מי מכירה את ההמטולוגים האלה

מי מכירה את ההמטולוגים האלה

אני לא מצליחה למצוא המלצה ברורה על המטולוג שעוסק בילודה/הפלות
ואולי כל המטולוג טוב ומנוסה יכיר (גם) את התחום הזה?
ובכל מקרה, האם מישהי מכירה את אחד השמות הבאים -
פרופ' דוד ורון
פרופ' ברלינר - לא הבנתי אם הוא עוסק גם בנושא ילודה והפלות, אז שוב חוזרת השאלה אם צריך בתוך המטולוגיה להתמחות בזה ספציפית
ד"ר חוסאם גוטי - שהבנתי שבהיבט האנושיות הוא מצטיין אבל לא בטוהה שהוא מספיק מנוסה בשביל לדעת מה אני צריכה לבדוק, אבל אולי יש סט די קבוע וזה לא ככ משנה מי נותן את ההפניה העיקר שהוא נותן... כלומר האם יש פה משהו קולוסאלי שאפשר לפספס?
תודה רבה.
 

אליסקה

New member
לא מכירה את אלה

אבל יש את פרופ׳ דורית בליקשטיין מבי״ח רמב״ם שהיא המטו-גינקולוגית ומבינה מאוד בענייני קרישיות. מעבר לזה, היא מאוד מאוד מסבירנית ונחמדה וידענית (עשתה רושם שמעודכנת בכל המחקרים העדכניים). אולי תנסי אותה? באופן פרטי היא מקבלת בביתה שברמת השרון, אבל אני יודעת שהיא עובדת ברמב״ם, אם את מהצפון.
 
את צריכה המטולוג מומחה לקרישיות

(ממש לא כל המטולוג). אני מפנה אותך (גם) לפורום פוריות, ומקווה כל כך שהמסע שלך יסתיים בידיים מלאות.
 
לא מניסיון אישי - שמעתי דברים טובים על ד״ר חוסאם גוטי

(בהקשר העצוב הזה)
 
תודה. הבנתי שהוא מן כוכב עולה כזה

לפעמים עדיף את הצעירים שעוד לא חושבים שהם יודעים הכל... נראה למי יהיה תור קודם, אליו או לברלינר. באופן הזוי אני מקווה שזה בעיה של קרישיות, אז לפחות יש מה לעשות... בעוד שעם נושא הגיל זה רק יהיה גרוע יותר.
 
עונה

כמו שאמרו לפני, את צריכה המטולוג מומחה לקרישיות. איכשהו ההרגשה שלי היא שלמרות שקרישיות היא עניין המטולוגי, בעיקר רופאי ההריון בסיכון מתעסקים בו. (אם זה מוצדק או לא, אני לא יודעת).
כמו שיש הבדלים בגישה בין רופאים שונים, אפילו בין מנהלי מחלקות ופרופסורים ידועים שיתנו לך מינונים שונים של קלקסן (או בכלל לא), גם יש הבדלים בגישה בין ההמטולוגים השונים שיאשרו מינונים שונים.
ספציפית לגבי שמות:
פרופ' ברלינר - רופא המשפחה שלי טוען שהוא הקרישולוג הכי טוב בארץ. חוץ מזה נדמה לי שהוא גם ההמטולוג המחוזי של מכבי, כלומר זה שמאשר בקשות לביצוע בדיקות קרישיות שמבוקשות ע"י רופאים שאינם בעלי אישור אוטומטי לכך (הבדיקות האלה יקרות מאד לקופת החולים ולכן רופא משפחה למשל יכול רק לבקש אישור). הוא אישר לי, בהתאם להיסטוריה שלי, קלקסן במינון גבוה מאד שרופא הריון בסיכון רשם לי.
קיבלתי גם המלצה חמה על פרופ' גילי קנת ממישהי עם קרישיות שהעבירה בפיקוחה את ההריון שלה.

מעבר לכך, אחרי ההפלה האחרונה שלי הרופאה המליצה לי לחזור על בדיקות הקרישיות כי עברה שנה מאז שעשיתי אותן כי ישנן בדיקות, כמו APLA שהתוצאות אליהן יכולות להשתנות.
 
תודה רבה על הפירוט. זה מאוד עוזר

האחות בקופה אמרה לי גם על ברלינר... אנסה אצלו. תודה רבה לך.
 
בשמחה!

אם זה רק לצורך הפניה לבדיקות אז אני מניחה שזה לא ממש משנה איזה המטולוג.. לצורך ייעוץ אז בהחלט כדאי אחד מוצלח.
 
למעלה