אובדן הריון שלישי ברצף

אובדן הריון שלישי ברצף


הי לכולן,
התוודעתי לפורום הזה רק לאחרונה, והוא נראה מקום תומך ונהדר.
מקבלות מצטרפות חדשות?
אשמח מאד להתייעצות. כל עצה וכל דבר שעולה על דעתכן יתקבל בברכה. אני מתחילה לאבד אמון בגוף שלי ולא יודעת מה אפשר עוד לברר ומה אפשר עוד לעשות כדי שאעבור הריון תקין.

הרקע (מתנצלת מראש על האורך):

הריון ראשון תקין שהוביל לילד בבית. (מי שפיר דמיים בלידה - יתכן והתחילה הפרדות שילייה, לא יודעת).

הריון שני - נפל בשבוע 5-6: באמצע שבוע 5 הפסקתי להרגיש כל תחושת הריון (בחילות ועייפות) והיה לי ברור שההריון נפל. בשבוע 6 התחיל הדימום. (ואז אכן נצפה שק הריון שמתאים לאמצע שבוע 5. בדיוק כמו שהרגשתי. אגב, זה נחשב הריון כימי?)

הריון שלישי - בסוף השליש הראשון העובר פחות או יותר הפסיק לגדול (IUGR חמור מאד ומוקדם מאד). עד שבוע 11 העובר תאם לגילו, ובשבוע 14 כבר ראו פער של שבוע בגדילה, שהלך וגדל. הרמז הראשון לבעיות היה בשבוע 11, בבדיקות דם של השקיפות התקבלה תוצאה מזעזעת של PAPP-A (שעשויה להצביע על תסמונת דאון או על חוסר תפקוד של השילייה שגורמת לעיכובי גדילה).
בנוסף, נדבקתי בCMV בדיוק בתקופה הקריטית. לא ידוע אם העובר נדבק, אבל מהתייעצות עם מומחים, גם אם הוא נדבק, אז כנראה שזה היה בנוסף לכך שהשילייה לא תפקדה ולא הגורם לעיכוב הגדילה.
(בנוסף, בחילות מטורפות והקאות כל יום עד הרגע האחרון בשבוע 18. בקושי הצלחתי לאכול או לשתות, ובדיעבד אני מבינה שהייתי על סף התייבשות כל התקופה, כי גם מים הייתי מקיאה. חוץ מזה, כבונוס גם חטפתי דלקת ריאות, לדעתי כי הגוף כבר ממש לא תיפקד). יצאתי מההריון הזה שבר כלי.
בכל מקרה, הבנו שבין אם זו שילייה שלחלוטין לא מתפקדת, או פגיעה חמורה מCMV או בעיה כרומוזומלית, כך או כך, המסקנה היא אותה מסקנה ועברתי הפסקת הריון יזומה וגרידה בשבוע 18. (פרופ' ידוע אמר לי שאם לא הייתי עוברת את הגרידה, במקרה הטוב העובר היה מת לי ברחם בהמשך ושאר האופציות היו הרבה פחות סימפטיות). צ'יפ גנטי (של מי שפיר) חזר תקין.

עשיתי בירור קרישיות והתגלה ערך גבולי, על הצד הלא תקין של הגבול.

הריון רביעי - לקחתי מתחילת ההריון קלקסן (במינון טיפולי של 1 מ"ג על כל ק"ג) ואספירין. הכל היה נראה טוב, ובביקורת שגרתית בשבוע 11 לא נמצא דופק. העובר תאם לשבוע 10+5. לפחות הפעם לקחתי כדורים נגד בחילות... עדיין היו בחילות והקאות, אבל הם עזרו בצורה משמעותית. אעשה צ'יפ גנטי לעובר כשתהיה הגרידה. (הידעתן שמסתבר שיש שני סוגי צ'יפים? השני בתשלום אבל ברזולוציה גבוהה יותר. משום מה הפקידות בייעוץ הגנטי לא התייחסו וניסו למסמס את זה, ורק אחרי שחפרתי וביקשתי להתייעץ עם גנטיקאית, מסתבר שבהחלט, לפחות אם לוקחים בחשבון רק שיקולים רפואיים, כדאי להשקיע במורחב). אני אפילו לא יודעת לאיזו תוצאה של הצ'יפ לקוות.

אתייעץ עם הרופא שלי שאני סומכת עליו (אחרי הריון #3 התחלתי ללכת לרופא פרטי), וגם עם קופרמינץ, אבל בינתיים אני משתגעת ומפחדת שאפספס משהו.
מה עוד אפשר לעשות? איזה בירורים אפשר? האם יש למכבי מרכז הפלות חוזרות? האם היסטרוקופיה אבחנתית רלוונטית? חשבתי לעשות גם בירור של בלוטת התריס. האם מישהי מכירה אנדוקרינולוג של מכבי במרכז שיסכים לשלוח אותי לבירור (או שכולם שולחים) שהוא זמין (בינתיים מצאתי רק תורים לפברואר..)?
מה עוד אפשר לעשות כדי להחזיק הריון, עכשיו כשכבר קיבלתי מדללי דם (ונוגדנים לCMV כבר יש לי
)?

תודה למי שקראה עד כאן

מקווה שאתן אוהבות גשם
(לפחות אותי זה מעודד, בימים אלו של המתנה לגרידה).
 
כמובן שחיכינו בין הריון 3 ל-4 לפחות חצי שנה

כי אסור להכנס להריון חצי שנה אחרי הדבקות בCMV.
 

פנלאופה

New member
קשה ועצוב

קונטרפונקט יקרה,
אני כל כך מצטערת לשמוע על האובדנים הנוראיים שחווית. פחות יכולה לסייע לך בשאלות הספציפיות, מניחה שבנות הפורום יעשו זאת בהקדם.
רק רוצה לשלוח לך חיבוק ושתדעי: אנחנו פה בשבילך.
את עוברת חוויה קשה ביותר והכתיבה שלך מדגישה שאת נמצאת עכשיו במקום מעשי מאוד, וזה מנגנון בריא והגיוני למצב שבו את נתונה בו עכשיו, בהמתנה להליך הפיזי. אני מניחה שגם ההיבטים הרגשיים עוד יצופו ואנחנו כאן גם לכך, לכל עניין.
 
תודה רבה


אני משוכנעת שגם ההיבטים הנפשיים יצופו. זה בהחלט קורה גם עכשיו, ומצב הרוח מתנדנד בין פרקטיות לעצב עמוק
 

צומבה1

New member
וואו... בדיוק יצאתי מהמכון הגנטי לאחר שמסרתי את העובר לדגימה

וראיתי את מה שרשמת. קודם כל חיבוק גדול על הסיוט הזה שאת עוברת. גם אצלי 4 הריונות שלא צלחו השנה ( למזלי, אם אפשר לקרוא לזה ככה) בשבעות 6-10. גם לי יש ילדה בבית. מעבר לפן הרגשי הקשה ( מרגישה שרק לאחר מסירת העובר מהגרידה אתמול פתאום ההבנה נחתה עלי..) מנסה להבין יותר מה אולי פוספס אצלך בבדיקות, אם בכלל. בת כמה את? מה קופרמינץ אמר? האם היתם ביעוץ גנטי ? בצעת הסטרו אבחנתי ? למה את חושבת שיש אולי בעיה בבלוטת התריס ? אנדוקרינולוגית מעולה בנושא פריון עובדת אצל דר בר חווה לפעמים ושמה דר צוקרמן. אני בטוחה שאפשר להגיע אליה גם בדרך אחרת. אם תרצי אשמח לברר לך. איפה עשו את הציפ הגנטי של העובר שנבדק? באיזה בית חולים ? שואלת כי מסרתי כעת בתל השומר ואולי היתי צריכה לבקש את המורחב שדברת עליו.
אין לי עוד תובנות חוץ מאלו הנפשיות. מאחלת לך להיות אחרי החלק הפיזי.. לא פשוט.
 
כן! בתל השומר!

הצ'יפ עם הרזולוציה הגבוהה יותר עולה בערך 2500 ש"ח. (ובנוסף לזה יש את הבערך 500 ש"ח שבכל מקרה משלמים)
תתקשרי אליהם עכשיו ותבקשי לדבר עם אחד הגנטיקאים. הגנטיקאית שמכירה את זה הכי טוב, שמה שלומית משהו. בשבוע שעבר היא לא היתה ודיברתי עם גנטיקאית אחרת שם, גם בשם שלומית (לא יודעת אם יצא לך להתקל בה, היא נחמדה באופן יוצא דופן). היא זאת שהמליצה לי כן לעשות את הצ'יפ הזה למרות העלות.
לפי מה שמופיע לי הטלפון שלהם הוא 03-5303060
שאלתי את הפקידות למה הן לא מציעות גם את הצ'יפ עם הרזולוציה הגבוהה יותר, אז הן ענו שאף אחת לא מבקשת אותו ממילא (נו בטח, כי אף אחת לא יודעת עליו. פשוט קראתי שם את כל האותיות הקטנות בטופס וזה הופיע באחת הפסקאות).

איך יצא שמסרת בעצמך את הדגימה? עשית את הגרידה במקום אחר?
חיבוק גדול על הגרידה
 

צומבה1

New member
תודה. דברתי עם משהי בשם ענת מהמעבדה.

כבר אצה לצלצל אליהם. כן. עשיתי פרטי הגרידה אתמול בערב ולכן נאלצתי לשמור אצלי במקרר ולהביא היום .... תודה על העצה וחיבוק חזרה
 

צומבה1

New member
את לא מבינה איך עזרת לי !

הם אכן אמרו שזה עדיף והעבירו בקשה לעשות את המורחב. המון המון המון תודה!!
 
בשמחה רבה!


מוציא אותי מדעתי שנשים עוברות כאבי לב וגוף, וגברים עוברים כאבי לב, ומשקיעים במצטבר עשרות שנות אדם במחקר מדעי וטכנולוגי ובסוף זה יורד לטימיון בגלל שלפקידה זה לא היה נראה מספיק חשוב

אבל אני אשמור את העצבים ליום אחר, כשהסערה תשכך.
 
ולשאר הדברים...

אוי, חיבוק גדול! ארבעה הריונות שלא הצליחו בשנה נשמע נורא קשה

ולגבי השאלות:
- אני עוד מעט בת 39, זה גם מוסיף לייאוש

- עדיין לא הלכתי לקופרמינץ
- לא חושבת שיש בעיה בבלוטת התריס, אבל שמעתי שזה משהו ששווה לוודא במקרים של הפלות חוזרות. אז רוצה לוודא.
- הייתי בייעוץ גנטי בתה"ש כחלק מהוועדה להפסקת הריון של הריון #3, אבל הצ'יפ של העובר חזר תקין, אז אין כל כך לאן להמשיך בבירור בכיון הזה נראה לי. (או שאני טועה?)
- לא ביצעתי אף פעם היסטרו אבחנתית. תוהה אם כדאי.
 

צומבה1

New member
לא יודעת לייעץ מעבר

רק בוודאות , לאחר המחזור הראשון שיגיע אחרי הגרידה ממליצה לעשות הסטרו אבחנתי. ממליצה על חן גולדשמיט לזה ויש גם את קידר שמומלץ ( לא מכירה אישית). אולי יש איזו בעיה ברחם שלא ראו ... אצלי למשל, למרות שהריתי וילדתי בקיסרי , ולמרות צילום רחם תקין , גילו בהסטרו מחיצה חלקית. לא תמיד ברור אם היא הפריעה לקליטה , אולם מאז שהוסרה כל החזרה אצלי נקלטה. אולי מקרי ואולי לא... שווה לגמרי בדיקה. בטח ובטח לאור כל ההריונות שלא צלחו. בהצלחה ואת מוזמנת לשאול כל דבר גם בפרטי.
 
משתתפת בצערך


תודה שכתבת בפירוט רב על כל ההפלות, זה חוסך הרבה שאלות ומאפשר לענות בצורה מדוייקת יותר.

מצטרפת להמלצה של צומבה לבצע היסטרו אבחנתית אחרי הוסת הראשונה.
לדעתי ההריון השני איננו כימי, מפני שנצפה שק הריון. לדעתי כימי מתאפיין בעליית בטא ללא היווצרות שק הריון.

האם ביצעתם בדיקות גנטיות מומלצות עפ"י המוצא שלכם?
האם ביצעתם קריוטיפ הורי ו/או צ'יפ הורי?
האם ביצעת סט קרישיות מלא?

מעבר לזה אין לי הרבה תובנות.
שולחת לך חיבוק גדול, מאחלת לך שההליך הפיזי יעבור במהרה ובשלום ושתתפני לעסוק בענייני הנפש שמתלווים לאובדן.

אני מאוד אוהבת גשם ולמרות שיש משהו מדכא בחורף, ולמרות שעם ילדים יותר קל להתנהל בקיץ, אני לגמרי אדם של חורף וביליתי הלילה שעתיים בסלון בצפיה בסופת ברקים
 
תודה רבה!


הרבה תודה על התגובה!
&nbsp
בדיקות גנטיות מומלצות ע"פ המוצא (סקר גנטי רגיל) - ביצענו. לא נמצאתי נשאית לכלום. (אגב, הרבה מרופאי הנשים לא מעודכנים כשיוצאת בדיקה חדשה. בהריון השני שלי הרופא טען בבטחון ששום בדיקה לא התחדשה. מסתבר שהתחדשו 5 בדיקות.. הכי טוב לוודא במכונים הגנטיים או לקבוע בכל מקרה תור לבדיקת סקר ושם האחראית אומרת).
&nbsp
קריוטיפ הורי / צ'יפ הורי - לא ביצענו. איך מבצעים? האם זה רלוונטי במידה וגם לעובר הזה יחזור צ'יפ תקין או בעיה שאינה מורשת (כמו דאון)?
&nbsp
סט קרישיות מלא - פחות או יותר. כשהשוויתי עם חברות ראינו שהיו כמה בדיקות שהן קיבלו ואני לא, וההיפך. היו בערך 14 בדיקות שם. אולי באמת שווה ללכת שוב להמטולוג ולהשלים פרטי חלק ממה שהקופה לא מאשרת.. אנסה לברר.
הבנתי שהסט הממש ממש מלא עולה עשרות אלפי שקלים ואותו לא מאשרים אף פעם.
&nbsp
סופת ברקים זה נהדר!
 
עונה

בדיקות גנטיות: אכן רוב הרופאים לא מעודכנים כאשר יש בדיקות חדשות, וזה ממש חסר אחריות מצד אותו רופא (שכבר נטשת לפי מה שאני מבינה) לא להפנות אותך למכון גנטי כדי לבדוק מה התחדש.

קריוטיפ הורי וצ'יפ הורי: בדיקות שמבוצעות על דגימת דם מההורים (בדיקת דם פשוטה. בקריוטיפ אני פחות מבינה כי לא עשינו, אבל אם אני מבינה נכון, זה כמו הבדיקה שמבצעים על מי שפיר - בודקים שיש כמות תקינה של כרומוזומים ושאין העברת מקטעים גדולים ביניהם (טרנסלוקציה). צ'יפ הורי אמור להיות זהה לצ'יפ עוברי. אנחנו עשינו צ'יפ הורי אחרי שהתגלה ממצא בעוברית בהריון ה-3 שלי והתגלה שהממצא מורש ממני. לדעתי אם הצ'יפ העוברי יחזור תקין, אין צורך לבצע, אבל עדיף להתייעץ על כך בייעוץ גנטי מקצועי.

בהחלט שווה לברר האם כדאי לבצע בדיקות קרישיות נוספות. אם את מקבלת הנחיה לבצע בדיקות נוספות, חשוב לשאול כמה המתנה (אם בכלל) נדרשת מיום הגרידה ועד ביצוע הבדיקות.

סופת ברקים זה נהדר, אבל עדיף שהתזמון לא יהיה 02:00-04:00 בלילה.
 

צומבה1

New member
מנסה לחדד כמה דברים ..

קריוטיפ הורי - כדי לזרז ( כי נדמה לי שעושים את המורחב רק בבתי חולים ספציפיים ) , עשינו פרטי ועדיין לא התעסקתי עם קבלת ההחזר. אנחנו בצענו במדיקל סנטר בהרצליה. לוקחים בדיקת דם פשוטה משני בני הזוג.
לגבי בדיקות סקר גנטיות - אנחנו בצענו את הבדיקה ברוק שכוללת מעל 200 תסמונות. חלקן נדירות וחלקן לפי מוצא. די מאתרת רוב מה שידוע היום . זה נקרא פמילי פירסט ואת יכולה לקרוא לגבי זה באתר של שוחט .
לגבי בדיקות קרישיות- למרות כל מאמצי לא מצאתי בשום מקום רשימה מפורטת מלאה. ( אם יש כזו אשמח ביותר לראות !!!!!!)
אני עשיתי את הבדיקות שנתן קופרמינץ. לא יודעת אם זו הרשימה המלאה. כעת בעודי בהריון , רק כדי לוודא שאין קרישיות נרכשת שאולי רק עלתה במצב של הריון נגשתי שוב לאיכילוב ועשיתי 3 מהבדיקות שם שוב. הוצאתי על זה התחייבות במקום ולא שלמתי דבר.
ולגבי חורף... אני שונאת. חשוך ואפור. אם כבר אז שיהיה שלג ואור של שווקי חג מולד... ולכן כפיצוי על הסיוט האחרון החלטתי להשקיע משאבי הנפשיים בתכנון גיחה לאירופה. הרבה אלכוהול ושמחת שווקים ואוכל.
 
גיחה לאירופה זה מצוין!


הרבה תודה!
&nbsp
בהחלט אקרא על פמילי פירסט. לא שמעתי על זה.
&nbsp
לא ידעתי שבכלל מבצעים בדיקות קרישיות בהריון... איך אישרו לך אותן? אחת הרופאות עכשיו המליצה לי לחזור על בדיקות הקרישיות כי חלפה שנה מהפעם האחרונה שביצעתי, מקווה שההמטולוג יאשר... (כנראה שזה יהיה רעיון טוב ללכת לקופרמינץ לפני התור להמטולוג).
 

צומבה1

New member
לא יודעת מה הקריטריון המדוייק

זה חלק מבירור של הפלות חוזרות ( רשמית , מעל 3 מעשית אפשר גם קודם), ממצאים כלשהם בהפלות ויתכן שגם חוסר הצלחה בivf . לא יודעת אם יש לזה מימון. אני בקשתי הפניה מהרופא הפרטי שלי ועשיתי פרטי במדיקל סנטר הרצליה. צריך לצלצל שם לגנטיקה ולשלוח להם ההפניה . הבדיקה נלקחה במעבדה הרגילה שלהם.
 
תודה!

תודה על התשובות

&nbsp
כן, את הרופא ההוא נטשתי. הוא עשה איתי אלף פאשלות פרט לנ"ל. (למשל סרב להפנות אותי לבדיקת דם לCMV בהריון שבו נדבקתי בCMV. רופאת משפחה הפנתה וכך גיליתי).
&nbsp
ואוך, בהחלט עדיף לישון בין 2:00 ל4:00...

&nbsp
 
למעלה