לא ברור לי אם הצטרפתי למעגל :(

bubar

New member
לא ברור לי אם הצטרפתי למעגל :(

אמורה להיות בשבוע 5 וארבעה ימים
לפני יומיים בטא 732... נמוכה
היום בטא 720..
מה עושים? איך מתקדמים מפה, גם טכנית מול הרופאים וגם נפשית?
 

שירהד1

Member
מנהל
למרות שהייתי בהריון 10 פעמים- אני לא בקיאה בבטא...

כן יודעת שהיא אמורה להכפיל עצמה ולהראות מגמה יפה של עלייה ולא של ירידה.
ממליצה לך ללכת לבדיקה ומשם להתקדם הלאה, לאיפה שצריך.
אם הרופא/ה שלך לא יכולים לקבל אותך בימים הקרובים, תמיד את יכולה ללכת למרכז בריאות האישה ולבקש להיבדק על-ידי רופא/ה של מיון.

עדכני אותנו.
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
2 שאלות

קודם כל על פניו אכן לא נראה תקין, אבל שואלת בכל זאת:
1. האם ההריון ספונטני או מטיפולים?
2. האם 2 בדיקות הבטא בוצעו באותו המקום? לפעמים יש סטיות בין מעבדות שונות.

באופן אישי הייתי ממשיכה לעקוב אחרי הבטא, גם אם בדיקה שלישית תמשיך להראות מגמת ירידה, לדעתי כדאי לעשות גם בדיקה רביעית כדי לראות שמגמת הירידה נמשכת על מנת לסייע לשלול הריון חוץ רחמי.
הריון חוץ רחמי מתאפיין הרבה פעמים בבטא מדשדשת שעולה ויורדת לסירוגין.
אם את מרגישה כאבים חזקים, עליית חום או כל תופעה חריגה, כדאי להיבדק במהירות, גם אם זה מצריך נסיעה למיון.

האם יש לך רופא שאת מטופלת אצלו בקביעות? אם כן - כדאי להתייעץ לגבי המשך המעקב אחרי התפתחות ההריון, אם לא - שווה אולי לפנות למיון נשים או מרכז בריאות האישה בקופת החולים שלך על מנת לקבל הכוונה.

מבחינה נפשית, אני מתעבת את הזמנים שבהם אני תלויה באוויר כמו שאת תלויה באוויר כרגע. מצד אחד יש הריון, מצד שני די ברור שהכיוון לא חיובי, מצד שלישי חייבים לחכות ולבדוק שוב ושוב. מאוד לא פשוט ומאוד קשה לתפקד בתוך כל הכאוס.

אנא עדכני אותנו אם יהיו התפתחויות.
 

bubar

New member
תשובות

תודה על התשובה המפורטת. הריון ספונטני, חודש לאחר שהפסקתי ליטול גלולות (וסת אחת ללא גלולות). הבדיקות התבצעו באותה קופח, מניחה שנשלחו לאותה מעבדה
אני מרגישה טוב פיזית, נפשית כמובן מפורקת לגמרי. אם זה יימשך ככה אני מתכננת ללכת מחר לרופא נשים הקבוע שלי. רוצה להגיע אליו חכמה ולא להכנס לגרידה או הליך אחר אם לא רצוי
 
שברון הלב כל כך מובן ומוכר

זוכרת את ההלם שלי באובדן של ההריון הראשון. בכלל לא הכרתי את הסטטיסטיקה וגם לא ידעתי כמה נשים סביבי עברו אובדנים בשבועות מוקדמים.


שולחת לך חיבוק ענק ומזכירה לך שאת לא לבד, אנחנו כאן איתך
 
נשמע לי שאת בדרך אלינו, אני מצטערת


נכון שלפעמים קורות טעיות מעבדה, ונכון שלא תמיד יש הכפלה מלאה, אבל בטא מדשדשת היא לא סימן מבשר טובות, מה גם שבשבוע 5 לרוב אפשר לראות שק הריון ברחם (מתאפשר כשהבטא מעל 1000). מצד שני, יש גם אפשרות של ביוץ מאוחר ושהבטא תעבור את ה-1000 רק עוד שבוע.

ברוכה הבאה להמתנה מאד לא סימפטית. כמו שאמרה מרעישה - את צריכה לחכות ולבדוק, ואז לחכות ולבדוק שוב.
מבחינה רפואית אין כרגע מה לעשות. אם מופיעים כאבים / חום / צמרמורות - את צריכה לגשת בדחיפות למיון, כי מצב של הריון חוץ רחמי (חלילה) הוא מצב מסכן חיים.

מבחינה נפשית מצב הביניים הוא עינוי נורא. יש לך כבר ילדים? מישהו יודע על ההריון? אנחנו פה כל הזמן לשמוע מה שלומך ולנסות לעזור בכל סוגיה או סתם להקשיב לך כשאת מקטרת או בוכה.
 

bubar

New member
לשמחתי יש בבית נחמה קטנה

בדמות ילד מקסים בן 1.5. לא סיפרנו עדיין לאף אחד אבל לאור הגילוי אני אספר לאמא וכמה חברות. גדול עליי לעבד את זה ברמה הזוגית בלבד.
 
אני מזהירה לגבי תגובת הסביבה

לא בטוחה מה מצבך ברמה הרגשית העמוקה (פשוט כי קיצרת בדברייך) אבל אני משערת שאת גם המומה וגם מאד עצובה.
מהנסיון שלי - ושל רבות מחברות הפורום - הרבה פעמים הסביבה לא כ"כ יודעת איך לעכל את הבשורה לגבי הריון לא תקין, ולעתים ממהרת 'לתקן' אותך, להחזיר אותך כמה שיותר מהר למסלול ה'רגיל', מטשטשת את האובדן ומעלימה אותו - גם כי הסביבה הקרובה מאד מאד רוצה בטובתך, גם כי אובדן הוא מאד מאיים ואנשים רוצים לדחוק אותו כמה שיותר מהם והלאה, וגם כי לפעמים אנשים פשוט לא יודעים מה להגיד.

אני לא יודעת איזה מין אדם את ולמה את מצפה, רק מספרת לך, שתדעי, שלפעמים הסביבה הקרובה מגיבה באופן שלא תואם את הציפיה שלך ונותנת לך דוגמא מהחיים שלי - הייתי בהריון לפני שנתיים, בבדיקת דופק נראה חשד לתאומים, הלכתי שבוע אח"כ לא"ס והסתבר שכבר אין דופק בכלל. חברתי הטובה ביותר - חברה של 20 שנה - ליוותה אותי בטלפון ביום של הציטוטק (אולי 4 שיחות), וגם למחרת (פעמיים) וגם ביום שאחרי (עוד פעמיים) ועוד שיחה ביום שישי - ואח"כ הנושא הושתק לחלוטין. לא נשאלתי יותר מה שלומי ולא שום דבר. האבל שלי היה טיפה ארוך יותר מארבעת הימים שהיא קצבה לי.... וזה יצר מידה של צרימה בינינו, כי לא ידעתי איך להגיד לה מה אני צריכה, והאמת שגם לא רציתי כי די שקעתי פנימה, ואני זוכרת כמה זה היה לי עצוב ומפתיע לגלות.

מקווה שתיתקלי רק בתגובות שמתאימות לך. שולחת חיבוק גדול.
 

bubar

New member
תודה על ההערה

מקווה ששתי חברות טובות יגיבו קצת אחרת.. בכל מקרה אפחית ציפיות
את יודעת להגיד מה האופציות שעומדות בפניי? מעדיפה כמה שיותר לתת לגוף צ'אנס לעשות את שלו ולא להכנס להליכים חודרניים/הרדמות וכו
 
בפנייך 3 אפשרויות עיקריות

באישור הרופא, כמובן: 1. לחכות להפלה טבעית. צריך עצבים חזקים והמון סבלנות. לפעמים היא מתפתחת - לפעמים לא (גם אחרי המתנה משמעותית של כמה שבועות). 2. כדורי ציטוטק שגורמים להתכווצות הרחם ולפליטת תוכנו. ניתנים וגינלית בביה"ח עפ"י רוב. יתרונם העיקרי הוא שהם לא פולשניים. חסרונם - לפעמים לא די במנה אחת וצריך נוספת. לעתים ההתכווצויות מאד מאד כואבות. ובעיקר - לעתים לא כל תוכן ההריון נפלט ויש צורך גם בגרידה. לי אישית הציטוטק עזר והיה נסבל ביותר, עם דימום דמוי מחזור וכאבי מחזור בעוצמה רגילה, שהוביל לפליטת שק ההריון כעבור 4 ימים. 3. גרידה בהרדמה מלאה. החסרון הוא כמובן ההרדמה עצמה. היתרון - את הולכת לישון עם, תוך 20 דקות קמה בלי, והחלק הפיזי מאחורייך. לי הגרידה היתה קשה נפשית כי המעבר היה לי חד. עם הציטוטק היה לי זמן להיפרד וזה הקלעלי נפשית. 4. שמעתי גם על ריקון רחם ללא הרדמה אבל זו לא פרוצדורה שכיחה ומעטים הרופאים שמבצעים אותה. עוד חיבוק
 

bubar

New member
ריקון רחם

האם מדובר על היסטרוסקופיה? הבנתי שזה הליך פחות קשה מגרידה... בכל אופן מחכה לשמוע מה יגיד הרופא מחר. אוף.
 
ריקון רחם זה לא היסטרוסקופיה

נדמה לי שהיתה כאן מישהי לפני כשנה או שנתיים שעברה משהו שהיא הגדירה כ"שאיבה". לדעתי לא ממש מרחיבים את צוואר הרחם לצורך הפרוצדורה הזו, וייתכן שזו הסיבה שהיא נחשבת קלה יותר. לא הבנתי לגמרי איך הפרוצדורה מבוצעת, אבל אם אני לא טועה היא רלוונטית בגדלי עובר זערוריים - משהו כמו עד שבוע 6.

היסטרוסקופיה ניתוחית דומה מאוד לגרידה, רק שחוץ מהציוד של הגרידה, מחדירים לרחם גם סיב אופטי. לפני חצי שנה הרופא שלי העדיף לבצע גרידה להוצאת שארית על פני היסטרוסקופיה מתוך מטרה לשמור על צוואר הרחם שלי.

מחכה לעדכון שלך אחרי הביקור אצל הרופא.
 

bubar

New member
אגיע אליו הערב..

בנתיים יש לי בעיה שאני לא מפסיקה לבכות. תוך כדי העבודה, אחהצ עם הילד. אני הורמונלית בטירוף כאילו בשיאו של הריון, עם בחילות והכל אבל יודעת שזה נגמר :(
 
מאמי, את בהריון, ואת לא סתם בהריון

את בשלב של ההריון שבו הגוף עוד בהריון והלב עוד בהריון ורק הראש יודע שכנראה את בדרך להפסקת הריון, וזה שלב איום ונורא להיות בו והוא כואב ומטלטל באופן קשה מאד.
לו אני את הייתי ממציאה כאבי בטן איומים (באמת יש לך כאבי לב איומים אבל לא נראה לי שכדאי לשתף כרגע) וחותכת מוקדם מהעבודה.
 

bubar

New member
לאחר ביקור אצל רופא

אתמול הייתי אצל הרופא, ראה רק רירית מעובה ללא שק. גם לא מחוץ לרחם. אמר שיש איזורים מחוץ לרחם שלא רואים בבדיקה כזו אז במקרה של כאבים חזקים או חום ללכת למיון. אמר שאם המצב מבחינתי בלתי נסבל אפשר ללכת למיון לגרידה אבל הוא ממליץ לחכות שבוע, לראות אם הבטא יורדת, אולי יתחיל טבעי. בכל מקרה המלצתו החד משמעית היא גרידה. יש לכן המלצות למישהו פרטי שאולי אפשר לקבל החזרים מהכללית? איזור תל אביב דרומה? אני מתכוונת לחכות שבוע אבל רוצה להיות מוכנה..
 
לא הייתי רצה לגרידה אם לא רואים שק

אם נניח לרגע שלא מדובר בהריון כימי ושהעובר מנסה להתיישב מחוץ לרחם, הרי שגרידה לא תועיל.
בעיניי חשוב לבצע מעקב אחרי הבטא - נניח בדיקה ביום ראשון ועוד אחת בשלישי או ברביעי ובמידת הצורך גם בחמישי.
מקווה בשבילך שמדובר בהריון כימי ושהבטא תרד בעצמה ושהרירית תצא בכוחות עצמה.

אם חלילה בכל זאת תצטרכי גרידה, אני יכולה לשלוח לך במסר פרטי את מספר הטלפון של הרופא שלי. אני מטופלת אצלו בחיפה, אבל הוא מקבל גם בתל אביב. הוא מקבל פרטי בלבד ולמיטב ידיעתי אין החזר מהקופה. אני קיבלתי החזר מלא מהביטוח הפרטי שלנו על גרידה והיסטרו ניתוחית שעשיתי אצלו, עדיין צריכה לטפל בביורוקרטיה כדי לקבל החזר על הגרידה שעברתי אצלו לפני שבועיים.
 
למעלה