סופסוף מצאתי מקום לפרוק...

Freyja I

New member
סופסוף מצאתי מקום לפרוק...

כתבתי את זה שבוע לאחר האובדן שלי. מאז חלף עוד קצת זמן, אבל הכאב שלי לא השתנה. אני מקווה שאצליח כאן בחסות האנונימיות לצאת מהדיכאון.

שבוע חלף. שבוע שלם מאז נגדע אושרי, אחרי כמעט שבועיים של אושר עילאי, מאז שנודע לי שסוד קטן ויקר כל כך צמח בבטני. שישה שבועות בלבד הוא זכה להיות חלק ממני ואני חלק ממנו, ואז ההבנה שזהו. נגמר. כאבים ודם. אשפוז ביום שישי בלילה. יומיים של עדיין תקווה שהכל יהיה בסדר, ואז לפני שבוע בדיקה פולשנית, מכאיבה, והבשורה המרה. הילד שלך חי, יש לו דופק, אבל ההריון לא תקין. הוא השתרש מחוץ לרחם, בחצוצרה, ויש צורך בניתוח להוציא את החצוצרה, עם התינוק שלך בפנים. וככה, כל כך מהר, האושר שלי נגמר והתחלף בכאב עמוק, בחרטה, באשמה. נתתי שיקחו את הילד שלי, זה ששנתיים אנו מחכים לו, שעברנו טיפולים כדי להשיג אותו, ההריון הראשון שאי פעם היה לי – נתתי והסכמתי שיהרגו אותו, כי גם אני כבר נמצאתי בסכנת חיים, ולילדי הקטן לא נותר סיכוי.

ועכשיו אני מנסה להזדכות ולהזדכך דרך הכתיבה. שנים ארוכות לא כתבתי דבר, בעוד שאת נעוריי העברתי בכתיבה, בהתחבטות והתייסרות הנפש. כמה לא ידעתי מה הוא צער. חשבתי שאמות כשאותו בחור סירב לי ושבר את ליבי, חשבתי שליבי לא יעמוד בצער הזה, הרגשתי שאני נושמת זכוכית גרוסה עם קצוות חדים בכל נשימה ונשימה. והנה, הכאב הזה חלף, ונשכח לחלוטין עם הגעתו של הבחור שלימים יהפוך לבעל ולפרטנר ולחבר הכי טוב ולנשמה הכי עדינה והכי חזקה שהכרתי. האם גם הכאב הזה, הנוכחי, כאב שלי ושלו ושל משפחותינו ושל חברינו הקרובים ביותר שהוכנסו בסוד המביש הזה, האם גם הוא אי פעם יחלוף? האם אי פעם אסלח לעצמי? האם יבוא תינוק אחר, בריא, שישלים את ההריון ויוולד וימלא את החלל שבליבי וידביק בחזרה את מה שנשבר? אינני יודעת. באמת שלא. בינתיים אני שוכבת בספה, כאובה, עם תפרים, עם סימנים כחולים בכל הזרועות מהאינפוזיה ובדיקות הדם והחיטוטים והמחטים, מדממת החוצה את שאריות ילדי עם ריפוד הרחם המתכווץ, החוזר לעצמו, הריק.
וכואב לי, כל כך כואב לי, ואין לשמיים רחמים עליי. הכאב הפיזי אינו מטריד אותי, אבל הצער... אני לא יודעת כיצד אתאושש ממנו. ובינתיים בוואטסאפ שלי תמונות רצות – עוד חברה ילדה תינוקת, עוד חברה שולחת אולטרסאונד ומבשרת על ההריון השני שלה, עוד חברה מספרת בסוד שהיא כבר 14 שבועות בהריון ומאושרת כל כך. ואני בוכה, צורחת את כאבי לשמיים, כי הרחם שלי ריק ואין לי כלום ואני שום דבר.
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


טוב שמצאת את הפורום, וטוב שכתבת ופרקת.
נשמע שעברת הרבה מאוד- הריון ראשון שהגיע לאחר שנתיים ולאחר טיפולים.
נשמע שאת מאוד מוצפת, מותשת ומיואשת.
האם את מטופלת במסגרת כלשהי- לבד ו/או יחד עם בעלך? אם לא- ממליצה מאוד לפנות לסיוע מיידי בהיבט הנפשי.

זעקתך נשמעה פה: "אני בוכה, צורחת את כאבי לשמיים, כי הרחם שלי ריק ואין לי כלום ואני שום דבר". ואו! כמה קשה לקרוא את זה, ועוד יותר קשה לחוות את זה.

כתבת גם על תחושה של בושה ואשמה, ואני לא יכולה שלא לכתוב לך את הדברים הבאים:
את לא אשמה. את יודעת זאת, נכון? את לא אשמה שהעובר השתרש מחוץ לרחם.
"נתתי שיקחו את הילד שלי"- לא נתת שיקחו. זו לא את. עובר לא יכול להתפתח מחוץ לרחם. זו עובדה ביולוגית. זה לא קשור אלייך, למשהו שעשית או לבחירה שלך.

השתמשת המון פעמים במילה "תינוק", "ילד". מי כמוני יודעת שעם כל הריון, מגיעה התקווה המחודשת בילד. התקווה לתינוק ולילד. אבל מבחינה עובדתית ולא בפנטזיות שלנו, מדובר בעובר. ובמקרה שלך- בעובר שהטבע לא איפשר לו להמשיך ולהיות.
שאלת: "האם אי פעם אסלח לעצמי?"- על מה ולמה את צריכה לסלוח לעצמך? מה היה פישעך? האם משהו מכל מה שקרה- אירע באשמתך?- בוודאי שלא!

כתבת: "סוד מביש". למה מביש? למה הבושה? שוב- לא עשית דבר רע. לא מגיש לך להתבייש, לא מגיע לך להאשים עצמך, לא מגיע לך לחיות בסוד.

אנא ממך, פני לעזרה במהירות האפשרית. כל הדברים שכתבתי לך פה- כולם- הן מחשבות שאת צריכה לעבד אותן בעזרת אשת מקצוע מתאימה. זה לא יעזור שמישהו חיצוני יאמר לך. מדובר על תהליכים קוגניטיביים-רגשיים- התנהגותיים שאת צריכה לעבור עם עצמך, בסיוע הולם.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

Freyja I

New member
תודה על המענה

אני מתמודדת עם דיכאון כל חיי ובשנים האחרונות מטופלת בשילוב של טיפול פסיכולוגי וכדורים פסיכיאטריים. בדרך כלל אני יציבה ומנהלת חיים נורמליים לצד הדיכאון, אבל עכשיו מן הסתם אני מוצפת. אני מקפידה ליטול את הכדורים ומדי פעם משוחחת עם הפסיכולוגית שלי בטלפון, עד שאחלים ואחזור למפגשים.
תודה על המילים היפות והסלחניות. כתבתי את זה עוד בימים ממש שאחרי, עם הטרפת ההורמונלחת והצער הבלתי נסבל. אני מתאוששת, ואני לא לבד. בעלי תומך מאוד, וגיליתי חברה אחת שעברה טיפולי פוריות מורכבים ויש לה שני ילדים מקסימים. אני מנסה להתרכז בחיובי. תודה.
 

שירהד1

Member
מנהל
שמחה לקרוא שאת מטופלת,

ושיש לצידך ואיתך בעל אוהב ותומך, ושיש חברה תומכת, ושיש פסיכולוגית שמטפלת בך. את לא לבד. את לא כלום. את המון. עולם ומלואו. ואני מקווה שבעתיד גם יגיע עולם ומלואו נוסף לחייכם.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
עצוב כל כך


כתבת כל כך יפה ועצוב. גרמת לי לדמוע באמצע היום.
משתתפת בצערך, הרשי לי לתת לך חיבוק גדול וחם

אני מצטרפת לשירה בדבריה על כך שאין כאן אשמה ואין כאן בושה. לא עשית שום דבר רע
הרי לו היתה זכות הבחירה בידייך, וודאי שהיית בוחרת במציאות שונה מזו שהטבע כפה עליך.
&nbsp

&nbsp
&nbsp
 

Freyja I

New member
תודה רבה. ריגשת אותי.

מקבלת את החיבוק באהבה. תודה שאת רואה אותי.
 

אליסקה

New member
את לא שום דבר ויש לך הרבה

מזדהה מאוד עם כאבך (אני עצמי איבדתי שלושה הריונות בערך בשלב שלך - שבועות 6-9). זר לא יבין את הכאב שמגיע כעבור שבועיים מיום גילוי ההריון, כשמתברר שהוא לא תקין.
לא נכון לומר שאת שום דבר. את בנאדם עם משפחה וחברים ועבודה, וכולם חשובים לך, ואסור לך לתלות את כל מהותך בקיומו של הריון. בנוסף, זה גם לא נכון שאין לך כלום. אין לך (עדיין) תינוק משלך, אבל יש לך בן זוג אוהב ואהוב, וזה ממש לא מעט.
הריון חוץ רחמי הוא דבר שקורה, ולמרבה הצער קרה לך. מכיוון שאיבדת בהזדמנות זו גם את החצוצרה, סביר להניח שזה לא יקרה שוב. טוב לדעת שהריון יכול להיקלט, ובעוד יום-יומיים, אולי שבוע, כדאי לקום בחזרה על הרגליים, ולהביט קדימה, כי הריון תקין בוא יבוא.
חזקי ואמצי, ונסי להסתכל על מה שיש, כי זה עוזר להשיג את מה שאין. רק ככלות חמש שנים זכיתי ללדת את בני בכורי, שמחר ימלאו לו שלושה שבועות, ולאורך כל הדרך היה לי חשוב מאוד להזכיר לעצמי מה שיש, גם ברגעים שבהם מה שאין העיב על הכל.
 

Freyja I

New member
תודה רבה

כאמור כתבתי את הקטע הזה ממש כמה ימים אחרי, בטרפת ההורמונים והצער. אני מנסה להתמקד בטוב שבחיי ומתפללת שיהיו לי בשורות טובות בקרוב.
 
אוי יקרה הלב נשבר

מצטרפת לכל מה שנאמר כבר.
כאב עצום, שנתיים לחכות לילד ועד שסוף סוף נקלט הריון כך מסתיים במפח נפש שלא יתואר במילים בכלל.
ממש ממש מקווה שתזכי להריון תקין וידיים מלאות בקרוב.
גם סביב יש תמיד המון המון הריונות ולידות ותינוקות רכים, נראה שככה זה בגיל הזה....
מבינה מאוד מאוד כמה זה קשה וקורע לראות את כולם מתקדמים איפה שאת תקועה.
ממליצה מאוד לחפש עזרה וטיפול שיסייעו לך להתרומם ולראות את הטוב שבוודאי יש לך ולאסוף כוחות ולהמשיך במסע שלך.
הרחם שלך ריק, אבל את לא שום דבר! את אהובה ויקרה בוודאי לאנשים רבים.
ליבי איתך.
 

Freyja I

New member
תודה רבה

כאמור אני מטופלת נפשית כבר תקופה ארוכה, ויודעת שבסופו של דבר יהיה בסדר.
 
משתתפת בצערך על האובדן


ראשית אני תוהה כמה זמן עבר מאז הניתוח והאם יעזור לך לקרוא על מקרי הצלחה אחרי כריתת חצוצרה?

את כותבת מילים מאוד קשות וברור לי שהן משקפות את מה שאת מרגישה, אבל כמו המגיבות הקודמות, גם אני חושבת שיש מקום ליותר רכות - גם בבחירת המילים (בראש ובכתב) אבל בעיקר כלפי עצמך.

העובר לא היה תינוק. העובר היה עשוי להפוך לתינוק לו היה מתמקם בתוך הרחם. העובר היה הבטחה לתינוק, חלום של תינוק, אבל הוא לא היה תינוק ולא ילד.
את לא הסכמת להרוג אותו, עובר שהשתרש בחצוצרה לא יכול להיוולד. עובר שהשתרש בחצוצרה ונשאר בה, מוביל במקרה הטוב לניתוח חירום לכריתת החצוצרה ובמקרה הרע למותה של האישה שבחצוצרה שלה הוא נמצא.
את לא חייבת לשתף את כל העולם בסוד שלך, אבל הוא לא מביש כלל וכלל. הרי אם היתה לך אופציה היית שמה שלט ניאון ברחם עם חץ ענק שאומר לעובר "כאן אפשר להשתרש". להבדיל אלף אלפי הבדלות - אני שהפסקתי באופן יזום 3 הריונות בשבועות מתקדמים הרבה יותר וכולם בגלל ממצא אפור שמורש באופן ישיר ממני, לא מתביישת בבחירות שלי: לא בבחירה להפסיק את ההריונות, ולא בבחירה להמשיך לנסות למרות סיכויים של 50% הורשה בכל הריון.

לגבי השורה האחרונה שלך, את מייחלת כבר כל כך הרבה זמן למשהו והאין שלך צועק את עצמו ומשמיד את כל הדברים שבהם יש לך.
מצטרפת לכל מי שכתבה שבטוח שאת אינך "כלום ושום דבר", אבל באותו המשפט אני כותבת שאני לגמרי מבינה איך הרחם הריק מאפיל על כל שאר הדברים.

הלוואי שלא תאבדי שוב לעולם, הלוואי שתאהבי את עצמך למרות הקשיים האדירים, הלוואי שתראי את הכוח העצום שלך, הלוואי שהפעם הבאה תגיע במהרה ותביא איתה את התוצאה מיוחלת: ידיים מלאות.

 

Freyja I

New member
תודה רבה, התגובה שלך מעצימה ומרגשת

עברו כשלושה שבועות. מחר יש לי פגישה עם רופא מומחה, כדי לשמוע מה האפשרויות שלי. אשמח מאוד לשמוע על הצלחות לאחר כריתת חצוצרה, כי אני בחרדות שעכשיו יהיה לי הרבה יותר קשה.
תודה על ההבנה והמילים היפות, אתן עוזרות לי מאוד.
 
שמחתי לקרוא את התגובות שכתבת לכולן

ואני מתרשמת שאת מטפלת בעצמך היטב תוך מודעות לקשיים הספציפיים שלך.

מבחינת סיפורי הצלחה, באופן אישי אני מכירה מישהי שההריון הראשון שלה הסתיים בכריתת חצוצרה עקב חוץ רחמי. במקרה שלה היה מדובר בהריון ספונטני והחשש היה שללא החצוצרה, ייקח לה הרבה זמן להיקלט להריון נוסף או שהיא תצטרך לעבור IVF כדי לעקוף את הבעיה.
בפועל ובאופן מאוד מפתיע ומשמח, חודשיים אחרי הניתוח היא נקלטה שוב להריון ספונטני וסיימה אותו בידיים מלאות.

אני בטוחה שבפורום פוריות תמצאי עוד סיפורי הצלחה אחרי כריתת חצוצרה. חלק מהנשים שם עברו כריתה עקב חוץ רחמי, ואחרות עקב נוזל בחצוצרות שמפריע לקליטת הריון.
 
יש הרבה סיפורי הצלחות, הלוואי וגם את תכתבי כאן את שלך

משתתפת בצערך על האבדן, על החששות מהעתיד, ועל משקעי העבר-הווה שנמשך כבר שנתיים.
גם לי יש חברה שעברה חוץ רחמי ומאז ילדה ילד בהריון טבעי ותקין. נדמה לי שגם איןאריות תוכל לספר סיפור הצלחה מסביבתה.
מאחלת לך מכל הלב, שאחרי שתחלימי בגוף ותשובי לנסות (כותבת לך, כי נשמע שאת לחלוטין מכוונת לנסות לכשיותר לך) - מעתה ואילך תדעו רק אושר בעולם הילודה.
 
מעודדת

ההריון הראשון של אחותי היה חוץ רחמי. עובר עם דופק שהשתרש בחצוצרה. היא הגיעה עם כאבים איומים למיון. נתנו מטוטרקס ולא עזר. בסוף הסירו את החצוצרה עם העובר, שכידוע לך אינו בר חיות משהשתרש בכל מקום פרט לרחם. כמו כולן, אני מפצירה בך להתרחק מרגשי האשמה. ולחלק המעודד: היא הרתה בנסיון הראשון מיד אחרי סיום ההריון ההוא, ועברה הריון ארוך ומלא שהניב את האחיין המתוק שלי.
 
למעלה