הפלות חוזרות - צריכה את עזרתכן

הפלות חוזרות - צריכה את עזרתכן

היי בנות יקרות,
הסיפור שי דומה קצת לסיפור של חנה 0908 . יש לי ילד בן 5 וחצי מגיל 9 חודשים התחלנו לנסות שוב , אני בשלוש שנים עברתי 7 הפלות בשבוע 7-9 ללא הסבר למה זה קורה, הכל תקין אצל שנינו . כבר הגעתי להמוטולוגית מומחית ומומלצת והיא כבר אמרה שאין לה מה לומר לי אולי אני צריכה זרע ממישהו אחר. אולי משהו גנטי פשוט לא עובד. טופלתי אצל בר חווה ,קופרמינץ,כרפ עשינו את כל הבדיקות גם ד.נ.א אין ממצאים. שנתיים עברו מההפלה האחרונה ונכנס בי שוב החשק לנסות. שאלתי אליכן היא:
חשבתי לעשות הפרייה אולי הסיכויים יהיו יותר טובים האם מישהי עשתה ויכולה לאשש לי ??
האם בכלל יאשרו לי לעשות (כי אין לי בעיה בשחלות וגם לא בחצוצרות) ??
ליבי עם כולכן וחיבוק גדול וחזק שכולנו נצליח.
תודה מראש לעונות.
 

אליסקה

New member


מצער מאוד לשמוע על מה שעברת.
אני מזמינה אותך לעיין בהודעות שכתבתי לחנה - סקרתי שם כמה כיוונים אפשריים להפלות לא מוסברות. אם יש לך שאלה ספציפית את מוזמנת לשאול, ואם אדע - אשמח לענות.
חזקי ואמצי
.
 

אמאלוסי

New member


מצטערת שעברת את ההפלות.
את לא כתבת מה עם זרע ? עשיתם בדיקה בקופת חולים או גם אצל בר טוב ?
אצלנו בדיקה בקופת חולים הייתה גרועה מבחינת מורפולוגיה , אבל בדיקה אצל ברטוב הייתה עוד יותר גרועה וקופה אישרה לי IVF.
האם יאשרו הפריה או לא זה גם תלוי ברופא - הרי רופא ממלא בקשה לקופה. ורופא טוב יודע איך לבקש. במידה כמובן שהוא יהיה משוכנע כמוך שמשם תבוא ישועה. דרך אגב, אני הייתי בטוחה שאני חייבת IVF , למרות שרופא מקופה וגם פרופ' מאוד ידוע חשבו שממש אין צורך. ואני צדקתי. אז לאינטואיציה שלנו יש מקום.
המון בהצלחה, יקירה !
 

קובי932

New member
כן יאשרו לך

החוק אומר שעד 2 ילדים את זכאית אלה אם כן עברת את הגיל
 
יש לי 2 ילדים מבעל קודם

הילד בן 5 הוא מהבעל הנוכחי .אני באתי עם חבילה. הוא הגיע רווק עם רצון להרבה ילדים. מי חשב שאני תמיד אמרו לי את פורייה נקלטת מהאויר 2 הריונות טבעיים תקינים מי חשב שאני יעבור ככ הרבה הפלות, ואצטרך להיפגש עם ככ הרבה רופאים ולעבור בדיקות ולקבל כ"כ הרבה תרופות.
התחלתי לחשוב שאולי הבעיה אצלו..אבל הכל תקין , אז זה אולי פשוט משהו בד.נ.א משהו מורכב יותר שפשוט לא מסתדר��
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדני ההריון


מאוד מאוד קשה ומייאש לעבור הפלות בזו אחר זו. מפעם לפעם התקווה נעלמת, ואת מקומה תופס היאוש. הייתי בעינוי הנפשי הזה בעצמי. עברתי 7 הפלות, מתוכן אחת בין הבת הבכורה לבן השני, ו-6 הפלות ברצף עד שהתמזל מזלי ונולדה ביתי השלישית.
ליבי איתך.

אשמח לדעת מי זו ההמטולוגית והאם את ממליצה עליה. אני פחות מומחית בתחום זה.
כמו כן- אשמח לדעת מה כל אחד מהרופאים האחרים שהיית אצלו אמר ו/היציע. אני מנועה מלהביע את עמדתי לגבי מי מהם. רק רוצה לדעת ולאסוף מידע.

מה הגילאים שלכם? לא כתבת.

לגבי הפרייה- האם את מתכוונת ל-PGS? לי בזמנו, לפני מספר שנים, לא הומלץ על כך. אבל זה היה מאוד מאוד בראשית הדרך פה בארץ. גם כיום, השיטה אינה מוכחת ובכלל לא בטוח שלא תהיה הפלה נוספת (תסתכלי על מה שכתוב פה בפורום בעניין זה בימים האחרונים. היתה על כך תכתובת ממש לאחרונה).

כיצד את ואתם מחזיקים מעמד? מה עוזר לך? מה את עושה ברגעי השבר?
אודה לך אם תבחרי לשתף אותנו גם בפן הרגשי.
אם תרצי- את מוזמנת גם לשאול אותי שאלות לגבי עניין זה בהקשר אליי.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
תודה רבה על כל התשובות

אז ככה
לגבי ההמוטולוגית אם אני לא טועה שמה דורית לא זוכרת משפחה בביח בלינסון .
אנחנו שננו בני אותו גיל -40
כוונתי היא להפריה מלאכותית - לשאוב ביציות ולשפר את איכות הזרע ולבצע הפריה מלאכותית ואח"כ הזרעה . השאלה באמת אם יאשרו לי ואם לא אז איך כן אני יכולה לעשות את זה?
יש עליות וירידות תלוי בתקופות היתה תקופה שכמעט הביאה לגירושין... לא פשוט בכלל
יש לי דחף להמשיך על מנת להוכיח לעצמי שהכל בסדר ש"אני תקינה" . זה אפילו אובססיביות אבל גם לא כל הזמן..תלוי באיזה תקופות. גם פונדקאות עלה על הפרק אבל זה תהליך מאד ארוך וגם אין לנו את הסכומי כסף האלה.
&nbsp
קופרמינץ המליץ על קלקסן 80 (אני שוקלת 45) ובגלל שביקשתי הוסיף גם כדור לשמירה על הגופיף הצהוב.
כרפ - המליץ על הזרקת שתן לווריד
בר חווה- המליץ על קלקסן 40 +כדור לשמירה על גופיף הצהוב+אספירין+עוד כדור תמיכה לשחלות ( לא כ"כ זוכרת אבל הוא נתן תמיכה מכל הכיוונים) והוא דרך אגב בזמנו אמר שאני ממש לא צריכה הפריה ולא בטוח שזה בכלל יצליח.
עכשיו שוב אחרי שנתיים של שקט אני רוצה שוב לנסות לפחות בפעם האחרונה גם ככה הגיל שלי כבר גבולי. ואני רוצה הפעם לא להרגיש שאני שפן ניסיונות.
תודה רבה על הפורום הזה ובכלל על כל החיבוקים והעזרה החברתית
 

שירהד1

Member
מנהל
כמה דברים בתגובה:

1. סתם הפרייה לא נראה לי רלוונטי. גם בהזרעות ובטיפולי IVF לא חסרות הפלות, כך שאני לא רואה מה הקשר ואיך זה יעזור. לגבי איכות הזרע- לי נאמר בזמנו שרק זרע שהוא תקין מורפולוגית יפרה, ולכן כאשר אישה נכנסת להריון ללא קושי, אין בכלל צורך בבדיקת זרע...למרות זאת עשינו את הבדיקה, רק כדי להיות בטוחים. זה שזרע תקין מורפולוגית ומפרה, עדיין לא אומר כמובן שהוא תקין בהיבטים אחרים, כמו במטען הכרומוזומאלי.
יש דעה אחרת שאומרת שבמקרים של הפלות חוזרות כדאי לנסות לעשות השבחת זרע. ברפואה, כמו בכל דבר אחר בחיים- שוב דבר זה לא שחור לבן, ויש כל מיני דעות מקצועיות. כל אחת צריכה לבחור במה שהיא מאמינה בו.

2. באופן כללי- לגבי טיפולי פוריות- אמר לי בזמנו אחד הרופאים שהלכתי להתייעץ איתם, שהוא מומחה פוריות, שכל עוד האישה נקלטת להריון באופן טבעי, הוא לא ממליץ בשום פנים ואופן על שום דבר שקשור לטיפולי פוריות. מתייחסים לטיפולים פה בארץ גי כדבר מובן מאליו, אך מדובר בתהליכים מאוד מורכבים- פיזיים ונפשיים.

3. אם כבר- אולי כדאי שתבדקו יעילות טיפולים מסוג מיוחד- PGS, שבו יש אבחון כרומוזומאלי טרום השרשתי. מדובר בתהליך מאוד מאוד מורכב, מכל הבחינות, שלא מבטיח כלום, אגב. אבל אתם יכולים לקרוא על זה ולהתייעץ עם הרופאים הרלוונטיים שעוסקים בכך.

4. מה שפירטת על הצעות הרופאים השונים לא מפתיע אותי. אבל לא הבנתי- מה זה "הזרקת שתן לוריד"? את מתכוונת לעירוי של נוגדנים מסוג IVIG? אולי התבלבלת?

אני ממשיכה בפוסט נפרד, כי חוששת שמא יימחק לי...

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
אני ממשיכה בתגובה:

שפן נסיונות- כתבת: "אני לא רוצה להרגיש שאני שפן נסיונות"- בעייתי משהו. את "שפן ניסיונות" של הטבע ושל הבחירה שלך להמשיך ולנסות. קחי בחשבון שאם את מחליטה להמשיך ולנסות- מדובר ברולטה, ואף אחד לא מבטיח לך כלום- לא משנה באיזו דרך תבחרי- טבעי, הפרייה "רגילה", הפרייה מיוחדת עם אבחון טרום השרשתי, עם קלקסן, בלי קלקסן, עם עירוי, בלי עירוי, עם תמיכה הורמונאלית, בלי תמיכה הורמונאלית. את ניסוי של הטבע. את צריכה להבין את זה טרם קבלת החלטה.
אמר לי הרופא שלי בזמנו: "זו רולטה. רוב הסיכויים לרעתך. קחי זאת בחשבון".
ועם כמה שהיה קשה לשמוע את זה- נורא הערכתי אותו על האמינות שלו. הוא ראה כמה קשה לי נפשית, וכמה אני בוכה, וכמה אני אומללה אחרי כל הפלה, והוא מאוד דאג לי בהיבט הזה, ורצה שאסתכל לאמת בפרצוף. ואני זוקפת זאת לזכותו עד היום, ולתמיד.

כתבת: "יש לי דחף להמשיך על מנת להוכיח לעצמי שהכל בסדר ושאני תקינה"- גם חשיבה בעייתית, בעיניי. ואם לא יצליח? אז מה?- לעולם ועד תחשבי שאת לא תקינה? והאם זו באמת סיבה להמשיך ולנסות?
יכולה לספר לך שאצלי הכמיהה לעוד ילד היתה חזקה ממני, היתה נוראית וכואבת וקשה ומטורפת. הכמיהה. זה היה משהו מעבר לכל הגיון בריא. מודה באשמה. שום דבר לא היה רציונאלי. רק אמוציונאלי. משהו בלב. בלב. אבל לא חיפשתי שום הוכחה ל"תקינותי". זו גישה מסוכנת, לפחות בעיניי.

כתבת: "היתה תקופה שכמעט הביאה לגירושין"- התמודדות עם אובדני הריון חוזרים אכן משפיעים על הזוגיות. יחד עם זאת, אפשר לנהל זאת בצורה נכונה, כמו להיעזר באשת מקצוע שמתמחה בכך, ומלווה גם זוגות. יכולה להעיד על עצמי, שמעולם, גם כאשר היו מתחים וקשיים סביב ההפלות החוזרות, מעולם לא עלה נושא הגירושים על הפרק. וכן- נעזרנו גם מדי פעם ביעוץ חיצוני. אבל זה בכלל לא נסוב סביב עניין גירושים או אפילו לא קרוב לזה, אפילו.

ובשורה התחתונה- מציעה לך לעשות בירור מעמיק עם עצמך ועם בן זוגך- לגבי הבחירה בנסיון נוסף, לגבי הסיבות לכך, לגבי דרכי התמודדות- אישיות וזוגיות.
שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחרי. אשמח לעדכונים.

שירה דוד


ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
צודקת אני כבר ברולטה

בתוך תוכי אני יודעת שהכל תקין איתי ..זו מלחמה שלי כמו חובת ההוכחה שהכל בסדר. אני מאד מאד רוצה עוד ילד אבל לא בכל מחיר.
ההפלות הביאו אותנו למקום נמוך מכיוון שהוא הגיע רווק עם ציפיות לילדים ..ופתאם הוא הבין שאולי הוא צריך להסתפק באחד. (ועוד 2 שהם לא שלו). תמיד חשבתי שרק נשים ככ אובססיביות לגבי ילדים. מסתבר שלא! הוא נחוש ורוצה אפילו יותר מאישה עם רחם.
אשמח לקבל המלצה לרופא נעים אמפטי אבל גם סופר מקצועי ועם ראש פתוח שמתמחה בהפלות חוזרות ללא הסבר. אני מאזור המרכז מוכנה להגיע לכל מקום בארץ.
תודה רבה על כל התמיכה והתשובות .בהחלט מחמם את הלב.
 
קשה לי

עם חלק מהדברים שאת כותבת.

1. ילדים לא מתקנים זוגיות. אם יש בעיות בזוגיות, פותרים אותן ורק אז מחליטים אם רוצים להביא לעולם ילדים נוספים. אם הבעיות בזוגיות נובעות מההיסטוריה המיילדותית, עדיין יש לפתור אותן ורק אז להחליט אם רוצים להביא לעולם ילדים נוספים.
2. ואם תמשיכו ותגלי שאת "תקינה" והוא לא? ואם תמשיכו ותגלי שאת "לא תקינה"?
את אישה, את בת זוג, את אמא ל-3 ילדים וסביר להניח שאת עוד המוני דברים אחרים. ה"תקינות" שלך לא נקבעת על פי ההיסטוריה המיילדותית שלך. וגם אם את מחליטה שההיסטוריה המיילדותית קובעת את התקינות שלך: ילדת 3 ילדים=את תקינה.
3. כמו ששירה כתבה, מרגע שאת מנסה להיכנס להריון את שפן נסיונות: האם תיקלטי או לא, האם יהיה דופק, האם הדופק ייפסק, האם כל הבדיקות יהיו תקינות, האם תעברי בדיקות פולשניות, האם יתגלה ממצא שיחייב אותך להחליט אם לסיים את ההריון.
בענייני ילודה אף אחד לא יכול להבטיח דבר. יש סטטיסטיקות, והרופאים יכולים לומר ש"סביר להניח ש...", או "ברוב המקרים כמו שלך...", או כל הצהרה כללית אחרת.
אף אחד לא יכול להבטיח, ומי שבכל זאת מבטיח, עלול לגלות שההבטחה שלו לא מחזיקה מים. לפני כמה חודשים הגיעה לכאן מישהי שמומחה להפלות חוזרות הצהיר בפניה שהוא פתר לה את הבעיה ושאת ההריון הזה היא תסיים בידיים מלאות. למרות ההבטחה שלו, היא סיימה בידיים ריקות ובשברון לב גדול יותר, עקב ההבטחה שלא התממשה.

אם את רוצה לנסות שוב, את צריכה לבחור את אחת מבין ההמלצות הרבות שקיבלת או להחליט על דרך אחרת ולהתחיל לפעול.
אם את רוצה להתלבט, את צריכה לקחת בחשבון שהזמן לא עוצר למענך ושהסיכויים במגמת ירידה ככל שהזמן מתקדם.

אני בת גילך, עם בעיות שונות משלך ואני החלטתי שאני ממשיכה על אף שכל הסטטיסטיקות לרעתי, על אף שנכוויתי שוב ושוב.
אני שפן נסיונות, ואין לדעת האם אקלט, ואין לדעת אם יהיה דופק והאם הוא ייפסק, ואין לדעת אם אגיע לסיסי שליה והאם הבדיקה תהיה תקינה, ואין לדעת אם לא יתגלה עוד ממצא שעדיין לא נתקלתי בו, ואין לדעת אם לא יקרה אסון אחר.
אני שפן נסיונות מבחירה, אני יודעת כמה מפחיד לצאת לדרך וכמה הסיכוי קלוש, ובכל זאת אני צועדת בדרך.
 
צודקת בהחלט

לגבי הזוגיות אני לגמרי בדעה שלך.הזוגיות שלנו היתה תקינה עד ההפלות.
אני מרגישה שהכל בסדר אצלי ואני פורייה וזה מה שהרופאת נשים שלי אומרת וגם הד"ר שבדקו אותי אמרו שלנרות כל הטראומות שלי הרחם שלי מחלים יפה.
יש לי רק ילד אחד ממנו בן 5 הוא רוצה עוד ילדים ולא מוכן לוותר. זה השמע רע והוא יודע את זה,אבל הוא לא יכול להסביר עד כמה הוא רוצה את זה.מצד שני הוא גם לא רוצה שאפגע בריאותית או נפשית. דיחמה קשה שהביאה אותנו למקומות נמוכים מאד .
&nbsp
אני מאד רוצה עוד ילד ומוכנה לנסות שוב.
עשינו הזרעה עם השבחה וכל התרופות התומכות וזה לא הצליח. אז אני שואלת את עצמי לאיזה דרך ללכת ? לאיזה רופא ללכת?
וכן יודעת שאף אחד לא יכול להבטיח כלום.
 
למעלה