נכס מסחרי -אולם

o r o r

New member
נכס מסחרי -אולם

מהצד של שלום רב,


אני מעוניין בבקשה לקבל מידע היות ואני לא בקיא בתחום העסקי. אני בן אדם פרטי ,שכיר, שמעוניין לרכוש נכס שמוגדל כאולם בקומת קרקע בבנייו מגורים. אני רוצה לדעת מה והאם יש עלי השלכות מיסוי ו/או תשלומים שונים מקכישת נכס שהוא מוגדר כדירה בטאבו. האם אני משלם מיסים,מעמ בעת רכישה ? האם אני משתמש בנכס ולא משכיר אותו לאחר הרכישה, האם אהיה צריך לשלם מיסים כל שהם בכל זאת ?מה בנוגע לאופציה שאשכיר אותו כבן אדם פרטי לבעל עסק, מה ההשלכות. אשמח לתגובה . תודה .
 
תשובה מסוייגת

שים לב כתבת שזה אולם בבניין מגורים המוגדר כדירת מגורים (כלומר לא ברור האם כרגע המקרקעין זה דירה מגורים "מזכה" ) . תשובתי תהיה נכונה לעניין נכס שיחשב לדירת מגורים "מזכה" . יחול עלייך מס רכישה יש לבדוק האם תשלם לפי מדרגות מס של דירה יחידה או דירה נוספת . לעניין נכס שעומד ללא פעילות השכרה בו ממליצה לפנות לעירייה המקומית ולבדוק את התשלומים החלים בגין נכס זה . שכירות של דירת מגורים מאדם פרטי לבעל עסק והנכס ישמש את העסק , יש לשלם מע"מ וכמו כן תשלומי מס הכנסה לפי מדרגות מס ולא פחות מ 31% . בברכה התשובה ניתנה על ידי קרולין עובד, יועצת מס. פורום המיסים של לשכת יועצי המס. ***היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 

o r o r

New member
הבהרה

קודם כל תודה על התגובה. אני אבהיר. הנכס רדום בטאבו כאולם ובארנונה כסטודיו לאמנים. הוא פשוט נמצא בקומת הקרקע בבניין מגורים. שאלתי מתייחסת לתהליך רכישה כאדם פרטי במצב הנוכחי. האם חלים עלי מיסים ומעמ על רכישת הנכס עצם היותו אולם. תודה .
 
נכס עסקי

לעניין מס הרכישה ציינת שזה סטודיו לאומנים כלומר מדובר בנכס עסקי ולכן יש לשלם בגינו מע"מ וגם מס רכישה של 6% . וכמו שציינתי גם מע"מ בגין הכנסה של שכירות וגם תשלום למס הכנסה לפי מס שולי ולא פחות מ 31% . בברכה התשובה ניתנה על ידי קרולין עובד, יועצת מס. פורום המיסים של לשכת יועצי המס. ***היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
למעלה