זקוקה לעידוד :(

זקוקה לעידוד :(

שלום לכולן בנות יקרות,
חדשה פה...

אני נמצאת שש שנים בתוך המערבולת של לנסות להגשים את חלום ההורות.
לפני עשרה חודשים ילדתי את בני הבכור בלידה שקטה בסוף חודש חמישי ובסיום הלידה עשו לי גרידה. חיכינו לו חמש שנים ואז זה קרה אחרי שכל ההריון היה תקין להפליא. הבית עבר טלטלה וטראומה מהדהדת גם כיום. הפצע שותת.
כעבור חודשיים עשיתי טעות (בדיעבד) ומהחזרת עוברים נקלט הריון שנפל שבוע אחרי, כימי. זו הנקודה שבה החלטתי לעשות הפסקה ולנסות לחזק את עצמי. הורדתי במשקל, ניסיתי לסגל גישה חיובית ואופטימית, אכלתי נכון, התחלתי לעשות כושר...ולפני חודשיים החלטתי שהגיע הזמן. שאני מוכנה. שמשהו בי הבשיל לנסות שוב. הרגשתי את הכמיהה שוב עולה בי מתוך הטראומה, הרגשתי שיש בי את המסוגלות לנסות. עשיתי החזרה ונקלטתי, ואני כותבת לכן חמישה ימים לאחר ההפלה. ההריון נפל לי בבית החולים, עשר דקות לפני ששחררו אותי הביתה לאחר שגילו דופק ואמרו לי לנוח בבית ולקוות שהדימומים ייפסקו. שזה שכיח. אני פחדתי לקוות. משהו בנאיביות של "פשוט להיות בהריון" כבר לא קיים.
הפלתי הפלה לא שלמה שבה שק ההריון יצא והומלץ לי, לאחר אולטראסאונד, לעשות גרידה. שזה עדיף על ציטוטק בהתחשב שאני גם בטיפולי פוריות ועם הכדורים זה תהליך ממושך ולא ודאי.

אני מרגישה על אוטומט בימים שחלפו מאז. הלב שלי שבור. אני בעיקר מפוחדת ורצות לי המון שאלות...אשמח אם תוכלו להאיר מעט על חלק מהן:

1. עברתי שתי גרידות (אחת בחודש מתקדם ואחת כעת, בסוף שבוע שישי). הלידה השקטה התרחשה עכב דלקת בשיליה (עניין מאוד נדיר, כך הוסבר לי). לאחר מכן הריון כימי ועכשיו הפלה לאחר דופק. האם בהגדרה מדובר בשלוש הפלות (שכן המקרים שונים במהותם אחד מן השני)?
2. במידה וכן, האם זה מצריך בירור?
3. האם מישהי יכולה לעודד אותי שנקלטה בהצלחה לאחר שתי גרידות? אני ממש מבוהלת, הכל ממש טרי.
4. האם זה נכון שאחרי בדיקת היטרוסקופיה אסור להיכנס להריון חצי שנה?

תודה שהקדשתן מזמנכן לקרוא אותי ומי ייתן ונזכה כולנו במהרה לידיים מלאות
 
מנסה

משתתפת במערך על האובדנים ועל הדרך הארוכה והקשה.


1+2. לא יודעת אם הקופה שלך תגדיר את ההפלות כ3 הפלות חוזרות משום שההפחה הראשונה מאוד שונה במהותה. לו אני במקומך, אם הקופה לא מאשרת בירור מלא, הייתי עושה במימון עצמי.
3. בעקרון אני: אחרי לידה שקטה+גרידה (כמוך), גרידה עם שאריות והיסטרו ניתוחית, עוד גרידה עם שאריות והיסטרו ניתוחית, ואז ציטוטק עם שאריות+גרידה להוצאת השאריות. נקלטתי להריון ה7 שלי שהפסקנו בשבוע 13 בגלל ממצא שמורש ממני. אז אמנם ההריון לא הסתיים בידיים מלאות, אבל לא היתה בעיה להיקלט, ואני כבר בת 40.
4. למיטב ידיעתי אין מניעה כזו ויש טענה שדווקא אחרי היסטרו אבחנתית סיכויי ההיקלטות עולים. חשוב לעשות את ההיסטרו לפני הביוץ כדי לא לדחוף את העובר/ביצית בחזרה לשחלות.
ההימנעות היחידה שאני מכירה לתקופה כזו ארוכה היא אחרי זריקת המסה להריון חוץ רחמי.
 
תודה רבה

האם הריון כימי שלא נוצר בו שק ההריון נחשב להפלה?
תודה רבה על המענה יקרה, נראה לי שאעשה את הבדיקות במימון עצמי אם כך. בגלל שמדובר בטיפולי פוריות אני פוחדת חלילה מעוד שברון לב אז מעדיפה לדעת שלפחות בדקתי את האפשרויות...
 
תלוי את מי שואלים

יש רופאים שלא מחשיבים כימי כהפלה, יש שיחשיבו כהפלה רק אם יש כמה כימיים, יש שיחשיבו רק אם הכימי הגיע ברצף יחד עם הפלות מרובות בשבועות מוקדמים.

מבינה את החשש משברון לב.
קחי בחשבון שבירורים עלולים לעכב את החזרה לטיפולים ומאוד יכול להיות שלא יימצא גורם להפלות.
 

אליסקה

New member
שלום יקירה

ממש מצער לשמוע על תלאותייך המייסרות.
1+2. נסיתי לגגל מהי דלקת בשלייה, ולא מצאתי. כתבת רק שזה נדיר, אבל אם את יודעת גם מה הגורם - אולי אוכל להפנות לבדיקות רלוונטיות. אם דלקת בשלייה היא ממצא אקראי, אני לא חושבת שיש מה לבדוק בשלב זה, ופשוט צריך להמשיך לנסות...
3. כן. עברתי שלוש גרידות ונקלטתי להריון תקין.
4. ממש לא. אפשר אפילו באותו חודש.
חזקי ואמצי.
 
תודה רבה על העידוד

בגוגל גם אני לא מצאתי...כנראה שזה עד כדי כך נדיר. הכל היה בסדר גמור בהריון עד לנקודה הזו. לקחו את השיליה לפתולוגיה וזה הממצא שגילו. זה אקראי לפי מה שהוסבר.

האם זו הפלה כשעוד לא נוצר שק הריון והייתה רק בטא?

שבוע אחרי ההפלה אני משתגעת ממחשבות ומוצפת מרגשות ובעיקר עצובה. כשאאסוף את עצמי אתחיל בבירורים. אגב, רופאת המשפחה אמרה לי לפני שידעתי שנקלטתי לקחת קלקסן. לא עשיתי בדיקה לקרישיות אז לא רציתי לדחוף עוד זריקה לגוף. הרופא המטפל שלי היה אדיש לחלוטין לרצון שלי לעשות בדיקת קרישיות ואמר "אם את רוצה תעשי" (דבר מכעיס כשלעצמו) ובסוף קבעתי מיוזמתי עם המטולוג.

תודה רבה על המידע והמילים המחזקות
 

אליסקה

New member
היי

נדמה לי שרוב הרופאים לא מחשיבים כימי כהפלה.
לגבי הקלקסן - אל תרגישי רע שלא לקחת. ממילא, אין שום מחקר שמוכיח את יעילותו במניעת הפלות. אם יש לך קרישיות יתר - הוא חיוני ונחוץ לבריאותך שלך. מהנתונים שתיארת - ואני כמובן לא רופאה - אני לא רואה את הקשר בין ההפלות, ולא יכולה לקשר אותן למצב של קרישיות יתר. עם זאת, הייתי מבקשת בירור מלא, אפילו למען השקט הנפשי, ולכן טוב שקבעת תור להמטולוג.
מאחלת לך את כל ההצלחה שבעולם.
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדני ההריון


שש שנים זה זמן ארוך, וכשהמסע מתארך ומתפתל, קשה לראות את סופו הטוב. מה עוזר לך לשמור על אופטימיות? מאיפה את שואבת את כוחותייך? מה לגבי בן זוגך? איך הוא מתמודד ומה עוזר לו?

עונה לך על שאלה 3 קודם כל- אני הצלחתי פעם אחר פעם להיקלט לאחר גרידה. עברתי 5 גרידות (מתוך 7 הפלות- 4 היו בגרידות רגילות, 1 גרידה מאוחרת, 1 הריון כימי, 1 הפלה עם ציטוטק). אחרי 6 הפלות ברצף נקלטתי להריון תקין עם ביתי השלישית (כיום בת שנתיים ו-8 חודשים). אז אם את רוצה תקווה- קחי אותה מהסיפור שלי. אני מחלקת ממנה לכולכן, נשים יקרות.

עונה על שאלה 4- איפה שמעת שאחרי בדיקת הסטרוסקופיה אסור להיכנס להריון חצי שנה? זה לא נכון, אלא אם כן יש הסבר ספציפי של הרופא המאבחן כלפי אותה אישה בשל סיבה כזו או אחרת. אבל ככלל- זה לא נכון.

עונה על שאלה 1+2- היו לך שלושה אובדני הריון כאשר כל אחד לא קשור לשני. הראשון- מקרה נדיר של דלקת בשליה- כתבת שהרופאים אמרו של אקראי. אז אין פה מה לברר. השני- הריון כימי- רוב הרופאים לא מחשיבים אותו כהפלה. השלישי- אובדן דופק בשבוע מוקדם- רוב הסיכויים שזה תוצאה של עובר פגום.
אז אני לא רואה פה מקום לבירורים. זו האמת.

משום שאת מטופלת פוריות, אני מתארת לעצמי שבכל מקרה את כל הזמנים בבדיקות סביב הנושא ההורמונאלי, ובמעקבים, ושנותנים לך תגבור ותמיכה כמו פרוגסטרון ודומיו. בכל מקרה, לקראת ההריון הבא, הייתי מתייעצת עם רופא הפוריות לגבי עניין זה וכדאיותו (אני מתכוונת למתן תמיכה הורמונאלית- מה שאני יודעת שקיים אצל כל מטופלות הפוריות בכל מקרה, בלי קשר להפלות).

את מוזמנת להמשיך ולכתוב לנו- לגבי כל דבר.
אנחנו פה, כל הזמן.


שירה.



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
תודה רבה על העידוד והמידע

האופי השונה בין ההפלות אכן משאיר לי מקום לספק בנוגע לבירור אבל לצד זה גם הפחד מחוויה כזו שחלילה תחזור על עצמה. אם ההתמודדות הנפשית מאז הלידה השקטה עסקה בעיקר בלקום על הרגליים ולעבוד עם עצמי על הריון חדש (טיפולית ונפשית) אז עכשיו זה גם הפחד מעוגמת הנפש הנוראית הזו של להצליח ואז להיכשל.
אני מקבלת תמיכה הורמונלית אחרי כל החזרה: אסטרוגן וטבליות פרוגסטרון. הפעם קיבלתי גם מרשם לזריקות פרוגסטרון אבל לא הספקתי לקחת אותן כי הפלתי.

טיפולי הפוריות גובים מחיר יקר בהמון אספקטים: זוגיות, נפשית, פיזית (העליתי המון במשקל) ואני מניחה שאחרי החוויה האחרונה הגעתי למין נקודת שבירה (שלא היתה קודם, כי תמיד ניסיתי לשמור על גישה חיובית) וזה לא פשוט בשבילי.
אני נפגשת עם הרופא עוד כשבוע ומקווה שמשם נוכל רק לעלות...
עבר שבוע ואני מנסה לחזור לשיגרה לאט ובזהירות...
 

שירהד1

Member
מנהל
כן, לאט ובזהירות- אין ברירה אחרת-

אני בכל זאת חושבת שאין טעם בבירורים כלשהם. אין שום קשר בין ההפלות. זה סתם יגרור אותך לעוד בדיקות מיותרות ויקח מספר חודשים יקרים. אבל כמובן שתתייעצי לגבי זה, בתקווה שהרופאים לא ישלחו אותך סתם לבדיקות כדי לעשות כסת"ח, אלא מתוך תובנות וחשיבה רפואית אמיתית.

הפחד מעוגמת נפש נוספת מוכר לי היטב. הרי חוויתי זאת מספר לא מבוטל של פעמים. בכל דבר יש סיכוי ויש סיכון.
כל אישה שהיא, כאשר היא בוחרת לנסות ולהרות- לוקחת סיכוי ועימו גם סיכון.
ההבדל הוא שאישה שחוותה אובדן/י הריון הוא שהיא כבר למודת ניסיון רע ולכן חוששת הרבה יותר.
גם אצלי היתה נקודת שבירה, וזה היה אחרי ההפלה הרביעית ברצף. זוכרת זאת היטב, כאילו היה זה אתמול. זה חי אצלי וקיים אצלי, למרות שזכיתי בסוף הדרך המתישה והנוראית הזו.
הדרך להתגבר על הפחד מכישלון ואובדן של הריון נוסף היא להבין שאין ממש דרך להתגבר על זה, אלא צריך לחיות לצד הפחד, ולא לתת לו לנצח...
סומכת עלייך שאת יודעת לטפל היטב בעצמך ובזוגיות שלך ולקבל סיוע מקצועי כאשר הדבר נדרש ומתחייב.

אודה לך אם תוכלי לעדכן אותנו לאחר הפגישה עם הרופא שתתקיים בשבוע הבא,
שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
בהחלט אעדכן

יש הרגשה של אחווה אמיתית והדדיות בפורום הזה, וחיפשתי הרבה זמן מקום שבו אוכל לפרוק ולו מעט מהמערבולת הרגשית שהיא חלק בלתי נפרד מהמסע הזה...
אני חושבת שהכלי הכי משמעותי שסיגלתי לעצמי כחלק מההתמודדות לאחר הלידה השקטה היה להקיף את עצמי במעגלים של טוב ועשייה חיובית (אחרי תקופת דיכאון קשה). התחלתי לעבוד במקום עבודה שזוהי המהות שלו. לצד זה, הדחקתי גם לא מעט וזה הוביל לכך שטיפולי הפוריות נהיו רגישים פי כמה. אני מקווה שהמפגש עם הרופא יהיה חיובי כי כרגע אני מוצפת בפחדים. מאחלת לכולנו ממעמקי ליבי בשורות טובות וידיים מלאות במהרה!
 
אני הריתי הריון תקין לאחר 2 גרידות רצופות

שתי הגרידות התרחשו בהפרש של 3 חודשים זו מזו, ו 3 חודשים מהאחרונה נכנסתי להריון תקין (היא בת 3 חודשים וחצי).
עברתי הסטרוסקופיה אבחנתית לאחר גרידה מס' 2. הבדיקה הייתה לי ממש קלה (אני מבינה שכל אחת חווה אותה אחרת - לי היא הייתה ממש קלה).
אין מניעה להכנס מיד להריון לאחר היסרוסקופיה אבחנתית. לגבי ניתוחית (במידה ויש ממצאים - איני יודעת אך נדרש להמתין מס' חודשים).
 
למעלה