מענק עבודה/החזר מס לשכירה

בלונד23

New member
מענק עבודה/החזר מס לשכירה

שלום,
אני שכירה, גרה במרכז הארץ ועובדת במקום עבודה מזה 9 שנים. פעם עבדתי 8 שעות ליום, כיום סביב 6-7 שעות ליום מאז שילדיי נולדו וכל עוד הם קטנים. יש לי שני ילדים, בת 5 ותינוק. יוצא שלא משלמת כמעט מס הכנסה ושכר שנתי נמוך. הבנתי מחברות, שיש משהו שהן עושות כל שנה, דרך סניף הדואר, ממלאות איזה טופס ומקבלות החזר - לא ברור לי אם מבט"ל או ממס הכנסה - כאשר באותה שנה הן השתכרו שכר נמוך. בעיקר אם ילדו באותה שנה.
בשנה האחרונה ילדתי והממוצע השנתי של המשכורות שלי ירד מאוד, גם בהיריון כתוצאה מצמצום שעות עבודה וגם כי יצאתי לחל"ד של חצי שנה. אז במה מדובר ואיך עושים את זה? האם זו "הבטחת הכנסה" או "מענק עבודה" ואיזה טופס ממלאים? האם פעם ראשונה צריך לגשת למס הכנסה לטפל בזה או אפשר בדואר?
הרבה תודה.
 
מענק עבודה

שלום רב,

מענק עבודה הינו סכום נוסף המשולם ע"י רשות המיסים .
מצ"ב קישור לאתר של רשות המיסים עם הסבר מפורט הכולל גם לינק לסימולטור לצורך בדיקת זכאות .

שיהיה בהצלחה!

התשובה ניתנה על ידי ג'נט סורי, יועצת מס.
ממונת תחום מקצועי בפורום המיסים של לשכת יועצי המס.

** היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
קישור לאתר של מס הכנסה

https://taxes.gov.il/TaxesIncomTaxSlili/Pages/MasShliliLobby.aspx

התשובה ניתנה על ידי ג'נט סורי, יועצת מס.
ממונת תחום מקצועי בפורום המיסים של לשכת יועצי המס.


**היעוץ שניתן הוא כללי ואינו מהווה יעוץ משפטי או יעוץ חשבונאי או תחליף ליעוץ מקצועי. לקבלת יעוץ מומלץ להפנות את מלוא הפרטים העובדתיים ליועץ מס חבר לשכת יועצי המס בישראל.
 
למעלה