בדיקות ובירורים לאחר 2 הפלות נידחות?

אלמה113

New member
בדיקות ובירורים לאחר 2 הפלות נידחות?

שלום לכולן,

למרבה הצער 2 הריונותי היחידים חדלו להתפתח בשבועות מוקדמים לאחר שניצפה דופק, זה התגלה ב US בשבועות 8 ובוצעו 2 הפסקות הריון יזומות. 2 ההריונות - לאחר 2 טיפולי IVF בגיל 41.

עדיין עצובה וכאובה מאוד, מנסה לעכל ולעבד את הטראומה הנפשית והפיסית ולמצוא את התיקווה. כרגע לא יודעת אם מדובר בסטטיסטיקה שקשורה לגיל הביציות ובעיות כרומוזומליות תלויות-גיל (לא נלקחה דגימה מהעובר לבדיקת כרומוזומים), או שיכול להיות גורם רפואי אחר.

אשמח לקבל כל מידע מהנסיון שלכן לגבי בדיקות ובירורים שיש לבצע, ע"מ להגיע מוכנה לרופאים שלי (מלווים אותי בתהליך מומחה פריון בקופ"ח ורופא פרטי ל IVF)

1. ידוע לי על בדיקת קרישיות. אין לי הסטוריה משפחתית ואף פעם לא חשבתי להיבדק. מה הסיכוי?
2. בדיקת קריוטיפ - הבנתי שהסיכויים לעלות על משהו נמוכים. בנוסף, מדובר בזרע תורם ולכן הבדיקה רלוונטית רק לגבי הצד שלי. אני מתכוונת להחליף תורם, אעפ"י שידוע לי שלתורם הנ"ל היו הריונות ולידות תקינות בעבר.
3. למרות שזה כבר מאוחר - במקרים מסוימים ניתן לבדוק כרמוזומלית את העובר לאחר ההפלה (צ'יפ גנטי?), אבל נאמר לי שלא במיקרה של הריון כה צעיר בו קשה עד בלתי אפשרי להפריד את דם העובר מהדם שלי. האם זה נכון? מה העלות של בדיקה כזו? ואיך מבצעים?
4. הבנתי שב IVF ניתן לבצע בדיקת כרומוזומים של העוברים לפני השבתם לרחם (PGD?). מה העלות של בדיקה כזו והאם יש כיסוי של הקופה?

אשמח לשמוע עיצות וכל מידע בנושא, ועידוד כמובן...

תודה :)
א.
 
מנסה

קודם כל מתעסקת בעניין סמנטי שבעיניי הוא מאוד משמעותי:
ההריונות שלך הסתיימו ברגע שהדופק נגמר. היה צורך בהתערבות רפואית על מנת שהגוף שלך יפסיק להיות בהריון, אבל את לא עברת הפסקות הריון יזומות והלוואי שלעולם לא תעברי הפלה יזומה.
הפסקת הריון יזומה מחייבת כינוס של ועדה להפסקת הריון והחל משבוע 22 גם זריקה להפסקת דופק העובר, מפני שבהפסקת הריון יזומה לעובר יש דופק.
הסיבה שאני נטפלת לעניין הסמנטי היא קודם כל כדי שהרופאים שאיתם את מתייעצת יבינו את ההיסטוריה המיילדותית שלך באופן מדוייק, אבל גם כדי שאת תרגישי ותפנימי שאת לא יזמת שום דבר בהפלות הללו והן נכפו עלייך מעצם העובדה שהדופק פסק.

1. אם את עוברת IVF, סביר להניח שעברת בדיקות קרישיות כלשהן אבל ככל הנראה ניתן לבדוק דברים נוספים שנוגעים לקרישיות. רוב הקופות מאשרות בדיקות קרישיות רק אחרי 3 הפלות רצופות, אבל בגלל גילך ייתכן שיאשרו לך כבר עכשיו. אני בעד לעשות בדיקות מורחבות גם אם אין רקע משפחתי וגם אם זה אומר לעשות אותן במימון עצמי.
2. לא עשיתי קריוטיפ הורי ולכן לא יודעת לענות אם כדאי או לא.
3. משערת שבשבוע כזה אכן בעייתי לבצע הפרדה בין דם עוברי לדם אימהי. יכולה לציין שגם בבדיקות מי שפיר וסיסי שליה חתמתי על טופס שבו כתוב שייתכן ולא יצליחו לבצע הפרדה בין DNA אימהי לDNA עוברי. מתוך 3 הפלות שבהן דופק העובר פסק מעצמו, רק באחת עברתי גרידה ונזכרתי מאוחר מדי שאולי כדאי לבקש שיבצעו בדיקות גנטיות על העובר. בדיעבד הבנתי שבכל מקרה זה לא היה משנה לי, כי סביר להניח שהיתה בעיה כרומוזומלית שנובעת בעיקר מהגיל שלי (בזמן ההפלה הזו הייתי בת 39 ו-3 חודשים).
4. PGD מבוצע כאשר אחד ההורים או שניהם מורישים פגם גנטי ספציפי, והעוברים נבדקים לפגם הזה בלבד (במקרים מסויימים משתמשים בPGD לצורך בחירת מין העובר), כך שלדעתי זה לא רלוונטי במקרה שלך. מה שאולי יכול להיות רלוונטי זה PGS שמאפשר בדיקה של מספר תסמונות כלליות והחזרה של עוברים תקינים בלבד (מבחינת התסמונות שנבדקו). אני לא יודעת עלויות אבל כן יודעת שהבדיקה מבוצעת על עוברי יום 4 או 5, מה שמוביל לפחת גדול מאוד בכמות העוברים הנבדקת.

לו אני במקומך, הייתי מתחילה עם בדיקות קרישיות נרחבות ככל שניתן, החלפת תורם (שציינת שבכוונתך לעשות) ובירור באיזה בי"ח ניתן לבצע PGS.

מאחלת לך שההריון הבא יגיע במהרה ויסתיים אחרי 9 חודשים באושר גדול.
 

אלמה113

New member
תודה למרעישה


בתקווה לבשורות טובות...
א.
 

אלמה113

New member
עוד משהו - בלוטת התריס

אובחנתי עם תת פעילות גבולית של בלוטת התריס ובהריונות עדיין לא הייתי מאוזנת. כעת מטופלת באלטרוקסין וה TSH בטווח הנורמה, אבל עדיין לא ירד ל 2.5 כמו שדרוש. בנוסף - יש נוגדנים נגד הבלוטה. האם יכול להיות לזה קשר?

תודה.
 
נראה לי שבהחלט כן

צר לי על ההפלות

אני לא רופאה, אבל כחלק מבירור הפלות חוזרות, רופאים יסודיים מפנים לבדיקות לנוגדנים לבלוטת התריס כך שכנראה יש קשר. גם לעניין פעילות הבלוטה לדעתי יש קשר.
&nbsp
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדני ההריון


הנשים הנפלאות פה אכן נתנו לך הרבה מאוד אינפורמציה.
רוצה להדגיש שמרבית ההפלות בשליש הראשון הן על רקע של בעיות כרומוזומאליות קשות אצל העובר.
יחד עם זאת, את מתארת מצב של בעיתיות בתפקוד בלוטת התריס וקיום נוגדנים נגד הבלוטה. אלו שתי בדיקות שנותנים בסט של בירור הפלות חוזרות. לכן, בוודאי שאת צריכה להתייעץ לגבי נושא זה באופן ספציפי עם גורמים רפואיים המוסמכים לכך ולהיות מטופלת כהלכה בעניין, טרם ניסיון נוסף להרות.

חשוב לי לומר ששתי הפלות, עם כל הכאב ועצב שהן מביאות עימן, עדיין לא נחשבות בגדר הפלות חוזרות והן לחלוטין חלק מהסטטיסטיקה הנורמאטיבית של עולם הילודה (זה כמובן לא מפחית בכלום את עוצמת הכאב).

ומבחינה מעשית- ממליצה להתייעץ עם רופא שאני מאוד סומכת על חוות דעתו המקצועית, ד"ר עופר גונן, כדי להבין אלו בדיקות כדאי לעשות כעת.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
מנצלש"ת

גם אנחנו רוצים לעשות בדיקת קרישיות (לי) וקריוטיפ (לאיש, אני עברתי), כי אני ממש לא רוצה לעבור שוב הפלה.. זאת גם בעצת הרופא שלי.
אני החלטתי לא לנסות להיכנס להריון לפני הבדיקות האלה.
&nbsp
מי שעשתה את כל הסט של בדיקות הקרישיות- מה בדיוק אני צריכה לבקש? איך ואיפה עושים אותן? (את בדיקות הדם הרגילות של הקרישה עברתי מספר פעמים ויצאו תקינות).
&nbsp
כנ"ל לגבי הקריוטיפ- מה אני צריכה? מכתב מהרופא המטפל לקופה כדי שאולי יאשרו לנו? האם זה צריך לעבור דרך רופא משפחה או שאת המכתב מהרופא מיד מגישים לקופה? האם המכתב צריך להיות לקופה של האיש או לקופה שלי?
(אצלי המצב גבולי מבחינת אישור הקופה, כי היה לי הריון אחד עם סיפור אחר שנגמר בגלל תסמונת [יזום, כמה קשה לי לכתוב את המילה הזאת כי ממש לא יזמתי את זה..] . זה לא אמור להיות קשור לאף אחת מהבדיקות הללו ונאמר לי שאקראי לגמרי. הריון אחד כימי, שנגמר עוד לפני ראיית שק ברחם, ורק הריון אחד שבו נפסק הדופק- כלומר רק אחד מהם ממש אפשר להגדיר כהפלה של הפסקת דופק).
אם הקופה לא מאשרת- כמה זה יעלה? מי יודעת לומר? (גם לגבי הקרישיות).
אלמה- אם כבר הצלחת (או כשתצליחי) לברר את הדברים האלה, בבקשה תספרי מה העלית בחכתך.
&nbsp
 

lollipop06

New member
עונה לכן לגבי הקריוטיפ

אני עשיתי קריוטיפ הורי- הכוונה לבדיקת דם לשני בני הזוג על מנת לבדוק אם יש איזושהי בעיה בכרומוזומים שגורמת להפלות. היה לי קשה להשיג אישור מהקופה (כללית) ורק לאחר מלחמות בירוקרטיות הצלחתי. בעיקרון לאחר 3 הפלות אמורים לאפשר אבל אצלי בהתחלה הם הסכימו רק לבתי חולים שמסונפים או עובדים עם כללית ולא היו תורים קרובים... רק לאחר לחץ הסכימו שנעשה באסף הרופא.
שמולי קיפוד- איך השגת אישור לעצמך? אצלי שלחתי להם רק הפניה מרופא פריון... ואז הגשתי את זה למזכירות במרפאה יחד עם מכתב שצירפתי שהסביר את המצב והמרפאה העבירה את זה לאישור המחוז. רק אחרי שקיבלתי טופס 17 יכולתי לקבוע תור במכון הגנטי באסף הרופא.
אם זה עבור בעלך אז אני מניחה שזה צריך להיות דרך הקופה שלו.. אם לא מצליחים להשיג דרך הקופה לנו אמרו שזה בסביבות ה-500 ש"ח לאחד.
לגבי קרישיות- אני עשיתי רק את הבדיקות דם המסובסדות מהקופה ורוצה גם לבקש מהרופא בירור מלא ומקיף יותר...
 
תודה

אני עשיתי מזמן, ולא בגלל הפלות, אלא בגלל בעיות שנראו בסבבי הIVF שעברתי. אז הגשתי את מכתב הבקשה מרופאת הפריון (גם כמוך מכתב שמפרט את הצורך) וקופת החולים אישרה לי, כמו שאת סיפרת לאחר אישור המחוז.
האיש שלי לא עשה, ועכשיו לאחר ההפלות הרופא המליץ.
תודה רבה על המידע, אם תתקדמי עם בירורי הקרישיות, אשמח גם לשמוע, כרגע אני במילא בהשעיה של הכול.
&nbsp
 

מיקה118

New member
אני טופס 17 לקריטיפ לשני בני הזוג השגתי בלי בעיה

הלכנו לפרו"פ שוחט ליעוץ גנטי
נתן לנו הפניה לבדיקה.
עם הסיכום שלו סידרו לי טופס 17 בלי בעיה
 

אמאלוסי

New member
קרישיות וקריוטיפ

אנחנו עשינו קריוטיפ בהרצליה מדיקל סנטר, כי תורים בציבורי היו מאוד ארוכים. וגם חלק מבתי חולים עושים קריוטיפ רק אחרי 3 הפלות (מטורף לגמרי). לא זוכרת כמה עלה, מציעה להרים אליהם טלפון ולשאול.

בדיקות קרישיות. אני עשיתי לדעתי סט מלא. רובו בקופת חולים ושתי בדיקות - הומוציסטאין ופרוטרומבין נדמה לי - בבילינסון - תמורת אות שקלים בודדת. את ההפניה קיבלתי מרופא גינקולוג. אני בכללית ובדיקות שעשיתי בקופה הם בסל הבריאות. לא צריך אישור. אם את רוצה, תכתבילי ואני אעתיק את כל הסט שעשיתי.
המון בהצלחה !
 

אמאלוסי

New member
מנסה לענות

הי, יקרה !
מאוד מצטערת על מה שעברת ומשתתפת בצערך.
1,2- אני כעקרון מאוד בעד לעשות בדיקות. כי במחצית מהמקרים ניתן לעלות על סיבה אפשרית להפלות. חוץ מבדיקות קרישיות וקריוטיפ, יש גם בדיקות נוספות - פרופיל אוטואימוני, פרופיל הורמונלי מורחב, הסטרוסקופיה, תרבית וגינלית ל - STD. צילום רחם אני מקווה שעשית לפני תחילת טיפולים. הבעיה היא שבדיקות לוקחות זמן ולך אין זמן מיותר (אל תיעלבי, אני גם בת 40).
אז שאלה היא האם לעשות בדיקות ובמקביל לעשות טיפולים או לעשות בדיקות, לראות תוצאות ואז לחזור לטיפולים. זה כמובן רק רופא טוב כול להגיד.
את משתתפת בפורום פוריות ? לא מנסיון אישי - אבל בנות מאוד משבחות את דר' איתי בר חווה כרופא אולטימטיבי לגיל 40+.
התורים אליו רחוקים, אפילו חצי שנה, אבל כדאי להגיד למזכירות בת כמה את ולבקש שיקדמו אותך בתור.
אני לא רופאה, אבל מאוד מוזר בעיני שעשו לך IVF בלי לאזן קודם את בלוטת התריס. אני חס וחלילה לא טוענת שזאת הסיבה להפלות. אבל יש סדר מסויים בהתנהלות. אצל מי את מטופלת ? אולי לשקול להחליף את הרופא / בית חולים ?
3. זאת בדיקה פרטית שמבוצעת בבתי חולים גדולים במכונים גנטיים. אני ביררתי בבילינסון. צריך לגשת לשם, לקחת מבחנות מתאימות לאיסוף חומר גנטי של הנפל. יועצת גנטית מסבירה הכל. מקווה שלא תצטכי. זה עולה כמה אלפי שקלים. רופא מיומן יכול להשתדל וכן להפריד חומר של עובר מחומר אמהי.
4. בדיקת כרומוזומים לפני חזרה לרחם - במקרה כזה את מתכוונת PGS - מדובר בתהליך מאוד יקר. בארץ זה עדיין נכנס ממש בקטנה , בארה"ב עושים בזה שימוש הרבה יותר רחב. יש לזה יתרונות וחסרונות. הרופא יסביר לך. זה לא מכוסה על ידי קופת חולים.
 

אלמה113

New member
תודה לכולן על כל התשובות המפורטות


הייתי צריכה להתרחק מהנושא לכמה ימים כדי לחזור לשפיות , ולכן רק עכשיו קוראת את התשובות. נתתן לי המון כיוונים למחשבה.

חייבת לציין שכלקוחת בנק הזרע חויבתי לבצע המון בדיקות פרלימינריות (ולעדכן תוצאות אחרי שנה) - מחלות מין, משטח צוואר רחם, פרופיל הורמונלי, וכו'.
לגבי שאר הבדיקות שצוינו פה - בהחלט אשתדל לקבל הפניות לכל מה שהקופה מכסה. וכמובן להחליף תורם.

1. יש לי הפנייה מיועצת גנטית במכון הגנטי בבי"ח מאיר לבדיקת קריוטיפ, כך שמצפה לקבל על זה טופס 17.
2. לגבי בדיקת קרישיות - מהן הבדיקות הבסיסיות ומהן הבדיקות המורחבות בנושא?
3. מהי בדיקת פרופיל אוטואימוני?
4. צילום רחם אני מאוד מצטערת שלא עשיתי כשלב ראשוני אחרי שההזרעות נכשלו כי מיד הופניתי ל IVF בגלל הגיל, וברגע שהתחלתי עם הטיפולים לא היה זמן לעשות צילום. על מה יכולים לעלות בצילום רחם והיסטרוסקופיה בשלב הזה? (IVF עוקף בעיות אפשריות בחצוצרות). האם להתעקש לגבי בדיקות אלו?

תודה שוב, ורק בשורות טובות...
א.
 

אמאלוסי

New member
מנסה לענות

2. בדיקות קרישיות בסיסיות -PT, PTT , INR , פיברינוגן - עושים אותן לפני פעולות פולשניות. תוצאות חריגיות יכולות להצביע על צורך בבירור נוסף. אבל, מצד שני, תוצאות תקינות לא מבטיחות שהכל תקין. לכן עושים גם בדיקות מורחבות. (אני לא רופאה, בכל אופן. צריך לדבר עם המטולוג).
בדיקות מורחבות (מעתיקה מה שאני עשיתי והראתי להמטולוגית)-
protein S Ag
protein C activity
antithrombin-III
APCR ratio
PTT-LAC sensitive
PTT-LACinsensitive
PTT-LAC ratio
RVVT-LAC sensitive
RVVT-LAC insensitive
RVVT-LAC ratio
הומוציסטאין
פקטור II
הכל דרך הקופה, חוץ משניים אחרונים שעשיתי פרטי בבילינסון.לפני הביצוע דרושה דיאטה מסוימת. או המנעות מויטמינים. כשמזמינים תור, מקבלים הסבר.
כל התוצאות הנל אפשרו להמטולוגית להגיד שהכל בסדר ולא צריך חפור יותר בכיוון הזה. אם הייתה בעיה, יתכן והייתי צריכה לעשות עוד בדיקות.

3. עם השנים מערכת חיסונית יכולה להתחיל לייצר נוגדנים כנגד עצמי. (בדרך כלל מערכת חיסונית מייצרת נוגדנים כנגד גורמים זרים). במידה וזה קורה, עושים בירור ומטפלים בזה. גם נשים עם מחלות אוטואימוניות יולדות ילדים. בכל אופן הימצאות נוגדנים כנגד עצמי לא שווה למחלה. לעיתים לנוגדנים אין משמעות קלינית. רופא נשים/משפחה/גינקולוג יכול לתת הפניה לפרופיל אוטואימוני.

4. אני חושבת שהבדיקות נחוצות וממש מתפלאה שעשו לך IVF בלי צילום רחם. היסטרו צריך על מנת לבדוק שאין הדבקויות בגלל הפלות ושמבנה הרחם תקין.
צילום רחם נועד לגלות חסימות ולפתוח אותן.
 
למעלה