הפלות חוזרות

nela11

New member
הפלות חוזרות

היי
כבר כמה חודשים אני נכנסת ויוצאת מהפורום, קוראת ומנסה למצוא נחמה ומידע רלוונטי, אבל הבנתי שכדאי לשתף את הסיפור שלי. ראיתי פה סיפורים דומים, אך יש הבדל מהותי- בכל סיפור כזה יש כבר ילד בבית. אני לא זכיתי. אני בת 35, וכבר 4 שנים מנסה להביא ילד לעולם. נכנסתי להריון ראשון לאחר שנה של נסיונות, אך הוא הסתיים בשבוע 5.5 בהפלה ספונטנית. לאחר מכן ניסינו עוד חצי שנה, לא הצלחנו ופנינו לטיפולים. נכנסתי להריון בסבב השלישי (עם איקאקלומין ואוביטרל), אך הסתיים בשבוע 8 -שק הריון ריק. בשלב זה החלפנו רופא, ביצענו בירור מקיף- בדיקות זרע, קרישיות, קריוטיפ, הצמתה, צילום רחם- והכל תקין. לאחר עוד שלושה חודשים של טיפולים עם איקאקלומין ללא הצלחה עברנו לפיורגון, ולאחר חודשיים נכנסתי להריון שלישי, שהתברר כהריון מולארי- מולה שלמה. זה קרה בינואר, עד אוגוסט הייתי במעקב בטא, הכל הסתיים בשלום וחזרנו לטיפולים. על הסיבוב הראשון נכנסתי להריון רביעי. מהיום של הביוץ עד בדיקת דופק קיבלתי תמיכה עם פרגניל ואוטרוגסטן, וזכינו לראות את הלב הפועם של העובר שלנו בשבוע 6. שבועיים אחרי זה החלטתי לגשת למוקד נשים ולבדוק באולטראסאונד אם הכל בסדר.... והשמיים נפלו עליי בפעם הרביעית. אין דופק. העובר מתאים לשבוע 6... עבר כבר חודש מאז ועדיין אין לי אוויר כשאני חושבת על הרגע הזה. איך רציתי שהאדמה תבלע אותי פשוט וזהו... איך רציתי שגם הדופק שלי יפסיק ולא אצטרך לעבור שוב את הסיוט הזה... לא אצטרך להביט בעיניים הכואבות של בעלי... לא אצטרך לבשר לאמא שלי שגם הפעם זה לא יקרה. מכיוון שרציתי להימנע מפגיעה ברחם (הרירית שלי גם ככה לא להיט), בחרתי בציטוטק, מה שהתברר כטעות, כי עכשיו יש לי שארית של שילייה ברחם, ואני מחכה להיסטרוסקופיה ניתוחית בשביל סוף סוף לסיים עם זה.
יקרות שלי, אני אשמח לכל תובנה מצדכן, כי לי כבר אזלו הכוחות, וגם התקווה. אני לא בטוחה אפילו אם כדאי להתחיל עם כל זה שוב. כל דבר שתגידו יעזור. תודה, סליחה על פוסט ארוך מדי.
 
מחשבות

איזו דרך ארוכה וכואבת. אני מצטערת כלכך על הסבל הרב שלך ושלכם. הפלה בשבוע 5.5 שק הריון ריק בשבוע 8 הפסקת דופק בשבוע 6 כל אלה, סביר להניח, התרחשו עקב אי תקינות כרומוזומאלית של העובר. למיטב הבנתי, המולה היא סיפור שונה. כ- 30% מן ההריונות לא יעברו את השליש הראשון ויסתיימו בהפלה, אם אין בעיה מבנית ברחם (שאני מבינה ששללו - האם ביצעת היסטרו אבחנתית? רצוי אצל גולדשמיט ), לרוב זה אכן בשל אי תקינות כרומוזומאלית ומנגנון הברירה הטבעי של הגוף שמופעל. זה כמובן לא אמור לנחם אותך, רק להזכיר לך שלרוב דופק לא נודם סתם כך. הפוסט שלך לא ארוך מדי, ואת מוזמנת לבוא אלינו ולכתוב מה שאת רוצה, כמה שאת רוצה. אנחנו נקרא ונכתוב לך בחזרה. תמיד. לגבי ההמשך - הדרך לילד עוברת (לרוב )דרך הריון. כמובן שיש גם אפשרויות נוספות, אבל לא נשמע שאת שם. ובהינתן שאת רוצה מאד להיות אמא - זו דרכך. מפחידה, מסוכנת, נטולת וודאות והבטחות. הלוואי שההריון הבא שלך יהפוך אותך לאמא!
 

nela11

New member
תודה על התמיכה

השאלה אם יש משהו שלא חשבתי עליו- התייעצות, פרוטוקולים מסוימים לטיפול, כד'
 

נטעים 90

New member
כמוני כמוך . מבינה כל כך לליבך -אבל קיבלתי חיזוק מאחת הנשים

היא הצליחה ללדת ילד למרות הפלות חוזרות שהיו על רקע של פגם כרומוזומלי כך שיש תקווה ...
 

nela11

New member
תודה


 
nela11 יקרה


כל כך כל כך קשה לעבור את כל מה שאת עוברת
אני מצטערת מאד לשמוע, ומאחלת מכל הלב שההריון הבא יהיה תקין וסופו יהיה אושר גדול


לגבי הבדיקות לקרישיות יתר - לאיזה מהן הפנו אותך? מתי עשית בפעם האחרונה?
הנה מה שהבנתי ממה שאמר לי פרופ' מומחה בהפלות חוזרות (לא קופרמינץ): קודם כל, עוד לא ידוע למדע כיצד לבדוק את כל הגורמים האפשריים לקרישיות יתר. מתוך מה שכן ידוע, סט הבדיקות המלא עולה עשרות אלפי שקלים ולכן קופות החולים לעולם לא מאשרות אותו במלואו. הן מאשרות רק חלק מתוכו. על כן, גם אם בדיקות הקרישיות שבדקת יצאו תקינות, זה לא אומר שאין קרישיות יתר. לכן במקרים של הפלות חוזרות כאשר לא ידועה הסיבה, ועל אף שתוצאות הקרישיות שנבדקו תקינות, ישנם רופאים הממליצים על מדללי דם ובחלק מהמקרים זה אכן מוביל להריונות תקינים. זה מה שנקרא "טיפול אמפירי" - אין סיבה רפואית ברורה (פרט להפלות החוזרות), אבל אמפירית, רואים שזה עוזר בחלק מהמקרים.

מי שנחשב המומחה הגדול לקרישיות הוא פרופ' קופרמינץ. הייתי מתייעצת איתו במקומך (וגם במקומי, כבר קבעתי תור.. אמנם מדללי דם לא עזרו לי בהריון האחרון, אבל כולי תקווה שבמינון גבוה יותר הם כן יעזרו)
שווה לך לקרוא את ההודעה הזאת - [URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1587/155843452/%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%94/%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%9F_%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9F_-_%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%94[/URL]

 
ההודעה שהפנתי אליה

ההודעה הזאת נמצאת בשירשור ענק. התכוונתי לזאת שנקראת "התייעצות לפני הריון הבא".
 

nela11

New member
תודה רבה!

מאוד עזרת! אני לא בדיוק מבינה בזה, אבל משארת שבדיקת הקרישיות שנעשתה לי היא די בסיסית (כמה פקטורי קרישה, פוספוליפידים וכו). אני חושבת ככה כי זה נעשה אחרי הפלה שנייה (שק הריון ריק). בעצם, הפעם היחידה שראינו עובר ודופק זה ההריון האחרון. ואכן, הרופאה שלי הציעה בפעם הבאה להתחיל עם קלקסן ואספירין. אני שוקלת גם להתייעץ עם פרופ' כארפ אולי. בכל מקרה, המון תודה על המידע ועל המילים החמות
 
למעלה