איך לעדכן את רשות המיסים על שיפור דיור מתעכב?

איך לעדכן את רשות המיסים על שיפור דיור מתעכב?

רכשתי דירה מקבלן במסגרת שיפור דיור.

הקבלן מתעכב הרבה במסירה של הדירה החדשה. איך אני יכול לעדכן את רשיות המס שאני עוד לא מוכר את הדירה הישנה שלי כי מותר לי להחזיק אותה עד שנה אחרי כניסה לדירה החדשה?

יש איזה אימייל מסוים שאני יכול לפנות אליו?
 
תשובה

שלום רב,
תקופת מכירת הדירה הנוספת:
סעיף9(ג1ג) (2)(ב)
לחוק העניק לרוכש עד לתיקון פרק זמן של 24 חודשים מיום רכישת הדירה החלופית למכירת דירתו האחרת, שהייתה עד למועד הרכישה דירתו היחידה, וליהנות משיעורי מס רכישה מופחתים לדירה יחידה.
במסגרת התיקון נקבעה הוראת שעה לפיה ברכישת דירה חלופית, החל ביום 1/5/2016 ועד 30/4/2021
הזמן למכירת הדירה הראשונה יעמוד על 18 חודשים במקום 24 חודשים.
יובהר, כי הוראות החוק בקשר לרכישת דירת מגורים מקבלן או קבוצת רכישה (מכירה תוך שנה מיום מסירת החזקה בדירה, בהתאם לחוזה או בפועל, כמפורט בסעיף) נותרו על כנן.
לאור האמור, בתקופה זו, על מנת שדירה שנרכשה מקבלן תהנה משיעור מס רכישה החל על דירה יחידה, על הרוכש למכור את דירתו הישנה תוך 12 חודשים ממועד המסירה, או תוך 18 חודשים מיום רכישת הדירה מהקבלן, לפי המאוחר.


התשובה ניתנה על ידי קרולין עובד, יועצת מס.
ממונת תחום מיסוי מקרקעין בפורום המיסים של לשכת יועצי המס.

**היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
החוק מוכר. רק תאריך המסירה זז

כשרכשתי את הדירה תכננתי שתמסר עד מאי 2017. לכן התחייבתי למכור את הדירה הראשונה עד מאי 2018.

אבל כעת נומבר 2017 והדירה טרם נמסרה. אני רוצה לעדכן את רשיות המס שמותר לי להחזיק בדירה הישנה לפחות עד נובמבר 2018. ולא מאי 2018 כפי שדעכנתי בהתחלה (כפי שהצהרתי כששלמתי מס רכישה למשפר דיור ולא מס רכישה של דירה שניה).


שלחתי להם מייל אבל אין תגובה. השאלה שלי- איך אוכל לעדכן את רשויות המס?
 
למעלה