יש כאן נשים שמכירות ומשתמשות בשיטת מודעות לפוריות ?

יש כאן נשים שמכירות ומשתמשות בשיטת מודעות לפוריות ?

שמ"פ - שיטת המודעות לפוריות, עוזרת לאישה לזהות את הימים הפוריים ואת הביוץ וכך להימנע מהריון / או לנסות להרות במודע.
כבר שנים שאני משתמשת בשיטה ונראה שהגיל אכן משפיע וקשה לי יותר לזהות בודאות ואני מבינה כעת שאני לא מכירה את השיטה מספיק על בוריה (כשהיה קל, לא נאלצתי להכירה כ"כ לעומק).
מישהי מכירה ויכולה לענות על שאלות ?
למישהי יש אולי את הספר להשאלה ?
 
אם את מתכוונת למעקב אחרי צוואר הרחם, הפרשות וחום גוף

אז אני יכולה לנסות לענות כי אני גם משתמשת בזה.
אני מסכימה איתך שלא תמיד זה ברור כשמש מה שנקרא.... ואני הוספתי גם בדיקות ביוץ ביתיות.
 
בדיוק

יש לי כמה שאלות טכניות על המעקב של חום השחר.... אם תדעי אולי:
1. אני נוטה להתעורר טבעי לקראת 4:00. ואז בבוקר סביב 6:00 (או מהבן שלי או מהשעון המעורר). יודעת שמומלץ לפחות 3 שעות שינה רצופות לפני מדידה (או ששעתיים יספיקו ?) - אז עדיף למדוד ב4:00 או ב6:00 ?
2. הבנתי שביוץ מזהים לפי עלייה בחום שחר שהיא גבוהה מ6 מדידות אחרונות ?
ואז אמורה להיות שוב ירידה ? אחרי 3 ימי עלייה ?
ורק אם אין ירידה אחרי 3 ימי מדידות קבועות זה ככל הנראה הריון ?
מסובך לי עניין החום הזה.
 
עונה למיטב ידיעתי

קודם כל להבנתי המדד של חום השחר לא מצביע על התקרבות ביוץ אלה רק אומר שהוא היה. אז מבחינת ״עבודת בית״ זה קצת מאוחר מדי....

1. בעיקר אמורים לא לזוז בכלל לפי המדידה. אז אם ב4 יצאת מהמיטה והעלת את חום הגוף מזה הבזאלי אז זה כבר לא מהיימן. את יכולה לנסות למדוד גם ב4 וגם ב6 ולראות איזה מדידות מייצרות לך קו בסיס הגיוני. עדיף להכניס הכל אפליקציה כמו fertility friend ואז יהיה לך טבלה וגרף והאפליקציה תסמן לך את הביוץ.

2. מנסה לעשות סדר. יש לנו חום גוף בסיסי. זה שלא תלוי בתנועה ובמה שאנחנו עושות. אחרי הביוץ עולה בגוף הורמון הפרוגסטרון וגורם לעלייה בחום הגוף הבסיסי הזה. לכן אם את רואה עליה בחום הגוף שלך אז את כביכול יכולה להגיד שאת אחרי ביוץ. באמת בתנאי שהמדידות טובות ושאין מחלה שמעלה את החום.
ממליצה לך להסתכל על גרפים של בfertility friend אינטרנט זה ייתן לך מושג למה לצפות.
לא אמורה להיות ירידה. אנסה לתאר מה אמור להיות.
בשלב הראשוני את מבססת את החום הבאזלי שלך. זה לא תמיד אותו חום אבל החום לא יעלה מעל רף מסויים. יום אחד החום יעלה מעל הרף הזה. זה היום שאחרי הביוץ. כלומר הביוץ היה אתמול. משם החום נשמר מעל לרף שהיה קודם. יש נשים שטוענות שיש להן מה שנקרא implantation dip., כלומר שאם בערך שבוע אחרי הביוץ הן רואות ירידה קטנה בחום ואז מיד עליה חזרה ( כלומר ירידה קלה ליום אחד) אז הן אומרות שזו השתרשות. לא חושבת שיש כזאת ירידה לכולן. לא חושבת שזה מוכח. בכל אופן עד להגעת הווסת החום אמור להישאר מעל הרף. לקראת בואה של הווסת תתרחש ירידה בחום עם הירידה של הפרוגסטרון. כלומר החום באופן טבעי נותר גבוה עד לבוא הווסת ואז צונח חזרה. אם יש הריון הפרוגסטרון נשאר גבוה ולכן גם החום אמור להישאר גבוה ולא לרדת. לכן לא מדובר על ירידה אחרי שלוש מדידות. הרמז להריון הוא שלקראת יום המחזור אין ירידה בחום.

מנסה לצרף תמונה מסבירה.
מקווה שהייתי מובנת מוזמנות לשאול עוד.

 
חבל שאני טכנופובית כ"כ

הייתי מנסה להעלות את הגרף שלי ולראות אם יש לך, או למישהי, אולי רעיון לפירוש.
יש קצת דמיון לגרף שציינת מבחינת החוסר אחידות (ירידות ועליות ללא הרף) - אבל אני מבינה שמתסכלים על מגמה יותר ועל מעל הבזאלי ומתחת לו ?

וגם אחרי הביוץ שאותר לכאורה, יש באמת עליה ואז ירידה (עדיין מעל הבזאלי שלפני הביוץ), שוב עלייה ושוב ירידה....
קריאה כמו שאני אוהבת באינטרנט, מעלה חששות חדשים של חוסר איזון הורמונלי, מיעוט אסטרוגן ועוד השערות שלא בא לי עליהן, כי הארסנל צרות שלי כבר גדוש מידי גם בלי עוד חדשות.
למה יש ירידה ושוב עליה ושוב ירידה אחרי כן ?
 
לא בטוחה שממש הבנתי אותך

בטח שלא הייתי קופצת למסקנות על חוסר איזון הורמונלי. כי המדידות האלו יכולות להיות לא לגמרי מדויקות... אם קמת לפני, אם עשית משהו לפני שמדדת...

אם הירידות והעליות אחרי הביוץ הן עדיין מעל הרף שמסמן את הבזאלי אז נראה לי שאת בסדר מבחינת הגרף.
ולקראת הווסת הירידה פשוט מסמנת את בואה.

זה די פשוט להכניס פה תמונה אם תגלשי מהפלאפון ויש לך שם תמונה. אבל רק מזה שספרת שלפעמים את מודדת ב4 ולפעמים ב6 אחרי שקמת לבנך יכולות להיות לך תנודות קלות.
 
מנסה להעלות צילום מסך מהאפליקציה

אולי תדעי להסביר לי את משמעות העליות וירידות אחרי הביוץ ?
האפליקציה נותנת משוב של לבדוק פרופיל הורמונלי וחוסר באסטרוגן ואני מגלה שכל המעקב הזה רק מלחיץ אותי יותר במקום להרגיע ולתת הרגשת שליטה...

 
קודם כל אם זה מייצר לך לחץ אז זה לא שווה את זה

לגבי החום אני עונה לעניות דעתי, אני לא רופאה, אבל זה מה שהייתי אומרת לעצמי. הירידות והעליות שיש לך אחרי הביוץ הן ב0.2 מעלה.... זאת לגמרי יכולה להיות בעיה או שינוי קטן במדידה שלך שגורם להבדל הזה. והירידה הנוספת יכולה להיות הירידה שלפני הווסת.
יש לך מדידות מעוד חודש? כי אם זה רק זה מודה שאני לא הייתי נלחצת. הייתי מחכה לראות תבנית בעוד חודש. ומנסה לדבוק בשיטת מדידה מאוד מאוד עיקבית. אחרת הבדל כזה קטן בהחלט יכול להיות טווח המדידה עצמה. אפילו ברמת המכשיר עצמו.

עוד שאלה, היום ה28 זאת המדידה האחרונה כי בו קבלת את הווסת? יש לך הכתמות בין הביוץ לווסת?

מרשה לעצמי להוסיף עוד משהו שלא שאלת, כתבת שאת לא מסתדרת עם המקלות ביוץ. אני משתמשת בהם נאמנה כבר שנים. והבנתי כמה צריך להיות בהם מדויקות בביצוע ומעבר לזה אני מבצעת שתי בדיקות ביום ולא אחת. אחרת אני מפספסת. אם תרצי עוד הסברים לגבי השימוש בהן אשמח להסביר.

מעידה על הגוף שלי, שאחרי שנים של שימוש בשיטה רק אלמנט אחד לא עוזר לי מספיק. רק השקלול של הכל יחד כולל הבדיקות ביוץ עוזר לי למצוא בוודאות את יום הביוץ. ובנוסף לגבי מיקום צוואר הרחם, אצלי הוא כל הזמן משתנה ואי אפשר לסמוך עליו, מה שכן מאוד ברור זה שהוא פתוח יותר בצורה משמעותית ביום שלפני הביוץ וביום הביוץ. וזאת אחת התחושות שעזרה לי להבין ממש טוב. יכולה לנסות להסביר קצת יותר על זה עם יעזור לך.

המון המון בהצלחה.
 
עניתי לך במסר, רק שלא ברור אם הוא נשלח בכלל.

אני דווקא לא חשבתי שזה TMI.... רק שיבחתי אותך על החריצות ;)
 
גם אני קצת מסתבכת עם זה לאחרונה

היו זמנים שבהם הצלחתי לזהות במדויק על סמך ההפרשות, אבל כבר תקופה ארוכה שזה לא עובד לי.
לאחרונה שקלתי למדוד את חום השחר, אבל כשהבת שלי מעירה אותי לפנות בוקר, הדבר האחרון שאני זוכרת זה שתכננתי למדוד חום. החודש ויתרתי על הנסיון למדוד, אחרי שבמשך שבוע נזכרתי באמצע היום ששוב שכחתי למדוד חום בבוקר.
מה שכן היה החודש זה שככל הנראה הצלחתי לזהות כאבי ביוץ ולהבדיל ביניהם לבין כאב בטן סטנדרטי.
 
בול !

אנחנו מתואמות בכל השיט
.

בעבר זיהיתי בקלות וממש בדיוק רק לפי הפרשות פוריות ומיקום ורכות הצואר.
הריתי ככה 4 פעמים מאד בקלות וגם מנעתי ככה.

מאז ההריון האחרון וכל הבלאגן עם ההידבקויות.... משהו השתנה.
אני מזהה הפרשות אבל הביוץ קורה כנראה אחרי.
עכשיו שעוקבת קצת אחרי החום שחר (כשמצליחה כי הבעיה שאני מתעוררת בלילה ואין לי שינה רציפה, אז המדדים כנראה לא אמינים כ"כ) נדמה שהביוץ מופיע בסוף הימים הפוריים מבחינת הפרשות ואולי אפילו יום או יומיים אחרי, שאולי זה אומר שזה מפריע להרות, כי ההפרשות לא מספיק נוזליות כבר, אלא קרמיות...

ואגב לגבי כאבי ביוץ - לפעמים זה לפני, לפעמים זה בזמן ולפעמים זה אחרי הביוץ אצלי, אז אני לא יכולה להיעזר בזה.
הכל התחרפן לי ואין לי מדד אמין להיעזר בו.

בדיקות ביוץ מעולם לא עבדו לי ולא מראות לי ביוץ.
 
לא ניסיתי בעצמי אבל

יש תכשיר שנקרא pre seed שאמור לעזור להפרשות ולתנאים בנרתיק להיות מעודדי הפריה.
 
ובחלומי....בעוד שנה בערך

אנחנו יוצאות בסדרת כתבות מרגשת: אחיות לשיט, אחיות לשמחה.
מוזיקת פתיחה מרטיטה, כלי מיתר ואבוב

סיפורן של ויקטור ומרעישה שהכירו בפורום אובדן הריון, הפילו יחד, בכו יחד, השוו הידבקויות (כאן אפשר לשים קטע קצר מהסרט של מל גבסון שבו הוא משווה צלקות עם רנה רוסו), חלקו סיפורי קרבות (בביורוקרטיה של קופת החולים והביטוח הפרטי) ונפלו אל התהום עשרות פעמים (כאן יהיה קטע מתלמה ולואיז, או לחלופין את סיגורני וויבר קופצת אל האש בנוסע השמיני, שזה לגמרי סימבולי כי היא נושאת בתוכה את המפלצת).
אחרי כל כך הרבה שנים של בכי, היום הן כאן עם דמעות של שמחה. היום כל אחת מהן היא אמא ל-2 והן משוות שעות שינה של התינוקות וסיפורי קרבות עם אחיות טיפת חלב.
קלוזאפ על שתי עגלות צמודות זו לזו.
קאט


* נשבעת לכן שאני שפויה. רק יצאתי לטייל לרגע בעולם אוטופי, כבר חוזרת למרירות הרגילה שלי
 
מקווה כל כך שהטיול לארץ האוטופיה יתממש

המרירות תפנה מקום לשמחה, החסר יתמלא ותמונת העגלות הצמודות תהיה המציאות עצמה.
 
למעלה