הפלה לאחר ירידת מים

דפנה 221

New member
הפלה לאחר ירידת מים

הי בנות, לצערי עברתי הפלה לפני כחודשיים. זהו הריון שלישי שלי (ב"ה בבית יש שתי בנות) שני ההריונות החלו עם דימומים מסיביים ופחות לסירוגין עד לאמצע ההריון (נצפו המטומות ברחם). ההריונות הסתיימו במועד ובידיים מלאות. גם הריון זה החל עם דימומים עוד לפני שנצפה דופק. בדיקות במהלך ההריון יצאו תקינות. בשבוע 14 היה לי דימומון שבעקבותיו נסעתי להיבדק. בביה"ח לא מצאו סיבה לדימום ואמרו לי לנוח(חשוב לציין שבתקופה הזו בעלי היה במילואים ועבדתי מאד קשה) פתאום בשבוע 15 באמצע מסיבה משפחתית ירדו לי המים. (יומיים קודם לכן הרגשתי זוועה. בחילות רציניות בלי יכולת להכניס כלום לפה וחולשה ).אך מלבד זה לא היו הרגשות נוספות. התאשפזתי בבית חולים ועברתי גרידה. השיליה נשלחה לפתולוגיה וכן עברתי בדיקות קרישיות. כל הבדיקות יצאו תקינות. ועכשיו לעצתכן אודה- לאחר ההפלה התייעצתי עם הרופא שלי שהוא פרופסור נחשב. אמר שאין לו ספק שההפלה קרתה בעקבות קרע בצוואר הרחם (שנתפר) לאחר הלידה השניה ועוד הוסיף שאינו מבין למה נשלחתי לעבור בדיקות קרישיות. לדעתו אין שום קשר בין הפלה בעקבות ירידת מים לקרישיות יתר.(העובר היה חי..:() והלכתי לשמוע חוות דעת נוספת אצל פרופסור קופרמינץ- הוא אמר שממה ששומע אין אינדיקציה לאי ספיקת צוואר רחם(מכיוון שצוואר הרחם היה סגור וארוך בכל הבדיקות שנעשו לי לאחר ירידת המים) ולכן סביר להניח שזו קרישיות יתר. שלח אותי לבצע בדיקות נוספות ואמר שגם אם הן יצאו תקינות ממליץ שאזריק קלקסן בהריון הבא.
ממש לא יודעת מה לעשות. כל רופא נותן אבחנה מתחום ההתמחות שלו וזזה משאיר אותי מבולבלת וחסרת אונים. מה היתן ממליצות לי לעשות... והאם יש סיפורים דומים בקהל שנכנסו לאחר הפלה מסוג זה להריון שהסתיים בידיים מלאות? תודה למי שהחזיקה מעמד עד פה..יודעת שזה ארוך.. אך היה לי חשוב לפרוק ולקבל עצות..
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


כמה שאלות תחילה:
1. האם את יכולה לכתוב את שמו של הרופא שלך? האם הוא מתמחה בהריון בסיכון? ואם לא- אז מהו תחום התמחותו?
2. האם יש לרופא שלך או לרופא/ה אחר/ת הסבר על העניין הזה של הדימומים וההמטומות ברחם? אני מתכוונת גם להמטומות שהיו בהריונות עם בנותייך. זה הרי לא מקרי. ממה זה נובע? כי זה חזר על עצמו למעשה 3 פעמים. שווה להתייחס לזה ולהבין יותר לעומק את העניין.
3. ההריונות עם בנותייך- באיזה שבוע נולדו? באיזה משקל? סוג לידה?
4. לא הבנתי איך רופא אחד אומר שהיה קרע בצוואר הרחם ואחר אומר שלא היה. האם יש לך באיזשהו מקום תיעוד של המצב הרפואי ובו מתואר צוואר הרחם?
האירי את עיניי- האם יכול להיות מצב שבו יש ירידת מים למרות שצוואר הרחם סגור וארוך? לא הבנתי את זה.

אני עושה איתך כעת סיעור מוחין. לאחר מכן תבוא ההמלצה.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
העתקתי משהו שקשור בירידת מים מוקדמת מהאתר של כללית-

מהן הסיבות לירידת מים מוקדמת טרם המועד?
מניחים שזיהום הוא אחד הגורמים העיקריים לפקיעת מים: הזיהום יכול להיות במי השפיר עצמם או זיהום עולה מהנרתיק ומצוואר הרחם. שכיחות הזיהום היא ביחס הפוך לגיל ההריון.
סיבות אפשריות נוספות:
• פגמים מקומיים בקרומים או קולגן לא תקין
• פגמים אנטומיים כמו מומים מולדים
• אי־ספיקת צוואר הרחם
• ניתוחים קודמים או הפסקות הריון
• מתיחת יתר של הקרומים עקב ריבוי מי שפיר או הריון מרובה עוברים
• גורמים תזונתיים
• עישון
• מומים עובריים
• גיל גבוה של האם



משהו מזה שופך אור? בדקו נושא של זיהום?
האם הספקת לעשות בהריון הזה שקיפות עורפית וסקירה מוקדמת? האם התוצאות היו תקינות?

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
09-7749028
 

דפנה 221

New member
אז ככה

האמת שהייתח בטוחה שיש לי זיהום בגלל שהרגשתי זוועה באותו יום של ירידת המים..אך בדיקות הדם לא הראו אינדיקציה לזיהום...וכן לא הפתלוגיה של השיליה.
איך ניתן לדעת אם היו פגמים בקרומי מי השפיר וכן מהו קלוגן לא תקין?
עשיתי שקיפות עורפית שיצאה תקינה...סקירה לא הספקתי לעשות...
 

דפנה 221

New member
עונה...

תודה רבה על התגובה!!
1. הרופא שלי הוא פרופסור פלדברג. לא בטוחה שמתמחה בהריון בסיכון. אם אני לא טועה תחום ההתמחות שלו זה פריון.
2. גם בעניין זה שאלתי הרבה רופאים וכל אחד אומר משהו אחר. רופא אחד אמר לי שאולי זה בגלל רמה נמוכה של פרוגסטרון. קופרימנץ אומר שזה כנראה בגלל קרישיות יתר.
3. הבת הגדולה נולדה בשבוע 39 במשקל 2500. אך נאמר לי שזה בגלל שהשיליה השתרשה על המחיצה שהייתה לי ברחם(הסרתי אותה בהיסטרוסקופיה ניתוחית). הבת השניה נולדה בשבטע 40 במשקל 2800. נאמר לי שזה משקל תקין אודות לעובדה שאני נמוכה ורזה וכן בעלי אינו גדול.
4. אולי לי הייתי מספיק ברורה..בלידה של הבת השנייה נקרע לי צוואר הרחם במהלך הלידה. בטוח היה קרע. השאלה אם השפיע על ההריון והאם גורם לאי ספיקת צוואר הרחם. וכן, הייתה לי ירידת מים למרות שצוואר הרחם היה סגור וארוך.
תודה על הכל!!!
 

שירהד1

Member
מנהל
מנסה-

ראשית, גם אצלי הילדים נולדו במשקלים דומים לשלך (2.880 ק"ג, 2.780 ק"ג, 2.650 ק"ג), שאלו משקלים אמנם נמוכים מהממוצע, אך תקינים. גם אצלי זה היה קשור לעובדה שאני קטנטונת...

שנית- אני הרי לא רופאה, ואינני מתמצאת בנושא ששאלת לגביו. מה שבטוח זה שאין הסכמה בין הרופאים לגבי הסיבות להמטומות ולגבי הסיבה שגרמה לירידת המים המוקדמת (מה שבטוח זה שלא היה זיהום).
לכן, הדבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו זה לפנות לעוד גורמים רפואיים כדי לנסות ולהבין.
ממליצה לך לפנות לד"ר עופר גונן. הוא רופא שהלכתי אליו להתייעצות בזמנו. הוא רופא פוריות, ולא הייתי זקוקה לו לצורך כך, אך הוא אדם מאוד אנושי ומקצועי, וייתכן שיהיו לו תובנות לגבייך ולגבי ההריון הבא.
רופאה נוספת שאני יכולה לחשוב עליה היא הרופאה שלי, שליוותה אותי בכל ההריונות (וההפלות) וגם ליוותה את ההריון האחרון שהוגדר כהריון בסיכון גבוה.
שמה ד"ר דורית רביד, והיא נפלאה ומקצועית מאוד.
שוב- אני לא יודעת אם שני הרופאים שכתבתי לך מתמצאים ספציפית בנושא שעליו כתבת, אבל כדאי לברר איתם זאת ולקבוע פגישת יעוץ בהתאם.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

דפנה 221

New member
תודה!!

מסכימה איתך. אין ספק שמה שנותר לי לעשות כרגע זה להתייעץ עם עוד רופאים..ומקווה בעז"ה שישפכו אור על הסיבה.
תודה גדולה על הדברים שכתבת. מחמם את הלב האמבטיה וצורת התייחסותך לדברים שכתבתי. ❤
 

nanag8

New member
מזדהה איתך

היי אהובה, חשוב לי לכתוב לך כי עברתי בדיוק את אותו הדבר כמוך.
לפני 3 חודשים ויום עברתי ירידת מים מוקדמת בשבוע 16+3 והעוברית היתה בחיים.
אני יכולה להגיד לך שלפחות מהנסיון האישי שלי, כל הבדיקות יצאו תקינות(קרישיות, היסטרוסקופיה, צילום רחם)
את העוברית ידוע לי שלקחו לפתולוגיה אבל עדיין אין תוצאות.
לי נאמר שוב ושוב ע"י כל רופא שפגשתי שלפעמים זה חוסר מזל, ולפעמים אין סיבה חד משמעית.
אני מטופלת אצל רופא פריון גם(למרות שפריון טפו טפו הוא לא הבעיה שלי.), זה רופא שטיפל בהוריי כי להם היו בעיות פריון, אני יכולה להגיד שהוא רופא מקסים ואני מאוד ממליצה עליו. שמו ד"ר ווליוביץ.
אני מבינה את הכאב שלך מאוד, אנחנו באותה הסירה בכאב הזה, יש משהו חסר אונים בלדעת שהעובר היה חי ומחשבות הרסניות שאולי יכלנו לעשות משהו אחרת- אחרי הרבה יסורים אני אומרת לך בלב שלם שאין דבר שיכולנו לעשות.

המלצתי היא לעשות את כל הבדיקות שנתנו לך כי אין לך מה להפסיד בשום מצב, במקרה הכי טוב הכל יהיה תקין. תשמרי על אופטימיות, תהני מהנסיכות שכבר יש לך ותתחזקי מהן.
מעבר לזה רק אאחל לך ואהיה חוצפנית ואוסיף גם את עצמי- שנזכה להריונות תקינים בידיים מלאות עם תינוק חי ושלם בסופם
 

דפנה 221

New member
היי

כ"כ כואבת בשבילך ואיתך.. אכן חוויה מאד קשה ומטלטלת. אם מתאים לך אשמח אם תשתפי האם זהו הריון ראשון שלך? והאם הרגשת לא טוב בימים שקדמו לירידת המים? אפשר גם בפרטי.
 

nanag8

New member
בשמחה

אין לי בעיה לשתף פה,
זה היה ההריון השני, הריון ראשון נגמר בשבוע 5+2 כי היה חוץ רחמי.
יום לפני ירידת המים מסתבר שהיו לי צירים, יש לי כח סבל דיי מטורף אז הייתי בטוחה שיש לי דלקת בשתן ולא השקעתי מחשבה בללכת לרופא בדחיפות.. ובנוסף גם הייתי בסקירה מוקדמת תקינה,אז דיי התעלמתי מהכאב עד למחרת.
ביום של האובדן המים ירדו לי בהמתנה לרופא במיון, הלכתי רק בגלל הכאבים ולא בגלל ירידת המים.
 
מזדהה

מקווה שאת מתאוששת ומאחלת לך שההריון הבא יסתיים בטוב.
לפני כחודש וחצי, אחרי ירידת מים בסוף שבוע 23, עברתי הפסקת הריון ולידה שקטה בשבוע 24. גם אצלי צוואר הרחם היה ארוך וסגור אחרי ירידת המים וגם אני מנסה מאז להבין אילו בדיקות אני אמורה לבצע ומקבלת חוות דעת סותרות לחלוטין...
הרופאים בבית החולים דיברו על צילום רחם ואמרו שלדעתם בדיקת קרישיות לא רלוונטית למה שקרה. רופאת הנשים שלי אמרה שאולי היסטרוסקופיה אבחנתית זה מספיק ושקרישיות זה לא קשור. היא שלחה אותי לרופאה שמתמחה בהריון בסיכון, והיא החליטה שבכלל אין צורך בצילום רחם או היסטרוסקופיה, ושדווקא בדיקת קרישיות היא מה שצריך כאן.
אני מבינה לחלוטין את התסכול שלך ומאוד מזדהה. יכול להיות שאלך למומחה באופן פרטי, כי בינתיים הזמן עובר בלי שום התקדמות וחבל... אם יהיה לי מידע חדש לחלוק בנוגע לרשימת ההפניות, אעדכן. בגדול, ההעדפה שלי היא לעשות כמה שיותר בדיקות, רק שלא יקרה שוב.
 
למעלה