שאלות לגבי היסטרו לאחר ציטוטק

EstiB2

New member
שאלות לגבי היסטרו לאחר ציטוטק

שלום לכולן,

אשמח לקרוא מהנסיון שלכן. שוב מוצאת את עצמי לבד מול החלטות קשות כשאין לי מספיק מידע רפואי ואפשרות להתייעץ כמו שצריך.

הריון בגיל 41 לאחר IVF הסתיים לצערי הרב בהפלה נדחית. לאחר 2 מנות ציטוטק בהפרש של שבוע נותרה שארית ובהמלצתו של הרופא שלי, פרופ' זיידמן, החלטתי להמתין למחזור בתקווה שהרחם יתנקה באופן טבעי בלי התערבות חיצונית. לצערי אחרי המחזור נותרה שארית קטנה (7*8 מ"מ), והרופא מעדיף להמנע מהתחלת טיפול והריון חדש עד שהשארית תתנקה. אז על אף הלחץ בגלל הגיל והשעון הביולוגי, אני נאלצת לדחות הכל בחודש נוסף ועוד לחודש של חגים! מאוד מתחרטת שלא עשיתי הסטרו מייד אחרי הציטוטק.

אני חושבת לעשות את ההסטרו בבי"ח מאיר, שם טופלתי בציטוטק. האם יש פה מישהי שעברה את ההסטרו במאיר או בבי"ח ציבורי אחר ויכולה לתאר את התהליך? הרופאים טובים? האם מאושפזים ליום שלם? המלצות? אמרו לי שלוקח שבוע עד שרופא מסתכל על ההפנייה ונותנים לי תור. כמה זמן לקח לכן התהליך מרגע שליחת ההפניה?

האם עדיף לי לעשות את הפרוצדורה באופן פרטי? ואם כן - איפה מומלץ?

תודה מראש,
א.
 
עברתי פעם אחת בציבורי ופעם אחת בפרטי

בציבורי זה היה אחרי גרידה בשבוע 13, שארית עם זרימה (שארית פעילה שמחוברת לדופן הרחם).
תיאום התור להיסטרו היה מהיום למחר. לא יודעת אם זה בגלל ההיסטוריה שלי בכלל ובאותה גרידה בפרט (שכחו ספוגית בתוכי + שארית פעילה) או בגלל שהרופא שהסכים לקבל אותי בהתראה כזו קצרה, התגלה כרופא סופר רגיש וראה כמה אני שבורה כששבועיים אחרי הגרידה גיליתי שיש שארית.

ההיסטרו השניה שלי היתה אחרי גרידה בשבוע 9+6. הגרידה היתה בציבורי, אבל את ההיסטרו בחרתי לעשות פרטי אצל אותו הרופא מההיסטרו הראשונה שכעת הוא רופא הנשים שלי.
גם אני גיליתי את השארית לפני הוסת וגם אני בחרתי לחכות ולקוות שהיא תצא בעצמה. מבינה את הייאוש על בזבוז הזמן ועל העיכוב ההכרחי.

ההפלה הבאה היתה עם ציטוטק ונותרה שארית פעילה ודימום כבד, אז 9 ימים אחרי הציטוטק עברתי גרידה פרטית אצל הרופא שלי, בהתראה של 8 שעות בין השיחה הטלפונית שבה הודעתי לו על השארית לבין הרגע שבו שכבתי בחדר הניתוח.

בהפלה האחרונה כבר לא הלכתי לציבורי, אלא ישר לרופא שלי שעשה לי גרידה בשבוע 13, וללא שארית.

כמו שניתן להבין, אני בשלב שבו אני מעדיפה פרטי.
יש לי היסטוריה מורכבת ואמנם אני צעירה ממך, אבל אני כבר בת 40.5.
הרופא שלי סופר מקצועי ואני סומכת עליו בעיניים עצומות, אבל הוא קודם כל בן אדם והוא היה כזה גם בפגישה הראשונה שלנו שהיתה בבי"ח ציבורי, כך שברור לי שזה באופי שלו ולא בגלל שאני מטופלת פרטית.

לא מכירה את בי"ח מאיר, אבל בדרך כלל היסטרו ניתוחית מצריכה אשפוז יום (עניין של כמה שעות בלבד, לא נשארים ללילה) והשחרור תלוי בקצב ההתאוששות שלך מההרדמה, בדומה למה שקורה אחרי שאיבת ביציות.
ההכנה הפיזית מאוד דומה למה שקורה בשאיבה: צום 8 שעות, בלי איפור/לק/תכשיטים, מהדקים את הרגליים לרגליות, פותחים וריד ואת הולכת לישון.
אני תמיד מבקשת שהמרדים ייתן לי זופרן נגד בחילה, אחרי כמה נסיונות לא טובים שהסתיימו בהקאות.

מבואסת איתך על השארית
 

EstiB2

New member
תודה רבה על התשובה המפורטת!

ומצטערת לשמוע על מה שעברת...

הומלץ לי על ד"ר גולדשמידט.
האם תוכלי לשלוח לי את שם הרופא הפרטי שלך בבקשה?

תודה,
א.
 

משתפת

New member
סליחה על השאלה אבל איך יודעים אם נשאר משהו

לצערי עברתי לפני שבוע את הגרידה בשבוע מתקדם. איך יודעים שנשאר משהו ושצריך היסטרו?
 
עונה לגבי השאריות שהתגלו אצלי

ההפלה הראשונה שבה היו לי שאריות היתה גרידה בשבוע 13. אחרי הגרידה היו לי כאבי בטן, אבל לא ידעתי האם הם בגדר כאבים תקינים או לא. היה גם מעט מאוד דימום (בעיקר בניגוב) של דם כהה - כלומר דם ישן שאינו טרי.
שבועיים אחרי הגרידה היה לי יום חופש אז הלכתי להיבדק במרכז לבריאות האישה, ושם התגלתה שארית עם זרימה, שהיא שארית שעדיין מחוברת לדופן הרחם ויש בה כלי דם פעילים.
למחרת עברתי היסטרו ניתוחית להוצאת השארית, אבל גם אחריה היו קרישי דם שנותרו ברחם והרבה דם חופשי שיצא יחד עם הקרישים בוסת הראשונה.

ההפלה הבאה היתה כמעט שנה וחצי לאחר מכן, גרידה בשבוע 9+6. בגלל הנסיון מהגרידה הקודמת, הלכתי להיבדק שבוע אחרי הגרידה, והתגלתה שארית ללא זרימה, כלומר שארית שככל הנראה צפה בחלל הרחם. ההמלצה היתה לחכות לוסת וזה מה שעשיתי. לצערי השארית נצפתה גם אחרי הוסת ולכן עברתי היסטרוסקופיה ניתוחית.

ההפלה הבאה היתה 5.5 חודשים לאחר מכן, מכיוון שהיה מדובר בעובר קטן, בחרתי בציטוטק מתוך תקווה שאז גם לא תהיה שארית (ההפלה הראשונה שלי היתה ציטוטק והיא נגמרה מהר יחסית וללא שארית).
לצערי בהפלה הזו הציטוטק גרם לדימום כבד שהוביל לאשפוז ללילה. בבוקר ראו שארית עם זרימה, אבל החלטתי שאני לא הולכת על גרידה מיידית, אלא משתחררת הביתה ומקווה שהשארית תצא בכוחות עצמה.
אחרי שבוע שבו היה דימום כבד מאוד עם הפסקות, ומכיוון שהייתי חלשה ואנמית, חזרתי למיון בביה"ח ושם ראו שעדיין יש שארית עם זרימה.
בשלב הזה בחרתי לפנות לרופא שלי והוא קיבל אותי לגרידה כמעט מיידית: שוחחנו בטלפון בשעה 09:30, ו-8 שעות אח"כ כבר שכבתי בחדר הניתוח.

רוב הנשים לא נבדקות לפני הוסת הראשונה. אני כן - בגלל ההיסטוריה שלי.
בעקרון אפשר לראות את מרבית השאריות באולטרסאונד רגיל. לפעמים מפנים להיסטרו אבחנתית (שמבוצעת ללא הרדמה) כדי לאבחן בדיוק רב יותר את מצב הרחם.
יש נשים שמקפידות לבצע היסטרו אבחנתית אחרי כל הפלה. אני לא - מסתפקת באולטרסאונד רגיל ובעובדה שהרופא האחרון שהתעסק עם הרחם שלי הוא הרופא שלי.
 
שמו דר' גיא רופא

הוא מקבל פרטי בחיפה ובתל אביב.
לא הייתי אצל גולדשמיט באופן אישי, אבל אני קוראת עליו המלצות בלי סוף ומעולם לא קראתי חוות דעת שלילית לגביו.

מאחלת לך שבין אם תבחרי בפרטי ובין אם ציבורי, ההיסטרו תסיים את ההפלה הזו ותוכלי להמשיך הלאה.
 

צומבה1

New member
המלצה על גולדשמיט

לא יודעת אם עדיין רלוונטי אבל מצטרפת להמלצה על גולדשמיט. למרות שאצלי לא ראו שארית באולטרסאונד , לאחר מקרה בו לא ראו ואז היתה שארית בהסטרו, היתי לפני כשבועיים אצל גולדשמיט. הסטרו שארכה דקה וחצי , לא הרגשתי כלום, קיבלו אותי מהיום להיום וכמו בעבר שהיתי אצלו- מרוצה מאוד וסומכת על המקצועיות שלו. בהצלחה
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


לגבי בית חולים מאיר- עברתי שם מספר גרידות (ולהבדיל- גם שני ניתוחים קיסריים...). יכולה להעיד מנסיוני על צוות רפואי מקצועי, אנושי ואמפטי.
אינני יודעת לגבי הפרוצדורה של ההסטרוסקופיה במאיר. אני רוצה להאמין שגם שם מדובר על אנשי מקצוע טובים מאוד.

כולי תקווה שתעברי את הפרוצדורה בהצלחה ושהשארית תתנקה, ותוכלי לחזור לטיפולים במהירה.


שירה.
 

EstiB2

New member
תודה רבה! גם אני התרשמתי ככה מהצוות במאיר

ואין לי ספק שהטיפול מקצועי ומצוין באותה מידה (הרי זה אותם רופאים בציבורי ובפרטי)!
אני מעדיפה ללכת לציבורי, איפה שניתן. פה כבר החלטתי על גולדשמידט בגלל ההמלצות הגורפות, התור הקרוב וההבטחה שזה יסתיים תוך שעות ספורות בלי יותר מדי ביורוקרטיה.

בשורות טובות ושנה טובה,
א.
 

EstiB2

New member
דימום לאחר היסטרוסקופיה ניתוחית?

כמה זמן צפוי להמשך דימום לאחר היסטרוסקופיה ניתוחית? והאם זה מתערב הורמונלית במחזור? צפוי לשבש את תאריך המחזור הבא? אתמול בערב הייתי אצל ד"ר גולדשמידט ומאז יש דימום לא סדיר של דם בהיר כזה. אני תוהה האם זה מהשארית שהוא הסיר, או מרירית חדשה ומתי זה יפסק... קצת מודאגת.

המון תודה מראש על התשובות,
א.
 

שירהד1

Member
מנהל
אני לא יודעת. בכל שאלה רפואית-

אני מציעה להתייעץ עם הגורם הרפואי המתאים. אי לכך, את בהחלט יכולה ליצור עימו קשר ולשאול אותו את כל השאלות הללו.
אם יהיו לך תשובות, אודה לך אם תחלקי אותן איתנו.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
אצלי לקח כשבוע

עד שהדימום פסק לחלוטין.
רק עכשיו ראיתי את השאלה שלך ואני מקווה שבינתיים כבר דיברת עם דר' גולדשמיט.
מה מצבך כרגע מבחינת הדימום וההרגשה הפיזית?
 

EstiB2

New member
זה הסתדר ואני מרגישה טוב!

דברתי עם ד"ר גולדשמידט ועם רופא בקופ"ח והבנתי שמה שיש לי זה צפוי ובסדר

תודה על התשובה שלך :)

שתהיה שנה טובה ובשורות טובות!
א.
 
למעלה