ניתנה על ידי ג'נט סורי, יועצת מס.
ממונת תחום מקצועי (משותף) בפורום המיסים של לשכת יועצי המס.

**היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
למעלה