הטוב הרע והלא נודע - סיכום היסטרוסקופיה אבחנתית

הטוב הרע והלא נודע - סיכום היסטרוסקופיה אבחנתית

הטוב

לא כאב לי. היתה תחושת אי נוחות זמנית במהלך הבדיקה, היתה אי נוחות ומלאות בבטן במהלך הנסיעה הארוכה הביתה, אבל לא כאב לי. אני חושבת שאחת הסיבות לכך שלא כאב לי היא אפקט העז: כל הזמן התכוננתי לחוויית הספקולום המפוקפקת, ובסוף הוא בכלל לא השתמש בספקולום. מרוב הפתעה ושמחה על כך שלא היה ספקולום, החוויה הפיזית היתה טובה יחסית.

הרע

בהתחשב בכמות ומשך הדימום בוסתות שמאז הגרידה, לא הופתעתי לגלות שיש הידבקויות. חלק היו בכניסה לרחם והוא הפריד אותן, אבל יש נוספות שכדי לטפל בהן צריך היסטרו ניתוחית.

הלא נודע

אין לי מושג אצל מי אני רוצה לעשות את הניתוחית. יש לי 2 אפשרויות: הרופא שלי או דר' גולדשמיט שאצלו עשיתי אתמול את האבחנתית.
יש לי "בעד" ו"נגד" עבור כל אחד מהם ואני רוצה להחליט עוד היום כדי להתקדם בתיאום התור.
אם יש לכן תובנות ורעיונות במי לבחור ולמה, אשמח שתשתפו אותי.
 
קודם כל, שמחה שלא כאב


מבאס שאכן מצאו ממצאים (אם כי, כמו שאת אומרת, לא מאד מפתיע).
לדעתי את זו שיודעת הכי טוב, היות ואת הרופא שלך את מכירה גם ויש לך כבר השוואה בין שניהם.
אני אישית חויתי את גולדשמיט כענייני, קצר, נעים סה"כ (אם כי לא מאד נחמד וסבלני, אני אוהבת לשאול הרבה שאלות ולדעת ה-כ-ל והוא היה מעט ענייני לטעמי, אבל לפחות ענה ולא התעצבן, שזה כבר לא מעט יחסית לרוב הרופאים שהכרתי).
החוויה שלי אצלו היתה טובה, בעיקר כי התוצאה היתה טובה וכי סה"כ עבר בסדר.
היות ואת מתלבטת בין שניהם, הייתי מתייחסת גם לנסיונו של שלך בניתוחיות, למי את מתחברת יותר ומרגישה אצלו בטוחה יותר ונעים יותר ומי זמין יותר במידת הצורך וכמובן גם לנוחות הפיזית (אם כל שאר המשתנים קרובים יחסית ולא שוברית שוויון) של קרבה וכו.
אם עדיין שניהם קרובים בהשוואה, הייתי בוחרת לפי תור פנוי, עלות ומשתנים ממש טכניים שנשארו..
 
אכן קצר וענייני

וזה לא מפתיע בהתחשב בכך שהתורים לאבחנתיות הם כל 10 דקות.
הוא אמנם מתקתק הכל מאוד ביעילות, אבל ב-10 דקות אין ממש זמן לשאלות.

גם אני כמוך אוהבת לשאול ולדעת הכל, ועם הרופא שלי יש לי התנהלות הרבה יותר נינוחה, הוא מאפשר לי לשאול גם על דברים שלא רלוונטיים לאותה הפגישה (למשל בשבוע 7 שאלתי אותו מלא שאלות בנוגע לאפשרות של גרידה יזומה במקרה של צ'יפ לא תקין), ובאמת אכפת לו ממני באופן אישי.

היתרון העיקרי של גולדשמיט על פני הרופא שלי, זה שככל הנראה יש לו יותר נסיון בהפרדת הידבקויות. אני בטוחה שגם הרופא שלי טיפל בהרבה הידבקויות, אבל אני חושבת שלא באותה הכמות כמו גולדשמיט.
את הנושא הכספי אני שמה בצד כרגע, כי לא ברור מה הביטוח הפרטי יכסה.
בכל שאר הפרמטרים הרופא שלי עדיף מבחינתי: קרבה פיזית (כביכול זניח, אבל מאוד משמעותי כשצריך סידור לילדה לערב שלם), בי"ח לעומת מרכז רפואי, פתיחות לשאלות ולמעורבות שלי בהחלטות (למשל אני רוצה להעלות את האפשרות שאקח פרוגינובה אחרי הניתוחית), גמישות במועד התור לניתוחית.

תוך כדי כתיבת ההודעה, הבנתי שכשאני מזקקת את השאלה, אני בעצם מגיעה להתלבטות האם הנסיון הרב של גולדשמיט, מצדיק התפשרות בכל שאר הפרמטרים.
התלבטות משנה היא האם אעשה אבחנתית בחודש העוקב, ואם אכן אעשה - אצל מי לעשות אותה.
 
אולי זה יעזור טיפה אם אוסיף

גולדשמיט עושה את הניתוחיות בבוקר / צהריים ואחרי התאוששות קצרה משתחררים. עד אחה"צ או ערב כבר תהיי בבית, אז לא צריך סידור לילדה מהבחינה הזו (כן צריך אבל עזרה כי תהיי במנוחה ובלי מאמץ...).
הוא גם נתן לי פרוגינובה אחרי הניתוחית באופן אוטומטי ובלי שביקשתי.
אני גם התכוונתי לבקש (והכנתי כבר את הטיעונים שלי) והוא הכין לי לבד מרשם עוד לפני שבכלל אמרתי משהו והסביר שזה ימנע הידבקויות שוב.
מרכז נרא הוא אכן מרכז רפואי בלבד ולא בית חולים, אבל לפרוצדורה באשפוז יום זה מספק לחלוטין (מבאס רק שהכל ישן שם קצת, אבל חדר הניתוח עצמו וחדר ההתאוששות הם סבירים לחלוטין, זה בעיקר המסדרונות שמבאסים).

אני גם שמה נסיון ספציפי בפרוצדורה במקום הראשון (גם מעל יחס אנושי אגב, כל עוד זה לא רופא גועלי ופוגעני) כי התוצאה היא החשובה לי ביותר.

אולי לעשות אצל גולדשמיט ניתוחית ואז את האבחנתית (אם אכן תעשי שוב, אני שאלתי והוא אמר שאין סיבה לעשות והוא לא ממליץ אוטומטית, רק אם עדיין יהיה קושי להרות לפחות 3 חודשים) אצל הרופא שלך (זה פחות דורש מיומנות מיוחדת גם... מרגיש לך נכון ?
 
שריינתי אל גולדשמיט בכל מקרה

ביקשו שאגיע ב15:00, כאשר ההיסטרו ב-16:00.
מהנסיון שלי לוקח לי לפחות שעה וחצי להתעורר ברמה שמאפשרת נסיעה, לרוב יותר, לפעמים הרבה יותר.
נניח שאנחנו יוצאים מרמת גן ב17:30 (במקרה הכי טוב, גם אם לא ממש ריאלי), אנחנו נתקעים בכל פקק אפשרי בדרך חזרה לחיפה, ויוצא שאנחנו מגיעים הביתה רגע לפני שהיא נכנסת למיטה.

התוצאה אכן הכי חשובה מבחינתי, אבל לא הרופא הזה ולא הרופא הזה יכולים להתחייב על הצלחה. וגם אם ההידבקויות יופרדו בהצלחה, זה לא מבטיח שיהיה הריון.
מצד אחד אני מרגישה שההתלבטות מיותרת ושאני "חושבת" את העניין יותר מדי. מצד שני, עוד 3 חודשים אהיה בת 41, אין לי זמן לבזבז על נסיונות.
 

שירהד1

Member
מנהל
תודה על העדכון


אני חושבת שאכן ההתלבטות היתה קיימת, וזה טבעי, אבל שבסך הכל, ההכרעה כאן היא בין שתי אופציות של רופאים טובים.
ההתערבויות הפולשניות הללו קשות לנפש. מחזקת את ידייך.

שיעבור בקלות!
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 


מקווה שהעובדה שמצאו את הבעיה, ושיש לה טיפול, מקלה. כל הכבוד לך שהלכת להבדק!
שמחה שלא כאב

אין לי תובנות בקשר לרופא.. זאת בכל מקרה נשמעת מהצד כמו בחירה בין טוב לטוב
 
למעלה