מס שבח לדירה שבונים לבד

רז 123

New member
מס שבח לדירה שבונים לבד

שלום
אני מתכנן לבנות דירה חדשה בעצמי, זה מגרש חדש. למען הסר ספק לא יהיה קבלן שירכז הכל. את הרוב אבנה לבד והעזר בבעלי מקצוע לדברים נקודתיים (חשמל וריצוף).
זו דירתי הראשונה והיחידה. נניח שיקח לי שנה לבנות ולמכור.
אשלם בגין המכירה מס שבח של 25%?
במידה וכן אשלם, איך יחושב המס, כיצד יחושב הזמן שהשקעתי בפרויקט ובבניה?
תודה,
רז
 
הזמן אינו פקטור

עלויות הבניה נמדדות כנגד קבלות פיזיות ששולם בגינם מיסים כדין. לפיכך אם אינך קבלן בונה או כל עוסק רשום אחר שהוציא עבור הבניה כסף (למעט חומרים שעליהם כאמור יש קבלה) אין מרכיב להוצאה לעניין עלויות הבניה. מה שתואם את המציאות. מה שכן מומלץ להגיע לייעוץ מתאים כדי למקסם את זכויותיך מול רשות המיסים ולהימנע מטעויות כמו כניסה להגדרת עסקת אקראי (בה המס השולי הוא 47 אחוז). ויפה שעה אחת קודם. בברכה. התשובה ניתנה על ידי איתם פינטו, יועץ מס. ממונה (משותף) תחום מקצועי בפורום המיסים של לשכת יועצי המס. ***היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 

רז 123

New member
יש חובת תשלום מס שבח במקרה שתארתי?

תודה על תגובתך הזריזה.
תומר בבקשה.
יש חובת תשלום מס שבח במקרה שתארתי?
 
קשה לקבוע

הזמן קצר מידי כדי לקבל פטור. אין זה פוסל את האפציה לקבלו. כדאי להיוועץ כמו שאמרתי. התשובה ניתנה על ידי איתם פינטו, יועץ מס. ממונה (משותף) תחום מקצועי בפורום המיסים של לשכת יועצי המס. ***היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
למעלה