יש פה מישהי הטרוזיגוטית לפקטור 5 והומוזיגוטית ל MTHFR?

גלי377

New member
יש פה מישהי הטרוזיגוטית לפקטור 5 והומוזיגוטית ל MTHFR?

אני ללא היסטוריה משפחתית של קרישי דם וכאלה, ההמטולוג בייעוץ אמר לי שלא אצטרך כשאהיה בהריון להזריק קלקסן אלא רק להזריק 6 שבועות אחרי הלידה אמר, ומצד שני אני שומעת הרבה עם קרישיות שכן מקבלות טיפול...חושבת ללכת לעוד ייעוץ אצל המטולוג אחר מה דעתכם?
 
אכן המלצות ההמטולוג לא תואמות

את הנהוג היום, למי שמאובחנת עם קרישיות יתר, כפי שאת למעשה מאובחנת כעת.
ממליצה להתייעץ עם רופא מומחה להריון בסיכון, בהקשר של הריון וקרישיות יתר, הרבה מההמטולוגים לא מעודכנים בהקשר הזה.
בהצלחה.
 
הייתי מתייעצת עם קופרמינץ

גם לי לא נשמע הגיוני להזריק רק אחרי הלידה, בעיקר בעקבות אובדני ההריון.
קופרמינץ הוא ה-מומחה לענייני קרישיות יתר בהריון.
 
אני הטרוזיגוטית לשניהם ולצערי, זה פשוט תלוי את מי את שואלת

אין כרגע הוכחות מדעיות חד משמעיות לגבי התרומה של קלקסן כשאין היסטוריה אמיתית של קרישיות יתר.
הומוזיגוטיות לMTFHR בכלל קשורה לחומצה פולית ובמקרים כמו שלך ההמלצה היא לצרוך את המינון הגבוה של 5 מ"ג. באופן רישמי אין קשר בין סטטוס MTHFR לקלקסן - אלו מסלולים ביוכימים שונים.
הטרוזיגוטיות לפקטור 5 - נפוצה מאד באוכלוסיה והגישה הרובחת היא שאין לה שום משמעות קלינית. עדיין יש לך עותק תקין של הגן וזה אמור להספיק.
לגבי המציאות בשטח:
קופרמינץ ורופאי נשים שהתחנכו אצלו תמיד תמיד ימליצו על קלקסן. עוד לא קראתי כאן על מישהי שביקרה אצל קופרמינץ ויצאה בלי המלצה לקלקסן.
המטולוגים שאינם מאיכילוב, ואפילו לפעמים המטולוגים מאיכילוב ילכו לפי המקובל בתחומם - אין לה היסטוריה של בעיות קרישה, אין לך נוגדנים ואין לך מוטציות . סביב הלידה ואחריה באמת יש תקופה בעייתית מבחינת ארועי קרישה ולכן ההמלצה של ההמטולוג.
בהריון שלי - ידעתי שבחירת הרופא תכתיב את הטיפול שאקבל. טופלתי אצל אליהו רימון, רופא נשים בכיר במרפאה להריון בסיכון באיכילוב ובכך ידעתי שאני בוחרת לקבל קלקסן במינון טיפולי מתחילת ההריון. המטולוג שדיברתי איתו המליץ על קלקסן רק משבוע 21 בהריון ועד שישיה שבועות אחרי הלידה.
&nbsp
 
הקטנצ'יק כבר בן שנה וחצי

הלכתי לרימון כי הרגשתי שמבחינה ריגשית אני חייבת לדעת שניסיתי הכל. אבל זה היה בעיניים פקוחות מתוך ידיעה שהוא יפעל על אוטומט וימליץ על קלקסן. הוא בוודאי לא חושב כך, הייתה לנו שיחה ארוכה עם הסברים מדעיים.
האם אני חושבת שהקלקסן עשה את ההבדל ובזכותו השלמתי הריון אחרי שתי הפלות? כנראה שלא, כשהייתי צעירה בעשור עברתי שני הריונות תקינים והגנטיקה שלי הייתה זהה.
האם אקח שוב קלקסן אם אהיה שוב בהריון? כנראה שכן .
 
אולי,אני מאמינה שהגרלנו ביצית טובה

אבל כמובן אין לי דרך לדעת לכאן או לכאן.
הייתי בת 41.
אני הטרוזיגוטית לפקטור 5 ליידן והטרוזיגוטית לMTHFR.
 
למעלה