מספר שאלות על מסחר בינלאומי:

Nirwood

New member
מספר שאלות על מסחר בינלאומי:

אני שוקל בעתיד הקרוב להיכנס לתחום המסחר הבינלאומי, ולפתוח במקביל לפחות 3 חנויות בנישות שונות (דומינים שונים כמובן).

החנויות רלבנטיות עבור לקוחות מכל העולם, ושיטת התשלום העיקרית תהיה מבוססת על פייפאל.

בחלק מן החנויות אספקת המוצרים תהיה באמצעות גורם שלישי מחו"ל, והשאר באמצעות משלוח מישראל.

השאלות שלי הן:

1. אם נניח אני רושם את החברות בחו"ל - קפריסין לצורך העניין, וגם פותח חשבון בנק, ומעביר לשם את הכספים מהפייפאל, האם זה חוקי מבחינת רשויות המס?

2. ע"פ החוק אין צורך בהצהרה במכס על סכום של פחות מ100K ש"ח, ככה שבעצם אם נניח אני מוציא כסף מחשבון הבנק שלי בקפריסים - לצורך העניין 20K $, וחוזר איתם לארץ, הכל כשר?

3. נניח וצברתי סכום של כסף מפעילות בחו"ל, ואני רוצה להפקיד אותו בארץ, למיטב ידיעתי על כל סכום של מעל 10 אלף ש"ח הפקיד בבנק צריך ליידע את רשויות המס ולכן הם גם שואלים על מקור הכסף, האם זה בסדר להגיד שמדובר בכסף שמקורו מחברות שאני מנהל בחו"ל? האם רשויות המס יכולות לעשות בעיות?

4. שאלה רביעית ואחרונה - למיטב ידיעתי, בעל עסק שפועל בארץ צריך לתת דין וחשבון לרשויות המס על בסיס החשבוניות שהוא הנפיק, מה עושים אם במסחר בינלאומי לא מנפיקים חשבוניות?

כלומר, לצורך העניין יכול להיות לי מחזר רווח של 300 אלף ש"ח בשנה, וחשבוניות מספקים של 100 אלף ש"ח, האם ניתן להזדכות על המע"מ למרות שאני בקושי מנפיק חשבוניות?

*תודה לכולם !!!
 
מכירות סחר בינלאומי

1.להבנתי השליטה והניהול של החברות מתבצעות על ידך ולכן למרות שהם רשומות בקפריסין הם נחשבות מבחינת רשויות המס כחברות ישראליות, יש לבדוק גם את אמנת המס עם קפריסין. בכל מקרה עליך להגיש דוח שנתע למס הכנסה ולדווח על אחזקתך בחברות אלו.
2. אתה מחוייב בדיווח על כל הכנסה עסקית שלך גם אם היא בחו"ל.
3. כאמור לעיל את חייב לדווח על כך שמדובר בכסף שמקורו מהכנסות חו"ל.
4. במידה ואתה פועל מהארץ אז הכנסות שלך מחו"ל לא חייבות במע"מ לעומת אתה יכול להזדכות על המ"מ בגין ההוצאות.
 

Nirwood

New member
תודה, וברשותך עוד שאלה:

אם אני מחזיק בדרכון זר (רומני) יש בכך יתרון כלשהו?

ידוע לי כי ישנם ישראלים רבים שמנהלים עסקים בחו"ל (גם בהיקף של מיליארדים), אך גרים בארץ, ולא משלמים אפילו אגורה אחת לרשויות המס, כיצד זה הגיוני?
 
למעלה