העברת נקודות זיכוי לשנה הבאה

העברת נקודות זיכוי לשנה הבאה

שלום רב, ילדתי במאי 2017. חזרתי לעבוד השבוע ועכשיו שאני רוצה לעשות תיאום מס לשנת 2018 באתר של רשות המיסים נשאלתי אם להעביר את נקודת הזיכוי (בגין ילד) לשנת המס הבאה (האם הבנתי נכון?)

האם לעשות זאת או לא?
כמובן שעל שנת 2017 לא קיבלתי נקודת זיכוי על הבן שלי, ואם לא אעביר את הנקודה לשנה הבאה אצטרך לבקש זאת בהחזר מס...

 
האם היתה לך חבות במס ב2017?

אם לא ההעברה היא כדאית. בברכה התשובה ניתנה על ידי איתם פינטו, יועץ מס. ממונה (משותף) תחום מקצועי בפורום המיסים של לשכת יועצי המס. ***היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
תשובה

תודה על התשובה.
1. אני לא בטוחה שהבנתי מה זה"חבות במס"....
2. בקריאה שניה, אני מבינה שזה רלוונטי רק למי שבשנה שעברה (2017) ביקשה להעביר את נקודת הזיכוי לשנה הנוכחית, לא?
אם אכן כך - זה לא רלוונטי עבורי כי לא ביקשתי זאת....(כי כשעשיתי תיאום מס בתחילת 2017 עוד לא ילדתי, כלומר שלא הצהרתי על כך שיש לי ילד ולכן לא היו לי נקודות שיכלתי להעביר)
 
במסגרת הדוח ניתן לבקש להעביר

חבות במס הכוונה האם ראית שורה של ניכוי מס הכנסה בתלוש. אבל אם את לא בטוחה כדאי להיוועץ באיש מקצוע. בברכה. התשובה ניתנה על ידי איתם פינטו, יועץ מס. ממונה (משותף) תחום מקצועי בפורום המיסים של לשכת יועצי המס. ***היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
למעלה