״וכבר עבר די זמן ...״

secondtime82

New member
״וכבר עבר די זמן ...״

5.2.18 אי שם לפני כמעט 8 חודשים עשיתי בדיקת הריון שהראתה לי שני פסים חזקים. הריון שני, בבית ילד שהיה אז בן שנתיים וחצי. שמחתי, התרגשתי, הלב דפק בחוזקה, אני והאיש התחבקנו באושר ומחשבון ההריון הראה את 5 לפברואר 2018 כתאריך הלידה המשוער. וכמה שעות אחר כך, החלו דימומים. שבועיים של בדיקות וניסיונות להבין מה קורה. בסופו של דבר זה היה חוץ רחמי מסוג מסובך. אשפוז של עוד שבועיים, זריקות ... וכל מה שרציתי היה שהבטא כבר תרד ותתאפס. וזה קרה. אבל אז שמתי לב שאני ממשיכה לספור שבועות. שבכל יום שני אני מציינת עוד שבוע הריון-לא-קיים שחלף. וחברות אמרו לי, בקרוב הספירה תתחלף בספירה חדשה ... אבל בינתיים הזמן עובר. והספירה נמשכת. וספירה חדשה עוד לא התחילה. וכל תינוק שנולד בתקופה זו מזכיר לי באיזה שבוע הייתי אמורה להיות עכשיו. והחודש האחרון, היה כל כך קשה מכל כך הרבה בחינות. ובשיחה עם ידיד טוב אני מזכירה באגביות שבכלל הייתי אמורה להיות בחודש תשיעי עכשיו ... והוא אומר ״תארי לך שהיית צריכה להתמודד עם כל זה בתשיעי ...״. ופתאום מחשבה, אולי דברים באמת קורים בזמן נכון. אולי זה עוד לא היה הזמן. והיום התאריך. האיש שלי מנסה להבין, מחזיק לי את היד כשאני אומרת את זה ומנסה להבין. אבל הוא לא מבין. רק אתן תבינו. ואולי אני צריכה לעבור את התאריך הזה, לשחרר את ההריון הזה. ורק מחכה להתחיל בספירה חדשה.
 

שירהד1

Member
מנהל


מרגש שהאיש שלך מחזיק את ידך ומנסה להבין. זה נפלא. גם הוא עובר דברים. אולי פחות משתף אותך ואת הסביבה, אבל זו התמודדות גם עבורו.
כולי תקוה שאכן אחרי התאריך הזה, תהיי מסוגלת לשחרר את ההריון ההוא.
אני מודה שמעולם לא התעסקתי בלספור את השבועות. אחרת הייתי משתגעת.

קשה לי עם המחשבה שאולי דברים באמת קורים בזמן הנכון. לא מאמינה בזה. בעיניי, זו אמירה שאנשים אומרים לעצמם כדי להתעודד, אבל אותי זה לא עודד, ולא אמרתי לעצמי את המשפט הזה, כי הוא רק מעצבן אותי.
אבל אני זו אני, ואת זו את. אם זה עוזר לך- אז זה מאה אחוז. כל אחת ומה שעוזר לה.

כולי תקווה שאכן, אחרי התאריך המשוער, תוכלי לשחרר את ההריון ההוא, ובעיקר- אני מקווה שאכן תתחיל בקרוב ספירה חדשה ואופטימית
.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
מוכר

גם אני ספרתי, גם אני השוויתי תינוקות לתל"מים שלי. חלק מהתינוקות הם כבר ילדים, חלק נולדו לפני חודש וחצי סביב התל"מ האחרון שלי.
אני חושבת שאני מנסה לומר לך שזה לא "לא שפוי" לספור שבועות של הריון שאיננו, ויכול להיות שאת תמשיכי לספור ולהשוות גם אחרי היום. בעיניי ספירה הזו מעידה על החסר הגדול, על הרצון למלא את הבור שנפער.

אני חושבת שההגדרה ש"אולי דברים באמת קורים בזמן נכון" היא ביטוי שונה למה שאני מרגישה ביחס למזל נאחס שהיקום מעריף עליי בהקשר המיילדותי.
למה הסטטיסטיקה מכה בי שוב ושוב? ככה. פשוט ככה.
ולמרות שגם אני כמו שירה, פחות מתחברת ל"אולי דברים קורים בזמן הנכון וזה לא היה הזמן הנכון", אני חושבת שאולי זה הצד השני של אותו המטבע.

מאחלת לך שהספירה החדשה תתחיל בקרוב, ושהיא תהיה ספירה של שבועות קיימים ואמיתיים.
 
עברו כבר שנים מאז הלידה השקטה שלי

יש לי כבר ילד גדול בבית מהריון אחר ומוצלח. ועדיין אני זוכרת, כל שנה, את היום הולדת שהיה צריך להיות ועדיין אני רואה ילדים שהוא היה אמור להיות בגילם וחושבת עליו. אני גם זוכרת את יום הלידה השקטה, כל שנה. הזיכרון משתנה, הלחץ שונה, הכאב שונה אבל זה קיים.
אני לא יודעת אם דברים קורים בזמן או שיש סתם חוסר מזל שקורה, אבל אני מקווה שיגיע היום שהכאב יהיה יותר נוח
 

שירהד1

Member
מנהל
לקרפיון מעופף-

אני לא מכירה אותך...אבל אם את רוצה לספר את סיפורך- את מוזמנת. פה או בשרשור חדש, ואם לא מתאים לך- אז זה גם מאה אחוז בסדר.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
מבינה אותך :(

אני לא ממש סופרת, צריך הרבה אנרגיה שאין לי כדי לעקוב במדויק, אבל בהחלט חושבת מדי פעם על באיזה שלב בערך הייתי כבר אמורה להיות.
בעיקר זה העסיק אותי בהריון השלישי, שהיה האמצעי והכי טראומתי מבין שלושת האובדנים שלי. אולי כי הוא היה הטראומתי, הארוך והקשה ביותר, אולי כי אסור היה לי להכנס אחריו להריון במשך חצי שנה, כך שלא היה לי הריון חדש להיות בו או לצפות לו.
עם זאת, אחרי שעבר התל"מ המשוער שלו, משהו בי נרגע והשתחרר. כאילו הצלחתי באמת להפרד ממנו רק כשהתאריך חלף ולא הייתי אמורה להיות בהריון כבר.

מקווה בשבילך שתתחילי בקרוב לספור 40 שבועות שמחים.
 
למעלה