אפשרויות לתמיכה (קבוצות וכו׳)

Deergus

New member
אפשרויות לתמיכה (קבוצות וכו׳)

בלית ברירה הצטרפנו למעגל האובדן לאחר טופ ולידה שקטה בשבוע 34. זה היה אמור להיות הילד הראשון, אחרי טיפולי IVF רבים.

כעת אנחנו מחפשים דרכים להתמודד ולהתחזק, אך קשה לעשות זאת לבד, כשכולם בסביבתך לא באמת מבינים את מה שעברת.

לכן רציתי לשאול, איזה קבוצות תמיכה קיימות בנושא (בעולם האמיתי והוירטואלי)? בנוסף, איזה טיפולים (ואצל מי) סייעו לכם כזוג\יחידים? כל מידע יעזור..
 
משתתפת בצערכם

לא יודעת לענות על השאלה שלך, אבל לטובת מי שלא מכירה את המונח, מסבירה מה זה טופ.

טופ=TOP=Termination Of Pregnancy
כלומר הפסקת הריון יזומה.

צר לי שהצטרפתם אלינו, על הדרך הקשה שאתם עוברים בדרך להורות.
עצובה איתכם
 
מצטערת עבורכם על האובדן


מהנסיון שלי, קשיים רבים עולים לאחר אובדן - גם אישיים וגם זוגיים לפעמים וזה טוב שאת כבר בודקת ומנסה למצוא לכם תמיכה.

אולי אם תרשמי גם מאיזה אזור אתם, יוכלו להמליץ לך המלצות ספציפיות על אנשי מקצוע מאזורך ואו קבוצות תמיכה.

אישית - אני מצאתי את הפורום הזה כמעגל תמיכה מאד משמעותי עבורי לאורך שנות האובדנים שלי וגם כמעיין נובע של מידע מאד משמעותי, שעזר לי גם לדרוש טיפולים תואמים יותר למצבי ולמעשה לודא שמצבי יאובחן כראוי וכל זה בזכות נשות הפורום המנוסות.
אני נעזרתי גם בעוד כמה מסגרות של תמיכה נפשית - קבוצת תמיכה שעזרה לי מאד (אני השתתפתי בקבוצה של מרפאת חוה בשיבא), שיחות עם עו"סית דרך השירות העירוני (זה בחינם בחלק מהערים כחלק משירות עירוני לתושבים) שלא אישית לא עזרו כלל, אבל היא כן עשתה טוב בכך שהפנתה אותי לפסיכיאטרית שהמליצה על טיפול תרופתי וטיפול נפשי מקצועי יותר ואז הלכתי בהמלצתה לפסיכולוגית פרטית.
אנחנו נעזרנו גם כזוג במטפלת זוגית, כי האובדן הראשון ערער לחלוטין את הזוגיות שלנו והעלה שאלות לגבי המשך הדרך והטיפול הזוגי ממש הציל אותנו והחזיר אותנו למסלול טוב ונכון ובעיקר משותף.
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערכם


כל כך נורא. ליבי איתכם.
בלי להכיר אותך (ואתכם), אני יכולה לכתוב שבקשת העזרה מצביעה על החוזק והחוסן הנפשי שלכם.

אני כותבת לך כל מיני אופציות לגבי השאלה ששאלת:
1. ישנו אתר מעולה שכתבה אותו מישהי מהפורום. תגגלי: "לידה שקטה- נועה אמא של רואי", ותגיעי אליו. יש שם המון מידע רלוונטי, כולל לגבי מתן תמיכה וטיפול.
בימים הקרובים היא צריכה להוסיף אותי לרשימה (באיזור השרון). כרגע, הפרטים שלי נמצאים בחתימה שלי, אם זה רלוונטי לגבייך.

2. יש קבוצה בפייסבוק שנקראת: "חיבוק בשקט". את יכולה לפנות גם לשם, ולראות האם הפלטפורמה הזו מתאימה לך.

3. יש רשימה של מטפלות בפורום הנוכחי. את יכולה לכתוב במילות החיפוש למעלה: "שרשור המלצות על מטפלות רגשיות בנושא אובדן הריון" ולהגיע לשרשור מתאריך- 30.12.16.

ואת כמובן מוזמנת להמשיך ולכתוב פה בפורום, במידה וזה מתאים לך.
אציין, כפי שאני תמיד כותבת, שהפורום, נפלא ככל שיהיה, אינו מחליף תהליך טיפולי אישי.

שולחת חיבוקי תנחומים עם הרבה כוחות,

שירה.

שירה דוד


ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
יש כמה קבוצות ומקומות לתמיכה אחרי לידה שקטה

מבינה אותך מאוד, אני איבדתי בשבוע 39 תינוקת בריאה.
אני אכתוב לך על כמה אפשרויות, לכל אחת לפעמים מתאים משהו קצת אחר.
יש את "חיבוק בשקט", זו קבוצה בפייסבוק. יש בה רק נשים שעברו לידות שקטות. אז כולן באותו סוג מאוד כללי של חווייה, למרות שכל חווייה היא שונה. הקבוצה סגורה, אבל בתוך הקבוצה כמובן שרואים מי הכותבת. אני לא ככ מתחברת לשפה הרווחת שם אבל זה מאד אישי. יתרון של הקבוצה הזו הוא שיש שם הרבה מידע שלא תמיד יש פה בפורום. לדוגמה מידע על קבורה, השתתפות בהלווייה, חופשת לידה (והצירוף הבלתי נסבל של כל אלה אחד ליד השני). אני הייתי בקבוצה הזו רק כמה חודשים. גם הלכתי למפגש אחד שממש לא התאים לי. את הקבוצה מובילות כמה נשים מתוך חווייה אישית כך שהן לא נשות מקצוע ולפעמים רואים את זה בהתנהלות. אני הייתי שם כמה חודשים ועזבתי. אבל בכמה חודשים האלה זה עזר לי מאוד.
באיכילוב ובתל השומר יש בתוך מרפאת בריאות הנפש מעין "תת יחידה" שמתמחה. באיכילוב זה נקרא "נשים במעגל הפיריון", את המרפאה מנהלת ד"ר גבי אייזנברג שהיא פשוט נשמה טהורה. הטלפון שלהם 03-6974707. אם את מתקשרת, אל תתני לאנטיפטיות של המזכירות לייאש אותך. הן מגעילות, אבל המרפאה הזו ממש טובה. אני מקבלת ליווי עו"ס שם (פגישות שבועיות) וזה מאוד עוזר לנו. בהתחלה חיברו אותנו למישהי שלא היה לי שום כימיה איתה וקצת התעקשתי ובסוף נתנו לנו מישהי אחרת. (מאיפה היו לי כוחות להתעקש על זה חודש וחצי אחרי הלידה זו גם שאלה. אני אז הייתי כמו מישהו ששבר את הרגל ואומרים לו בעוד כמה שבועות נשים לך גבס. הייתי חייבת לקבל עזרה מייד, עכשיו. ופשוט עשיתי הכל כדי לקבל את העזרה הזאת. כנראה זה ההסבר.)
בתל השומר זה נקרא מרפאת חווה. מנהלת אותה ד"ר ורד בר שהיתה לי איתה רק שיחה אחת אבל היא עזרה לי מאד.
אני לא יודעת איך זה עובד מבחינת בירוקרטיה במרפאות האלה של בתי החולים. אני הולכת לאיכילוב עם טופס 17 שכל פעם מתחדש דרך קופ"ח מכבי ונדמה לי שיש גם הסדר כלשהו עם עיריית תל אביב (אני תל אביבית). תה"ש גם צריך טופס 17 אבל לא בטוחה איך בדיוק זה עובד שם. יש להם גם פגישות קבוצתיות.
&nbsp
בשערי צדק יש מיילדת בשם מלכה שפשוט לקחה על עצמה להציע עזרה ותמיכה לנשים במצב שלנו והיא עושה זאת דרך בית החולים. אני מכירה אותה ממפגש אחד שהיה בכלל בכנסת (היה דיון על קבורת תינוקות, הייתי שם במקרה בדיון אחר ונכנסתי). הבנות בקבוצה של "חיבוק בשקט" מספרות עליה דברים טובים וגם אני התרשמתי מאוד ממנה. יש בה משהו רך כזה. אם תרצי אשיג לך את הטלפון.
&nbsp
בגלל שאני מטופלת באיכילוב לא נאלצתי לפנות לטיפול פרטי. בזמנו התייעצתי עם ד"ר ורד בר מתל השומר בשאלה כמה זה קריטי למצוא מטפלת שיש לה ניסיון/התמחות בתחום האובדן. היא אמרה שאם כבר יש מישהי שאני פוגשת (פסיכולוגית וכזה) אז עדיף להמשיך איתה. אבל אם לא, אז מאוד כדאי לפנות למישהי שמכירה את הנושא. בדיעבד אחרי כמה פגישות עם מישהי מאוד טובה אבל בלי מומחיות או ניסיון באובדן, ועוד המון פגישות עם העו"ס באיכילוב אני יכולה לומר שזה מאוד מאוד נכון.
&nbsp
יש את הפורום הזה כמובן. כאן יש מגוון מאוד גדול ומאוד עצוב של אובדנים. יש פה תמיכה ללא סייג וללא גבולות. יש אנונימיות, שמאפשרת לפעמים לפרוק יותר בקלות את מה שיושב לך על הלב וגם להתייעץ על דברים אישיים יותר. רוב המשתתפות כאן הן עם רקע של אובדנים בשלבים הרבה יותר מוקדמים. אז כשהיה חסר לי מידע קונקרטי קיבלתי אותו יותר בקבוצה בפייסבוק. אבל בהמשך הדרך ובעצם גם בהתחלתה, חשוב גם שהשפה והרוח הכללית מתאימה לך. זה חשוב לפחות כמו היקפי המידע שתקבלי, לדעתי.
&nbsp
יש את הספר "להפרד לפני שמכירים" של יעל בשור. הוא זמין במחיר 12 שקלים באתר "מנדלי מוכר ספרים ברשת". הרעיון של ספר אלקטרוני היה לי לא מתאים בהתחלה אבל יש ככ מעט כתיבה על הנושא בעברית שהשתכנעתי. יעל בשור איבדה את בתה לפני 20 שנה כבר, והרבה דברים השתנו מאז. אבל הרבה גם נשארו אותו דבר. הספר הוא קטעים של סיפור אישי משולבים בקטעי מידע. הוא מאוד לא מאיים לקריאה. אני נעזרתי בו מאוד.
&nbsp
יש עוד ספר בשם "התמודדות עם אובדן תינוק" של ימין לוי. חשבתי שזה לא יהיה רלוונטי כי אני מאוד מאוד חילונית והוא מאוד דתי. אבל טעיתי. זה ממש ספר חשוב. גיליתי אותו רק לפני כמה ימים. קראתי חלק ממנו ולא הצלחתי עדיין להשיג את החלק השני. אני צריכה להתקשר להוצאה.
&nbsp
יש סרט בשם Still Loved שתרגמו אותו "עדיין אהובים" אבל זה מאבד את כפל המשמעות שיש לזה באנגלית. (באנגלית לידה שקטה זה Still Birth). זה סרט תיעודי לא קל לצפייה, אבל מעודד מעט בכך שהוא מלווה את הזוגות לאורך הזמן והשיקום. אפשר למצוא אותו באינטרנט. זה גם מתסכל לראות את הפער בין איפה שמערכת הבריאות באנגליה נמצאת ביחס להורים ולהתמודדות עם הלידות האלה, לבין איפה שאנחנו.
&nbsp
יש בלוג שהוא כבר די ישן בשם "אמא לאחת וחצי". כתבה אותו מישהי שהשתתפה הרבה בפורום הזה בעבר בשם "מאמארוני". אני פשוט כתבתי "מאמארוני בלוג" ומצאתי אותו. (יש גם מאמארוני מסעדה...). היא ילדה בן מת כאשר היתה אמא לילדה אחת, ומכאן השם שהיא נתנה לבלוג. היא מתארת במידה רבה את מה שאנחנו עברנו. זה קצת שונה מהסיפור שלכם אבל לידה זו לידה, ותינוק זה תינוק. אני בזמנו חיפשתי תמיכה בכל מקום אפשרי ולהכיר את החווייה של מישהי שעברה את זה וכבר התרחקה מזה קצת, מאוד עזר לי. היא כתבה את זה תוך כדי התרחשות, אבל המשיכה הרבה אחכ והיא ממשיכה בעצם עד היום לכתוב שם.
&nbsp
עוד בלוג הוא של שרון מזרחי, אחת מאלה שהקימו את "חיבוק בשקט" היא איבדה תאומות, אם תכתבי "אובדן תינוק" תגיעי לזה. גם פה, לא יודעת למה השיתוף בחוויה המזוויעה הזו, עזר לי. אני לא יודעת למה זה עוזר. אולי לדעת שאת לא לבד בעולם עם הדבר הנורא הזה, עוזר במשהו.
&nbsp
אני יכולה לספר לך שאני והבנזוג היינו מאוד שונים בהתמודדות שלנו. הוא כמעט שלא דיבר עם אף אחד על מה שקרה, הוא לא אדם דברן מטבעו ואולי לא הצליח למצוא את הדרך לשתף וכנראה גם חש פחות צורך. אני לעומת זאת הרבה יותר דברנית ואני מה שקראו בבריאות הנפש "בן אדם של אנשים" והקפתי את עצמי כל הזמן בחברות. כל מי ששאלה איך אפשר לעזור אמרתי לה בואי לפגוש אותי. בלי לדפוק חשבון, אם הן קרובות, רחוקות, קשה להן, עמוס להן. כל מי שהסכימה ויכלה, באה לפגוש אותי, והוציאה אותי מהבית לקפה השכונתי ושמעה ממני על מה קרה ואיך קרה. איכשהו זה עזר לי לעבד את האירוע הבלתי נתפס הזה שקרה לנו. זה גם הציל אותי מהשקט המחריש אוזניים של להיות לבד בבית, בלי תינוק בחופשת לידה. אני בטוחה שזה לא מתאים לכולן, בשבילי זה היה מאוד בריא. לצאת מהבית, לראות אנשים. כאלה שאמרו לי שהן בשמירת הריון וישמחו להפגש סיננתי מן הסתם. והיה לי קשה מאד לשבת בקפה הזה מוקפת אמהות בחל"ד... אבל מצאתי כל מיני דרכים, ופשוט הוצאתי את עצמי מהבית כמה שיכולתי.
&nbsp
כתבתי המון ואני לא רוצה להכביד עלייך עוד יותר. אם יש עוד משהו שאוכל לעזור את יכולה גם לשלוח מסר או לכתוב פה. המוח פשוט לא תופס דבר כזה. כל כך לא הוגן. הלב שלי איתך.

&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ספרקית

New member
מסגרות תמיכה

לפני מספר שנים הייתי חברה בוועדת היגוי בנושא אובדן הריון. לצערי, הוועה נסגרה אחרי שנה של פעילות. אני לא חיה בארץ כבר מספר שנים ואין לי מושג אם הוועדה המשיכה באיזושהי צורה אחרת. בכל אופן, מצורף מסמך שהוציאה הוועדה במהלך פעילותה. המידע לא ממש מעודכן אבל אולי יוכל לתת לך קצה חוט בחיפוש אחר מסגרת תמיכה. שיהיה בהצלחה.
 

Deergus

New member
תודה לכולכם

אנו מעריכים מאוד את העזרה והתמיכה. זו התקופה הקשה בחיינו, ומנסים להבין איך אוספים את השברים וממשיכים הלאה.
&nbsp
אנחנו מאיזור תל אביב אם זה עוזר. המידע שנתתם מאוד עוזר, אם כי מפליא לראות שיש כל כך מעט מודעות ומידע (באופן יחסי למה שקיוויתי שיהיה).
&nbsp
אגב, אני רק אציין שאני דווקא הבעל (מציין זאת כי פניתם\ן אליי בלשון נקבה). גם בעוד מקומות כגון הקבוצות בפייסבוק נראה שהכניסה לגברים אסורה, כך שמתקבלת ההרגשה שרק האשה מתמודדת עם האובדן. אפשר כמובן להבין - פרטיות היא ערך עליון ובעיקר במקרים הללו. מצד שני, חשוב לדעתי לזכור שגם לאבות כואב, וגם אנחנו נשברים
.
&nbsp
 

שירהד1

Member
מנהל
תודה על תיקון הטעות, והכניסה לגברים בהחלט רצויה פה-

מדי פעם נכנס לפה גבר, ואנחנו מחבקות ודואגות ומנסות לסייע ככל יכולתנו.
כמנהלת הפורום, הייתי מאוד מעוניינת שיותר גברים ייכנסו לפה. אני לא חושבת שאנחנו משדרות שהכניסה לגברים אסורה, אלא שלצערי הרב, גברים רבים, לא תמיד מעוניינים להיכנס לפה. יכולה לספר על בעלי, שממש לא עניין אותו להיכנס לפה, הוא התרחק מהפורום ומהסיפורים הקשים פה. היה לו מספיק בבית מבחינתו, והוא גם טיפוס אחר ממני, וזה בסדר גמור.

האישה מתמודדת עם האובדן, וגם הגבר. וגם לגבר צריך לדאוג, וגם לגבר צריך לסייע. אתה מוזמן להישאר פה, להעזר ולהיתמך.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
משתתפת בצערכם הנורא

בטח שיש פה מקום גם לגברים שבורים!
לצערי נראה שרוב הגברים ממשיכים הלאה... בעלי לגמרי לא מתעסק עם האובדן. אני כן רואה שהוא לא שמח באותה מידה כמו קודם אבל הוא לא מוכן לשתף או להתעסק בנושא. מבחינתו זה העבר ומסתכלים קדימה.....

יש לי חברה שעברה 4 הפלות! בעלי מיודד עם בעלה. אחרי האובדן הצעתי לו לדבר עם בעלה קצת לשתף. בעלה לא זכר שהיו להם אובדנים לפני הילד האחרון! נכון שעברו שנים מאז, אבל חברה שלי כמובן שלא שכחה.
כשבעלי סיפר לי את זה לא ידעתי אם לצחוק או לבכות.

מקווה שתמצאו את העזרה שאתם זקוקים לה.
 
"רוב הגברים" זו הגדרה חמקמקה

אני בטוחה שרוב הגברים לא לוקחים איתם אובדן בשבוע 10 באותן עוצמות כמו האישה, אבל אני גם די בטוחה שאחרי לידה שקטה בשבוע מאוד מאוחר רוב הגברים לוקחים את זה קשה מאוד, גם אם הם אולי פחות מתמללים. גבר ששוכח (?!) רצף של 4 הפלות נשמע לי די יוצא דופן....
&nbsp
אולי צריך להקדיש שיחה כאן לחלקם של הגברים בהתמודדות עם האובדן. חשוב מאוד.
 
את צודקת

בחיי שהוא שכח... מסכימה שזה הזוי.

אני באמת פחות מכירה אישית נשים שעברו לידות שקטות בשבועות מאוד מאוחרים.
בחברות הקרובות באמת שלי הכי מאוחר היתה לידה שקטה בשבוע 22.... היא אמרה שבעלה לגמרי המשיך הלאה בעוד היא בקושי הרימה את הראש במשך שנתיים עד שנולדה תינוקת הקשת שלה.

אני רוצה לקוות שיש גם גברים יותר רגישים ולי פשוט לא יצא להיתקל בסיפורים כאלה.

אישית כבר לא מצפה. אבל ברור שקשה לי שאני לבד בסיפור הזה עם ההתמודדות אחרי. המחשבה על התינוקת שאני כבר לא אכיר, המתח מהמחזור כל חודש כולם קשים לנשיאה בודדת.
 

Deergus

New member
תודה על החיבוק החם

וכמובן שלא התכוונתי לפגוע חלילה - זו פשוט ההרגשה שקיבלתי (יותר בפייסבוק מאשר כאן).
&nbsp
אני דווקא מקפיד להעיר לאשתי שהיא לא לבד בסיפור. זה היה הילד המשותף והחלום של שנינו. את הסבל הפיזי לצערי אין ביכולתי לקחת, אבל את הקושי הנפשי אפשר לחלוק.
&nbsp
&nbsp
 
אנחנו תל אביבים

אני לא רוצה לפלוש לפרטיות שלכם וגם לא לשתף בפרטים שאולי סתם מכבידים. (בזמנו אנשים היו מספרים לי דברים שממש התחשק לי לצרוח עליהם שיסתמו... לא רוצה לדעת.) אז אני לא מעמיסה כאן, אם תרצו אתה או אשתך לכתוב לי במסר, ממש מוזמנים. בקשר לקבורה או כל דבר... מה שאוכל לעזור.
&nbsp
בקשר ל"הנחת ברירת המחדל" של כותבת-אישה. בן הזוג שלי שוטט קצת בפורום הזה אחרי הלידה שלנו. הוא עשה חיפוש לפי המילה "אשתי", כדי למצוא אולי סיפורים שמובאים כאן מהצד של בן הזוג. יש מעטים כאלה. אני לא חושבת שיש פה תחושה של כניסה אסורה (כמובן שלא יודעת איך מישהו אחר מרגיש) אלא שכמו ששירה כתבה, מכל מיני סיבות אנחנו חיות וחוות אחרת בדרך כלל את האובדן.
&nbsp
אני חושבת שבאופן כללי אין פה הרבה סיפורים של לידות שקטות מאוחרות, או כמו מה שקרה אצלנו - לידה שקטה במועד. אז גם אין הרבה סיפורים כאלה של נשים כאן.
&nbsp
שולחת כוחות לשניכם, לא יודעת מה אפשר לאחל כאן
 

Deergus

New member
תודה סימון

משתתף ומזדהה עם כאבכם. אולי בהמשך נהיה חזקים מספיק בשביל ליצור קשרים לא אנונימיים. כרגע זה עוד קשה..
&nbsp
&nbsp
 
ברור זה קשה מאוד. לי זה עדיין קשה מדי.

אפשר ליצור קשר לגמרי אנונימי במסרים בשביל לקבל מידע או עצה... גם אני לא מזדהה שם בשמי, זה גדול עליי לגמרי.
לא התכוונתי להציק ובכל אופן תעשו מה שאפשרי לכם ומה שעוזר לכם, אתה גם לא צריך לענות לי כאן אם זה מכביד. מקווה לימים טובים יותר לכולנו.
 
למעלה