הפלות חוזרות ללא סיבה..

חוקרת5

New member
הפלות חוזרות ללא סיבה..

הי, האמת שמעולם לא השתתפתי בפורום או הגבתי ברשת חברתית כלשהי אבל אני מחפשת תשובות ואולי אמצא כאן מניסיונכן..
בת 34, 2 ילדים בריאים 6,4, נכנסתי להריון מיד והכל עבר בקלות. בשנתיים האחרונות עברתי 4 הריונות שנגמרו בהפלות טבעיות בטרימסטר הראשון, לא נמצא דופק בעוברים. עברתי את כל הבדיקות האפשריות והכל היה תקין. בפעם האחרונה טופלתי את פרופ׳ כרפ וקיבלתי זריקות פרגניל ולא עזר.. לאורך כל הזמן הזה והרופאים השונים שאליהם הלכתי שאלתי מדוע לא בודקים את הזרע של בעלי וכולם אמרו שאין קשר.. הפעם התעקשתי והלכנו למרפאה של ברטוב. בדיקות הזרע הראו שכמעט ואין תאי זרע תקינים לשיטתם. הם מציעים Ivf עם השבחת התאים בשיטת ברטוב או imsi . הם אומרים שזאת הבעיה אבל אין נתונים סטטיסטיים.. מישהי מכירה? ניסתה?
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדני ההריון


אויש- כרגיל- גם ברפואה- אין דעה אחת, אין שחור-לבן, כל אחד חושב ומציע משהו אחר, ובסופו של דבר- האחריות לבחור מה שהכי נכון עבורך- היא עלייך.

ספר לך בקצרה את הסיפור שלי- כדי שתביני למה אני כותבת מה שאני כותבת- אני בת 44 עוד מעט. 10 הריונות, 3 ילדים. בת בכורה בת 11, לאחר מכן הפלה, בן שני כיום בן 8, לאחר מכן 6 הפלות, ולבסוף- נולדה ביתי השלישית, כיום בת כמעט 3.
ההפלות היו ברובן הפסקות דופק בשבועות 7-9, פעם אחת הריון כימי, פעם אחת שק הריון ריק ופעם אחת טריזומיה 18 וגרידה מאוחרת.
כל הבדיקות היו תקינות לחלוטין. המסקנה היתה עוברים לא תקינים והרבה חוסר מזל.
בזמנו בעלי כן עשה בדיקת זרע, אך אמרו לנו מספר רופאים שזה מיותר, משום שנכנסתי להריון באופן טבעי, בממוצע של 3-4 חודשי נסיון. אמרו לנו שזרע שהוא אינו תקין מורפולוגית, לא יוכל להפרות, ולכן הבדיקה מיותרת. עשינו אותה בכל מקרה...
לא פניתי בזמנו לברטוב. אסור לי לכתוב פה שום דבר על רופאים או רופאות, אלא אם כן מדובר על כאלו שהייתי אצלם ואני ממליצה עליהם.
אז אני ממליצה לך לפנות לד"ר עופר גונן, שהוא מומחה פוריות, ושלח אותי לכל הבדיקות של הבירורים. הוא מקצועי, אמין ואנושי. בזמנו הוא אמר שכל עוד גוף האישה יודע ומצליח להיכנס להריון באופן טבעי, הוא נגד תהליך של טיפולי פוריות כלשהם, בטח שלא במקרים של הפלות חוזרות, שכן גם בטיפולי פוריות יש סכנה של הפלות.
כמובן שאם תפני אליו, את צריכה להגיע עם כל התיק הרפואי ועם כל המסמכים.
הפלות חוזרות ובעיות פוריות הינן שני דברים שונים, למרות שהתוצאה היא זהה- אין ילד.

את מוכנה לומר מה בבדיקות הזרע נמצא לא תקין? ואם אין תאי זרע תקינים- אז איך הם מסבירים את העובדה שנקלטת 6 פעמים? שני ילדים ו-4 הפלות? ועוד שאלה- מהי שיטת השבחת הזרע שהם מבצעים? מה הם משביחים? (אני שואלת ברצינות, לא בציניות חלילה). וגם- כתבת כל הזמן: "הם"- מי זה "הם"? לא מדובר ברופא עצמו? נפגשתם איתו? עם הצוות שלו?....

וגם- האם תוכלי לפרט על כל הריון קצת יותר? על ההפלות- באיזה שבוע מדויק זה היה? כתבת לא נמצא דופק בעוברים- מה זה אומר? האם היה והפסיק? לא היה בכלל? שק הריון ריק?...כל פירוט יסייע.
לגבי ההריונות התקינים- מהלך הריון, שבוע לידה, סוג לידה, משקל בלידה.


שירה.


שירה דוד

ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
אני מצטערת על הדרך הארוכה שלך

קשה כל כך לאבד הריון. לאבד כמה ברצף זו חוויה איומה והיא מצטברת לגוש של כאב וחוסר אונים. במובן מסוים אולי זה שמצאו את מקור הבעיה יסייע בהשגת הריון תקין (הלוואי! ) - אני ממליצה לך בחום לפנות לפורום פוריות, הנשים שם יוכלו לספק לך את כל המידע לגבי הפריה עם מיון זרע. מאחלת לך הריון שביעי מלא!
 

שירהד1

Member
מנהל
לצערי, אני בכלל לא בטוחה שמצאו את מקור הבעיה-

מרבית הרופאים והרופאות בדעה שהפלות חוזרות לא קשורות לזרע...בטח לא במקרים בהם ההריונות מושגים באופן טבעי. כלומר- כן ייתכן שהזרע נושא מטען כרומוזומאלי לא תקין, באותה מידה שייתכן שהביצית המופרית לא תקינה, אבל זה לא משהו שיודעים לטפל בו. עד כמה שאני יודעת, מיון הזרע לא מתייחס למטען הכרומוזומאלי, אלא לגורמים אחרים.
זו בהחלט נקודה לבירור עם המרפאה שצויינה. לפני שאישה הולכת לתהליך מורכב של הפריה חוץ גופית, בעודה מסוגלת להרות באופן טבעי, צריך להבין היטב מה יתרונות השיטה ומהם חסרונותיה. שום פיתרון הוא לא פיתרון קסם.


שירה דוד

ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

בונה 365

New member
כתבנו ביחד אותו דבר...

אגב שירה קראתי עכשיו את הסיפור שלך ומה שעברתם וזה גם דומה מאוד אם לא זהה למאפיינים אצלנו.
אשמח לשמוע האם הציעו לכם pgs ומה עשיתם בסוף כדי להשיג הריון תקין.
סליחה אם אני נדחפת..
תודה.
 

נטעים 90

New member
האם ד"ר גונן הפנה לבדיקה מיוחדת ? או לבדיקות הרגילות שאליהן

מפנים לבירור הפלות חוזרות ? מה נחשב לפיריון תקין האם להכנס להריון לאחר חצי שנה נחשב בגיל 41 תקין ?
 

שירהד1

Member
מנהל
ד"ר גונן שלח לבירור ההפלות החוזרות המקיף-

כל הסט הרגיל...הכל חזר תקין.
על פניו להיכנס להריון לאחר חצי שנה בגיל 41 נראה לי מצב תקין לגמרי, אבל אני לא רופאת פוריות (ולא רופאה בכלל...), ולכן- אם יש סימן שאלה כלשהו- מומלץ להתייעץ עם רופא/ה מומחה לעניין.

שירה דוד

ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

בונה 365

New member
גם אנחנו מתלבטים בהקשר הזה

קודם כל שולחת לך חיזוקים. הסיפורים שלנו מאוד דומים ואני בטוחה שאת מתמודדת עם קושי גדול..
האם ניסיתם לבדוק מבחינה גנטית את העוברים? אפשר לנסות החל מגודל עובר שמתאים לשבוע 7.
לגבי בדיקת זרע גם אנחנו שאלנו כמה פעמים והרופא שלנו בסורוקה טוען שזה פשוט מסחטת כסף ולא הוכח אף פעם שזה יכול לקדם משהו במקרים כמו שלנו. מה שהוא אומר זה שכל השיטות של בדיקות הזרע לא יכולות לדעת את איכותו במובן של המטען הגנטי של הזרע. הם רואים רק בהיבט של פוריות וזה אנחנו יודעים שתקין כי עובדה שאני נכנסת להריון מהר, כבר 9 פעמים.. ז"א מאוד יכול להיות שהבעיה טמונה בזרע אבל הוא אומר שזה לא משהו שאפשר לראות בבדיקה.
מעניין אותי לשמוע איך הם הסבירו לך את משמעות התוצאות בהקשר ההפלות שעברת ואיך ivf אמור לעזור.
 

חוקרת5

New member
מקווה שזאת התשובה

פרופ׳ ברטוב חוקר זרע כבר 35 שנה. הוא פיתח מיקרוסקופ מיוחד שמגדיל פי 6000 ובעזרתו הם מצאו שיטה לבדוק את תאי הזרע ולזהות כאןןלה שככל הנראה יש בהם שברים בחומר התורשתי. זרעים כאלה יכולים להפרות רק שההריון לא מתפתח ונגמר בהפלות בטרימסטר הראשון. עשיתי את כל הבדיקות האפשריות כולל בדיקות גנטיות לי ולבעלי. לא בדקנו את העוברים מכיוון שזה לא התאפשר בהפלות שעברתי. בכל מקרה, הרעיון בשיטה זה נשמע הגיוני והם בעצם בוררים את הזרעים התקינים ואיתם מבצעים את ההפריה. זאת הבדיקה היחידה שיצאה לא תקינה מבין כל הבדיקות שעשינו. בבדיקה זו נמצא שכמות הזרעים התקינים שיש לבעלי מזערית ממש. זה נשמע הגיוני סה״כ והם גם פרסמו מחקרים בנוגע לסיכויי הצלחה בשיטה זו בטיפולי Ivf אך לא פורסם מאמר על הפלות חוזרות אלא טוענים שזה פותר את הבעיה של הפלות לא מוסברות מניסיונם.. לכן רציתי לנסות למצוא מישהי שעברה את זה כדי שתתן לי נקודת מבט קצת יותר אובייקטיבית.
 

חוקרת5

New member
מבנה ראש הזרע

אהשיטה מבוססת על מחקר ובדיקה של 80 הגדרות שונות של מבנה ראש תא הזרע. הם מצאו שכאשר ראש תא הזרע בצורות מסויימות, התוכן, כלומר הDNA, אינו תקין ולכן יש הפריה אבל ההריון לא מתפתח. ניתן לקרוא על השיטה באינטרנט ובאתר שלהם. משתמשים בשיטה שלו בחו״ל..
אני כל-כך לא רוצה לעבור את כל זה ושוב להתאכזב.. אין לי כח כבר��
 
ברירה גנטית של זרע (או ביצית)

נכון להיום, לא קיימת שיטה יעילה לברור זרע או ביציות מבחינה גנטית.
זרעונים וביציות הינם תאי זרע וככאלו (תא יחיד בלבד), לא ניתן למעשה לפתוח אותם ולבדוק את התוכן הגנטי, מבלי להשמיד אותם.
ניתן לבדוק גנטית עוברים בלבד וכאלו המכילים לפחות מס מסוים של תאים שמהם נלקח אחד לבדיקה (וגם זה הליך מסובך שרבים מהעוברים לצערנו לא שורדים).

יתכן שמצאו קורלציה כלשהי בין המורפולוגיה החיצונית של תאי זרע לתוכן הגנטי שלהם, אבל ככל הנראה אין יעילות מספיק טובה בשיטה הזו, אחרת היא היתה יכולה להחליף הליכים מסובכים של הפריות עם PGD ולהקל על החיים של רבים מאיתנו.
לרוב כשיש בעיה גנטית תורשתית, מדובר בשחלוף של חומצות אמינו מסוימות (הן אינן במקומן הנכון), או חסר או שכפול של ח.אמינו בודדות ואלו שינויים כ"כ מינוריים, שלא יתבטאו בבדיקה כללית של מס' כרומוזומים ולכן גם לא בבדיקה כמו שאת מתארת.

לצערי, למי שיש בעיות כאלו, אין מנוס מיעוץ נטי מורחב ומסודר לשני בני הזוג, עד איתור הבעיה הגנטית אצל מי משניהם ואז ברירת עוברים או להמשיך טבעי ולקוות ליפול על הצד הטוב של הסטטיסטיקה.
 

בונה 365

New member
ומה לגבי זוגות שהבעיה אצלם היא לא גנטית

תורשתית אלא ריבוי של אי תקינות על רקע כרומוזומלי? גם דברים כאלה הבדיקת זרע תתקשה לזהות? האם יש מקרים כמו טריפלואידיות של העובר שזה אומר שהחומר הגנטי בביצית/ זרע בכלל לא התחלק שיהיה יותר קל לזהות?
מקווה שהשאלות ברורות, תודה.
 
השאלות ברורות, אבל אין לי ממש מענה לצערי

במקרה שאת מתארת, הבעיה אכן אינה גנטית בזרע או ביצית כי אם איזשהו חוסר תקינות במבנה או משהו שכזה ?
השאלה אם יש לזה איזשהו ביטוי חיצוני שניתן לראות בבדיקת הזרע לדוגמא.
אם לא, לא בטוחה שיהיה ניתן לברור את הזרע התקין כך, אבל זו שאלה כבר לרופאים המתמחים ממש בנושא בעיות פריון, והלוואי שכן יש ידע בנושא.
 

שירהד1

Member
מנהל
המשך התייחסות ל"חוקרת5"-

הבנתי את ההסבר, וגם הבנתי את ההסבר של "ויקטור החתול".
כמו שאת מבינה, יכול להיות רופא מסוים שחושב שמצא שיטה מעולה ויעילה, ולעומתו- יחשבו אחרים, ויסבירו הסברים מדעיים הפוכים, שמוכיחים אי יעילות השיטה.
מבלבל? כן.
או שלא.
אם תבחני עמוק עמוק את הדברים, בתוך ליבך, באינטואיציות הבריאות שלך, תדעי מה נכון עבורך.
לי היה ברור לחלוטין בזמנו שאני לא צריכה ללכת לכיוון של טיפול בקלקסן, ולכן הלכתי לרופא שחושב כמוני (כמו גם הרופאה שלי) ולא הלכתי לרופא אחר...

כל אחת צריכה ללכת עם תחושות הבטן שלה, ולבחור בדרך שהכי נכונה עבור עצמה.
כתבת שאת לא רוצה לעבור את זה ושוב להתאכזב. זה כל כך ברור ומובן. יחד עם זה, את חייבת לקחת בחשבון כל סנריו אפשרי- בכל דרך שתבחרי קיים הסיכוי וקיים הסיכון. מה יהיה בעתיד? אף אחד לא יכול לומר לך ואף אחד לא יכול להבטיח כלום.
הבחירה היא שלך, ושלך בלבד.

בהצלחה בבחירה,

שירה.


שירה דוד

ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
למעלה