קצת לשתף... אולי לשמוע איזו תובנה...

nela11

New member
קצת לשתף... אולי לשמוע איזו תובנה...

אני כל כך כועסת שאני מרגישה שאתפוצץ עוד רגע. מה עשיתי??? מה כבר ביקשתי??? ללדת פעם אחת ילד או ילדה בריאים? 5 שנות נישואין, 5 הריונות, 3 גרידות, הפלה אחת בציטוטק, אפס ילדים. אה, וגם בונוס- אחד מההריונות הוא הריון מולארי- מולה שלמה, שנה של מניעת הריון. אני בת 37 ואני מרוסקת. אף אחד מהעוברים שלי לא צלח את שבוע 8. זה בלתי נסבל הכאב הזה שבא ברגע ששומעים " אני מצטערת, אבל הדופק פסק"... שוב ושוב ושוב... כבר לא יודעת למי לפנות ואיפה לחפש תקווה. כי אלוהים, כנראה, בוחר לא לשמוע...
 

שירהד1

Member
מנהל
הכעס שלך מובן לי מאוד מאוד


גם אני בזמנו כעסתי נורא. לא היה לי כמובן על מי לכעוס. פשוט כעסתי על המצב. נורא כעסתי.
ואת צודקת- זה בלתי נסבל הכאב הזה שבא ברגע ששומעים "הדופק פסק". שוב ושוב ושוב.
ולעבור את זה לפני שיש ילד/ה בבית, זה עוד יותר בלתי נסבל.

כך שאני יכולה להביע הרבה אמפטיה למצבך.
מעבר לכך, אני מתארת לעצמי שעשית כבר את כל הבדיקות האפשריות.
אם כל הבדיקות תקינות, אז מדובר ככל הנראה בהרבה חוסר מזל, וצריך להמשיך ולנסות, אם רוצים להיות אמא ואבא. זו כמובן לא חובה, אלא תלוי ברצון.

מקווה מאוד שאתם מוקפים בסביבה תומכת. ממליצה גם על איזשהו תהליך של ליווי ותמיכה של אשת מקצוע. נורא קשה לעבור את הטירוף הזה לבד.

ממני,
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

nela11

New member
תודה רבה על מילות התמיכה

אכן בדקנו כבר הכל, היינו אצל שלושת המומחים להפלות חוזרות, והתוצאה... הפעם עושים גם בדיקה גנטית לעובר, ואני אכן מקווה שימצאו איזו אי תקינות גנטית, כי אז יש סיכוי. הפחד הגדול הוא שהגוף שלי חולה ודפוק ולא מסוגל. אז אני באמת בבעיה...
 

שירהד1

Member
מנהל
מבינה היטב-

האם את רוצה אולי לפרט על כל אחת מההפלות? אולי במקרה תהיה לי איזושהי תובנה? כמו כן, האם הרופאים המליצו על דבר כזה או אחר כמו טיפול אמפירי כלשהו בזמן ההריון? (אני מודה שאני פחות מאמינה בטיפולים האמפיריים, אם אין הוכחה לבעיה רפואית, אבל יודעת שזה מה שממליצים במקרים שבהם לא מוצאים בעיה מוכחת).

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

ציטה 9

New member
זעם

אין לי איך לנחם, רק לכתוב לך פה שזה חתיכת תיק שאת מסתובבת איתו בעולם. זה באמת מרתיח וזו אפילו סתם מילה על המחשב.
היו שבועות שלמים שלא תיקשרתי עם חברות כי יש להן ילדים והן לא יבינו וזה עוד כשהבת של בעלי נמצאת אצלנו חצי שבוע.
לאחרונה אני מנסה שהמחשבות הקולוסאליות הגדולות שמתלוות לחמישה כשלונות לא ינהלו אותי ולא להסתכל על הכול דרך המשקפת הזאת.

אם את רוצה לספר מה היה ואצל מי היית, יש פה מצבור עצום של ידע וכוונות טובות בפורום ואולי זה יעזור, לפחות רגשית. לי עזרו פה מאוד.
 

מקהפקה

New member
היי

התובנה שלי היא כזו- במרום אין ספור הפלות, לידות שקטות ושני ילדים ומתכננת עוד- הדרך לא קלה. יש כאלה שקל להם. לנו לא. אבל האושר שמגיע שווה הכל. אין דבר שעומד בפני הרצון. פשוט אין. אז צריך לבכות להתאבל, לפנות לעזרה- אבל להרים ראש ולהקדיש את כל המאמצים עד להשגת המטרה. זה יגיע וזה יבוא. יש הפריות- יש הריונות. זו כבר אינדיקציה טובה. להמשיך בכל הכח
 
מסכימה עם תחילת ההודעה שלך

ולא מסכימה עם ההמשך.
אני לא רוצה להוריד לנלה את מעט האופטימיות שעוד נותרה בה, אבל אני חושבת שזה לא אחראי להבטיח לה באופן מוחלט ונחרץ ש"זה יגיע וזה יבוא".

יש מקרים נדירים שבהם זה לא מגיע ולא בא.
יש נשים שאחרי נסיונות רבים, בוחרות באפיקים אחרים: פונדקאות, תרומת ביצית, תרומת זרע או אימוץ, הן משיגות את האושר שלהן באופן שונה מזה שהן תכננו, אבל הן אכן משיגות אותו וידיהן מלאות והאושר מושלם.
ויש נשים שבוחרות לעצור ולהגיד שיש דברים שכן עומדים בפני הרצון ושלמרות שהן הקדישו את כל כולן למטרה, הן לא הצליחו להשיג אותה. לפעמים גם אם מתאמצים ממש חזק, לא מצליחים.

נלה - הלוואי שדרכך היתה קצרה וקלה יותר. מאחלת לך שההריון הבא יגיע במהרה ויסתיים בידיים מלאות.
 

nela11

New member


קודם כל, שאפו על הכוח! איזו דרך מטורפת. אם יש משהו שאני מודה עליו בהתחשב במצב שלי- זה שההריונות לפחות נגמרים מוקדם, ולא בשבועות מתקדמים.
את צודקת כשאת אומרת שזה שיש הריונות זה אינדיקציה טובה. אבל אני מפחדת שמה שדפוק זה הגוף שלי ולא משהו בעוברים שלי. כי לא לכל דבר יש פתרונות. ולא כל הפתרונות מקובלים על כולם. אני מקווה שאגיע לזה, אבל תמיד זוכרת שיש מצב שלא. יש נשים שזה לא קורה להן. זאת עובדה. הן מעטות, אבל קיימות. גם הסיכוי לקלב מולה שלמה הוא 1:10000, וכשהעליתי את האפשרות בפני הפרופסור בהדסה הוא אשכרה צחק ואמר לי "תפסיקי עם דוקטור גוגל! את יודעת איזה נדיר זה??" והנה עובדה... העיקר לזכות בלוטו- זה לא
 

jane doee

New member
אולי להקפיא עוברים במחזור ivf בגלל הגיל

ולהמשיך לנסות להכנס להריון טבעי.
בעוברים המוקפאים להשתמש בגיל מבוגר יותר כמוצא אחרון או בעזרת פונדקאית.
 

nela11

New member
תודה

כתבתי כבר למטה חפירה שלמה. אבל ההריון האחרון שנגמר לפני שבוע הוא בIVF, כי כנראה כל ההתערבויות, ואולי גם גיל, התחילו להשפיע וכבר לא כזה קל להיכנס להריון. עכשיו מנסים לשכנע קופ"ח לתת אישור לעוד שאיבה למרות שנשאר עוד בלסטוציסט אחד קפוא.
 

אמאלוסי

New member


קודם כל, חיבוק. זה נורא מה שאת עוברת.
ובחלק המעשי, את רוצה לפרט אילו בדיקות עשיתם ואצל מי הייתם ?
לא כל המומחים באמת מומחים, לצערינו.
לדוגמא, עשיתם בדיקת זרע לבן זוג ? איך המורפולוגיה. עדיין יש רופאים שמזלזלים בזה.
 

nela11

New member
היי

תודה על התגובה. הזרע שלו מעולה. הוא גם צעיר ממני בכמעט 7 שנים, וכשהתחלנו את התהליך לפני 4 שנים עשינו את בדיקת הזרע הראשונה. המורפולוגיה שלו מעולה. ובמהלך הזמן כבר חזרנו לפחות עוד פעמיים על הבדיקות. הוא גם לא מעשן וכמעט לא שותה בכלל. וגם לאחרונה כשהתחלנו IVF אז אמרו שבד"כ אפשר גם להבין קצת יותר על הזרע מזה שהעוברים מתפתחים מעבר ליום 3. היה לנו רק עובר אחד שהפסיק להתפתח כבר ביום 2 וכל השאר או שהוחזרו ביום 4 או התפתחו ליום 5. אז לא כל כך נראה שיש מקום לבירורים יותר מעמיקים. מה את חושבת?
 

nela11

New member
וואו, בנות, תודה! יצא ארוך ביותר, סליחה.

תודה על החיבוק, זה באמת עוזר, ורק כאן אפשר לקבל את התגובה הזו, כי פה באמת זה בא מתוך הבנה של מה שאני עוברת.
אז הסיפור הוא כזה. שלושת ההריונות הראשונים היו אמנם מאוד מאוד מבאסים, אבל לא באמת הדאיגו אותי. הראשון היה טבעי, קרה לאחר שנה של נסיונות, אבל נגמר עוד לפני האולטראסאונד הראשון, אז אפשר להגיד כימי. לא בדקתי, לא התערבתי, דיממתי ונגמר. חצי שנה אחרי זה פניתי כבר לטיפול, כי הייתי בת 34 ופשוט רציתי לזרז תהליכים. עשינו צילום רחם ובדיקת זרע, יצא תקין ביותר ואז התחלתי לקחת איקקלומין ולעשות מעקב זקיקים. בסבב השני נכנסתי להריון. בשבוע 7 באולטראסאונד ראו שק הריון ריק. היה ברור לי שנגמר, אבל הרופא שכנע לחכות עוד שבועיים. חיכיתי. השק נשאר ריק - הפלה בציטוטק שעברה בסדר גמור. החלפתי רופא פוריות, הלכתי לאחד הגדולים. הדבר החיובי שיצא לי מזה- הוא השיג לי התחייבות לבדיקת קריוטיפ לשנינו, בדיקת קרישיות יתר ומבחן קרוסמאץ' מיד (בדרך כלל נותנים אחרי 2-3 הפלות, והריונות כימיים לא נחשבים). הכל יצא תקין. עברנו להזרקות פיורגון. 4 סבבים שנגמרו בכלום עד שפקחתי עיניים וראיתי שהרירית שלי בקושי מגרדת 6 מ"מ מלמטה. דיברתי עם הרופא, ואחרי שכנועים רבים הוא הסכים לתת לי אסטרופם, אבל בשלב הזה הבנתי כבר שהוא לא רציני ולא מעניין אותו בכלל. אבל באותו הסבב-הריון! כמה אור! סוף סוף! אממה, בטא 2000 ולא רואים שק ברחם. בקיצור, אחרי 10 ימי אישפוז אובחנתי עם הריון מולארי -> גרידה -> מולה שלמה.... מנעתי הריון במשך 8 חודשים. הייתי אמורה יותר, אבל הייתי לחוצה מהגיל וחזרתי לטיפולים. עברתי לרופאה אחרת. נכנסתי לפרוטוקול של פיורגון+אסטרופם כי הרירית נהייתה גרועה + תזמון יחסים+תמיכה עם אוטרוגסטן ופרגניל. על הסבב הראשון נכנסתי להריון. מבטא חיובית עד שבוע 6 מקבלת פרגניל פעמיים בשבוע. ואז- דופק באולטראסאונד! אני לא בכיתי ככה מימיי... סוף סוף יש לי עובר, אני בהריון אמיתי!.. עד שבוע 8. סתם התגעגעתי לבוטן שלי ורציתי לראות אותו, והלכתי לאולטראסאונד. הרגשתי מעולה! לא כאבים, לא דימומים.... אבל מתוקי שלי מת כבר לפני שבוע... "מצטערת, אין דופק"... הלוואי וגם לי לא היה כבר, אני לא מסוגלת... מכיוון שהרירית גם ככה על הפנים, ולפי הרופאים במיון "זה קורה לרוב לעוברים לא תקינים" עברתי הפלה בציטוטק. אבל הסתבר אחר כך שיש שארית, ואז נאלצתי לעשות היסטרוסקופיה ניתוחית. ואז הלכנו לפרופ' כארפ ה מומחה להפלות חוזרות. ואיך שהוא שמע שהפסיקו לי את הפרגניל מיד אחרי שראינו דופק, הוא כמעט נפל מהכיסא. צעק, והתעצבן, וכל כך שכנע אותי שזה שורש כל הבעיות. "אם רק היית ממשיכה עד שבוע 12, כמה חבל". אבל כבר באתי ושילמתי המון כסף, אז הוא הפנה אותי לעוד מלא בדיקות- בעיקר של דלקות נסתרות, אבל גם לכל מיני נוגדנים (אנטי-קרדיוליפינים, אנטי-פוספוליפידים וכדומה). באמת רשימה ארוכה מאוד. והכל בטווח הנורמה. אז נשארנו עם ההמלצה לפרגניל. עם אותן תוצאות גם הלכתי לקופרמינץ ולבאשירי. וכל אחד הציע את הטיפול האמפירי שלו- האחד קלקסן, והשני סטרואידים. תכל'ס, באותו שלב אם היו אומרים לי שבשביל להצליח צריך לאכול חתול מת- הייתי עושה את זה. אבל בעלי יותר שפוי ממני, והוא אמר- ראינו שהפרגניל הביא תוצאות (נאיביים שכמונו), אז אל תפציצי את עצמך בעוד תרופות סתם.ואז באו כמעט שנתיים שלא הצלחנו להשיג הריון, למרות שהפרופיל ההורמונלי שלי היה מעולה ובדיקות הזרע היו מעולות, ועשינו הזרעות וכלום.
התקדמנו לIVF כי כבר לא יכולתי לחכות. שאיבה ראשונה הניבה 10 ביציות, 8 בשלות, 6 הפריות (התעקשתי על איקסי, אין לי ביציות לבזבז), 5 עוברים שרדו ליום 4. החזרה ראשונה של שתי מורולות- שלילי. החזרת מוקפאים חודש אחרי זה- הופשרו וגודלו ליום 5- החזירו 2 בלסטו באיכות טובה. התקבל הריון. מבטא חיובית התחלתי להזריק פרגניל כל 3 ימים כמו שכארפ אמר. קיבלתי תמיכת פרוגסטרון מטורפת לחלוטין וגם מיקרופירין לשיפור זרימת הדם ברחם (אמפירי, אבל זרמתי כבר). שבוע 6 יש דופק. שבוע 7 נוסעים לכארפ לוודא שאנחנו עושים הכל נכון, הוא בודק ויש דופק. שבוע 8- "מצטערת. הדופק פסק". אין לי יותר מילים. אין לי יותר דמעות. אני יכולה רק ליילל כמו חיה פצועה. והעיניים של בעלי... זה לא מגיע לו...
וצודת מרעישה בשקט- יש נשים שלהן זה לא יקרה. ואולי זאת אני. אבל אני לא יכולה לוותר לעצמי עכשיו פן אבכה אחר כך למה לא עשיתי מספיק. שלחתי הפעם את החומר לבדיקה גנטית. לפחות משתנה אחד פחות. יש לי עוד בלסטו אחד קפוא. אבל אני מקווה שקופת חולים ייאשרו לי באופן חריג עוד שאיבה כדי ליצור בנק עוברים, אולי נשקול pgs? לא יודעת...
מי ששרדה עד כאן- תודה ענקית. אשמח לשמוע כל תובנה. רק בבקשה אל תגידו לי "ברגע שתשחררי זה יבוא". בא לי למות גם ככה.
 
אין לי עצות, רק חיבוק


בכל השנים שאני קוראת כאן בפורום, מעטות מאוד הכריזו שהן עוצרות.
אני עצרתי לפני חודשיים, מיד אחרי ההפלה השמינית שלי.

נדמה לי שהחל מההריון החמישי, היה לי ברור שרוב הסיכויים שההריונות שלי יסתיימו בידיים ריקות.
בערך בתחילת ההריון השישי הצבתי לעצמי קו אדום עם מעין הצהרה לעצמי שאת הקו הזה אני לא עוברת. בפועל הקו האדום שלי זז המון, גם ביחס למספר ההריונות שאני מוכנה לנסות וגם ביחס לגיל שלי.
במהלך ההריון התשיעי הבנתי שהגעתי לקצה היכולת שלי, והחלטתי שגם אם הוא יסתיים בידיים ריקות, הוא יהיה ההריון האחרון.

אני לא אומרת לך שאם תשחררי זה יבוא, מפני שאין קשר בין הדברים ומפני שבמצב שלך באמת שלא ניתן לשחרר.
אני כן חושבת שכדאי לך להמשיך לנסות, עד שתחליטי שהגעת לקו האדום שלך.

ממשיכה לקוות עבורך.
 

nela11

New member
תודה

אני זוכרת את הסיפור(ים) שלך. קראתי את ההודעה על סוף ההריון האחרון וממש בכיתי איתך. אני חושבת שאת יותר חזקה ממני, כי לדעתי אם היה לי כבר ילד אחד, הייתי מוותרת אחרי הפעם. חיבוק ממני!
 

שירהד1

Member
מנהל
קראתי את מה שכתבת-

אסור לי פה להביע שום עמדה לגבי שום רופא, אלא אם כן מדובר ברופא/ה שאני הייתי מטופלת אצלו/ה ורוצה להמליץ עליו/ה.

לפיכך, ומשום שיש לך גם ענייני פוריות וגם הפלות, ממליצה בחום רב מאוד על ד"ר עופר גונן. הוא אנושי ומקצועי, אומר את האמת ומבצע חשיבה רפואית יפה.
אני הגעתי אליו לאחר 4 הפלות, לקבלת דעה שנייה. הוא שלח אותי לכל הבירורים. לא היה לו מה להציע לי, אבל אני מעדיפה את הגישה שלו ואת צורת ההסתכלות שלו.
הוא ליווה אותי בעוד שתי הפלות, ולאחר מכן בראשית ההריון עם מעיין. לאחר מכן, חזרתי לרופאה שלי, שגם היא מדהימה (ד"ר דורית רביד) להמשך מעקב הריון בסיכון.

מעבר לכך, אני מנועה מלכתוב עוד דברים.

מקווה עבורך לטוב, ובקרוב, כי כבר עברת מספיק סבל.

שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 

nela11

New member
שניהם במרכז, נכון?

אני ירושלמית, אבל אולי אלך רק להתייעצות או משהו.
לגבי השאר, כן, אני כבר גם הבנתי כמה וכמה דברים... תודה על ההמלצות
 
וואו, חיבוק חם, נלה

נעתקה נשימתי מהתיאור שלך, שארוע בו רודף ארוע רודף ארוע, והממסד הרפואי כולל מי שלא טרח להתאמץ (שלא לדבר על אותו רופא מהולל שצעק והתעצבן). בין השורות ברורה הנחמה בבן הזוג הנפלא ששומר עליך. כולי תקווה שגם הסביבה הקרובה עוטפת, מכילה ובעיקר לא שולחת אותך לשחרר...
שולחת לך חיבוק ומחזיקה אצבעות חזק שקופת החולים כן תתמוך, שיגיע במהרה הריון תקין, ושתזכו ותצליחו בדרך בה תבחרו לצעוד יחד.
 
למעלה