רופא עמוס מדי

ציטה 9

New member
רופא עמוס מדי

היי, חברות. מקווה שזה בסדר להתייעץ פה ולא בפורום אחר.
אחרי כל התלאות שעברנו, מצאנו את עצמנו במרפאה ברמת אביב, מדברים על תרומת ביצית. למעשה, לא היינו מוכנים לזה נפשית עדיין והרופא שבדק אותי והבין שלא עברתי הריון עם קלקסן החליט לשנות את התכנית ושלח אותי להפריה מלאכותית.
שאבו לי ביציות, מתוכן ארבע הופרו, היה בלסטו' אחד אבל לא הגיע ליום השישי וכך הוכרז הטיפול ככישלון נוסף במסע, כישלון שאת המשמעויות שלו אני מנסה לעכל, בגילי המתקדם.

מאז לא שמענו מהמרפאה כלום. לא סיכום של הטיפול, לא רמז לגבי העתיד, פשוט דממה. רק צלצלו לחייב את האשראי שלי.
בזמן הטיפול, המזכירות שלחו הוראות באימייל מבלי שמישהו דיבר איתי או הסביר לי על הטיפול בכללי. גם בשבועיים של ההזרקות הייתי צריכה לקבל מהן תשובות או באימייל או בחוסר אונים לנסוע אליהן (את זה האמת הבנזוג שלי פשוט עשה מתוך לחץ) בשביל שיענו על שאלה של מינון. תחושה של מפעל, שזה גם בסדר, אבל מעלה תהיות לגבי היסודיות של כל טיפול.


האם הייתן חוזרות למקום כזה? מדובר ברופא מהולל שאני מניחה שחלק מכן היו אצלו וזו גם הסיבה שאני מהססת.
תודה ואם השאלה פה לא במקום, אמחק.
 

שירהד1

Member
מנהל
השאלה במקומה, וזה בסדר גמור-

שמחה שלא ציינת פה את שם הרופא. מבקשת שתמשיכי לא לציין במי מדובר. זה כדי לשמור עלייך.

לגבי עצם השאלה- אני לא הייתי מטופלת פוריות, ולכן לא יודעת מה מקובל- האם מקובל לקבל סיכום טיפול? האם מקובל שמזכירות שולחות הוראות באימייל?...
לא יודעת.
אם יש תחושה של מפעל- זה בעייתי. ולא משנה כמה הרופא/ה מהוללים.
אם יש תחושה של חוסר אכפתיות- זה בעייתי.
בעיניי, חשוב מאוד להיות מטופלת אצל רופא/ה גם מקצועיים, אך גם אנושיים. האישיות שלי בנויה כך שאני לא מסוגלת להיות מטופלת בצורה אחרת. בשום הקשר. אני חייבת את האנושיות, את החיוך, את האמפטיה.

זו אני. אני מכירה מישהי אחרת שטופלה אצל רופא מסויים, שהוא די ציניקן וממש לא אמפטי, וזה לא עניין אותה. היא היתה מסוגלת להתמודד איתו, ובלבד שיביא את התוצאה המיוחלת.

אז כל אחת והאישיות שלה, וכל אחת ומה שהיא זקוקה לו.

בהצלחה רבה!
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
לפי אופי התלונה אני מנחשת במי מדובר

מצד אחד מגיע לו שאפו שאיתר בעיה בטיפולים שקיבלת עד עכשיו וידע לעצור את הרכבת ולהציע מסלול אחר. מצד שני זה לגמרי ברור שחוסר וודאות בטיפול רפואי הוא משהו לא נעים בכלל.
אם את יכולה להכיל את הבאלאגן במרפאה ולהסתדר איתו, הייתי נשארת עוד קצת ומבקשת להחזיר עוברים ביום קצת פחות תובעני מיום שש . זה שהיה עובר שהגיע עד יום חמש זה מאד מרשים, למה לאתגר אותו לשרוד בצלחת עוד יום? אפשר לעשות החזרה כפולה, להחזיר עובר אחד ביום 3 ליתר ביטחון ואם יש עוד עובר ביום 5, להחזיר גם אותו.
את יכולה לשאול את אותה שאלה בפורום פוריות ולקבל עוד דעות.
&nbsp
בהצלחה בשלב הזה, מקווה שההריון יושג מהר ובקלות.
 

שירהד1

Member
מנהל
איזו בעיה הוא איתר?

שהיא לא קיבלה קלקסן? האם יש בעיה של קרישיות יתר? כותבת השאלה לא אמרה על זה דבר וחצי דבר (לפחות לא בשרשור הזה).
מאיפה היסקת שהרופא עלה על בעיה כלשהי שאף אחד לא איתר קודם?
לא הבנתי. אולי פספסתי משהו. אשמח להסברים.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
קלקסן

נמצא בשימוש נרחב בטיפולי פוריות כמו גם בהריונות בסיכון או בהפלות חוזרות. הרבה רופאים משכילים לדעת שלא פעם אין אבחון רשמי של קרישיות יתר, אבל זה לא אומר שאין כזו וביחוד כשהמופע הקליני מרמז עליה (לדוגמא אצלי - דימומים לאורך כל ההריון, שליות קטנות ועם ריבוי קרישי דם, בעיות בזרימות בחבל הטבור ועוד...). העובדה היא שיש מקרים לא מעטים בהם מתן קלקסן משפר את אחוזי ההיקלטות להריון וגם על שמירת והחזקת הריון, גם כשאין קרישיות יתר מאובחנת. כל הזמן מגלים עוד ועוד סמנים וגנים שאחראיים אף הם על קרישיות יתר ויש הבנה שיתכן מאד שסוגים לא מעטים של קרישיות אינם בגדר אבחון קליני ודאי היום ולכן חשוב להסתכל גם על הקליניקה.
זה אכן חלק מפרוטוקול טיפולי מתקדם בהפריות, לשלב קלקסן.
 

שירהד1

Member
מנהל
לגבי המידע-

תודה, ואני אכן מודעת לכל הדברים. פשוט מפריעה לי העובדה שיש רופאים שנוטים לשים את כל יהבם, ואת יהבן של הנשים בטיפול האמפירי בקלקסן, ולא כך הוא. יש להבהיר לנשים המטופלות את האמת, ולומר שהטיפול הוא אמפירי (כל עוד לא נמצאו הוכחות בבדיקות האישה לבעיה).

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

מימי172

New member
שאלה..

סליחה שנדחפת ככה לשרשור בנושא לא ממש קשור, אבל חייבת לשאול - האם דימומים לאורך ההריון מקושרים לקרישיות יתר? אני בדיוק בתחילתו של בירור קרישיות בעקבות הפלה בשלב מאוחר יחסית.. ואכן היו לי בשבועות שלפני ההפלה דימומים קלים (אולי אפילו יותר נכון לומר הפרשות חומות/אדומות).. תוהה האם זה יכול גם להעיד על בעיית קרישיות.
 

שירהד1

Member
מנהל
למימי, ראשית, אל תתנצלי...

לכל אחת מותר להגיב ולכל אחת מותר לשאול.
אני לא בקיאה בכלל בנושא ששאלת עליו. ממליצה להתייעץ מבחינה רפואית עם גורמים המוסמכים לכך, בדיוק כפי שאת עושה.
יחד עם זאת, קראתי שעברת הפלה בשבוע 11. זה לא נחשב בשלב מאוחר יחסית. עדיין בתוך השליש הראשון. לא כתבת האם פסק הדופק ומתי, או שאולי לא יודעים.
בכל מקרה, טוב שאת בתהליך של בירורים, כדי שאם יש בעיה כלשהי, היא תטופל כראוי.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

מימי172

New member
עונה

אכן ההפלה הייתה בשבוע 11+4 בערך. כמה ימים לפני ההפלה עשיתי US שהיה תקין לחלוטין, כלומר הדופק פסק כנראה סמוך להפלה עצמה (שהתחילה עם דימום כבד). במשך כשבוע וחצי לפני ההפלה היו לי דימומים קלים במהלכם נבדקתי פעמיים והכל היה כביכול תקין. ממה שקראתי ונאמר לי הפלה בשבוע כזה (שאמנם הוא בשליש ה1, אבל בשלב מאוחר שלו) יכולה להיות מקושרת לקרישיות מסוג APLA ולכן נשלחתי לבירור...
ויקטור החתול כתבה שאצלה דימומים במהלך הריון הם אחד הסממנים של הקרישיות, וזה מה שתפס את תשומת ליבי, כי גם אצלי זה היה לפני ההפלה, ואני תוהה האם זה אכן סימן לבעיית קרישיות
 
דימומים בהריון

יכולים להיות כתוצאה מהמון גורמים וגם יכולים להיות כלום.
לרוב נוטים קודם לכלום ורק משגיחים. בהריון ראשון, ביחוד אם הוא טבעי, נדיר מאד שמישהו יבדוק משהו ולא רק ירשום על טופס "הפלה מאיימת" ויגיד שהסיכוי הוא 50-50. מתסכל ממש אבל ככה זה.
הדימומים גם יכולים להיות ממקור שונה, יש נשים שצואר הרחם שלהן מאד רגיש ביחוד בהריון ובהשפעת ההורמונים ויטה לדימומים ויש כאלו שהדימום יהיה רחמי.
שבוע 11, הוא אכן בשליש ההריון הראשון, אבל זה שבוע שהסיכוי להפלה כבר יורד משמעותית (מעבר לשבוע 10), אבל חשוב לדעת שסיכויים בנויים על סטטיסטיקות של המוני נשים ובתוך כל זה, כל אישה היא עולם ומלואו ולא משנה מה הנשים סביבה עוברות, היא יכולה להיות השונה והיוצא דופן.
דימומים רחמיים מאוחרים יחסית יהיו כתוצאה מאחד מהגורמים הבאים: היפרדות שליה, היפרדות קרומים, סימן לקרישיות יתר, יתר לחץ דם וכו...
קשה למצוא רופא שיסכים לבצע ברור אחרי הפלה יחידה (אלא אם מדובר בהריונות שמושגים באמצעות טיפולים ואז הם נחשבים יקרים הרבה יותר וכן יעשו ברור, כי אותם הגורמים גם עשויים לתרום לקושי להרות).
 

שירהד1

Member
מנהל
תודה ויקטור


 
נשמע שאולי אנחנו מטופלות באותו מקום

בפרטי כרגע, או לכל הפחות, דומה.
ממה שאני רואה, ככל שאני לא פונה, הם לא פונים אליי ושואלים מה ארצה לעשות הלאה. אני מובילה את הטיפול מבחינת זה שמחליטה שהולכים לעוד סבב מיידי, או הפסקה או מיידעת אותם מה אני רוצה הלאה.
מעבר לזה, אפשר בפרטי.
 

ציטה 9

New member
הוא לא איתר שום בעיה

אני זו שאמרתי שלא קיבלתי קלקסן בצורה מסודרת בחמש ההפלות שעברתי. יש לי מחלה אוטואימונית וחשבתי ששווה לנסות. סיפרתי לו את זה בזמן שעשה לי היסטרוסקופיה והיה מרוצה ממה שראה ולכן החליט ללכת על הכיוון של IVF. כל זה בהנחה שהוא לא שינה כיוון בשביל לתת לי את התחושה שניסיתי הכול לפני תרומה.

קיוויתי שהם יובילו את הטיפול ולא אני, כי שמעתי עליו גדולות ונצורות, לכן אני מופתעת. אני מסיקה מהניסיון הזה מסקנות פטאליות אבל אני לא רופאה ואולי פשוט מקווה שיגידו לי דברים שאני רוצה לשמוע והם לא ששים להשמיע.
בכל מקרה, אני לא יודעת איך זה במרפאות אחרות, השלב של אחרי הטיפול וכולי.
 
ההתרשמות שלי שהבנות שמטופלות אצלו

מוכנות להתמודד עם העמימות שמקובלת במרפאה הזאת כדי להיות מטופלות אצלו.
יכול להיות שזה פחות מתאים למישהי שעוד לא עברה הרבה טיפולים ולא מכירה את הפרוטוקולים חצי בע"פ.
אני מטופלת אצל רופא פרטי אחר, עברתי בסה"כ שני סבבים. הוא זמין בווטסאפ ועונה על השאלות שלי. אומנם עונה בקיצור ותמציתיות והייתי שמחה ליותר פירוט אבל מבינה שזאת לא ציפיה הגיונית כשמדובר ברופא בכיר ועמוס.
הייתי בטיפול גם של רופא מקסים מהקופה, צעיר יותר , אבל כבר די בכיר, דר יוסי חסון , והתקשורת איתו הייתה נהדרת הוא תמיד היה זמין לשאלות ושמח להסביר טת השיקולים שלו.הוא גם מאד הרשים אותי לטובה מבחינה מקצועית. פשוט כבר התחלתי בפרטי והחלטתי לא להחליף רופא מהר מידי.
 

ציטה 9

New member
זה מה שאני מנסה להבין

שוב, אם זה מה שמקובל, אז בסדר. אני מבינה שעברת שני סבבים אצל רופא שעונה לך בתמציתיות. אין לי בעיה עם תמציתיות. חלפו שבועיים ואני לא יודעת כלום, זה בגדול העניין.
הציפיות שלי מאוד הגיוניות, מרופאים בכירים ועמוסים וגם מרופאים בקופת חולים. כל כך הגיוניות שאנשים מסביבי טוענים כלפיי שאני ממש רכיכה מולם ונחמדה ועושה הכול בשביל לא לנדנד, לא לשאול סתם, מבררת לבד וצייתנית מאוד. זו גם הסיבה שאני שואלת פה.
 
ציינתי לטובה את הרופא שלי שעונה

אני חושבת שלי היה קשה עם מרפאה כמו שאת מתארת. במיוחד כי אני מטופלת מתחילה וגם לא שיגרתית בגלל ההיסטוריה שלי.
בכלל לא התכוונתי להכעיס וחבל לי שהבנת שאני מתרברבת בתיאור של מה שקורה אצלי.
כוונתי הייתה שאין נכון ולא נכון, יש מה שנכון לך. אולי הייתי נותנת לו עוד צ'אנס אחד, אבל אם את מרגישה שאין שום כימיה והתקשורת פוגעת באיכות הטיפול, צריך לעבור הלאה.
 

ציטה 9

New member
לא לא לא כעסתי בכלל

ובטח לא חשבתי שהתרברבת. שוב, תמציתיות זה אחלה בעיניי כשהיא עונה על שאלות. אני גם לא מחפשת כימיה. באמת באמת תהיתי אם הגיוני ששבועיים אחרי טיפול שנכשל לא שמעתי כלום מהמרפאה ואם זו הפרוצדורה, אז בסדר גמור.
&nbsp
 
תראי, אל תצפי שיזמו עבורך המשך טיפול

זה לא משהו שקורה גם במחלקות IVF בבתי חולים ציבוריים מסודרות להפליא או בקופה. אם את רוצה סבב נוסף, את צריכה להביע רצון כזה ולקבוע תור לפגישה עם רופא (או אצל רופא פרטי, לשלוח מייל או הודעה , כי הם חוסכים לך הגעה לביקור ותשלום עליו, הם עוברים לבד על התיק, מסיקים מסקנות ומוציאים פרוטוקול חדש והנחיות).

אני עזבתי את שיבא, אחרי 4 סבבים שלא צלחו ואחרי שכבר עשיתי פגישה עם רופא לקביעת פרוטוקול לסבב 5 ואז החלטתי שאנסה בפרטי. פשוט לא הגעתי יותר ולא טרחו להתקשר או לשאול כלום. הם בקשר איתך רק במהלך פרוטוקול ועד לסופו כך או כך ואז כדי להניע תהליך חדש, זה את צריכה ליזום.
 
למעלה