פינת הביניים (בין אובדן להריון חדש)

פינת הביניים (בין אובדן להריון חדש)

פינת הביניים מוקדשת לכל מי שחוותה אובדן ומטלטלת במחשבות לגבי המשך הדרך -
המתח שבין הפחד מאובדן (נוסף)
לבין הכמיהה לילד (ראשון או נוסף)
וכמובן: מעטה החרדה וחוסר הוודאות שאופף את המחשבה על הריון שאינו מנת חלקה של מי שלא חוותה אובדן.

אתן מוזמנות לשתף בכאבים, בקנאות, בחששות, בכמיהה, בתקווה, ביחס של הסביבה ובכל קשת הרגשות המלווה את תקופת הביניים.
 

Rach12312

New member
תקופה שמרגישה שלא נגמרת

אני כבר חודשיים אחרי ההפלה (הריון ראשון שבוע 6 ללא דופק עם ציטוטק).
אני מנסה ממש שלא לחשוב ולא לצפות לכלום אבל אני לא מצליחה. ברגע שאני מתחילה לחשוב על האובדן ישר מתחילות לי דמעות ותחושה שלמה הדברים השתבשו ככה.
בעלי כל הזמן אומר לי שהגיע הזמן להתקדם מהדיכאון, שמצד אחד הוא צודק כי גם לי נמאס מתחושת העצב והחוסר אונים. אבל מצד שני אני פשוט לא מצליחה להתגבר על כל הרגשות. אני כל הזמן חושבת באיזשה שלב הייתי אמורה להיות עכשיו.
כרגע אני אמורה לקבל בכל יום את המחזור השני אחרי הציטוטק ואני מנסה לא לקוות לכלום אבל כמובן שבפועל ההפך קורה..
אני ממש חוששת מההריון הבא שגם הוא ישתבש כי לצערי אף אחד לא יכול להבטיח לי במאה אחוז שהוא יהיה תקין.
 

שירהד1

Member
מנהל
לRach-


1. אי אפשר. אי אפשר שלא לצפות לכלום. זה בלתי אפשרי, אני מודיעה לך. מניסיון. מרגע שהרצון לילד נפתח, אי אפשר להרגיע אותו, עד שאכן נולד/ת תינוק/ת.

2. דמעות- מאה אחוז. מותר לבכות בכל עת. עברה תקופה מאוד קצרה מההפלה, ואת עדיין עצובה. וזה בסדר גמור. זה היה הריון ראשון שלך, עם נאיביות מתוקה שכזו. והעצב קיים. זה ממש טבעי. כמובן שחשוב להמשיך בחיים מבחינת התפקוד, וללכת לעבודה, ולהמשיך בכל העיסוקים שהיית רגילה, כי הם יתנו לך את היציבות והחיוניות. אבל מותר גם להיות עצובים.

3. למה הדברים השתבשו ככה- בדיוק- ככה! זו התשובה. כי בניגוד למה שהיינו רוצות לחשוב- הריונות משתבשים, ונוצרים עוברים לא תקינים, ויש עוד כל מיני עניינים- שלא תמיד מאפשרים שמכל הריון יהיה תינוק בריא ושלם. זה שעד שזה קורה לנו- אנחנו חיות בהדחקה- זה מעולה, כי זה מנגון הגנה מאוד בריא, שמאפשר לנו להמשיך ולחיות ולהיות מאושרות.

4. אף אחד לא יכול להבטיח לי במאה אחוז שההריון הבא יהיה תקין- נכון גם אף אחד לא יכול להבטיח לנו שלא ניפגע בפעם הבאה שניכנס לרכב מתאונת דרכים, ואנחנו בכל זאת נכנסות לרכב, ואף אחד לא יכול להבטיח לנו שבפעם הבאה שניכנס למקום הומה- לא יהיה פיגוע טירור, ואף אחד לא יכול להבטיח לנו שלא נחלה במחלה קשה....נכון. ובכל זאת- הודות למנגנוני ההגנה הבריאים שלנו, אנחנו ממשיכים לחיות, ואפילו לחיות טוב, ולהינות, ולהיות שמחים, ולהיות יצרניים.
כי אלו הכוחות הבריאים שבנו, והם המושכים אותנו קדימה.

5. הריון אחרי הפלה הוא הריון עם יותר חרדות מהרגיל, לפחות עד שעוברים את השלב שבו היתה ההפלה בפעם הקודמת, אבל בהחלט ניתן ורצוי גם להינות ממנו ולשמוח בו.

6. אם את מרגישה צורך- ניתן לפנות גם לטיפול רגשי, אפילו קצר מועד, כדי לסייע לעצמך בעיבוד האובדן וכדי לתת לך כוחות התמודדות הלאה, לקראת ההריון הבא, שבתקווה יהפוך אתכם לאמא ואבא.


שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
היום הייתי כמעט 3 שעות ביקום אחר

לא בטוחה שמתאימה לפינת הביניים, כי אין לי מושג אם ננסה שוב, ובכל זאת זה מרגיש לי המקום הכי נכון.

שבועיים ויום אחרי הגרידה הלכתי למרכז בריאות האישה כדי לבדוק אם יש שארית.
ההמתנה שם תמיד ממושכת והיום הרגשתי שכאילו עברתי ליקום חיצוני. מעין ניתוק מהמציאות ומהעולם.
במהלך ההמתנה הארוכה הגיעה מישהי שבלי לדעת מה הסיפור שלה, היה לי ברור שהוא קשה. בשלב מסויים העזתי לפנות אליה, ודיברנו ובכינו והתחבקנו. ואני שמחה שהעזתי לדבר וכל כך דואגת לה ורוצה בטובתה.

בסיום הבדיקה אצל הטכנאית צחקתי ואמרתי שאני בטח האישה היחידה שיוצאת ממנה מחייכת שבועיים אחרי הפלה.
הבדיקה היום איששה וחיזקה את כל מה שחשבתי על הרופא שלי וכמו שזה נראה כרגע, אחרי 3 הפלות עם שארית, זכיתי לגרידה בשבוע 13 בלי שארית! כל כך לא מובן מאליו מבחינתי ומרגש כמעט כמו לראות 2 פסים בבדיקה ביתית.
עכשיו נשאר לחכות לוסת ולביקורת אצל הרופא שלי.
 
את יודעת, רק בעולם המטורף שלנו פה

יש אפשרות שאת תשמחי מרחם ריק ממש כמו משני פסים -
ואני אהיה מאושרת בשבילך.

לעניין הביניים - "אין לי מושג אם ננסה שוב" (=או שכן או שלא) בהחלט משאיר אותך פה. כשתדעי בוודאות שסיימת את פרק הילודה - אז ורק אז את פטורה סופית מההרהורים החוזרים ונשנים בשאלת ההמשך.

חיבוק אחד שמח על סיום ההיבט הפיזי של הגרידה הנ"ל.
חיבוק אחד עצוב על הפז"מ הבלתי אפשרי שלך, זה שמאפשר לך לצאת מחויכת מביקורת אצל הטכנאית שבועיים ויום אחרי גרידה.
 

שירהד1

Member
מנהל
למרעישה-

מה שסיפרת על הפגישה האקראית מאוד מרגש.
את באמת משהו- לצאת מרוצה מהבדיקה אצל הטכנאית, הה? כל כך פחדת מהאפשרות של שאריות ועוד פרוצדורה, שזה היה בשבילך באמת נפלא לגלות שהרחם נקי.

לגבי פינת הביניים- את שייכת, כל עוד לא החלטת על ההלאה וכל עוד לא נסגרה הרמטית האפשרות לעוד הריון. כתבתי לך על כך כמה דברים בפוסט ניפרד (הפוסט שבו הגבת לגבי נושא הפונדקאות...).

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
הפגישה האקראית

עם האישה שאני אפילו לא יודעת את שמה. הפגישה הקצרה הזו תלווה אותי עוד הרבה זמן. אישה כל כך צעירה עם מטען כל כך כבד והיא רק בתחילתו של המסע.
לפני שראיתי אותה, שמעתי אותה בוכה. והבכי היה כל כך מוכר לי, זכרתי את עצמי בוכה ככה. בכי שנשמע כמו התמונה ההיא ששמתי בפורום השני.
ולא היה לי מושג מה הסיפור שלה, אבל היה לי ברור שהוא קשה. ואח"כ כשדיברנו, גיליתי שהוא קשה הרבה יותר מכל מה שדמיינתי וחשבתי.
מקווה בשבילה שהיא תשרוד את הנפילה אל התהום ותצליח לטפס בחזרה למעלה אל האור ואל החיים.

אני חושבת שבשנה האחרונה הגעתי למסקנה שאני לא יכולה לעבור הפלה בלי שארית ולכן לגרידה האחרונה הגעתי עם אמון מלא ברופא שלי, אבל עם חוסר ידיעה האם הוא יצליח לגבור על הגוף שלי שלא משחרר את ההריונות.
מבחינתי שארית פירושה כאב פיזי, נפשי, התמודדות עם עוד פרוצדורה בהרדמה (אחרי 11 פרוצדורות ב-3 שנים), עוד ביורוקרטיה ותכנונים ותיאומים כך שהתהליך ישפיע מעט ככל שניתן על הבת שלי, נטרול פיזי למשך כמה ימים או שבועות.
ולכן אני יכולה להתרגש ולשמוח על רחם ריק, בדיוק כמו שאני יכולה להתרגש ולשמוח על רחם מלא.

גם אם היתה הפעם שארית, זה לא היה מפחית את האמון שלי ברופא שלי ואת ההערכה העצומה שלי כלפיו. מבחינתי ההיכרות איתו היא אחד הדברים החיוביים ביותר שקרו לי במהלך סאגת הילודה שלי. הוא אדם נהדר ורופא נפלא והלוואי שהיו יותר כמוהו.
 
תודה על העין הקשובה,במקרה הזה:)

אני יכולה לספר לכן,שמאז שחוויתי את האובדן,כמעט לפני שנתיים,עליתי מאד מאד במשקל.עשרה קילו.לא שזה לא יפה לי,כי הייתי בתת משקל חמור,אבל מאז העלייה במשקל,נשים נדחפות,שואלות ומעירות לי הרבה בעניין הריון.כמו למשל,וואו מגיע לך מזל טוב.או ,הייתי בטוחה שאת בהריון,ורק חיכיתי שתגידי כבר.ועוד ועוד פנינים.אני תמיד עונ..ה שלא,אני לא בהריון,ופשוט השמנתי.ואז מגיעה השאלה הבאה,מה את לא רוצה עוד ילדים?
ואני אומרת שלא.כרגע מספיק לי.אלא אם כן מתחשק לי לפתח שיחה עם אותה גברת.כאן אני יכולה לספר לכן,שאני מרגישה שאני לא אשבר לרסיסים,אם לא יהיה לי עוד ילד.זה בהחלט יבאס אותי,אבל לא מאד.חיי היום יום שלי,לא קלים בכלל.בעלי נמצא המון בחול,ואו חוזר מאוחר,והילדים רבים בינהם המוןןןןן.נכון שיש גם רגעים כיפים,אבל הרבה קושי.מבחינת הגוף שלי,אני לא בטוחה שאני מסוגלת להחזיק עוד הריון.עליתי עשרה כ=קילו,ואני כבר עכשיו מרגישה מלאה וכבדה יותר.אני עוד מעט בת 39.ובשתי הלידות הקודמות,התחננתי בפני עצמי,לא לעבור את הסיוט הזה שוב.הלידות וההחלמה היו לי קשות מאד.בחודשיים האחרונים,קיימנו יחסים לא מוגנים,גם בימי הביוץ,ולא נכנסתי להריון.הרגשתי הקלה כשהגיע המחזור.למה?כי אני מפחדת.מפחדת מאד מאד מזה שאם זה יצליח,אני עלולה לראות שוב שהדופק הפסיק לו מעצמו סתם ככה,בלי שליטה שלי,ובלי יכולת לעזור לעובר שלי.קשה לי לחשוב על חלילה להכנס שוב להרדמה מלאה.זה היה איום ונורא מבחינתי.חוויתי התקפי פניקה וחרדה ככ גדולים בגלל זה,שנאלצתי לקחת ציפרלקס.הגוף וןהנפש עברו שוק מטורף,שלקח לי שנה ומעלה להתאושש ממנו.רק בחודשים האחרונים,אני מרגישה ממש טוב.שמחה ומאושרת.
 
לאורהגנוז - ביניים בכל מילה

ענייני הילודה סבוכים, סבוכים מאד, לעתים קרובות גם בעולם ה'רגיל' (שלא סבל מאובדן/ים) אבל על אחת כמה וכמה לאחר אובדן התמימות, לאחר שהגוף מוכה והנפש מובסת וההבנה שהעניין הזה פשוט לא בשליטה שלנו מחלחלת היטב. חלקנו קמות מהר יותר, חלקנו לאט, רובנו מתלבטות לגבי ההמשך, ולו מן הטעם הפשוט שהאובדן של ההריון הרצוי מותיר כזה חלל נורא שהכמיהה למלאו מדרבנת אותנו לשקול את ההריון הבא.

השיתוף שלך היה מאד מרגש לקריאה. ואני קראתי בו את הביניים ממש בכל מילה: המחשבה הפיזית על הריון נוסף, עלייה במשקל, התמודדות עם לידה - מורכבת.
המחשבה הנפשית על הריון נוסף - שאין כל ערובה לגבי האופן שבו יסתיים - מעוררת חרדה איומה. לקח לך למעלה משנה להתאושש מן האובדן הקודם. אז להסתכן באובדן פעם נוספת נשמע מטורף.
המחשבה הפיזית על הריון לא תקין והתמודדות עם הפסקת הריון נוספת - קשה מנשוא.
היומיום עמוס, מלא, קשיי היומיום אינם פוסחים על מי שאיבדה הריון, וגידול הילדים הקיימים גם הוא משימה אינטנסיבית ושוחקת.
העזר כנגדך נעדר הרבה ואת מתמודדת עם רבים מקשיי היומיום לבדך. מה שכמובן לא מקל על הדילמה.
והראש - הראש אומר שיהיה עצוב לעצור כאן אבל לא כל כך נורא. עצוב אבל נסבל. עצוב אבל בסדר.
והשעון - השעון מודיע לך שהגיל כבר 39 ואולי די.

אבל
יש רק אבל אחד קטן,פצפון.
יכול להיות שכל הנימוקים כבדי המשקל לצידך:
הראש, הגיל, הגוף, הנפש, המשקל, היומיום, הבעל הנוסע, הריבים של הילדים
רק - קיום היחסים הלא מוגנים.....
פה אני קוראת את הלב שכן רוצה,אפילו רוצה מאד.

מי שלא רוצה דואגת להגנה.
מי שלא רוצה באמת לא זקוקה לרשת הנימוקים הסבוכה שהצגת בפוסט שלך.
היא פשוט עוצרת. ודי.
היא יודעת שפרק הילודה הסתיים עבורה. הדלת הזו סגורה.

נכון שחשת הקלה כשהמחזור הגיע,נכון שהעדפת לגלות שאין הריון -
אבל השארת פתח להריון הזה.

מחבקת אותך על עמדת הביניים הלא פשוטה.
בעיני ומנסיוני האישי זה מקום מורכב לשהות בו.
אנחנו פה לקרוא את כל השיתופים והדילמות.
 
,כרגיל
תודה על שכתבת כל כך יפה

ניתוח נהדר של המצב.אני חייבת לספר לכן,שאני כעת בהריון.אני עדיין מאד מופתעת מזה,וחוששת מאד.מבינה שכלום כרגע לא בשליטה שלי.אתמול היה דימום,בניגוב בעיקר,אבל גם על התחתונית.מקווה לטוב,ובעיקר מתפללת שהפעם זה יצליח והכל יעבור בשלום,עם אמא בריאה
ותינוק בריק בידיים בעוד תשעה חודשים.
 

שירהד1

Member
מנהל
לאורהגנוז-

ראשית, קראתי אחורנית בכל מיני שרשורים מן העבר וראיתי שהתייחסתי לנושא של התקפי החרדה והטיפול בהם. אני גם רואה שאת מטפלת בעצמך וזה טוב מאוד.

שנית, אין חובת ילד נוסף. ממש לא. העומס שאת מתארת- הגופני והנפשי הוא מאוד גדול. לא מומלץ להגיע למצב של קריסה נפשית.
נשמע שהגעת כעת לסוג של איזון נפשי. קחי בחשבון שכניסה להריון נוסף עלולה לערער את האיזון הזה, וכדאי להיערך בהתאם- הן תרופתית והן לפרוס רשת של תמיכה רגשית כולל טיפול בשיחות.

שלישית- אכן, כמו שכתבה קודמתי, אישה שסוגרת הרמטית את עניין הילודה- יודעת כיצד לשמור על עצמה מהריון נוסף. אז נראה שלא סגרת את חלון ההזדמנויות.

מקווה שתמשיכי להרגיש טוב, שמחה ומאושרת, ושתמשיכי לטפל בעצמך כהלכה.
שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
תודה שירה

אכן לא סגרתי את חלון ההזדמנויות.מצד שני,אני מבינה ששום דבר כעת,לא תלוי בי,וזה דווקא קצת מקל.מקווה מאד שההריון הפעם יחזיק מעמד תשעה חודשים טובים,חזקים,ושבסופם יוולד תינוק חמוד ומתוק,בריא,לאמא בריאה.
 
למעלה