פינת הביניים / ליד הביניים של החברה הכי טובה

פינת הביניים / ליד הביניים של החברה הכי טובה

פינת הביניים מוקדשת לכל מי שמצויה בין אובדן הריון להריון חדש, לכל מי שמחכה מאד לשני פסים אך חרדה מהופעתם לא פחות משהיא מצפה, לכל מי שלא יכולה לשמוע כבר ש"יהיה בסדר" כי מה שוקלות המילים האלה בכלל, לכל מי שהאבל שלה שקוף (מה, את עדיין על זה?), שהגוף שלה עייף והנפש שלה דואבת.

היום אני מקדישה את הפינה לחברה הכי הכי טובה שלי. היא כמו אחות בשבילי. בחודשים האחרונים איבדה את ההריונות הראשון והשני שלה. ברצף. בקרוב תהיה בת ארבעים. האובדנים שלה זעזעו אותי ומכאיבים לי באופן שקשה לי להעביר במילים. אנחנו מדברות הרבה והיי שואלת אותי מה יהיה ואני אומרת לה שאני מקווה מאד שתזכה להיות אמא. שהדרך הארוכה שלה מגיעה עכשיו אל קצה. שבקרוב תיקלט להריון תקין. שאין לי נחמה בשבילה. אני כמו קיר בטון. זה לא ממש שאני פסימית כמו שאני לא מאמינה בסתם מילים. אז אני לא אומרת אותן. יש הרבה שתיקות בשיחות שלנו. וכשאני כן אומרת משהו אני אומרת שאני אוהבת אותה. שאני מצטערת שזו הדרך שלה. שהלוואי שהיה אחרת אבל זו המציאות.

כשהיא בוכה שלא תוכל לעמוד באובדן נוסף אני אומרת לה שאי אפשר לדעת מראש במה אפשר לעמוד ובמה לא. אם מישהו היה מספר לי שאני אהיה אפוטרופסית של אבא שלי כמעט שני עשורים הייתי צוחקת עליו. אם מישהו היה אומר לי שיכולים לצמוח דברים טובים מחולי ומחוסר אונים הייתי חושבת שזו מין גישה פריקית של משוגעים.
היא עברה איתי את הכל הכל. היתה לידי תמיד. ליוותה אותי בכל השעות, הטובות, הקשות, העצובות, המיואשות. ואני מצטערת היום שאין לי מה לתת לה חוץ מהקיר הפנימי הזה שטוען שהמציאות היא מה שהיא ואיתה צריך להתמודד. נקודה. היא מכבדת אותי על זה (יש לה חברות אחרות שאורות דברים הרבה יותר מעודדים ממני) והיא מרגישה שאני מבינה אותה. ובכל זאת אני כל כך מצטערת שאין את מי להאשים ושאני כבר לא בת עשרים ומאמינה שהחיים הוגנים וכל מיני אידיאלים כאלה של התבגרות.
 
חיבוק גם לך


לא קל לחזוא לזירה הזו של אובדנים, גם אם זה לא אישי שלך, זה כ"כ קרוב וכ"כ מתסכל שאין לנו איך להושיע את מי שאנחנו כ"כ אוהבות ולחסוך מהן את הכאב הזה.

גם לי יש חברה יקרה ואהובה כ"כ, שבשנה האחרונה חותה הפלה והפסקת הריון מאוחרת והלב שלי כואב אותה, כמעט כמו אותי ולפעמים אפילו יותר.
בשנה האחרונה נראה היה שאנחנו מאבדות הריונות לסרוגין והיה ממש קושי להרים זו את זו.
ואז הבנו שתינו יחד - אנחנו לא כאן כדי להרים. אנחנו כאן אחת לשניה כדי לחבק ולהכיל את כל הכאב ולהזדהות ולעזור ולקוות, כ"כ לקוות שבפעם הבאה תהיה הפעם המוצלחת שתביא לשתינו עוד ילד בריא.
אני אולי לא מצליחה להביא את עצמי להבטיח הבטחות שוא, אבל אני כן אומרת לה בפה מלא ובלב שלם שאני כ"כ מקווה ומתפללת עבורה, כמו שעבור עצמי, שההריון הבא יבוא בקרוב ויהיה תקין ויסתיים במועד, בלידה קלה ועם ילד בריא בידיים.
אני גם לא אומרת שאני יודעת שזה יבוא.
אני כמובן לא יודעת שום דבר.
אני רק כ"כ מקווה עבורה וזה מספיק חיובי והרבה יותר כנה.
 

ציטה 9

New member
ממש ככה

לפני שבועיים נתקלתי בשיר שבילדות הקשבתי לו הרבה וקלטתי שם שורה
"הן אדע בלבי, יום יצמח מלילי, כי ארץ פורחת הבטיח הוא לי"
וחשבתי לעצמי שעד לפני שנה אכן זה מה שהאמנתי, יום יצמח מלילי.
אבל תכלס, האם מישהו הבטיח לי משהו? כל המשפטים של חמותי ושל חברות בעבודה והסביבה "בימינו כל אישה יכולה להיות אמא" אין בהם ידיעה אמיתית, אלא אמונה כזאת במדע ונפלאותיו, שהיא לא שונה מאמונה בדברים אחרים.
בסוף הסרט "הכול אודות אמא" אלמודובר מקדיש אותו לכל האמהות ולכל מי שרוצה להיות אמא וזה כבר כמה שנים שהכותרת הזאת בסוף תקועה לי בראש בצורה שונה לחלוטין ממה שחוויתי כשראיתי את הסרט לראשונה.
 
תחשבי על מה שאת כן יכולה לתת לה (וחברות אחרות לא)

&nbsp
בעקבות האובדן הנוראי שעברתי כמובן שעכשיו אני יודעת שהחיים הם לא פרחים ופרפרים ואין את מי להאשים ואין סיבה לצפות שיהיה טוב (אבל אפשר לקוות, לקח לי הרבה זמן לחזור לקוות וגם זה בזהירות יתרה). אבל מה שרציתי להדגיש כאן הוא שבעקבות מה קרה אני מרגישה שיש לי "כח על" - אני יכולה לדבר עם אנשים על מוות ועל כאב בלתי נסבל. כמובן שהייתי מוותרת על המתנה הזאת בהרף עין אבל עכשיו את יכולה לנהל איתה את סוג השיחה שאולי אף אחת מחברותיה לא יכולה. לתת מקום לכאב שלה בלי להזדרז ולהגיד שיהיה בסדר. ולהראות לה שאפשר להמשיך ולשלב את הארוע הקשה ברצף החיים השלמים.
 
למעלה