הפלות חוזרות

חנה0908

New member
הפלות חוזרות

שלום ,
אני חדשה בפורום , אבל נושא כאוב ומוכר לי מקרוב .
עברתי 12 הפלות.
עשיתי את כל הבירורים ולא נמצאה שום בעיה .
אני מגיעה לתקופה של 7 -9 שבועות רואים לעובר את הדופק ואז הדופק נעלם ואני עוברת תהליך של הפלה.
אם ישנן נשים שיכולות לעזור במידע או תמיכה אשמח מאוד .
התחושה של חוסר אונים ותסכול מאוד קשים .
כמו כן , אני מרגישה שגם אם אני מקבלת אמפטיה מהסביבה אין הרבה אנשים שיכולים באמת להבין מה אני מרגישה .
 
לבי איתך, חנה

כתבת שעברת 12 הפלות? אין לי תובנות או עצות עבורך, אלא חיבוק ענק מהלב. כולי תקווה שאת מטופלת רגשית, כי בלתי נתפס מה שעובר עליך.
 

שירהד1

Member
מנהל
אוי ואבוי


אלוהים אדירים! היחידה פה שאני מכירה עם שיא כזה היא "סנופי" (שם המשתמש שלה כתוב באנגלית), שלאחר מספר כזה של הפלות פנתה לפונדקאות, וזכתה לפני זמן מאוד קצר בבת בריאה ומתוקה (יש לה בת אחת מהריון ראשון ורגיל, שלאחריו הגיעו כל ההפלות).

בני כמה אתם?
האם היציעו לכם לגשת לתהליך של פונדקאות?
לאורך כמה שנים אתם בסיפור הנוראי הזה של ההפלות החוזרות?
האם אתם מקבלים איזושהי תמיכה מקצועית רגשית?
ובכלל- איך אתם מתמודדים עם המספר הבלתי נתפס הזה של ההפלות?


שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
כל כך עצוב לי

לשמוע על המסע הבלתי נתפס שלכם. כמה אובדנים. כמה כאב. כמה תקוות מנופצות. כמה זמן. כמה ייסורי גוף ונפש. האם עברתם בירור רפואי מקיף? (אני מניחה שכן), הייתם אצל הרופאים המומחים לנושא הפלות חוזרות? ניסיתם מגוון סוגי תמיכה? אני מצטערת ועצובה. אין לי מילים מנחמות. אנא סלחי לי. שולחת חיבוק ענק על מנת הסבל הגדושה שלך.
 

אליסקה

New member


צר לי מאוד לשמוע על מה שאת עוברת. אני עצמי עברתי שלוש הפלות חוזרות בנסיבות דומות, ללא כל סיבה נראית לעין. אשמח אם תספרי קצת עליכם (בני כמה אתם? האם אתם נכנסים להריון באופן טבעי?) מה כבר ניסית (קלקסן? עירוי IVIG? מיון ברטוב? משהו אחר?) ועם מי התייעצת (קופרמינץ? כארפ? מישהו אחר?).
בצד המעשי, אני חושבת שיש מה להציע: להלן קישור למאמר שבדק את ההשפעה של PGS על תוצאות IVF בגילאי 38-41. הוא מעיד על ירידה בשיעור ההפלות מ39% ל3%. ולידת חי כבר בהחזרה הראשונה 52% לעומת 24%.
[URL]https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28433371[/URL]. אם את רוצה המלצה על רופא ממש נחמד ומקצועי, שמתמחה ב-PGS, אני ממליצה בחום על ד"ר דורון גולדברג.
אם תפרטי קצת יותר, אשמח לנסות להציע כיוונים נוספים (וגם להזהיר מפני שרלטנים).
 

חנה0908

New member


היי אליסקה ,
אני בת 38 יש לנו ילד אחד בן 13 שאיתו נכנסתי להריון טבעי ללא שום עזרה .
אחרי 3 ששנים נכנסתי להריון ספומטני ומאז סיפור חוזר על עצמו של הפלות.
אחרי הפלה ראשונה אמרו לי שזה קורה וצריך להמשיך .
אני פניתי למומחה לפוריות והתחלתי תהליך של הזרעה ומכיוון שיש לי שחלות פוליציסטיות הייתה לי היפר סטימולציה והעבירו אותי לIVF על מנת שנוכל להמשיך עם התהליך על מנת שלא נאבד זמן . עברתי שאיבה של 22 ביציות הופרו רק 9 עוברים. בהחזרה ראשונה הוחזרו 2 עוברים שנקלטו ולשניהם היה דופק אך בין שבועות 7-9 לשניהם עצר הדופק ועברתי גרידה .
לאחר מכן היה עוד הריון כתוצאה מIVF והכל חזר על עצמו .
בהחזרה אחרונה לא נקלטו עוברים והחלטנו שאנחנו עוצרים ועושים את כל הבירורים וכמובן החלפנו כמה רופאים בדרך.
תוך כדי נכנסתי לשני הריונות הזרעות והכל חזר על עצמו ( אמרו לי שאין סיבה כי הכל אמפירי וצריך לנסות עד שיצליח) . אני הגשתי כבר אז שישנה בעיה מכיוון שיש דפוס ומשהו לא בסדר .
עברנו לד"ר טל יוסף והוא שלח אותנו לבדירת קריוטים, קרישיות , היסטרוסקופיה אבחנתית , צילום רחם וכו'.
לאחר שכל התוצאות היו תרקינות הלכנו לעוד ניסיון של IVF כי כבר התחלנו בתהליך לא מתוך צורך מסויים אלא כי כבר היינו בו ואז עברתי שאיבה גם של 18 בציות והופרו רק 5 עוברים ( אמרו שספירת זרע היה תקין אך בגלל שבעליה היה חולה בשפעת באותה תקופה זרע נחלש ) . החזרה ראשונה הייתה של 2 עוברים וגם הם נקלטו ולשניהם נעלם דופק.
בפעם שניה לא נקלטו עוברים .
היה גם ניסיון של הזרקה של קלקסאן על מנת לראות האם ישנה אפשרות שזה אכן בעיה של קרישיות מקומית ( גם אמפירי ולא מוכח ) .
לאחר מכן החלטנו שאנחנו לא עוברים עוד סבב IVF כי אין סיבה .
מקסימים הזרעות וניסיון טבעי של כניסה להריון מניסיונות היו עוד מספר הריונות עם אותן תוצאות .
בפעמיים אחרונים פניתי לפרופסור שולט והוא המליץ לפנות לבית חולים שערי צדק לתהליך PGS . הייתי בשערי צדק וממש חשבתי על תחילת התהליך אבל לאחר שישבתי עם גנטיקאית היא הסבירה לי שהכל אמפירי והיא לא רואה בהיסטוריה משפחתית בעייות דומות + ככל שמספר הפלות עולות אז הסיכוי של בעיות במבנה גנטי של העוברים יורד ובעיה כנראה אצלי. היא אמרה לי שאם אני רוצה לבצע את התהליך היא לא מבטיחה לי שום הצלחה ולא מורידה את הסיכויים של הפלה מהכיוון שמבנה גנטי של כל עובר שונה ועומד בפני עצמו.
עצרנו, הייתי צריכה הפסקה והטענת מצברים .
התחלנו לחשוב מחדש ופנינו לפרופסור כרפ ,אני כרגע מטופלת אצלו וטרם התחלנו תהליך.
עשיתי עוד מספר בדיקות שלא עשיתי בעבר ולפי ותחושה פנימית מרגישה זעירות של אופטימיות .

תודה מראש ☺
 

שירהד1

Member
מנהל
קראתי בעיון-

אני אתחיל בלהתייחס לילד בן ה-13- ראשית, אני מאוד מאוד שמחה שיש לכם ילד. אני יודעת שזה לא מנחם ולא מפחית בכלום את הכאב הנוראי על ההפלות (אני עצמי בוגרת של 7 הפלות), אבל ממש נשמתי כאשר קראתי על קיומו.
תודה לאליסקה ששאלה, כי לא ציינת הריון תקין בפנייתך הראשונה.
האם בנך יודע על הנסיונות? שואל משהו? ביקש בעבר אח/ות? הוא כבר גדול, ואני מתארת לעצמי שצריך לספק לו תשובות כלשהן.

שנית- אני נאלצת להסכים על מה שאמרה הגנטיקאית לגבי תהליך הPGS. זה גם מה שאמרו לי בזמנו, לפני מספר שנים. אמרו לי גם שהתהליך כה מורכב ומסובך, שעלול להיווצר עובר תקין בהיבט הכרומוזומאלי, אבל שפגום בדברים אחרים, בגלל ההתערבות המורכבת. בקיצור- זה עוד לא הפיתרון האידאלי. אני מקווה שהטכנולוגיות תלכנה ותשתכללנה, ושזה כן יהווה פיתרון בעתיד.

שלישית- אני לא כל כך הבנתי- את ההפריות שעשית, עשית בגלל השחלות הפוליציסטיות או בגלל סיבה אחרת?

רביעית- כתבת שעשית עוד בדיקות שלא עשית בעבר שבעקבותיהן את מרגישה זעירות של אופטימיות. האם את מוכנה להרחיב באילו בדיקות מדובר? האם על הכרוס מאטש (לא מאמינה בזה...) או בבדיקות נוספות ואחרות?


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

חנה0908

New member
תודה רבה

היי שירה ,
קודם כל אני רוצה להודות על התמיכה .
בני יודע שאנחנו רוצים עוד ילדים , אנחנו מדברים על זה ואני משתפת אותו באינפורמציה שמתאימה לילד בגילו.
ולשאלתך לגבי טיפול IVF אליהם עברתי בהמלצת רופא מהסיבה שהייתה לי היפר-סטימולציה וריבוי ביציות כשבמקור הייתי אמורה לעבור תהליך IUI.
רופא הסביר לי שישנם 2 אופציות במקרים כמו שלי :
1. לעצור את כל תהליך ההזרעה ואז להמתין למחזור ולהתחיל הכל מהתחלה
2. לעבור לטיפולי IVF מכיוון שישנם מספר רב של ביציות
בחרתי באפשרות 2.
 

שירהד1

Member
מנהל
אודה לך אם תוכלי לענות על שאלתי האחרונה-

לגבי בדיקות נוספות שעשית לאחרונה שטרם עשית לפני כן. חשוב לי גם לתת אינפורמציה ככל שאני יודעת, וגם לקבל מידע רלוונטי, כדי לתת אותו אחר כך לבנות נוספות.

בנוסף- האם בנסיון הבא מציעים לכם גם הפרייה חוץ גופית או הזרעה או טבעי? האם מישהו דיבר איתכם על אופציה של פונדקאות?

אני מנסה לשבור את הראש יחד איתך, ובו זמנית- גם לקבל ממך מידע שיכול להיות רלוונטי לאחרות.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.

09-7749028
 

אליסקה

New member
אוקיי

תודה שפירטת. אז פרה-פרה:
א. איכות הביציות - את כותבת "הופרו רק 5 עוברים", "הופרו רק 9 עוברים", אבל המילה "רק" אינה במקומה. כמות ההפריות דווקא מכובדת, ולדעתי זו אינדיקציה לכך שהביציות באיכות סבירה או אפילו טובה. האם העוברים מגיעים לשלב הבלסטוציסט? אני שואלת גם כי זה מעיד על איכותם, וגם כי זה תנאי מקדים ל-PGS.
ב. איכות הזרע - האם נעשתה לבעלך בדיקת זרע? אם יש בעיה במורפולוגיה, ניתן לנסות IVF לאחר מיון ברטוב, המכונה IMSI. במיון כזה (שעולה כ-4,000 ש"ח למנת זרע, לפי מיטב ידיעתי), בוחרים את תאי הזרע שנראים תקינים במיקרוסקופ מיוחד, ומפרים בהם את הביצית. יש בנות בפורום פוריות שממליצים על השיטה הזו בכל פה.
ג. כארפ - אני לא יודעת איך התרשמת ממנו. הייתי אצלו פעם אחת, ולא הרגשתי שהוא יכול לעזור. הוא עשוי להציע לך את העירוי שהזכרתי בהודעה הקודמת. העירוי הזה שנוי במחלוקת, ואם תחפשי "IVIG" בפורום זה ובפורום "הריון לאחר אובדן" תראי שיש בנות שזה עזר להן ויש בנות שלא, כך שהייתי שוקלת היטב אם לקבל עצה כזו, כי הבנתי שזה יכול לפגוע באפשרות שלך לקבל תרומת איברים בעתיד, אם תצטרכי. בכלל, הייתי גם כארפ וגם אצל קופרמינץ, שמחשיבים עצמם מומחים להפלות חוזרות, ולדעתי אף אחד מהרופאים לא יודע לעזור.
ד. בלוטת התריס - האם עשית בדיקה? אולי את לא מאוזנת ולכן ההפלות? אני יודעת שפרופ' זלוצובר הוא הכתובת שלך, אם בדיקת בלוטת התריס יוצאת לא תקינה. את ההפניה לבדיקה את יכולה לקבל אצל אנדוקרינולוג בקופה, ולהתחיל משם.
ה. לגבי PGS בשערי צדק - אני, במקומך, הייתי בהחלט מנסה את זה, אם אין בעיה כספית (זה מאוד יקר! עולה 2,700 ש"ח לעובר, וחלק מהעוברים נהרסים בבדיקה. את צריכה להכין את עצמך למסע ארוך ולא פשוט!). ד"ר גולדברג, עליו המלצתי, עובד בשערי צדק. אני עצמי עמדתי להתחיל איתו תהליך כזה, אבל בסוף נקלט הריון תקין ולא הספקתי.
ו. קלקסן - האם קיבלת מינון של 1 מ"ג לכל ק"ג משקל גוף? זה מינון טיפולי ולא אמפירי. קלקסן אמנם לא הוכח כמונע הפלות, אבל אפשר לנסות.
ז. כל מיני כיוונים - יש כל מיני סברות להפלות חוזרות בשבועות מוקדמים שעדיין בשלבי מחקר ולכן גם אין להם עדיין טיפול, כמו חוסר בתאי גזע ברירית וחלבון קשירה לרירית שלעיתים חסר ולכן העובר לא מצליח להשתרש כראוי:
כתבה על תאי גזע: https://healthy.walla.co.il/item/2941949
לגבי החלבון החסר, סנופי גילתה עליו. זה חלבון שקשור לחיבור של העובר לרירית הרחם. סנופי התכתבה עם החוקר בייל, שאמר לה שזה יכול להתאים למקרה שלה (גם היא ילדה בעבר, כמוך), אז כנראה שזה יכול להיות נרכש. היא כתבה פה בפורום שהבדיקה היא לא פשוטה אבל יש פרוטוקול ברור ואפשר אפילו לעשות בארץ ולשלוח אליו: "האמת שהוא היה מקסים והציע לי לשלוח לו את הסליידים של הגרידות והוא יעבור עליהם. אני מודה שלהתקשר לבתי חולים ולבקש את הסליידים עורר בי חלחלה אז החלטתי לוותר אבל בעיניי זה מידע חשוב. זה האתר שלו: http://klimanlabs.yale.edu/infertility/eft/index.aspx", וזה הלינק להודעה של סנופי: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/98/182340889/משפחה/אובדן_הריון_תמיכה. 
 
אליסקה, כמה הרבה אינפורמציה בהודעה אחת

נהדר שריכזת את כל המידע - הלוואי שיועיל - לחנה ואולי גם לנשים נוספות.
 

חנה0908

New member
תודה רבה


אליסקה יקרה,

אני רוצה להודות לך על הכל .
אני מתכוונת לקרוא ולחקור את הנושאים .
קשה להיות בתחום האפור ולא לדעת מה הבעיה.
הייתי כולי תקווה לא להיות במצב שאני נמצאת בו היום, וכן לדעת מה הבעיה כדי למצוא לה פיתרון כזה או אחר .

פעם נוספת אני רוצה להודות לך,
חנה
 
ליבי איתך....

לא יאומן מה שאת עוברת.
כמה כוחות נפש.

בתור מטופלת של כארפ לשעבר, תוכלי בבקשה לפרט אילו בדיקות פרופ כארפ נתן לכם ואיזה טיפול הוא מציע להריון הבא?
 

אמאלוסי

New member


חנה יקרה !
נקרע הלב לקרוא הודעה שלך.
אני עברתי 3 הפלות ולא מתארת לעצמי איך את מתמודדת.
ראיתי שעברת הרבה בדיקות ואליסקה רשמה עוד בדיקות חשובות
זה מה שיש לי להוסיף למה שאת ואליסקה רשמו:
1-הורמונים - לא רק תריס, אלא כל ציר היפופיזה. אנדוקרינולוג רגיל יכול להפנות אותך.
2-סוכר בצום.
3-פרופיל אוטואימוני
4-תרבית וגינלית ל-STD
ואז עם כל התוצאות ללכת לרופא תותח (לאו דווקא כארפ). אני מאוד ממליצה על רופא שלי-פרופ' רבינוביץ מתל השומר. אבל כל רופא המסוגל לחשוב מחוץ לקופסא יכול להתאים.
 
למעלה