אשמח להתייעצות- הפלות חוזרות

בונה 365

New member
אשמח להתייעצות- הפלות חוזרות


שלום לכולן,
כבר הרבה זמן אני מחפשת מקום שאפשר להתייעץ בו עם עוד נשים במצבי ונראה לי שהגעתי למקום הנכון... אני מרגישה שלנשים שעוברות טיפולי פוריות יש יחסית הרבה מקום להתייעצות וקבלת תמיכה אבל הפלות חוזרות זה נושא הרבה פחות מדובר וידוע.
אז אציג קצת את עצמי ואת ההיסטוריה המיילדותית שלי.
אני בת 30, נשואה ואמא ל3 בנים מקסימים בני 9, 6 ו4. כמהה מאוד לעוד ילד.. התחתנתי צעירה ככה שיחסית לגילי הספקתי די הרבה- לטוב ולרע... כיום עומדת על 9 הריונות, מהם 6 הפלות מכל מיני "סוגים". ההפלה האחרונה הסתיימה בגרידה לפני 3 ימים. למזלי הטוב נכנסת להריונות בספוטניות ודי במהירות.
נעשה קצת סדר:
הריון ראשון- (לפני 10 שנים) בעקבות שקיפות עורפית גבוהה עשינו סיסי שיליה והתגלה תסמונת טרנר. הפלה יזומה בשבוע 14. זה היה הריון ראשון וכמובן שלקחנו את זה מאוד קשה אבל כל הרופאים הסבירו שמדובר ב"תקלה" נקודתית ואין סיבה שתחזור. היום אנחנו מבינים שכנראה טעו במקרה שלנו אבל טוב שלא ידענו את זה אז...
הריון שני- בן בריא, תודה לאל!
הריון שלישי- בן בריא, תודה לאל!
הריון רביעי- עובר שהתפתח קצת לאט אבל בשבוע 8 ראינו דופק וחשבנו שפשוט היה ביוץ מאוחר. שבוע 9 דימום ובמיון התגלה שפסק הדופק. גרידה. הרופאים אמרו שכנראה שאין קשר להפלה הראשונה ושזה חלק מ"הסטטיסטיקה" (כבר פיתחתי אלרגיה למילה הזאת)
הריון חמישי- מתחיל טוב, רואים דופק בזמן. שבוע 8 דימום מאוד חזק, רצים למיון ושם רואים דופק ואומרים שיש המטומה גדולה וזו "הפלה מאיימת"- 50% סיכוי שישרוד. נחה מספר ימים והדימום מתחיל להרגע. ההמטומה נספגה סביב שבוע 16 והזהירו אותי שהיא עוד עלולה לגרום ללילדה מוקדמת ואכן כך היה. שבוע 33 ירידת מים, שבוע 34 ילדתי בן קטן ומקסים. ב"ה גדל והתפתח מצוין.
לאחר שנתיים כשהתחלנו לחשוב על הריון נוסף הרופאה שלי המליצה לעשות ברור קרישיות ראשוני בגלל ההפלה והלידה המוקדמת שהיו ברצף. התוצאות שהגיעו היו תקינות ונכנסתי להריון.
הריון 6- ממש כשגיליתי אותו הסתבר שדווקא תוצאה אחת לא היתה תקינה- ANA חיובי. עשינו יעוץ זריז אצל המטולוג והוחלט להתחיל עם קלקסן במינון נמוך ובנתיים להשלים את הברור. בשבוע 9 הגעתי לביקורת ושם לא נצפה דופק. עברתי גרידה. לאחריה הגיעו התוצאות של הברור קרישיות המקיף- הכל תקין. החלטנו לחזור שוב על הANA ויצא תקין פעמיים. מחליטים לנסות שוב.
הריון 7- שבוע 6 דימומים חזקים, הולכים למיון- הפלה שלמה, כל השק יצא. אומרים לי לעקוב אחרי הבטא ובמקביל מתחילה ברור מקיף במרפאה להפלות חוזרות בסורוקה- שם אני מטופלת עד היום. כל הבדיקות חוזרות תקינות אבל במקביל הבטא מסרבת להתאפס. אחרי 4 חודשים של בטא שיורדת באיטיות רבה ואחרי ממצא חשוד באולטרסאונד מחליטים לעשות היסטרוסקופיה ניתוחית. בהיסטו' מוציאים איזשהו ממצא לא גדול ובביופסיה חוזרים עם תשובה שמדובר בשאריות של חומר הריוני. בהתייעצות עם המרפאה להפלות חוזרות מחליטים לנסות שוב והפעם עם תמיכה הורמונלית של פרוגסטרון, לא בגלל שראו משהו בבדיקות, סתם מנסים "לא יועיל, לא יזיק".
הריון 8- די מהר מתחילים דימומים, מעקב אולטרסאונד כל שבוע, העובר גדל באיטיות רבה ולא נצפה דופק. שבוע 9 (כשהעובר בשבוע 7) שק ההריון כבר מקבל צורה לא תקינה וגם שק החלמון נראה לא תקין. הולכים לגרידה כשהפעם אני שומעת במקרה מחברה שיש אפשרות של בדיקה גנטית של העובר בתל השומר. מחליטים ללכת על זה ומעבירים את החומר הריוני לשם. אחרי שבועיים מקבלים תשובה- עובר לא תקין, טריפלואידי. משמע- במקום שתי מערכות של כרומוזומים, יש לו 3. עובר כזה לא יכול לחיות בכלל ולרוב באמת מפסיק להתפתח בשבועות הראשונים. הולכים לייעוץ גנטי שם מוסבר לנו שמדובר בבעיה גנטית אך לא תושתית ולא אמורה לחזור על עצמה. לאור ההיסטוריה שלנו מבינים שכנראה לאחד מאיתנו יש בעיה בחלוקת התאים של החומר הגנטי וכך נוצרים עוברים לא תקינים. אי אפשר לדעת מה אחוזי הזרע/ביציות תקין וכמה לא תקין, אבל עצם זה שיש לנו ילדים בריאים מוכיח שיש גם תאים תקינים וצריך להמשיך לנסות. הזכירו גם את אופציית הPGS אך אמרו שהם לא ממליצים לנו כרגע כי מדובר בהליך מסובך, יקר מאוד (כל סבב כמה עשרות אלפי שקלים ואין שום מימון של הקופה) ושאחוזי ההצלחה שלו נמוכים. דבר נוסף זה שאין היום מספיק ילדים בעולם שנולדו מהטכנולוגיה הזו ושבגרו ואפשר לדעת בוודאות שהם בריאים ופוריים בעצמם. בקיצור ממש לא עושה חשק. הוחלט לנסות שוב ולקוות לטוב.
הריון 9- שוב דימומים בשלב מוקדם, אולטרסאונד כל שבוע. עובר שגדל לאט אבל כן עם דופק משבוע 6. לצערנו הרב גם זה נגמר בשבוע 8 עם עובר ללא דופק שמתאים לשבוע 7. שוב שלחנו לתל השומר בתקווה שיצליחו גם הפעם לבדוק אותו.
לסיכום-
9 הריונות
3 ילדים מתוקים
6 הפלות, 4 רצופות- מתוך כל ה6 הפלות אנחנו יודעים ששני עוברים לא היו תקינים מבחינה כרומוזומלית. על 3 לא יודעים אבל היות ושאר המדדים אצלי תקינים (קרישיות, מחלות אוטואומניות, בלוטת תריס, תפקוד הורמונלי, מבנה רחם תקין וקריוטיפ תקין לי ולבעלי) מניחים שכנראה גם הם לא היו תקינים ולכן היו הפלות. על האחרון אני מקווה שעוד נדע.

אשמח מאוד לתובנות מכל סוג!

אנחנו קצת מיואשים אבל לא מוכנים להרים ידיים...

תודה רבה!
 
לא כל כך מבינה בזה..

אבל עשיתם בירור גנטי מקיף?
נשמע שכן יש פה משהו גנטי.
ממליצה מאוד על פרופסור שוחט.
 

בונה 365

New member
עשינו בדיקת קריוטיפ לשנינו

הבעיות שהיו לעוברים שנבדקו הם על רקע גנטי ולא תורשתי, כך שאמרו לנו שאין טעם בבדיקות גנטיות נוספות, זאת תקלה "אקראית" לכאורה. אני כותבת לכאורה כי בפועל זה ממשיך לקרות פעם אחרי פעם...
 
ממליצה לעשות ברור במכון גנטי נוסף

לא התנסיתי אישית עם המכון בסורוקה ולא מכירה אותם מקצועית ויתכן מאד שהם צודקים באבחון שלהם ועדיין - העובדה שיש בעוברים בעיה גנטית שלכאורה קורית לראשונה כמוטאציה ראשונית (כי לא מצאו נשאות אצלכם) מחד, אך מאידך זה חוזר כבר בכמה עוברים אצלכם, מעלה שאלה האם אכן לא מדובר בכל זאת במשהו תורשתי שהתפספס וניתן עדיין לאבחן ולעזור לכם.
משתפת שאצל בן זוגי התפספסה אבחנה בדיוק כך ולהריון הראשון הגענו בידיעה שאין בעיה תורשתית, רק כדי לגלות במהלכו שאכן יש חשש להיסטוריה משפחתית.
ההריון הראשון הסתיים אצלנו מסיבות אחרות אבל בן זוגי אובחן לא רק כנשא, אלא כחולה במחלה תורשתית דומיננטית (אחוזי העברה של 50%) עם כל ההשלכות של זה.
 

בונה 365

New member
מנסה להבין

ממה שאמרו לנו הדברים שמצאו אצל העוברים הם לא תורשתיים בכל מקרה ויכולים לנבוע רק מטרנסלוקציה שזה נשלל בבדיקות קריוטיפ שעשינו.
את מתכוונת למשהו אחר?
 
נשמע כל כך קשה


קודם כל - חיבוק גדול! זה נשמע כל כך מתיש וקשה

אין לי הרבה ידע רפואי וגם לא הרבה עצות, אבל רק משהו לגבי המחלקה הגנטית של בי"ח שיבא - העובר שלי גם נמסר לשם לבירור גנטי לאחרונה. הסתבר לי אחרי שחקרתי את הפקידות שם שיש להם את הצ'יפ של הבירור הרגיל ויש צ'יפ מורחב, ברזולוציה גבוהה יותר לפי מה שהוסבר לי, שהם מבצעים בתשלום נוסף (עוד 2500 ש"ח). אין לי מושג אם במקרה שלכם מומלץ לבצע את הצ'יפ המורחב, כי הבעיות הכרומוזומליות של ההריונות הקודמים שלך אני חושבת (אם כי כאמור, אין לי באמת מושג) ניתן היה לאתר בצ'יפ ה"רגיל" שהם מציעים. בכל מקרה, רציתי להביא לידיעתך כדי שתוכלי לעשות את השיקולים שלך.
את יכולה להסתכל בשירשור הזה שמדבר על כך: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/98/182651083/משפחה/אובדן_הריון_תמיכה
&nbsp
 

אמאלוסי

New member


הי, יקרה !
מצטערת על כל מה שעברת ושולחת לך חיבוק.
ברוך ה' שיש ילדים בבית, אבל זה לא מונע כאב ושברון לב על הפלות, במיוחד כשהן רבות וברצף.
זה נשמע שעברת בירור מקיף ואיכותי. אתם אצל בשירי בסורוקה, כן ? הוא נחשב לטוב. מה שלא ראיתי שעשית זה שני דברים : בדיקת זרע לבעלך (בקופת חולים ואם יש נתונים גבוליים/בעייתיים - אז גם אצל ברטוב) ותרבית וגינלית ל-STD. ואם יש בעיה בזרע - לשקול מיון זרע ע"י ברטוב.
גינקולוגים סקפטיים לגבי ברטוב, וזה גם לא זול (אבל ברור שהרבה יותר זול מ- PGS).
אספר לך סיפור שלי, שיכול להיות קצת דומה לשלך : ילדה ראשונה עם תסמונת דאון, אחריה ילד רגיל, אחריו שלוש הפלות רצופות בשבועות 9-11, בכולם נראה דופק, שפסק אחר כך. קריוטיפ של עוברים לא נבדק, שלנו - תקין. על פניו - עובדה שכרומוזומים נדבקים ויתכן ובשלושת העוברים נדבקו גם. אחרי שלוש הפלות ובדיקת זרע שהתגלתה לא תקינה מבחינה מורפולוגית, השתמשנו בזרע קפוא (שהיה לנו מסיבות רפואיות) והשגנו הריון תקין. אם לא היה לנו זרע קפוא, היינו הולכים למיון ברטוב.
אם יש לך שאלות - תשאלי, אנסה לענות.
שיהיה המון בהצלחה ובשורות טובות בקרוב !
 

בונה 365

New member
תודה רבה! שתי שאלות

1. מה זה תרבית ווגינלית לSTD?
2. לא כ"כ הצלחתי להבין איך עזר לכם הזרע שהיה בהקפאה, הוא כן היה תקין? לפי מה שאמרו לנו אם יש בעיה בזרע של תקינות כרומוזומלית זה לא משהו שבא והולך, ואנחנו גם יודעים שהיה לנו עובר חולה לפני 10 שנים.
דבר נוסף, לפי מה שאני מבינה אם עושים מיון ברטוב זה במקביל לivf ואז לא בטוח שזה יוצא יותר זול מpgs כי בכל מקרה כל התהליך על חשבוננו.. ולא בטוח שהבדיקה של העוברים יותר זולה מהמיון, לא? יש לך מושג אם אפשר לעשות מיון ברטוב ואז הזרעה?
תודה רבה!
 

אמאלוסי

New member
מנסה

הי !
1-בדיקת משטח רגילה (כמו שבסוף הריון עושים להמצאות GBS), רק שמחפשים כלמידיות וכדומה. אצלי ואצל בעלי מצאו סוג של חיידק, לקחנו אנטיביוטיקה שנינו ונבדקו לראות שהתפטרנו ממנו. אני לא יודעת האם היה לו תפקיד בהפלות, אבל עדיף לברר ולטפל, במיוחד שזה מאוד פשוט.
2 - זרע בהקפאה היה מלפני עשור וכן היה תקין. אני כן חושבת שזרע "מתקלקל" עם השנים. גיל/עישון/נטילת תרופות/לחץ. אני לא רופאה, זה מה שהבנתי מקריאה באינטרנט ומחיים שלנו.
מיון ברטוב, אם אני מבינה נכון, יכול להיות גם עם הזרעה , לאו דווקא IVF. צריך להתיעץ עם רופא שמאימין במיון (למשל, דר' ברקוביץ).
את מתכוונת ש IVF יהיה על חשבונכם, כי זה טיפול לילד רביעי ומדינה לא משתתפת ? צריך לבדוק בקופח. יתכן, שעם ביטוח משלים כן יש השתתפות. וכמובן, אם יש ביטוח פרטי...
 

נטעים 90

New member
קראתי בעיון

אמנם היו לי פחות הפלות ואין לי ילדים אבל אני כותבת לך מה שאמרו לי מספר רופאים איתם התייעצתי . העוברים לא שורדים כפי הנראה ב99% על רקע פגמים כרומוזומלים. לזה אין פתרון ! למעט לנסות שוב ושוב ושוב -אגיד יותר מזה- תרומת ביצית יכולה להועיל. לצערי , כי אני סובלת מאותו דבר- אין דבר לעשות חוץ מלנסות ולקוות למזל טוב .
 

בונה 365

New member
למה דווקא ביצית?

אמרו לנו שהסיכוי שהבעיה בביציות או בזרע זהה.
ועקרונית יש מה לעשות- pgs אבל זה תהליך מאוד שנוי במחלוקת ועם לא מספיק הוכחה על הצלחות
 

נטעים 90

New member
מכיוון שאין מחלה תורשתית גנטית לא כולם ימליצו על pgs או pgd

ולרב הבעיה היא בביצית .. ולזה אין פתרון מוכח מדעית / רפואית .
 
אפשר לשאול לגבי PGS?

אני עם הפלות חוזרות שנובעות לדעתי מגילי המבוגר, וחשבתי שPGS יכולה להיות דרך טובה לבחור את העוברים המוצלחים ולהמנע מכאב לב. אין שום דרך לקבל לזה מימון מהקופה?
 

נטעים 90

New member
אף רופא שעימו התייעצתי לא המליץ על זה -הבנתי שזה מורכב

ולא מומלץ בכל פה ולכן אני לא יודעת . מה המליץ הרופא שלך ? זה פשוט נורא נורא כואב שלבעיה שלנו אין פתרון חד משמעי .
 
למעלה