לידה שקטה... וכמה כואב לחזור לפה שוב

וונדל28

New member
לידה שקטה... וכמה כואב לחזור לפה שוב

אז לאחר שנה מהפלה שהסתיימה בגרידה בשבוע 9 אני מתמודדת עם אובדן קשה הרבה יותר, של הריון שכ"כ חיכינו ורצינו שיבוא. אחרי תקופה של חצי שנה של ניסיונות שבהם המחזור היה חלש מאד, היסטרו' תקינה אבל אצלי ידעתי שמשהו לא חזר לעצמו קיבלנו בהפתעה הריון שכ"כ חיכינו לו. לצערנו התגלה מום לבבי בעובר שייסר אותנו במחשבות האם להשאיר ולקחת סיכון קטן לילד חולה או להיתלות באמונה שהכל יהיה טוב (באמצעות ניתוח מתקן). בסוף בחרנו שלא לקחת את הסיכון והחלטנו לסיים את ההריון בשבוע 24. הכאב הנפשי כמובן הוא הקושי הגדול שאיתו אני נאלצת להתמודד, הלידה עברה יחסית בקלות וההתאוששות הגופנית היא קלה הרבה יותר מלידה בחודש תשיעי. ואוף, התחושה שהכי קשה איתה היא התחושה של הבגידה שאני מרגישה כלפיי העובר, כאילו וויתרתי עליו, וויתרתי על הסיכוי לחיים טובים שיכלו להיות לכולנו ביחד. קשה לי לפרט כרגע על המום וכל ההשלכות שיכלו להיות לזה אבל מקווה שאת התחושות הקשות שמלוות אותי היום אתן מבינות. וחוץ מזה יש לי כמה שאלות לבנות שעברו את זה ויודעות להגיד מנסיונן:
1. כמה זמן מומלץ לחכות עם הריון נוסף? זה נחשב כמו גרידה שמספיק מחזור אחד ובדיקה שהרחם נקיה?
2. בגלל שעברתי הפלה אחת (בשבוע מוקדם) ואח"כ הריון עם מום לבבי שאינו גנטי (הצ'יפ יצא תקין) האם יש טעם ללכת לרופא גנטי (פרופ' שוחט) או רופא להריון בסיכון גבוה? הכוונה שלי היא לבדוק איך אני יכולה למנוע שוב הריון לא תקין. האם יש בדיקות מיוחדות שכדאי לי לבקש כדי לברר בעיות אצלי או אצל בעלי?
3. מלבד חומצה פולית וברזל, יש ויטמינים נוספים שכדאי לי לקחת לפני ההריון כדי למנוע מומים בהריון הבא?
סליחה שזה יצא כ"כ ארוך ותודה למי שקראה עד לכאן. הלוואי ואף אחת לא תצטרך לעבור את זה יותר.
 
אין לי תשובות, אבל

משתתפת בצערך על האבדן הזה, על האבדן הקודם ועל כל מה שאתם עוברים בשנה האחרונה.
רוצה רק להגיד שאין שום צורך להתנצל, כל משפט וכל מילה משקפים את מה שעברת ואת הכאב שלך, וכשצריך ארוך - אז ארוך זה בסדר.
מקווה שתקבלי כאן תשובות, שהגוף והנפש יתאוששו - ושההריון הבא יגיע במהרה לשתחזרו לנסות, ויהיה תקין, שלם ובעיקר שיסתיים ויתחיל בידיים מלאות ובבריאות.
 
גם לי אין תשובות

אבל אני כל כך עצובה איתך.

באופן אישי אחרי לידה שקטה בשבוע 21, לקחתי פסק זמן לביורוקרטיות (בדקנו אפשרות של PGD) ולבסוף נקלטתי 5 חודשים אחרי הלידה השקטה, בחודש הראשון שבו ניסינו.

שולחת לך חיבוק, שגם אם אין בו נחמה, יש בו הבנה והכרה במה שאת מרגישה כרגע.
 
הרחם אמור להתאושש אחרי 6 שבועות

כמו אחרי כל לידה. אז בביקורת אחרי 6 שבועות אמורים להגיד לך ואם הכל בסדר (כאילו שהכל יכול להיות בסדר 6 שבועות אחרי אירוע כזה, אבל נגיד), אז אין בעיה. אני הייתי בשבוע 39+3 אבל אם בשבוע מתקדם זה ככה אז אני מניחה שגם בשבועות יותר מוקדמים.
לי אמרו שההריונות הבאים יהיו הריון בסיכון אבל זה היה סיפור אחרי לגמרי משלך וגם שבוע הרבה יותר מאוחר אז אני לא יודעת לעזור בזה.
יש בפייסבוק קבוצה סגורה בשם "חיבוק בשקט", בלי האנונימיות של הפורום ועם סגנון כללי שונה. אולי זה יתאים לך יותר או פחות (לי זה לא ככ התאים) אבל בכל אופן יש שם הרבה מידע בקשר ללידות שקטות ואני בטוחה שאת תקבלי שם המון תשובות לכל השאלות האלה.
משתתפת מאוד מאוד בצערך. קשה מאוד
 

וונדל28

New member
תודה בנות. מאחלת לכולנו ימים טובים יותר!

ואם בכל זאת יש פה בנות שהתמודדו עם מום שאינו גנטי ורצף של 2 הפלות ומעלה אשמח אם היא תוכל לשתף אם יש בדיקות מומלצות שכדאי לעשות או עם איזה רופא בכלל צריך להתייעץ בנושא? גנטי או הריון בסיכון?
אגב, לגביי חומצה פולית, לקחתן את המינון הכפול אחרי מקרים כאלו? בבית חולים אמרו לי לקחת את המינון הרגיל ורציתי להתייעץ עם רופא לגביי זה אבל התור הבא שלי לרופא נשים הוא רק עוד 3 שבועות.
 

dubonit7

New member
חולקת מנסיוני המר

היי
אני עברתי 3 הפלות לפני לידת בני ועוד לידה שקטה אחריו.
הפלה 1 - הפסיק דופק בשבוע 9
הפלה 2- שק הריון ריק
הפלה 3- הפסיק דופק בשבוע 7.
2 האחרונות העובר היה לא תקין.
הבירורים שערכנו הראו שאין כל בעיה אצלנו, אלא עוברים לא תקינים.
עשיתי בירור קרישיות, היסטורוסקופיה, צילום רחם, קריוטיפ הורי, פרופיל הורמונלי.

מקווה שעזרתי
 

וונדל28

New member
מצטערת לשמוע. מאחלת לך שההריון הבא יסתיים בידיים מלאות

בהחלט לא פשוט מה שעברת, שולחת לך חיבוק גדול ומבינה לליבך :(
 

EcoT

New member
יחסית דומה

אצלי אין הפלות רצופות אבל ההיסטוריה היא
ילד
הפחתה בשבוע 9 בגלל שהפסיק הדופק
ילד
גרידה בשבוע 23 בגלל ממצא דה נובו בצ'יפ.
למה אני אומרת דומה כי ממצא דה נובו הוא חד פעמי ולא קשור לנשאות.
כרגע אני רוצה הריון נוסף ואין לי כוונה ללכת לכיוון הריון בסיכון. כי הפלה בשבוע מוקדם זה מנגנון טבעי ובריא של הגוף (כל עוד אין בעיה אצל האימא כמו קרישיות) והממצא בפעם השנייה הוא חד פעמי ויש סיכוי של 1% שיחזר על עצמו.
בקשר ליעוץ גנטי, אני במקומך כן הייתי הולכת כי גם כאן יכול להיות ממצא דה נובו (חד פעמי) או אןלי קשור לנשאות גנטית שלא נבדקת בצ'יפ או בבדיקות לפני ההריון ויכול להיות שהמומחה גנטי יגיד לך לבדוק נשאות ספציפית שהיא לא נפוצה. אגב הצ'יפ לא בודק נשאות למוטציה גנטית בגן מסוים אלא עודף או חוסר של חומר גנטי.
משתפת בצערך ומקווה שתחבקי ילד קשת בקרוב
 

וונדל28

New member
תודה, זוכרת את המקרה שלך מקריאה פה בחודש האחרון

קודם כל, מחבקת אותך ומאחלת לך שבקרוב מאד תתבשרי על הריון חדש ושיהיה עגול ומשעמם ובסופו תחבקי ילד בריא ומתוק.
לגביי הממצא שלך בצ'יפ, זה משהו גנטי שהצליחו לאתר בעובר שלכם מתוך המטען הגנטי שלו, אצלי מדובר על ממצא פיזי שלא היה לו עדות גנטית ולכן אמרו לי בייעוץ הגנטי בבית חולים שבו עשיתי את המי שפיר שאין אצל העובר שלנו בעיה גנטית אלא משהו שהשתבש בהתחלה בתהליך יצירת העובר (במקרה שלנו זה הלב שנוצר לא תקין). בגלל זה לא ברור לי אם יש טעם לראות רופא גנטי או רופא הריון בסיכון.
 

EcoT

New member
בסופו של דבר רוב הדברים הם גנטיים

כאשר מדובר בהתפתחות העוברית. יש מספר גורמים סביבתיים אבי לא נראה לי שזה המצב במקרה שלך. הבעיה העיקרית היא שכמה שיודעים על הגנום זה אפסי לעומת מה שלא יודעים. אצלינו זה היה ממצא כרומוזומלי ולא גנטי שיש לו השלכות קוגנטיביות שההיבט הפיזי היחיד שניתן לראות זה בצ'יפ. אצלכם זה נמצא פיזי שניתן לראות בסקירה אבל אי אפשר לזהות את המקור הגנטי בבדיקות השגרתיות היום. זה לא אומר שאין מקור גנטי. יכול להיות שלשוחט יהיו כמה רעיונות של גנים ספציפיים שאפשר לבדוק (שלא בודקים בשגרה) ויכול להיות שלא כי לא יודעים מספיק. אבל כמו שאמרתי בגלל זה אני כן חושבת ששווה יעוץ גנטי ממומחה.
בקשר להריון בסיכון אני לא רואה סיבה כי כרגע לא נראה שזאת בעיה פיזית אצלך שמסכנת את ההריון
 

וונדל28

New member
הצלחת לשכנע אותי לקבוע תור לשוחט

בכל מקרה מה יש לי להפסיד? מקסימום יגיד שהכל בסדר ואולי זה קצת ירגיע. תודה על הפירוט וההסבר.
 

EcoT

New member
בהצלחה!

מקסימום הוא יגיד שאי אפשר לדעת. לפי מה שהוא אמר לי בחמישים אחוז מהריונות יש מומים גנטיים. ההפלות בשלב הצעיר זה מומים ממש קשים שאין התפתחות לעובר בר חיות ואחרי יכולים להיות עוד מומים כי הריון זה ניסוי ביולוגי כל כך מסובך ואנחנו לא תמיד יודעים את הסיבה למה הוא לא הצליח.
אבל בסוף זה יצליח
 
למעלה